Jump to content

ishayw

  • הודעות

    213
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי ishayw

  1. תקן API SJ אינו מומלץ לרכבים מעל שנת 2001
  2. אין בגיר הזה שמן?! אולי התכוונת למצמד יבש?
  3. בטיפול 60K לא מחליפים בדגמים האלה גם שמן גיר DSG? אם כן, זה מוסיף כמה מאות טובות במוסך.
  4. סטנדרטי אולי, אבל לא הייתי אומר שהוא מצויין...
  5. גם על המורשים לא הייתי סומך בעניין הזה, תפסתי אותם שמים "בטעות" בטיפול הראשון של הקקטוס שמן של ZIC או דראעק אחר בסגנון, מייד החזירו את הרכב פנימה,רוקנו ושמו את מה שצריך, טוענים שהמחסנאי התבלבל... כן בטח. מאז, לא סומך על אף אחד, גם לא בכל המוסכים של PSA שמים TOTAL. מביא שמן בעצמי ולטיפול שעושים פעם בשנה, ההוצאה על שמן מעולה היא זניחה.
  6. לגבי תנך רכב, הכי מומלץ הוא ה[h=1]Bosch Automotive Handbook[/h] https://www.amazon.com/Bosch-Automotive-Handbook-Robert-GmbH/dp/0768081521/ref=mt_paperback?_encoding=UTF8&me=
  7. אני תולה שם את עצי הריח... וגם קולב עם חולצה מתיישב שם טוב אם זכור לי נכון
  8. ובאותו מקום, תוכל למצוא גם את : http://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-shell-helix-ultra-0w30-ect-c2c3-0 לא הייתי מתפשר על פחות,זה השמן שאני משתמש בו בקקטוס שלנו.
  9. יש הבדל בין שמן "שנשרף" לבין שמן שמתאדה. שמן שנשרף הוא שמן שבילה זמן רב בטמפרטורה קבועה שהיא מעל לflash point שלו, קורה כשטבעות הבוכנה לא אוטמות כמו שצריך למשל ויש כמויות שמן גדולות יותר שמגיעות לתא השרפה. אידוי שמן מתרחש כתוצאה מתהליך טבעי של התחממות השמן. לאן הוא מתאדה? יש לך PCV יש לך EGR, קניסטר, אני מניח שיש עוד כמה רכיבים שאני לא מכיר כנראה. מכיר את האיזורים הדביקים בבית באיזור הכיריים? אלה גם אדי שמן. אגב בנאסא, באמת משתמשים גם בשמנים של SHELL. אני יכול להעביר לך לא מעט מידע טכני בנושא, בכיף. אני מוסיף לך קישור מאתר מעולה שעוסק רק בשמנים. http://www.machinerylubrication.com/Read/30545/oil-evaporation-loss
  10. 229.31 או 229.51 הם התקנים שאתה צריך לרכבך http://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-shell-helix-ultra-extra-5w30
  11. אתה צודק בכל דבר שכתבת, בדיוק מה שציינתי בהתחלה, סוג השמן ממש לא מעניין, השקל קובע וזו טעות מאוד שכיחה. זה נראה זניח אולי, אבל זה נושא שמגיע מהתעשיה בה כל שניה מחושבת לכסף (Lean). אני לא יודע מה תפקיד הרכבים בצי שאתה מדבר עליו ואכן אם מדובר ברכבים שאמורים להביא ולקחת עובדים מהמשרד אז זה זניח, אבל תחשוב לגבי רכבים שעובדים, וצריך לעצור את עבודתם על מנת להוסיף שמן? זה כבר זמן שמתבזבז וזמן שווה כסף. מוטול אגב, דוגמא מצויינת. היה יבואן יחיד למותג שבנה שם לא רע באופנועים שמאוחר יותר השליך על המוצרים שמיועדים לרכבים פרטיים שהם בסדר גמור. ראה מה קרה כשנכנס יבואן נוסף? המחירים נהיו "שפויים" בהתאם לאיכות המוצר. ורק להוסיף שהשמן אינו נשרף הוא מתאדה וישנם מוצרים שמתאדים פחות. שבוע טוב.
  12. ידידי, shell 5w40 גם נשרף, זה לא שמן אלוהי. אלוהי בטוח לא, בכל אופן הצמיגות המתאימה לרכבים אלה היא 5W30 וחלקם מגיעים מהיצרן אפילו עם 0W30, אבל כבר הבנתי שפה זה להלחם בטחנות רוח. פרסומות זה בסדר . יש הרבה מידע בנושא,מעבר לפרסומת. אגב, לגבי החלפות שמנים, יש צורך לעמוד גם בתקנים! על מנת לשמר אחריות יצרן . ברור, קח לדוגמא את VDS4 של וולבו, קיים ב15W40 ב10W40 וב5W30. מעבר לתאוריות יש גם חלק טכני, שצריך לקחת בחשבון . נכון, ומבחינה טכנית 5W30 עדיף על 5W40 במנועים חדישים. אגב , סובארו xv 1.6 - שמן של shell ... נעלם גם זה יכול לקרות, האם השתמשו בשמן המתאים?
  13. א. לא נוקב בשם, מוסיף קישור ב. הרב מנסים לחסוך במיידי ע"י רכישה של מוצר זול ולא לוקחים בחשבון הוצאות לטווח הארוך. ג. תיארתי לעצמי שרב הצי מבוסס על רכבים שנוסעים הרבה. 65K בשנה זה באמת הרבה. ד. נסיעה עירונית אכן תובענית יותר מנסיעה בין עירונית. ה. בסופו של דבר הכל כלכלי... אני נוגע מעט בתחום, ובעיקר בציים אני נתקל לא מעט בקיבעונות ונסיון לחיסכון נקודתי ללא התחשבות בהוצאות טווח ארוך. אתה מתאר לעצמך כמה כסף אפשר לחסוך בצי של 80 משאיות לדוגמה, במעבר משמן מינרלי לסינטטי(רמז, מעל מליון ש"ח). לכן צריכת השמן שציינת, הדליקה אצלי נורה. בסה"כ, מנסה לעזור
  14. חישוב לא מסובך: 155 ליטר כל 7.5K לרכבים שעושים 65K בשנה = 1400~ ליטר + 1400 פעמים שצריך להוסיף את הליטר החסר = לא מעט זמן וכסף שניתן לחסוך ולתעל לטובת דברים אחרים. אם יחפשו שמן אחר, שקצב האידוי שלו נמוך יותר - ניתן לשפר(או לפחות לנסות) את נושא "אכילת השמן". זה מקרה קלאסי של Total cost of ownwership שאני בטוח שמתנהלים(או מנסים) לפיו בציים, אבל לא מייחסים חשיבות לכל הניואנסים או שפשוט לא מודעים לפתרונות הקיימים.
  15. שמן לא זול הוא לא בהכרח שמן טוב, זה כבר עניין מסחרי. אני מתאר לעצמי שהעלויות הן על חשבון הליסינג (מפתיע מאוד שחברת ליסיניג משתמשת בשמן שציינת, בד"כ השקל קובע) אבל מסתבר שהם עדיין יכולים לשפר עלויות תפעול.
  16. צרת השמן, מקורה בשמן. כאשר משתמשים בשמן איכותי, כמות ה Top-ups יורדת באופן משמעותי, מכיוון ששמן איכותי מתאדה פחות. דיברת על 145 רכבים? 145 ליטר כל 5-8K זה לא מעט כסף וזמן מבוזבזים.
  17. ishayw

    שמאלנים, נמאסתם!

    אני לא יודע אם אתם זוכרים, אבל אי שם מתישהו בשנות ה-90 היה תשדיר שירות של המשטרה, שראו בו שוטר עוצר איזו גברת ושואל אותה משהו בסגנון :"למה את נוסעת בנתיב השמאלי?" והגברת עונה משהו בסגנון של "כי סיימתי עקיפה" ואז השוטר עונה משהו בסגנון של " גברת, עקיפה מסיימים בנתיב הימני". קיצר, היה אפילו תשדיר שירות בנושא פעם. בכל אופן זה לא משנה. כמישהו שנוסע לא מעט (כ40K בשנה) לא רק שאין אכיפה, אין בכלל נוכחות של משטרה בכבישים אז בטח שכולם יעשו מה שבא להם. וכשפעם ב... יש איזו ניידת שנוסעת בכביש 6, זה סתם יוצר עומס כיוון שפתאום כולם נוסעים כמו טטלה, מה שמראה שלא באמת מדובר בחוסר מודעות, אלא בחוסר אכפתיות. אני מניח שכבר אמרו זאת פה (לא קראתי את כל השרשור, מצטער) אבל ברב הפעמים הנתיב הימני הוא המהיר ביותר, השמאלי הוא העמוס ביותר והאמצעי הפך להיות הימני. ואני, נוסע בימני וכבר לא מתעצבן על אלה שבשמאלי שאותם אני עוקף.
  18. לגבי שמן מנוע, אין דרישה לתקן ספציפי. ניתן להשתמש במספר צמיגויות, 10W40 יתאים אך בד"כ אינו מגיע כסינטטי מלא, ניתן גם להשתמש ב5W40 סינטטי מלא או 5W30 סינטטי מלא ללא שום חשש.
  19. תמיד יש טעם להחליף לשמן בצמיגות המומלצת ומחברה מוכרת. בגדול, לרכב משנת 2001 לא אמורות להיות דרישות מוגזמות. כל שמן 10W40 מדרגת SL ומעלה עם עדיפות לחברה מוכרת, יעשה את העבודה. כמו זה למשל, אם כבר ביקשת. http://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-shell-helix-hx7-5w40-0-550046274
  20. ברוב המקרים אין באמת הבדל ובד"כ השמן המקורי הוא שמן מחברה מוכרת עם "תווית" שהדביק יצרן הרכב.
  21. לא קבעתי. כתבתי ש"יש מצב שזה השמן הכי טוב" על סמך היכרותי עם המוצר והטכנולוגיה (לא סתם נבחר יצרן זה לספק את שמני ה-First Fill לפרארי, מזארטי, במוו, יונדאי/קיה ועוד מס' יצרנים מכובדים) ובידיעה שייתכן וזה יקומם שהמלצתי על מוצר מסוים. אגב, לפי כלל האצבע שלך, זה בדיוק מה שהצעתי לו:שמן מחברה מוכרת, סנטטי מלא ), מהסדרה הכי גבוהה,עומד בתקן ובצמיגות שקבע יצרן הרכב. ולגבי התקן, כבר כתבתי למעלה אילו תקנים מתאימים לדגם, 229.51 הוא תקן לרכבים אשר מותקן בהם רכיב DPF ולכן אינו רלוונטי לגביו.
  22. http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-5w-40.html יש מצב שזה השמן הכי טוב שתמצא לרכב שלך, בטכנולוגיית GTL ובתקן הדרוש.
  23. יש לוודא את הדגם, לכל אחד מהם דרישה שונה . לאחד(944) דרוש תקן MB229.3 לשני(954) דרוש תקן MB229.5 שיכול להתאים גם לדגם הראשון. מגיע במגוון צמיגויות, 5W30 "חסכוני" יותר מה5W40. MB229.5 Introduced during 2002 for M100 and M200 gasoline engines and OM600 diesel engined cars (except models with EURO 4 particulate filters) operating at drain intervals greater than 229.3 oils, up to 30,000 km. MB 229.3/229.5 = A000 989 87 01, SAE 0W-40, Viscosities are 0W/5W-30/40
  24. אמנם זהו תוסף המיועד לשימוש מקצועי ואני לא יודע איך הוא מגיב אחרי שנוצרת תקלה אבל ללא מעט סילברדו הוא פתר בעיות בDPF http://www.forteuk.co.uk/product-detail/25/DPF-Cleaner-and-Regenerator
×
×
  • תוכן חדש...