את המבחן לג'נסיס G70 עשיתי עקב עניין אישי, הכנות למציאת הרכב הבא אחרי הקופרה.
מדובר במותג חדש בארץ, מותג היוקרה של יונדאי (בדומה ללקסוס של טויוטה וכו').
על הנייר היא נשמעת מבטיחה, ומתאימה למה שאני מחפש : הנעה אחורית, 4 דלתות (או 5), ספורטיבית ועם תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב. ההיצע כולל 2 גירסאות - LUXURY ו-SPORT,
במחיר של 300 ו-340 אלף בהתאמה. גירסת הספורט כוללת בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בורר מצבי נהיגה, חישוקי 19" ובלמי ברמבו משודרגים (ועוד כמה דברים קטנים).
מבחינתי גירסת הספורט הייתה הרלוונטית.
בשתי הגירסאות המנוע זהה - 2 ליטר עם 245 כ"ס ו-36 קגמ, מיאוץ ל-100 ב-6.1 שניות, לא מרגש יחסית.
משקל עצמי 1600 ק"ג - לא קל. הגיר הוא פלנטרי 8 הילוכים אבל לא ZF אלא תוצרת עצמית מבית יונדאי.
בחו"ל קיימת גם אופציה למנוע 3.3 ליטר V6 טווין טורבו של הקיה סטינגר עם 365 כ"ס, כרגע לא מוצעת בארץ, אולי בהמשך, וכמובן בהפרש מחיר משמעותי.
ביקשתי נסיעת מבחן ארוכה (3 שעות), ללא נציג מכירות, כדי לאפשר לי להתרשם ממנה באמת, ולא בפקקי המרכז.
אולם התצוגה של ג'נסיס ממוקם בהרצליה, בהמשך צפויים לפתוח גם בירושלים ובחיפה.
כבר באולם מקבלים תחושה של מותג יוקרה, בהחלט התרשמתי לטובה, החבר'ה השקיעו גם באולם עצמו וגם ברמת השירות והאירוח.
אז נפגשנו לראשונה בחניון תחת אורות הנאון, ה-G70 נאה בעיניי, אבל לא יותר מזה. כמו שאומרים - 'היא חמודה'.
התלבטתי לאן לנסוע (שעת צהריים מוקדמת), ומאחר שהיה לי ברור שכדי להגיע לכביש נהיגה אני אצטרך לצאת מאזור המרכז וזה בכל מקרה עניין של שעה לכיוון,
החלטתי לחזור חזרה לכביש שאני מכיר הכי טוב - 721 (בית אורן).
את הדרך צפונה ניצלתי לבדוק את הרכב במוד שיוט רגוע, תוך כדי בדיקת המערכות השונות.
תא הנוסעים מרגיש מאד איכותי, לא תנחשו שזו יונדאי.. הדיפונים, הכפתורים, הפלסטיקים, הכל מרגיש מצויין.
הנסיעה רכה ושקטה, הבידוד מעולה, אין תלונות. תאי האחסון בדלתות קטנים מדי, בין המושבים יש תא גדול מדי ולא מחולק, ועוד שני מקומות לכוסות.
יש תא עליון למשקפיים, ומקום נוח לטלפון עם משטח טעינה אלחוטי (חיבור חוטי לקארפליי ו-AA קצת מייתר את זה). סה"כ סביר אבל אפשר לצפות ליותר.
המסך (10.25") חד וברור אבל תקוע כמו תוספת בדשבורד. הקארפליי עובד מצויין, מתחבר ממש מהר לעומת מה שאני רגיל בקופרה, חבל שלא אלחוטי.
המושבים מצויינים וכוללים את כל הכוונונים האפשריים ועיסוי, כולל תמיכה צידית שמתהדקת במצב נהיגה ספורט.
כמובן שיש את כל מערכות הבטיחות המתבקשות, והעסק עובד יפה. בקרת שיוט אדפטיבית כולל תחילת תנועה מעצירה מוחלטת (אם זה תוך כמה שניות),
הנדסת האנוש טובה סה"כ, יש פקדים פיזיים למזגן, למצבי הנהיגה, לבקרת האחיזה, כפתור להפעלת המצלמה ההיקפית שמציגה תמונה ענקית על כל המסך של התנועה מאחור.
כשמאותתים לוח השעונים מציג וידאו ממצלמה צידית בכיוון הרלוונטי שמראה את התנועה בשטח המת, נחמד.
המושבים עשויים מעור סינתטי, מחוממים, גם ההגה מחומם. בגירסה הבסיסית המושבים גם מאווררים, למה לא גם בספורט? ככה היצרן בנה את החבילות לדברי היבואן.
יש עוד כמה דברים נחמדים כמו מראות צד מתכהות אוטומטית, תאורת דרך חכמה, עיסוי למושב הנהג, חיישן לפתיחה אוטומטית של תא המטען ועוד ועוד..
המושב האחורי הפתיע אותי ממש לרעה - כשהמושב הקדמי מכוון לגובה הממוצע שלי, מאחור נשארו לי 2-3 ס"מ לברכיים, וגרוע מזה - אי אפשר להכניס את הרגל מתחת למושב הקדמי,
מה שמאלץ תנוחת ישיבה מאד לא נוחה עם ברכיים בזוית נוראית. כשדיברתי על זה עם נציג המכירות הוא הודה שזו אכן נקודה בעייתית, וזה כי הרכב במקור תוכנן להיות קופה, והוסב לסדאן.
לדעתי זה עניין שדי פוסל את הרכב למי שמתכנן להסיע שם מבוגרים ליותר מרבע שעה. פתחי המזגן מאחור כוללים רק שליטה בתריס, לא בטמפ', שזה מאכזב לרכב ברמה כזאת.
תא המטען לא גדול בכלל - 330 ליטר ודי רדוד. יש גלגל ספייר דק.
אז אחרי שעה של הכרות רגועה הגעתי לכביש המעניין יותר. שמתי במצב ספורט פלוס וניתקתי בקרות לגמרי.
הג'נסיס מרגישה בנוח בכבישים מפותלים, היא נשארת מאוזנת, פונה היטב עם הגה מצויין, מהיר ומדוייק, אם כי קצת כבד.
עשו כאן עבודה ממש טובה עם המתלים - גם במצב ספורט היא נוחה למדי, והם מרסנים היטב את המרכב גם בהעברות משקל ושיבושים רוחביים. יחד עם זאת - המשקל שלה מורגש.
החלק הפחות טוב זה יחידת ההינע - הגיר והמנוע לא ששים אלי קרב, המנוע לא מספיק חזק למשקל של הרכב, הוא לא מספיק חזק אפילו כדי לגרום לישבן לצאת גם בפול גז והגה מופנה בחדות במהירות נמוכה (כמובן בקרות מנותקות). למי שתוהה אם הצמיגים אשמים - הרכב בא עם צמיגי מישלן PS4S, לא משהו דביק במיוחד.
כשניסיתי את זה במשטח דל אחיזה (עפר) העסק עבד מצויין, הבקרות לא התערבו בכלל, ויכולתי לעשות 'צלחת' יפה בקלות.
גם בכמה עשרות מטרים הראשונים בחזרה לאספלט עוד יכולתי לשחק איתה, כשהגלגלים עוד היו מלוכלכים בעפר, אבל זהו, אחרי זה כלום - הישבן נטוע.
בכללי מרגישים שהשילדה מסוגלת ליותר וכנראה שהמנוע הגדול יותר יעשה לה טוב.
לא מספיק שהמנוע חלש אז גם הגיר ממש לא עוזר כאן. הוא איטי לעומת ZF ובטח לעומת DSG, מסרב להוריד הילוך הרבה פעמים גם כשזה אפשרי מבחינת סל"ד,
התצוגה של ההילוך המשולב היא רגעית בזמן ההעברה, ואז היא מתחלפת לתצוגה שמראה מה ההילוך המומלץ, מאד מעצבן. אין מצב ידני קבוע, רק מנופים בהגה,
והוא חוזר לאוטומט לבד אחרי זמן מסויים ללא שימוש במנופים או בעצירה.
המנוע מאבד נשימה בסל"ד גבוה, וגם הצליל לא מאד מזמין להשאר שם (חלקו סינתטי מהרמקולים). הבלמים מצויינים, חזקים ועמידים עם תחושה טובה.
כשבחנתי את הקופרה החדשה באותו כביש לא מזמן הייתי שמח לעשות עוד כמה ראנים אם הזמן היה מאפשר לי, כאן אחרי 2 ראנים לגמרי מיציתי, זה לדעתי אומר הכל.
כשחזרתי לאולם ביקשתי הצעת מחיר, למרות שהיה ברור לי כבר שזה לא הרכב בשבילי, לטובת הידע הכללי.
אז קיבלתי מחיר על הכביש של 351 אלף ש"ח שזה כולל תוספת 10K על צבע מט, והוא די חובה, אין צבע מטאלי רגיל זמין, רק בהזמנה מיוחדת והמגוון מאד מוגבל. קצת חוצפה להציג את המחיר ככה כשבעצם מחייבים אותך לתוספת של 10K בכל מקרה..ההנחה שעשו היא כ-8K, בלי ויכוחים, אבל המדיניות היא לא לתת הנחות גדולות.
יש אפשרות לבחור אינטריור אפור/שחור/אדום, השילובים עם הצבע החיצוני מוגבלים.
האחריות היא ל-3 שנים וכוללת גם את כל הטיפולים (סה"כ עד 6) למעט חלקים מתבלים כמו בלמים וצמיגים, וכולל שירות VIP - נציג שירות אישי 24/7, לוקחים/מחזירים ונותנים רכב חלופי שווה ערך, שזה יפה.
לסיכום - רכב עם פוטנציאל מעולה, אבל עם כמה בעיות שהן די קילר מבחינתי :
- מנוע חלש מדי
- גיר לא מוצלח
- מרווח רגליים במושב האחורי
למי שמחפש קרוזרית יוקרתית וקצת ספורטיבית ואין לו צורך במרווח במושב האחורי - אולי שווה בדיקה (ואז אולי אפשר ללכת על הגירסה הזולה יותר)
https://www.genesismotors.co.il/he/models/overview/g70/
- 1
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.