המבחן המלא פורסם באתר car-pad, וניתן לקרוא אותו כאן.
יש מכוניות שכיף לשבת ולהעלות על הכתב את הכתבה עליהן. הקיה EV6 היא אחת מהן.
אזכיר שה EV6 הושקה בישראל ממש בסוף דצמבר, עם שני דגמים – פרימיום עם מנוע יחיד 229 כ"ס ו 35.7 קג"מ ו GT-Line עם שני מנועים, 325 כ"ס ו 62 קג"מ. על ההשקה קראתם בדיוק כאן.
למבחן מתייצבת האחות הבכירה ה GT-Line. אסתכן ואומר כבר עכשיו, מדובר בקיה הכי טובה שיוצרה מאז ומעולם, עד שתגיע לבחינה ה GT עם כמעט 600 כ"ס. כן, עד כדי כך. ואני מסתכן בזה שלא נהגתי בהרבה רכבי קיה המשווקים בעולם, ויש להם כמה פנינים שלא הגיעו לארץ. ה EV6 שנבחנה היא פשוט רכב משובח איך שלא תסתכלו עליה. עכשיו אם נפלט לכם או שסיננתם בלב 'אבל טסלה...', אל תמשיכו לקרוא. עצרו כאן. אתם לא הקהל.
הפעם ברשותכם אתחיל עם כל הביקורת שיש לי על ה EV6. אין לה מגב אחורי. ואחרי שסיימנו את הביקורת, נעבור לרכב עצמו.
הקיה EV6 עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית המשובחת של הקונצרן ה E-GMP ( Electric Global Modular Platform ) עליה כבר ראינו חלק מהמכוניות הטובות ביותר כמו האיוניק 5, הג'נסיס GV60 ובקרוב גם האיוניק 6. עם זאת, למרות השימוש בפלטפורמה זהה, מכאן נתנו מהנדסי קיה חיים אחרים ל EV6 והיא פשוט מכונית שונה מאחיותיה.
העיצוב החיצוני של ה EV6 הוא סוג של SUV נמוך-סטיישן-ספורט-קופה, פשוט כי אין לי דרך אחרת להסביר אותו, ואולי הנסיון להכניס דגמים לתוך תבניות נועד היום לכישלון. היא לא פשוט לא מתיישבת בשום קטגוריה. המרכב עצמו גדול מאוד עם אורך כולל של כמעט 4.7 מטר ורוחב של 1.89 מטר, אבל הגובה נעצר ב 1.55 מטר.
על ההנאה אחראים שני מנועים חשמליים – קדמי ואחורי המספקים יחד 325 כ"ס ו 62 קג"מ. קיבולת הסוללה של ה EV6 עומדת על 77.4Kwh. את ה EV6 ניתן להטעין בטעינה AC עד 11KW או בטעינת DC מהירה, כאשר בפועל הרכב ימשוך במקסימום מעט פחות מ 250kw. במציאות לא תהיה לכם בעיה שכן מרבית העמדות המהירות בארץ לא עוברות את ה 175KW.
הטווח המוצהר עומד על 484 ק"מ לרכב המבחן, ו 528 ק"מ לגירסת הפרימיום בעלת מנוע יחיד.
עד כאן היה כיף, אבל לא נסענו מטר.
נתחיל מהתאוצה. עם 62 קג"מ שזמינים בכל רגע נתון, זו לחלוטין בחירה של הנהג והעמידות שלו לצרחות הנוסעים בכמה שניות הוא ישלים את התאוצה ל 100 קמ"ש. הכח זמין בכל רגע, כך שהאצות ביניים נעשות כהרף עין, ואם לא תסתכלו על מד המהירות תגלו שהקלילות בה עקפתם רכב הביאה אתכם ל 150 קמ"ש תוך שניות ספורות, ובלי טיפת דרמה. אבל רק האצה זה לילדים מתלהבים. ל EV6 כיול מתלים ושלדה מעולה. כך שכשמשלבים את הכח הזמין עם הגה מצוין ושלדה מכויילת היטב מקבלים חיית כביש שונה מאוד מאחיותיה לפלטפורמה. היכולת של ה EV6 לפנות היא מרשימה מאוד עבור רכב מהסגמנט שלו, וגם בזה היא מאוד שונה באופיה מהג'נסיס GV60.
כשאתם מצרפים תכונות דינמיות משובחות, יחד עם דממה בתא הנוסעים, מתקבל רכב שאם תעשו עליו נסיעת מבחן, לא באמת תרצו להחזיר אותו לסוכנות. עד כדי כך.
ה EV6 היא ממש לא מתחרה באיוניק 5. היא אחרת לחלוטין. כפי שרשמתי בעת ההשקה, התחרות האמיתית שלה היא עם הג'נסיס GV60 וגם שם הן לא באמת מתחרות. ה EV6 יצרה לעצמה נישה משל עצמה, עם ייחודיות דינמית חריגה. היא פשוט הרכב הכי טוב שקיה ייצרה, ואחת המכוניות המשובחות שיצא לי לנהוג עליהן.
פילפילונית קטנה שיושבת בחדר בשקט וממתינה לתורה היא גירסת ה GT ל EV6 (להבדיל מ GT Line שנבחנה כאן) עם קרוב ל 600 כ"ס, ומלא קג"מ, אבל היא תעלה גם מלאנת'לפים כסף, וברשותכם אני כותב על מה שיש ולא על מה שאין.
מבחינת צריכת חשמל, רשמית קיה טוענים ל 180wh/km בפועל הצלחתי להפיק מהרכב בנסיעה מתונה כ 18.4Kwh ל 100 ק"מ, נתון די קרוב לנתון הרשמי. למרות זאת, אני מבטיח לכם שלא תנהגו ברכב בסגנון נהיגה חסכוני. זה מצריך שליטה אישית ברמה של הבן שהיה יכול להיוולד למהטמה גנדי ואמא תרזה. תשכחו מזה. אתם לא קונים כזה רכב כדי לחסוך כמה קילוואטים של חשמל. תהנו ממה שהדבר הזה יכול לתת.
בתחום הבטיחות הרכב מצויד בכל מה שאתם יכולים לבקש ועוד כמה מערכות שאם לא יודעים עדיין על קיומן. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות הוא 8 – ציון מקסימלי. גם במבחני הריסוק של ארגון EuroNcap השיגה ה EV6 ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.
על כל הטוב הזה משלמים, ולא מעט. הקיה EV6 עולה 249,900 ₪ לדגם הפרימיום עם מנוע יחיד והנעה אחורית, ו 299,900 ₪ לדגם ה GT Line שנבחן כאן.
שאלת התמורה למחיר היא תמיד שאלה שקשה לענות עליה, והיא מאוד תלויה בעיני המתבונן, בהעדפות שלו, ולא מעט גם במצבו הפיננסי.
הקיה EV6 GT Line היא מכונית משובחת. נקודה. היא מהירה מאוד, היא חדה ומהנה בהתנהגות, היא מרווחת ומפנקת. היא הקיה הכי טובה EVER. ואין לה מגב אחורי.
בשיתוף car-pad, אתר הרכב של יואב פולס, עורך הפודקאסט 'דרייב'.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.