Jump to content
  • GENESIS G70 2.0L - מיני מבחן


    misterb

    את המבחן לג'נסיס G70 עשיתי עקב עניין אישי, הכנות למציאת הרכב הבא אחרי הקופרה. 
    מדובר במותג חדש בארץ, מותג היוקרה של יונדאי (בדומה ללקסוס של טויוטה וכו').
    על הנייר היא נשמעת מבטיחה, ומתאימה למה שאני מחפש : הנעה אחורית, 4 דלתות (או 5), ספורטיבית ועם תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב. ההיצע כולל 2 גירסאות - LUXURY ו-SPORT,
    במחיר של 300 ו-340 אלף בהתאמה. גירסת הספורט כוללת בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בורר מצבי נהיגה, חישוקי 19" ובלמי ברמבו משודרגים (ועוד כמה דברים קטנים).
    מבחינתי גירסת הספורט הייתה הרלוונטית.
    בשתי הגירסאות המנוע זהה - 2 ליטר עם 245 כ"ס ו-36 קגמ, מיאוץ ל-100 ב-6.1 שניות, לא מרגש יחסית.
    משקל עצמי 1600 ק"ג - לא קל. הגיר הוא פלנטרי 8 הילוכים אבל לא ZF אלא תוצרת עצמית מבית יונדאי.
    בחו"ל קיימת גם אופציה למנוע 3.3 ליטר V6 טווין טורבו של הקיה סטינגר עם 365 כ"ס, כרגע לא מוצעת בארץ, אולי בהמשך, וכמובן בהפרש מחיר משמעותי.

    ביקשתי נסיעת מבחן ארוכה (3 שעות), ללא נציג מכירות, כדי לאפשר לי להתרשם ממנה באמת, ולא בפקקי המרכז.

    אולם התצוגה של ג'נסיס ממוקם בהרצליה, בהמשך צפויים לפתוח גם בירושלים ובחיפה.
    כבר באולם מקבלים תחושה של מותג יוקרה, בהחלט התרשמתי לטובה, החבר'ה השקיעו גם באולם עצמו וגם ברמת השירות והאירוח.

    אז נפגשנו לראשונה בחניון תחת אורות הנאון, ה-G70 נאה בעיניי, אבל לא יותר מזה. כמו שאומרים - 'היא חמודה'.
    התלבטתי לאן לנסוע (שעת צהריים מוקדמת), ומאחר שהיה לי ברור שכדי להגיע לכביש נהיגה אני אצטרך לצאת מאזור המרכז וזה בכל מקרה עניין של שעה לכיוון,
    החלטתי לחזור חזרה לכביש שאני מכיר הכי טוב - 721 (בית אורן).
    את הדרך צפונה ניצלתי לבדוק את הרכב במוד שיוט רגוע, תוך כדי בדיקת המערכות השונות.
    תא הנוסעים מרגיש מאד איכותי, לא תנחשו שזו יונדאי.. הדיפונים, הכפתורים, הפלסטיקים, הכל מרגיש מצויין.
    הנסיעה רכה ושקטה, הבידוד מעולה, אין תלונות. תאי האחסון בדלתות קטנים מדי, בין המושבים יש תא גדול מדי ולא מחולק, ועוד שני מקומות לכוסות.
    יש תא עליון למשקפיים, ומקום נוח לטלפון עם משטח טעינה אלחוטי (חיבור חוטי לקארפליי ו-AA קצת מייתר את זה). סה"כ סביר אבל אפשר לצפות ליותר.

    המסך (10.25") חד וברור אבל תקוע כמו תוספת בדשבורד. הקארפליי עובד מצויין, מתחבר ממש מהר לעומת מה שאני רגיל בקופרה, חבל שלא אלחוטי.
    המושבים מצויינים וכוללים את כל הכוונונים האפשריים ועיסוי, כולל תמיכה צידית שמתהדקת במצב נהיגה ספורט.
    כמובן שיש את כל מערכות הבטיחות המתבקשות, והעסק עובד יפה. בקרת שיוט אדפטיבית כולל תחילת תנועה מעצירה מוחלטת (אם זה תוך כמה שניות),
    הנדסת האנוש טובה סה"כ, יש פקדים פיזיים למזגן, למצבי הנהיגה, לבקרת האחיזה, כפתור להפעלת המצלמה ההיקפית שמציגה תמונה ענקית על כל המסך של התנועה מאחור.
    כשמאותתים לוח השעונים מציג וידאו ממצלמה צידית בכיוון הרלוונטי שמראה את התנועה בשטח המת, נחמד.
    המושבים עשויים מעור סינתטי, מחוממים, גם ההגה מחומם. בגירסה הבסיסית המושבים גם מאווררים, למה לא גם בספורט? ככה היצרן בנה את החבילות לדברי היבואן.
    יש עוד כמה דברים נחמדים כמו מראות צד מתכהות אוטומטית, תאורת דרך חכמה, עיסוי למושב הנהג, חיישן לפתיחה אוטומטית של תא המטען ועוד ועוד..
    המושב האחורי הפתיע אותי ממש לרעה - כשהמושב הקדמי מכוון לגובה הממוצע שלי, מאחור נשארו לי 2-3 ס"מ לברכיים, וגרוע מזה - אי אפשר להכניס את הרגל מתחת למושב הקדמי,
    מה שמאלץ תנוחת ישיבה מאד לא נוחה עם ברכיים בזוית נוראית. כשדיברתי על זה עם נציג המכירות הוא הודה שזו אכן נקודה בעייתית, וזה כי הרכב במקור תוכנן להיות קופה, והוסב לסדאן.
    לדעתי זה עניין שדי פוסל את הרכב למי שמתכנן להסיע שם מבוגרים ליותר מרבע שעה. פתחי המזגן מאחור כוללים רק שליטה בתריס, לא בטמפ', שזה מאכזב לרכב ברמה כזאת.

    תא המטען לא גדול בכלל - 330 ליטר ודי רדוד. יש גלגל ספייר דק.

     

    אז אחרי שעה של הכרות רגועה הגעתי לכביש המעניין יותר. שמתי במצב ספורט פלוס וניתקתי בקרות לגמרי.
    הג'נסיס מרגישה בנוח בכבישים מפותלים, היא נשארת מאוזנת, פונה היטב עם הגה מצויין, מהיר ומדוייק, אם כי קצת כבד.
    עשו כאן עבודה ממש טובה עם המתלים - גם במצב ספורט היא נוחה למדי, והם מרסנים היטב את המרכב גם בהעברות משקל ושיבושים רוחביים. יחד עם זאת - המשקל שלה מורגש.
    החלק הפחות טוב זה יחידת ההינע - הגיר והמנוע לא ששים אלי קרב, המנוע לא מספיק חזק למשקל של הרכב, הוא לא מספיק חזק אפילו כדי לגרום לישבן לצאת גם בפול גז והגה מופנה בחדות במהירות נמוכה (כמובן בקרות מנותקות). למי שתוהה אם הצמיגים אשמים - הרכב בא עם צמיגי מישלן PS4S, לא משהו דביק במיוחד.

    כשניסיתי את זה במשטח דל אחיזה (עפר) העסק עבד מצויין, הבקרות לא התערבו בכלל, ויכולתי לעשות 'צלחת' יפה בקלות.
    גם בכמה עשרות מטרים הראשונים בחזרה לאספלט עוד יכולתי לשחק איתה, כשהגלגלים עוד היו מלוכלכים בעפר, אבל זהו, אחרי זה כלום - הישבן נטוע.

    בכללי מרגישים שהשילדה מסוגלת ליותר וכנראה שהמנוע הגדול יותר יעשה לה טוב.
    לא מספיק שהמנוע חלש אז גם הגיר ממש לא עוזר כאן. הוא איטי לעומת ZF ובטח לעומת DSG, מסרב להוריד הילוך הרבה פעמים גם כשזה אפשרי מבחינת סל"ד,
    התצוגה של ההילוך המשולב היא רגעית בזמן ההעברה, ואז היא מתחלפת לתצוגה שמראה מה ההילוך המומלץ, מאד מעצבן. אין מצב ידני קבוע, רק מנופים בהגה, 

    והוא חוזר לאוטומט לבד אחרי זמן מסויים ללא שימוש במנופים או בעצירה.
    המנוע מאבד נשימה בסל"ד גבוה, וגם הצליל לא מאד מזמין להשאר שם (חלקו סינתטי מהרמקולים). הבלמים מצויינים, חזקים ועמידים עם תחושה טובה.
    כשבחנתי את הקופרה החדשה באותו כביש לא מזמן הייתי שמח לעשות עוד כמה ראנים אם הזמן היה מאפשר לי, כאן אחרי 2 ראנים לגמרי מיציתי, זה לדעתי אומר הכל.
    כשחזרתי לאולם ביקשתי הצעת מחיר, למרות שהיה ברור לי כבר שזה לא הרכב בשבילי, לטובת הידע הכללי.
    אז קיבלתי מחיר על הכביש של 351 אלף ש"ח שזה כולל תוספת 10K על צבע מט, והוא די חובה, אין צבע מטאלי רגיל זמין, רק בהזמנה מיוחדת והמגוון מאד מוגבל. קצת חוצפה להציג את המחיר ככה כשבעצם מחייבים אותך לתוספת של 10K בכל מקרה..ההנחה שעשו היא כ-8K, בלי ויכוחים, אבל המדיניות היא לא לתת הנחות גדולות.
    יש אפשרות לבחור אינטריור אפור/שחור/אדום, השילובים עם הצבע החיצוני מוגבלים.
    האחריות היא ל-3 שנים וכוללת גם את כל הטיפולים (סה"כ עד 6) למעט חלקים מתבלים כמו בלמים וצמיגים, וכולל שירות VIP - נציג שירות אישי 24/7, לוקחים/מחזירים ונותנים רכב חלופי שווה ערך, שזה יפה.

    לסיכום - רכב עם פוטנציאל מעולה, אבל עם כמה בעיות שהן די קילר מבחינתי :


    - מנוע חלש מדי
    - גיר לא מוצלח
    - מרווח רגליים במושב האחורי

     

    למי שמחפש קרוזרית יוקרתית וקצת ספורטיבית ואין לו צורך במרווח במושב האחורי  - אולי שווה בדיקה (ואז אולי אפשר ללכת על הגירסה הזולה יותר)

     

    https://www.genesismotors.co.il/he/models/overview/g70/

     

    IMG_0632.jpg

    IMG_0634.jpg

    IMG_0635.jpg

    IMG_0636.jpg

    IMG_0637.jpg

    IMG_0638.jpg

    IMG_0639.jpg

    IMG_0640.jpg

    IMG_0642.jpg

    IMG_0643.jpg

    IMG_0644.jpg

    IMG_0645.jpg

    IMG_0646.jpg

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    לפני 12 דקות, Halalit300 כתב:

    למה שמישהו יקנה את הרכב הזה במחיר הזה ולא

    c class או Q3 לצורך העניין מיצרניות יותר מסורתיות וגרמניות

    במחיר הזה, הגרמניות איטיות יותר, מאובזרות פחות ואמינות פחות...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 16.6.2021 בשעה 11:32, 98civic כתב:

    340 אלף.זה לא מעט כסף וזה כבר תחום של סדרה 3 החדשה. האם באמת יש לגנסיס סיכוי להצליח בגזרה הזו. ובצד של הרגוע יש לקסוס is300f החדשה שגם נראית יותר טוב
     

     

    הלקסוס יפה, אין ספק, אבל תא הנוסעים מרגיש אותו דבר כמו בדגם של 2014, מה הקטע?

    בגלל זה די התבעסתי מהחדשה. מרגיש כאילו עטפו את הקודמת בעטיפה מהודרת.

    הגנסיס הזו בהחלט רכב מסקרן אבל לפי הנתונים היבשים הוא חלש, זה לא שם.

    לפני כמה שנים, לקוח שלי הביא לי סיבוב על קיאה סטינגר שלו 3.3TT וגם היא לא

    הרגישה חזקה, אולי בגלל הבידוד והגודל שלה. אבל האוטו היה די מהנה וכיף.

    אולי מנוע כזה על הגנסיס יתן חוויה מתקנת, נחכה שיביאו אם בכלל...

    הסדרה 3 פשוט רכב שקרוב לשלמות, פגעת בול, אפרט בקצרה למטה.

     

    בתאריך 15.6.2021 בשעה 13:24, eyal_ro כתב:

    הפתרון...?
    ג'וליה וולוצ'ה. ( אבל אני משוחד)

     

     

    האוטו הכי מאכזב שנהגתי בו בשנים האחרונות, אל תיפגע חבר יקר...

    לא מרגיש ספורטיבי מספיק, חלש מידי, מתנדנד כמו סירה, סאונד כמעט לא קיים

    ואפשר להמשיך לנצח... ה-340 הקודמת של במוו (שנתון 2018 בערך) פשוט

    לועסת אותה לארוחת בוקר. כן אני יודע שאני משווה משומש לחדש.

    במוו 340 דור קודם עם חבילת M Performence מרגיש כל כך מלוטש וטוב.

    ממש מרגישים כמה שעות אדם הושקעו ברכב הזה ואחרי סיבוב מבינים

    למה היא נחשבת לאמת מידה בקטגוריה שלה. ואחרי שיפור תוכנה בכמה גרושים

    לא חסר כוח בשום מצב, קרובה לשלמות.

    ה-M340i החדשה בכלל מטורפת אבל יקרה מידי בארץ, מעל חצי מליון.

     

    עריכה אחרונה על ידי Shmelov
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     
    האוטו הכי מאכזב שנהגתי בו בשנים האחרונות, אל תיפגע חבר יקר...
    לא מרגיש ספורטיבי מספיק, חלש מידי, מתנדנד כמו סירה, סאונד כמעט לא קיים
    ואפשר להמשיך לנצח... ה-340 הקודמת של במוו (שנתון 2018 בערך) פשוט
    לועסת אותה לארוחת בוקר. כן אני יודע שאני משווה משומש לחדש.
    במוו 340 דור קודם עם חבילת M Performence מרגיש כל כך מלוטש וטוב.
    ממש מרגישים כמה שעות אדם הושקעו ברכב הזה ואחרי סיבוב מבינים
    למה היא נחשבת לאמת מידה בקטגוריה שלה. ואחרי שיפור תוכנה בכמה גרושים
    לא חסר כוח בשום מצב, קרובה לשלמות.
    ה-M340i החדשה בכלל מטורפת אבל יקרה מידי בארץ, מעל חצי מליון.
     
    אולי ג'נסיס 3.3t תתן פייט ל 340 החדשה. שגם אם היא לא תהיה טובה כמו במוו אבל בטוח תהיה הרבה יותר זולה.

    Sent from my SM-G955F using Tapatalk

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 21 שעות, misterb כתב:

    לטעמי רכב מנהלים זה רכב מרווח גם מאחור, לפעמים למנהל יש נהג והוא יושב במושב האחורי. כאן אין מצב כזה.

    רכב מנהלים זה רכב שאמור להיות מרווח למשפחה או ל-4 מבוגרים. כמו שאמרתי - כאן מבחינת מרווח ברכיים נגיד שזה משהו שאפשר לחיות איתו, אבל פשוט אי אפשר לשבת
    בנוחות בגלל הבעיה עם הגובה של המושב הקדמי שלא מאפשר להכניס את קצה הנעל אפילו מתחתיו.

     

    לדעתי מנהלים שיש להם נהג לא יקחו את הG70, סדרה 3, C-Class או A4, אלא יעלו בלפחות קטגוריה אחת.

     

    נדמה לי או שהמושב ליד הנהג היה במצב הכי נמוך שלו?

    כי אם כן, אז הנוסע מקדימה יכול להרים את המושב לטובת הנוסע מאחוריו.

    מאחורי הנהג סיפור אחר, שם הנוסע מאחור יצטרך להתמודד עם זה.

    הרכב נראה מספיק מרווח ל-4 מבוגרים ובמיוחד למשפחה.

     

    בד"כ כאשר אנחנו נוסעים עם 4 מבוגרים, האדם הכי נמוך מתיישב מאחורי.

    החלטתי לנסות לראות איך זה לשבת מאחורי ברכב ולהדחק (נדרשה אקרובטיקה של כפות הרגליים) למושב האחורי:

    Ky8OIQ6.jpg

     

    4I4onF4.jpg

    (סדרה 3 דגם קודם F3x)

     

    לדעתי המחסור בכוח זה נושא פתיר.

     

    לפני 11 שעות, Halalit300 כתב:

    למה שמישהו יקנה את הרכב הזה במחיר הזה ולא

    c class או Q3 לצורך העניין מיצרניות יותר מסורתיות וגרמניות

     

    הרכב נראה אחרת - עיצוב חוץ מעניין, עיצוב פנים.

    לדעתי רכב מאוד מעניין, אשמח לראות אותו לייב ולעשות נסיעת מבחן.

    עריכה אחרונה על ידי f31
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זו משפחתית גדולה , מנהלים זו כבר סדרה 5. סדרת f בכלל קטנה מאד ונראה שג'נסיס די דומה לה.

    Sent from my SM-G955F using Tapatalk

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 17.6.2021 בשעה 01:13, misterb כתב:

    לטעמי רכב מנהלים זה רכב מרווח גם מאחור, לפעמים למנהל יש נהג והוא יושב במושב האחורי. כאן אין מצב כזה.

    רכב מנהלים זה רכב שאמור להיות מרווח למשפחה או ל-4 מבוגרים. כמו שאמרתי - כאן מבחינת מרווח ברכיים נגיד שזה משהו שאפשר לחיות איתו, אבל פשוט אי אפשר לשבת

     

    לא מסכים אתך. אם מנסים לחשוב על הרכב במונחים של עולם התעסוקה אז זה רכב למנהל/בכיר שרוצה לנהוג (או שלא עשיר/בכיר מספיק כדי שיהיה לו נהג משלו אם תרצה) ולא רכב שנועד לישיבה מאחור עם נהג, אבל לא רק הרכב הזה אלא כמעט כל רכב בקטגוריה הזו שתרצה לא מספיק מפנק ונוח לאדם המבוסס עם הנהג משלו. בשביל זה צריך לעלות קטגוריה.

     

    אז אם ככה זה רכב למנהל הנוהג וככזה הוא לא חייב להיות מאוד מרווח מאחור, רוב הזמן הוא לבד או עם העוזר/סגן שלו לצידו ואם המזכירה מדי פעם גם צריכה להגיע לנסיעות, אז...שתסתדר מאחור 🙃

     

    במונחים משפחתיים של סתם בחור עם קצת כסף שרוצה לקנות רכב כיפי ומפנק למשפחה, פה אתה צודק והוא נופל ביחס למתחרות בקטגוריה שנראה שהן יותר livable ונוחות להתנהלות משפחתית סטנדרטית, למרות שבכל מקרה אנשים כאלה הולכים היום לג׳יפוני יוקרה למיניהם, כל הקטגוריה הזו בהקשר המשפחתי יחסית די מתה לצערי.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    ההגדרה המדוייקת של קהל היעד פחות רלוונטית כי בסוף אנחנו לא קובעים למי יימכרו כל דגם :) מה שחשוב שכל מי שחושב לקנות את הרכב הזה יהיה יודע למגבלה ויחשוב אם זה מתאים לשימוש הספציפי שלו.

     

    צריך באמת לבדוק לגבי הרמת הכיסא, לא חשבתי על זה, יכול להיות שזה יעזור.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בשנות התשעים במקסיקו סיטי שימשו חיפושיות כמוניות

     

    למען הקל על הכניסה למושב האחורי הכיסא שליד הנהג הוסר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים


    אני חייב תיקון והתנצלות קטנה לג׳נסיס - העניין של החוסר במקום לכפות הרגליים במושב האחורי - אז מסתבר שהכיסא הקדמי פשוט היה מכוון למצב הכי נמוך, אם מגביהים אותו קצת אין בעיה עם הנושא.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...