Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. אני מסכים שזה פאן מטורף. העניין הוא שאתה מדבר על עבודה, לא על בילוי של שבת בבוקר. לעשות את זה יום אחרי יום, שנה אחרי שנה בקיצור, תבדוק כמה טייסי ריסוס לשעבר יש באלעל, ואח"כ תבדוק כמה טייסי אלעל לשעבר עובדים בריסוס... שי
  2. נכון הבעיה היא שהת"ש מזעזע - אתה מסיים את יום העבודה כשכולם מתחילים. אין דיילת/מזגן/קפה. יש המון חוטי חשמל שיש סיכוי מצויין שתפגוש בצורה לא ידידותית עד גיל 35. ואם זה לא, אז ביקור במחלקה האונקולוגית בגיל 50. בקיצור - מאוד פוטוגני, אבל . שי
  3. אי אפשר לשרת כאזרח זר בחיל אויר של מדינה אחרת. למען האמת זה גם חסר הגיון.(אלא אם ללגיון הזרים הצרפתי יש זרוע אוירית משלו). אפשר להתחיל ללמוד לטוס בחו"ל ולהתפתח הלאה למטוסים גדולים יותר. זה מצריך הון התחלתי לא קטן אבל מתחיל לכסות את העלות אחרי כמה שנים. כפי שנאמר בחו"ל התהליך הרבה יותר זול מאשר בארץ. חלק מחברות התעופה הגדולות (למשל לופטנזה), בניגוד לאלעל, מעדיפות לגדל טייסים 'מאפס'. ממיינים ומגייסים חברה בעלי פוטנציאל אבל חסרי ניסיון טיסתי (בכלל או כמעט כלום) ומעבירים אותם מעין קורס טייס. זה יותר יקר וממושך מבחינת החברה אבל התוצר הסופי =הטייס הרבה יותר אחיד והומוגני מאשר כאלו שגדלו במסגרות אחרות. מה גם שתכונות הטיסה הנדרשות בח"א (לא רק בארץ, בכלל) שונות מאלו הנדרשות מטייס אזרחי, אבל לדעתי זה בעייתי עם דרכון ישראלי. שי
  4. להטיס מטוס אוירובטי זה באמת ממש כיף, הבעיה היא שלא משלמים על זה, אלא להיפך, אתה משלם... זה כמו להגיד שיותר כיף לראות סרט בקולנוע מאשר למכור פופקורן בכניסה...
  5. ברור ש 156. אבל, אם 156 אוטומטית הייתי הולך על 2.5 V6 - גם מנוע הרבה יותר טוב, גם גיר נורמאלי. אם 156 TS, אז רק ידנית. שי
  6. אני מסכים לגמרי שזה חוקי. נראה גם שזה מעניין ופופולארי, הרי גם אני נכנסתי לשרשור הזה תודה על העדכון. שי
  7. אני לא מת על השרשור הזה, כי יש בו פטנציאל לניצול לרעה של המספרים לדעתי, אבל אם כבר הוא קיים, היכן בארץ צולמה התמה 44-444-05? לא צריך כתובת מלאה, רק איזור. פעם התעניינתי ברכישתה, היא טורבו והוצעה למכירה בצפון. החזקתי אז את אחותה, גם טורבו, 44-333-05, לדעתי מספר יפה יותר. שי
  8. התקנה שכזו פופולארית ברכבי לנד רובר שרגישים להתחממות בגלל ראש אלומיניום ומד טמפ' איטי. הנסיון משם מראה שאין כמעט משמעות לטמפ' אבסולוטית כי יש שוני בין רכב לרכב בגלל הבדלים בצורת ההתקנה (היכן הרגש מחובר). מה שחשוב הוא ללמוד כיצד הרכב שלך מתנהג כשהוא תקין, בשיוט, בעומס ובפקק ולכייל בהתאם את הזמזם עם ספר קטן. זה יופי של פטנט, מגן מפני חוסר ערנות של הנהג(ת) וגם מפני מצב של חוסר בנוזל קירור (נזילה) שברכבים מסויימים עשוי להביא להתחממות בלא אינדיקציה במחוון. אצלנו זה הציל ראש מנוע בלנד רובר דיסקברי כאשר רדיאטור חימום פנימי נזל כשאישתי נהגה והזמזם צפצף לפני שהיה חיווי במחוון הטמפ'. שי
  9. מזל טוב! כבוגר תמה טורבו (שעד היום לא מבין למה ואיך מכר אותה) וכבעלים של האחות כיום (166) אני בטוח שתהנה. שי
  10. shais01

    איך שכפלו לי את הרכב

    כשהייתי ילד, באזור תחילת שנות ה - 80 התפרסם סיפור על אדם שהחזיק באופן חוקי שתי מכוניות פיז'ו 404. כדי לחסוך בעלויות הוא הצמיד לאחת את המספר של השניה ובכך יצר מכוניות משוכפלות, והרעיון היה לחתוך את עלויות הטסט והביטוח בחצי. הרעיון הוא גאוני (ברור שלא חוקי) כי לכאורה אין כאן אף אחד שנפגע - אין כאן רכב גנוב. הבעיה היתה שהוא השתין מהמקפצה, והחנה את שני הרכבים ברחוב האחד ליד השני, ומישהו שם לב ועירב את המשטרה. דרך אגב, כמה מטומטם צריך להיות כדי ליסוע ברכב משוכפל ולעבור איתו עבירות תנועה? הרי זו רק שאלה של זמן עד שתיתפס. (אלא אם הבעלים הנוכחי של הרכב המשוכפל הוא זה שנעקץ, ולא יודע שמדובר בשכפול). שי
  11. אויס אותי איכזבו בעבר, ובגדול. אישתי אירגנה לי טיול הפתעה לאיטליה לרגל יום ההולדת. כחובב איטלקיות היא תיאמה באויס אלפא 159. הגענו לסוכנות ומה חיכה לנו? לגונה דיזל. יופי של אוטו, באמת. אבל ממש לא מתאים לטיול מוטורי באיטליה. אפילו הסתכלתי על 147 כי התעקשתי על אלפא, אבל היא היתה שחוטה והרנו חדשה, אז נכנעתי. שי
  12. תותחים - תודה! מדהים איך השקעתי בזה כמעט שעתיים אתמול, ורק על ה 3 אצבעות (בלי אסוציאציות) לא חשבתי. שי
  13. אייפון 4 של גיסתי. בנה בן 4 שיחק איתו. עכשיו בהפעלה המכשיר עובר כמעט מיד למין זום אין, ואי אפשר לשחק ברוב המסכים ימינה שמאלה. מניח שהוא שינה משהוא בהגדרות הרזולוציה/גודל פונט, אבל אני לא מכיר אייפון בכלל (גלקסי, מה לעשות) ובמצב הנוכחי אני לא רואה את אפשרויות הבחירה בתפריטים ואי אפשר לגלגל לצדדים כדי לראות מהן. כיבוי והדלקה, אפילו הוצאת הסים לא עזרו. רעיונות? שי
  14. מקווה שימצא בריא ושלם. שי
  15. אלעד, אני מתרשם שנדרשות שתי הבהרות מצידי: 1. האקסנט לא שימשה ולא תשמש כשום מקפצה עבורי. היא לא נרכשה ולא נבחרה על ידי אלא הונחתה עלי ע"י מקום העבודה שלי (לצערי, כי היא החליפה אופל אסטרה מצויינת). 2. מכיר היטב אחזקת רכב מיושן וספורטיבי. שתי האלפות בחתימתי אינן וירטואליות. ועדיין אני עומד על דעתי - להחזיק את שתי האלפות שלי, או לחילופין את המיאטה שלך, בנסועה שנתית כשלך - זול יותר מלרכוש יונדאי I10 חדשה. שי
  16. אחלה תיקון תותחנים! כמי שנאלץ בעל כורחו להשתמש באחות המעט בכירה יותר (אקסנט 2008), אני לא מבין איך יכולת לעבור מקליאו ספורט ל I10 ועוד להנות מזה. שתי האלפות המזדקנות שלי, ביחד, עלו פחות לרכישה ועלו פחות לאחזקה בשנתיים האחרונות (שתיהן אצלי בערך שנתיים) לנסועה די דומה. וההנאה? אני מבין את שכתבת על אילוצים ופשרות בחיים, העניין הוא שלא תמיד מה שמצטייר כפשרה הוא אכן חסכוני (פשרה בכיף - בוודאי) ולא מה שמצטייר כהתפרעות הוא בזבזני. יש לי תחושה שבעוד שנתיים תגלה שהחיים עם המיאטה היו לא יקרים יותר, ואולי אפילו יותר זולים. תהנה! שי מנהלים - לא מבין מה קרה לפיצול ההודעות שלי, אפשר למחוק את העליונה.
  17. אחלה תיקון תותחנים! כמי שנאלץ להשתמש באחות המעט בכירה יותר (אקסנט 2008) בעל כורחו במשך שנתיים, אני ממש לא מבין איך יכולת לעבור מקליאו ספורט ל I10 ועוד להנות מזה. זה מסוג הפרטים שבקו"ח נוהגים להשמיט שי
  18. בשנתיים נסעת 16,000 ק"מ והיית מוטרד מצריכת הדלק? איבדת יותר מ 20,000 ש"ח בהפרש בין קניה למכירה! לא עדיף לקנות משהו שכבר נהנים ממנו? שי
  19. גם אם תקנה רכב 5 מושבים הנמכר גם כן בתצורת 7 מושבים, ותתקין את המושבים המקוריים ה'חסרים' במוסך מורשה צפה למסלול יסורים לא קטן בנפלאות הבירוקרטיה של משרד הרישוי. קניתי לנד רובר דיסקברי 2004 עם 5 מושבים כי הוא היה במצב מעולה. התקנתי את שני המושבים החסרים במוסך מורשה - מושבים מקוריים בצבע התואם - פשוט מושלם. אחרי ההתקנה טורטרתי הלוך ושוב ממשרד הרישוי לרבות לגשת לטכניון להוציא אישור תקינה לרכב ולשקול אותו (?) כדי לעדכן את רישיון הרכב. לא טריוויאלי. עדיף אם מדובר ברכב נפוץ ללכת מראש על 7 מושבים. שי
  20. כן, המחיר הוא לדגם האוטומטי (סלספיד). גם אם אין לך קשר לחבר, מספיק שאתה יודע שלסמל"ת כדאי למכור במחיר הזה (אחרת לא היו מוכרים לחבר) כדי שתוכל במיקוח לא קשה מדי להגיע אליו, או קרוב מאוד לשם. בהצלחה. ד"א, למה לא TBI? לדעתי מנוע אטרקטיבי פי כמה, וגיר ידני רק יעלה את אטרקטיביות הרכב שלך כשתבוא למכור אותו בעוד 5 שנים, שלא לדבר על ההנאה עד אז. שי
  21. shais01

    קניית רכב מסוחר

    בניגוד לכותב לפני, לדעתי טוב שחתכת. טוב מאוד. 1. אם כבר לקנות מסוחר, אז רק מסוחר אמיתי/רשמי, אז אתה נהנה (לפחות בתיאוריה) מיתרונות הרכישה מסוחר. האדם שנתקלת בו אינו סוחר כזה אלא חאפר. 2. חברות הליסינג מוכרות את הרכבים הטובים שלהן במגרשים בבעלותן. את הרכבים הדפוקים (תאונות/ק"מ גבוה/אחרי גניבה וכו') הן מוכרות לסוחרים, בדיוק כמו זה שפגשת. רוב הסיכויים שהרכב הנ"ל עונה על אחת או יותר מהקטגוריות הללו. שי
  22. מהשרשור הארוך אני מבין שבאביפרטס ביצעו טעות מקצועית גסה, שגרמה/לא גרמה לנזק. אבל הטעות האמיתית שלהם היא בהתנהלות בשרשור הזה. כי אני ועוד רבים אחרים לא נכנס לבית עסק המתנער כך מלקוח, כאשר על עובדת טעותו המקצועית אין מחלוקת. שי
  23. 159 חדשה נמכרת כעת במסגרת מבצע של 'חבר' ב 199,000 ש"ח ברמת גימור קלאסיקו פלוס. לא שווה להשקיע עוד 19,000 ש"ח ולקנות חדש? שי
  24. אני מסכים, ולכן בין השאר, אני נוסע ב 166 ולא במזדה 3 2011. אבל לומר שהאחזקה היא זולה זה לחטוא לאמת. היא הגיונית ביחס לתמורה, להחזיק מכונית שכזו זה לא פחות יקר מלהחזיק משפחתית חדשה - הכל נכון. ונכון שיש כאן משקל לא קטן למזל, העניין הוא שברכבים כאלו למזל משקל גבוה בהרבה, כי אם לא שיחק לך המזל והלך לך רכיב מרכזי - הנזק הכלכלי כבד מאוד. אבל אנחנו סוטים מהשרשור המקורי. שי
  25. חכה לטיימינג (שעולה כמו החלפת מנוע ברכב נורמאלי), למשולשים, לגיר האוטומאטי שינפח את נשמתו מתי שהוא. לא סתם אוטו שעלה 400K מוצע למכירה ב 30K ומתקשה להמכר. שלא אובן לא נכון, 166 זה אוטו מדהים, יש לי כזה ואני מת עליו. אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו זה שהאחזקה שלו סבירה. שי
×
×
  • תוכן חדש...