Jump to content
  • GENESIS G70 2.0L - מיני מבחן


    misterb

    את המבחן לג'נסיס G70 עשיתי עקב עניין אישי, הכנות למציאת הרכב הבא אחרי הקופרה. 
    מדובר במותג חדש בארץ, מותג היוקרה של יונדאי (בדומה ללקסוס של טויוטה וכו').
    על הנייר היא נשמעת מבטיחה, ומתאימה למה שאני מחפש : הנעה אחורית, 4 דלתות (או 5), ספורטיבית ועם תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב. ההיצע כולל 2 גירסאות - LUXURY ו-SPORT,
    במחיר של 300 ו-340 אלף בהתאמה. גירסת הספורט כוללת בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בורר מצבי נהיגה, חישוקי 19" ובלמי ברמבו משודרגים (ועוד כמה דברים קטנים).
    מבחינתי גירסת הספורט הייתה הרלוונטית.
    בשתי הגירסאות המנוע זהה - 2 ליטר עם 245 כ"ס ו-36 קגמ, מיאוץ ל-100 ב-6.1 שניות, לא מרגש יחסית.
    משקל עצמי 1600 ק"ג - לא קל. הגיר הוא פלנטרי 8 הילוכים אבל לא ZF אלא תוצרת עצמית מבית יונדאי.
    בחו"ל קיימת גם אופציה למנוע 3.3 ליטר V6 טווין טורבו של הקיה סטינגר עם 365 כ"ס, כרגע לא מוצעת בארץ, אולי בהמשך, וכמובן בהפרש מחיר משמעותי.

    ביקשתי נסיעת מבחן ארוכה (3 שעות), ללא נציג מכירות, כדי לאפשר לי להתרשם ממנה באמת, ולא בפקקי המרכז.

    אולם התצוגה של ג'נסיס ממוקם בהרצליה, בהמשך צפויים לפתוח גם בירושלים ובחיפה.
    כבר באולם מקבלים תחושה של מותג יוקרה, בהחלט התרשמתי לטובה, החבר'ה השקיעו גם באולם עצמו וגם ברמת השירות והאירוח.

    אז נפגשנו לראשונה בחניון תחת אורות הנאון, ה-G70 נאה בעיניי, אבל לא יותר מזה. כמו שאומרים - 'היא חמודה'.
    התלבטתי לאן לנסוע (שעת צהריים מוקדמת), ומאחר שהיה לי ברור שכדי להגיע לכביש נהיגה אני אצטרך לצאת מאזור המרכז וזה בכל מקרה עניין של שעה לכיוון,
    החלטתי לחזור חזרה לכביש שאני מכיר הכי טוב - 721 (בית אורן).
    את הדרך צפונה ניצלתי לבדוק את הרכב במוד שיוט רגוע, תוך כדי בדיקת המערכות השונות.
    תא הנוסעים מרגיש מאד איכותי, לא תנחשו שזו יונדאי.. הדיפונים, הכפתורים, הפלסטיקים, הכל מרגיש מצויין.
    הנסיעה רכה ושקטה, הבידוד מעולה, אין תלונות. תאי האחסון בדלתות קטנים מדי, בין המושבים יש תא גדול מדי ולא מחולק, ועוד שני מקומות לכוסות.
    יש תא עליון למשקפיים, ומקום נוח לטלפון עם משטח טעינה אלחוטי (חיבור חוטי לקארפליי ו-AA קצת מייתר את זה). סה"כ סביר אבל אפשר לצפות ליותר.

    המסך (10.25") חד וברור אבל תקוע כמו תוספת בדשבורד. הקארפליי עובד מצויין, מתחבר ממש מהר לעומת מה שאני רגיל בקופרה, חבל שלא אלחוטי.
    המושבים מצויינים וכוללים את כל הכוונונים האפשריים ועיסוי, כולל תמיכה צידית שמתהדקת במצב נהיגה ספורט.
    כמובן שיש את כל מערכות הבטיחות המתבקשות, והעסק עובד יפה. בקרת שיוט אדפטיבית כולל תחילת תנועה מעצירה מוחלטת (אם זה תוך כמה שניות),
    הנדסת האנוש טובה סה"כ, יש פקדים פיזיים למזגן, למצבי הנהיגה, לבקרת האחיזה, כפתור להפעלת המצלמה ההיקפית שמציגה תמונה ענקית על כל המסך של התנועה מאחור.
    כשמאותתים לוח השעונים מציג וידאו ממצלמה צידית בכיוון הרלוונטי שמראה את התנועה בשטח המת, נחמד.
    המושבים עשויים מעור סינתטי, מחוממים, גם ההגה מחומם. בגירסה הבסיסית המושבים גם מאווררים, למה לא גם בספורט? ככה היצרן בנה את החבילות לדברי היבואן.
    יש עוד כמה דברים נחמדים כמו מראות צד מתכהות אוטומטית, תאורת דרך חכמה, עיסוי למושב הנהג, חיישן לפתיחה אוטומטית של תא המטען ועוד ועוד..
    המושב האחורי הפתיע אותי ממש לרעה - כשהמושב הקדמי מכוון לגובה הממוצע שלי, מאחור נשארו לי 2-3 ס"מ לברכיים, וגרוע מזה - אי אפשר להכניס את הרגל מתחת למושב הקדמי,
    מה שמאלץ תנוחת ישיבה מאד לא נוחה עם ברכיים בזוית נוראית. כשדיברתי על זה עם נציג המכירות הוא הודה שזו אכן נקודה בעייתית, וזה כי הרכב במקור תוכנן להיות קופה, והוסב לסדאן.
    לדעתי זה עניין שדי פוסל את הרכב למי שמתכנן להסיע שם מבוגרים ליותר מרבע שעה. פתחי המזגן מאחור כוללים רק שליטה בתריס, לא בטמפ', שזה מאכזב לרכב ברמה כזאת.

    תא המטען לא גדול בכלל - 330 ליטר ודי רדוד. יש גלגל ספייר דק.

     

    אז אחרי שעה של הכרות רגועה הגעתי לכביש המעניין יותר. שמתי במצב ספורט פלוס וניתקתי בקרות לגמרי.
    הג'נסיס מרגישה בנוח בכבישים מפותלים, היא נשארת מאוזנת, פונה היטב עם הגה מצויין, מהיר ומדוייק, אם כי קצת כבד.
    עשו כאן עבודה ממש טובה עם המתלים - גם במצב ספורט היא נוחה למדי, והם מרסנים היטב את המרכב גם בהעברות משקל ושיבושים רוחביים. יחד עם זאת - המשקל שלה מורגש.
    החלק הפחות טוב זה יחידת ההינע - הגיר והמנוע לא ששים אלי קרב, המנוע לא מספיק חזק למשקל של הרכב, הוא לא מספיק חזק אפילו כדי לגרום לישבן לצאת גם בפול גז והגה מופנה בחדות במהירות נמוכה (כמובן בקרות מנותקות). למי שתוהה אם הצמיגים אשמים - הרכב בא עם צמיגי מישלן PS4S, לא משהו דביק במיוחד.

    כשניסיתי את זה במשטח דל אחיזה (עפר) העסק עבד מצויין, הבקרות לא התערבו בכלל, ויכולתי לעשות 'צלחת' יפה בקלות.
    גם בכמה עשרות מטרים הראשונים בחזרה לאספלט עוד יכולתי לשחק איתה, כשהגלגלים עוד היו מלוכלכים בעפר, אבל זהו, אחרי זה כלום - הישבן נטוע.

    בכללי מרגישים שהשילדה מסוגלת ליותר וכנראה שהמנוע הגדול יותר יעשה לה טוב.
    לא מספיק שהמנוע חלש אז גם הגיר ממש לא עוזר כאן. הוא איטי לעומת ZF ובטח לעומת DSG, מסרב להוריד הילוך הרבה פעמים גם כשזה אפשרי מבחינת סל"ד,
    התצוגה של ההילוך המשולב היא רגעית בזמן ההעברה, ואז היא מתחלפת לתצוגה שמראה מה ההילוך המומלץ, מאד מעצבן. אין מצב ידני קבוע, רק מנופים בהגה, 

    והוא חוזר לאוטומט לבד אחרי זמן מסויים ללא שימוש במנופים או בעצירה.
    המנוע מאבד נשימה בסל"ד גבוה, וגם הצליל לא מאד מזמין להשאר שם (חלקו סינתטי מהרמקולים). הבלמים מצויינים, חזקים ועמידים עם תחושה טובה.
    כשבחנתי את הקופרה החדשה באותו כביש לא מזמן הייתי שמח לעשות עוד כמה ראנים אם הזמן היה מאפשר לי, כאן אחרי 2 ראנים לגמרי מיציתי, זה לדעתי אומר הכל.
    כשחזרתי לאולם ביקשתי הצעת מחיר, למרות שהיה ברור לי כבר שזה לא הרכב בשבילי, לטובת הידע הכללי.
    אז קיבלתי מחיר על הכביש של 351 אלף ש"ח שזה כולל תוספת 10K על צבע מט, והוא די חובה, אין צבע מטאלי רגיל זמין, רק בהזמנה מיוחדת והמגוון מאד מוגבל. קצת חוצפה להציג את המחיר ככה כשבעצם מחייבים אותך לתוספת של 10K בכל מקרה..ההנחה שעשו היא כ-8K, בלי ויכוחים, אבל המדיניות היא לא לתת הנחות גדולות.
    יש אפשרות לבחור אינטריור אפור/שחור/אדום, השילובים עם הצבע החיצוני מוגבלים.
    האחריות היא ל-3 שנים וכוללת גם את כל הטיפולים (סה"כ עד 6) למעט חלקים מתבלים כמו בלמים וצמיגים, וכולל שירות VIP - נציג שירות אישי 24/7, לוקחים/מחזירים ונותנים רכב חלופי שווה ערך, שזה יפה.

    לסיכום - רכב עם פוטנציאל מעולה, אבל עם כמה בעיות שהן די קילר מבחינתי :


    - מנוע חלש מדי
    - גיר לא מוצלח
    - מרווח רגליים במושב האחורי

     

    למי שמחפש קרוזרית יוקרתית וקצת ספורטיבית ואין לו צורך במרווח במושב האחורי  - אולי שווה בדיקה (ואז אולי אפשר ללכת על הגירסה הזולה יותר)

     

    https://www.genesismotors.co.il/he/models/overview/g70/

     

    IMG_0632.jpg

    IMG_0634.jpg

    IMG_0635.jpg

    IMG_0636.jpg

    IMG_0637.jpg

    IMG_0638.jpg

    IMG_0639.jpg

    IMG_0640.jpg

    IMG_0642.jpg

    IMG_0643.jpg

    IMG_0644.jpg

    IMG_0645.jpg

    IMG_0646.jpg

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    6.5 שניות ל-100 , לא הייתי קורא לזה חלש או איטי, בכל מקרה.

    במקרה הזה ביצועי הרכב קשורים גם לגיר. אבל מצד שני ניתן לצפות לאמינות גבוהה, יחסית לגירים רובוטיים למיניהם, שמגיבים מהר יותר.[ DSG, DCT וחבריהם].

     

    יש לציין שהם היו נדיבים מאוד, להשאיל לך רכב כזה לכמה שעות.

    בכל סוכנות רכב אפשר לקבל דבר כזה?

    לא ביקשו ממך פיקדון?

     

    עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    זה 6.1 שניות, אבל כמובן ש'איטי' זה מושג יחסי, והוא גם סובייקטיבי. לי זה מרגיש איטי ביחס לקופרה, וגם על הנייר ביחס למחיר ולמיצוב הספורטיבי - אני מצפה ליותר סוסים באורווה.

    מן הסתם זה ירגיש מהיר לכל מי שמגיע מרכבי מנהלים/רכבים משפחתיים של 150-200 כ"ס.

    מעבר לזה, אם המנוע לא מספיק חזק להוציא את התחת להחלקה, זה מוציא את העוקץ מכל העניין של ההנעה האחורית, הדיפרנציאל וכו'.

     

    לגבי קבלת רכב לכמה שעות - בהחלט נדיב, זה מאד משתנה בין היבואנים, יש כאלה שמשחררים בקלות, יש כאלה שאין סיכוי, בטח לא בלי נציג, ויש כאלה שייתנו רק אחרי שתגיע לפגישה וייראו במי מדובר.

    במקרה הזה כל מה שנדרש זה שיחת טלפון קצרה עם נציג שקצת שאל עליי, מה אני מחפש, במה אני נוהג כרגע, אבל לצורך העניין הייתי יכול להיות גם סתם אחד שבא לו לקחת רכב לסיבוב חינם ולהתחרע עליו.

    כל מה שביקשו כשלקחתי את הרכב זה לצלם את רישיון הנהיגה, וזה מה שמקובל בכל מקום, אף פעם לא מבקשים פיקדון או משהו כזה, בשביל זה יש להם ביטוח, וגם יוצא להם להשתמש בו לא מעט, זה חלק מהעסק.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    @misterb

    תודה על הסקירה המקיפה, היה מהנה מאוד לקרוא אותה.


    רוצה לשאול:
    - אני מבין שאתה מגיע מקופרה (שכנראה גם משופרת) ולכן אתה אומר ש6.1/6.5 ל-0-100 זה "לא מהיר" אני מניח שזה סובייקטיבי,
    אבל לרכב של 1.6 טון זה נתון נהדר לא? ואם אתה מדבר בתגובה ל @yossiavielעל משפחתיות או מנהלים.. זה לא מה שהג'נסיס הזו? סוג של מנהלים ספורטיבית?


    - למה רשמת שהצמיגים לא דביקים?
    ברמת רכב מהיבון אלו צמיגי ספורט פלוס לא? הם אוחזים מצויין ביחס לשאר הבררה שמקבלים ברכבים חזקים פחות ויקרים פחות.. ומגיעים גם במותגים יקרים הרבה יותר ונחשבים צמיגים מצויינים,
    הרי זה לא שתקבל פה צמיגים שהם סמי סליקס 🤷‍♂️

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    כן, ציינתי שזה סובייקטיבי, אבל אם מסתכלים על יחס כ"ס/שקל למשל, אז התמורה פה לא מוצלחת.

    אם נגיד משווים לקופרה, שהיא 290 כ"ס סטוק ומשקל 1420, ועושה 5.7 שניות ל-100 - כאן הנתון היבש לא מציג את כל הסיפור, כי הקופרה הנעה קדמית והתאוצה מהמקום מוגבלת עקב חוסר יכולת להוריד את הכוח לכביש.

    עם הנעה אחורית היא הייתה מקצצת כמה עשיריות. ההבדל בפועל הוא בהאצות ביניים, הקופרה הרבה יותר חזקה בכל מצב, גם תוספת של 45 כ"ס וגם פחות 180 ק"ג.

    בסה"כ זה נתון לא רע למנהלים ספורטיבית, אם הייתה עולה 250K נגיד. במחיר שלה אתה מצפה ליותר, ובטח מצפה למספיק כוח להחלקות זנב אחרת באמת חבל להשקיע בגירסת ספורט.

    במחיר הזה הייתי מצפה לקבל את המנוע הגדול עם 365 כ"ס.

    ציינתי לגבי הצמיגים שזה צמיג 'רגיל' לא איזה CUP2 או משהו כזה עם אחיזה גבוהה מהרגיל שמקשה להוציא את הזנב. זה אחלה צמיג אבל הוא לא משהו חריג, זה רק כדי להבהיר שהבעיה היא בחוסר כוח של המנוע, זה הכל.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הסקירה המפורטת.

    מצחיק שאתה מצד אחד כותב שהזנב לא משתחרר בקלות, ומצד שני בסקירה שרראיתי אתמול הם מצחקקים על איך הזנב בורח ב11:20 וב12:00

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    טוב, בכיכר עם אספלט לא איכותי במהירות אפס עם פרובוקציה גם אני הצלחתי להוציא אותה, אבל לדוגמה בפניית 90 מעלות ימינה בצומת שלוקחים ב-50 קמ"ש בערך, שרק התחננה לדריפט קטן - ניסיתי וניסיתי והתחת סירב לצאת.

    כנ"ל בכל פניה בכביש בבית אורן, זה פשוט קשה עד בלתי אפשרי.

    שים לב שגם כפיר דיבר כל הזמן על כמה הוא היה רוצה את המנוע החזק יותר, זה לא סתם. הם יותר באים לפרגן ולא לקטול רכבים, אז צריך לקחת את הביקורת שלהם בפרופורציה הנכונה.

    למשל הם לא אמרו כלום לגבי מרווח הרגליים במושב האחורי והמקום מתחת למושב. אולי כי בועז כיוון את הכיסא לגובה שלו וישב מאחורי עצמו, והוא די קטן..

     

    לפני 2 דקות, eyal_ro כתב:

    הפתרון...?
    ג'וליה וולוצ'ה. ( אבל אני משוחד)

     

    אמור לבחון גם בהמשך, אין לחץ זמן :)

    עריכה אחרונה על ידי misterb
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 דקות, misterb כתב:

     

    טוב, בכיכר עם אספלט לא איכותי במהירות אפס עם פרובוקציה גם אני הצלחתי להוציא אותה, אבל לדוגמה בפניית 90 מעלות ימינה בצומת שלוקחים ב-50 קמ"ש בערך, שרק התחננה לדריפט קטן - ניסיתי וניסיתי והתחת סירב לצאת.

    כנ"ל בכל פניה בכביש בבית אורן, זה פשוט קשה עד בלתי אפשרי.

    שים לב שגם כפיר דיבר כל הזמן על כמה הוא היה רוצה את המנוע החזק יותר, זה לא סתם. הם יותר באים לפרגן ולא לקטול רכבים, אז צריך לקחת את הביקורת שלהם בפרופורציה הנכונה.

    למשל הם לא אמרו כלום לגבי מרווח הרגליים במושב האחורי והמקום מתחת למושב. אולי כי בועז כיוון את הכיסא לגובה שלו ויש מאחורי עצמו, והוא די קטן..

     

     

    אמור לבחון גם בהמשך, אין לחץ זמן :)

     

    בטח שיש לחץ זמן....כל יום שאתה לא עם ג'וליה הוא בזבוז :-)

    • מצחיק 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זה עדיין נכון ש-0 ל-100 זה לא הכל בחיים, או כוח באופן עקרוני, אבל כאן זה פשוט מפריע להנות ממש שהרכב מסוגל לעשות.

    צריך גם כוח וגם רכב שמאפשר להנות ממנו, אם אחד מהחלקים חסר - ההנאה פחותה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה רבה. כרגיל כיף לקרוא.

    הקטע עם המושב זה פאק רציני. איך זה עבר תכנון? לא ברור.

    רכב הנעה אחורית שקשה מאוד להוציא להחלקה זה מבאס, כי בסוף אנחנו לא במסלול רוב היום ואיזה דריפטון קטן בסוף היום זה ההבדל בין להגיע הביתה עם חיוך מרוח או סתם עייף.

    לדעתי פספוס וחבל. 

     

    עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
    • אהבתי 2
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...