Jump to content
  • קיה EV6 GT Line - האם זו הקיה הכי טובה שנחתה בישראל?


    discoTD5

    המבחן המלא פורסם באתר car-pad, וניתן לקרוא אותו כאן.

     

    יש מכוניות שכיף לשבת ולהעלות על הכתב את הכתבה עליהן. הקיה EV6 היא אחת מהן.

     

    390074797_.thumb.jpg.38adaa03b2ff4e9fd3067851bbbf8cfc.jpg

     

    אזכיר שה EV6 הושקה בישראל ממש בסוף דצמבר, עם שני דגמים – פרימיום עם מנוע יחיד 229 כ"ס ו 35.7 קג"מ ו GT-Line עם שני מנועים, 325 כ"ס ו 62 קג"מ. על ההשקה קראתם בדיוק כאן.

     

    למבחן מתייצבת האחות הבכירה ה GT-Line. אסתכן ואומר כבר עכשיו, מדובר בקיה הכי טובה שיוצרה מאז ומעולם, עד שתגיע לבחינה ה GT עם כמעט 600 כ"ס. כן, עד כדי כך. ואני מסתכן בזה שלא נהגתי בהרבה רכבי קיה המשווקים בעולם, ויש להם כמה פנינים שלא הגיעו לארץ. ה EV6 שנבחנה היא פשוט רכב משובח איך שלא תסתכלו עליה. עכשיו אם נפלט לכם או שסיננתם בלב 'אבל טסלה...', אל תמשיכו לקרוא. עצרו כאן. אתם לא הקהל.

     

    הפעם ברשותכם אתחיל עם כל הביקורת שיש לי על ה EV6. אין לה מגב אחורי. ואחרי שסיימנו את הביקורת, נעבור לרכב עצמו.

     

    1984886550_.jpg.1f62ff03db48928f45cdb162d2367fe4.jpg

     

    הקיה EV6 עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית המשובחת של הקונצרן ה E-GMP ( Electric Global Modular Platform ) עליה כבר ראינו חלק מהמכוניות הטובות ביותר כמו האיוניק 5, הג'נסיס GV60 ובקרוב גם האיוניק 6. עם זאת, למרות השימוש בפלטפורמה זהה, מכאן נתנו מהנדסי קיה חיים אחרים ל EV6 והיא פשוט מכונית שונה מאחיותיה.

     

    העיצוב החיצוני של ה EV6 הוא סוג של SUV נמוך-סטיישן-ספורט-קופה, פשוט כי אין לי דרך אחרת להסביר אותו, ואולי הנסיון להכניס דגמים לתוך תבניות נועד היום לכישלון. היא לא פשוט לא מתיישבת בשום קטגוריה. המרכב עצמו גדול מאוד עם אורך כולל של כמעט 4.7 מטר ורוחב של 1.89 מטר, אבל הגובה נעצר ב 1.55 מטר.

     

    20230127_170833.jpg.8fc78e5dc4dff41aa3cc835aae517e65.jpg

     

    על ההנאה אחראים שני מנועים חשמליים – קדמי ואחורי המספקים יחד 325 כ"ס ו 62 קג"מ. קיבולת הסוללה של ה EV6 עומדת על 77.4Kwh. את ה EV6 ניתן להטעין בטעינה AC עד 11KW או בטעינת DC מהירה, כאשר בפועל הרכב ימשוך במקסימום מעט פחות מ 250kw. במציאות לא תהיה לכם בעיה שכן מרבית העמדות המהירות בארץ לא עוברות את ה  175KW.

     

    הטווח המוצהר עומד על 484 ק"מ לרכב המבחן, ו 528 ק"מ לגירסת הפרימיום בעלת מנוע יחיד.

     

    עד כאן היה כיף, אבל לא נסענו מטר.

     

    20230127_170804.jpg.ef8434ff797602c15e874678756231e6.jpg

     

    נתחיל מהתאוצה. עם 62 קג"מ שזמינים בכל רגע נתון, זו לחלוטין בחירה של הנהג והעמידות שלו לצרחות הנוסעים בכמה שניות הוא ישלים את התאוצה ל 100 קמ"ש. הכח זמין בכל רגע, כך שהאצות ביניים נעשות כהרף עין, ואם לא תסתכלו על מד המהירות תגלו שהקלילות בה עקפתם רכב הביאה אתכם ל 150 קמ"ש תוך שניות ספורות, ובלי טיפת דרמה. אבל רק האצה זה לילדים מתלהבים. ל EV6 כיול מתלים ושלדה מעולה. כך שכשמשלבים את הכח הזמין עם הגה מצוין ושלדה מכויילת היטב מקבלים חיית כביש שונה מאוד מאחיותיה לפלטפורמה. היכולת של ה EV6 לפנות היא מרשימה מאוד עבור רכב מהסגמנט שלו, וגם בזה היא מאוד שונה באופיה מהג'נסיס GV60.

     

    כשאתם מצרפים תכונות דינמיות משובחות, יחד עם דממה בתא הנוסעים, מתקבל רכב שאם תעשו עליו נסיעת מבחן, לא באמת תרצו להחזיר אותו לסוכנות. עד כדי כך.

     

    ה EV6 היא ממש לא מתחרה באיוניק 5. היא אחרת לחלוטין. כפי שרשמתי בעת ההשקה, התחרות האמיתית שלה היא עם הג'נסיס GV60 וגם שם הן לא באמת מתחרות. ה EV6 יצרה לעצמה נישה משל עצמה, עם ייחודיות דינמית חריגה. היא פשוט הרכב הכי טוב שקיה ייצרה, ואחת המכוניות המשובחות שיצא לי לנהוג עליהן.

     

    20230127_170536.jpg.184b08a772c5513da311f404d9216269.jpg

     

    פילפילונית קטנה שיושבת בחדר בשקט וממתינה לתורה היא גירסת ה GT ל EV6 (להבדיל מ GT Line שנבחנה כאן) עם קרוב ל 600 כ"ס, ומלא קג"מ, אבל היא תעלה גם מלאנת'לפים כסף, וברשותכם אני כותב על מה שיש ולא על מה שאין.

     

    מבחינת צריכת חשמל, רשמית קיה טוענים ל 180wh/km בפועל הצלחתי להפיק מהרכב בנסיעה מתונה כ 18.4Kwh ל 100 ק"מ, נתון די קרוב לנתון הרשמי. למרות זאת, אני מבטיח לכם שלא תנהגו ברכב בסגנון נהיגה חסכוני. זה מצריך שליטה אישית ברמה של הבן שהיה יכול להיוולד למהטמה גנדי ואמא תרזה. תשכחו מזה. אתם לא קונים כזה רכב כדי לחסוך כמה קילוואטים של חשמל. תהנו ממה שהדבר הזה יכול לתת.

     

    בתחום הבטיחות הרכב מצויד בכל מה שאתם יכולים לבקש ועוד כמה מערכות שאם לא יודעים עדיין על קיומן. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות הוא 8 – ציון מקסימלי. גם במבחני הריסוק של ארגון EuroNcap השיגה ה EV6 ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.

     

    על כל הטוב הזה משלמים, ולא מעט. הקיה EV6 עולה 249,900 ₪ לדגם הפרימיום עם מנוע יחיד והנעה אחורית, ו 299,900 ₪ לדגם ה GT Line שנבחן כאן.

     

    שאלת התמורה למחיר היא תמיד שאלה שקשה לענות עליה, והיא מאוד תלויה בעיני המתבונן, בהעדפות שלו, ולא מעט גם במצבו הפיננסי.

     

    הקיה EV6 GT Line היא מכונית משובחת. נקודה. היא מהירה מאוד, היא חדה ומהנה בהתנהגות, היא מרווחת ומפנקת. היא הקיה הכי טובה EVER. ואין לה מגב אחורי.

     

    בשיתוף car-pad, אתר הרכב של יואב פולס, עורך הפודקאסט 'דרייב'. 


    User Feedback

    Recommended Comments



    רק אל תשכח שהייתה גם קיה סטינגר. לא בטוח שהev6 טובה יותר. אבל ללא ספק היא תהיה הרבה יותר זולה לתחזוקה מהסטינגר שבגרסת ה v6 הייתה שתיינית דלק לא קטנה.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 10 דקות, discoTD5 כתב:

    הפעם ברשותכם אתחיל עם כל הביקורת שיש לי על ה EV6. אין לה מגב אחורי.

    מי קונה רכב כזה? מי?!!!!! פשוט זוועה!!!! 🙈  

     

     

    עריכה אחרונה על ידי לב טוב
    • מצחיק 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נראה רכב מדהים משובח בכל מבחן דרכים. יצא לי לראות אחת מבחוץ ולהציץ פנימה ללא ספק קיה עשו עבודה מדהימה.

    אני אישית אם הייתי משכיב 300K על רכב חשמלי כנראה הייתי לוקח BYD HAN שנראה מדהים בעיניי. עם טווח נסיעה קצת יותר טוב והספק מנוע עדיף משמעותית.

     

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

     

    לפני 7 דקות, utsur כתב:

    רק אל תשכח שהייתה גם קיה סטינגר. לא בטוח שהev6 טובה יותר. אבל ללא ספק היא תהיה הרבה יותר זולה לתחזוקה מהסטינגר שבגרסת ה v6 הייתה שתיינית דלק לא קטנה.

    לא שכחתי. נהגתי בסטינגר.

    אם פעם יהיה לי מלא כסף, תהיה לי סטינגר רק בשביל הכיף למפגשי אספנות....

    • מצחיק 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא. 

    אלו שתי מכוניות מאוד שונות. 

    לצרכים שלי האיוניק נותנת מענה מושלם. 

    לצרכים שלי, על אף שה EV6 טובה אבסולוטית ככל שתהיה, היא נותנת מענה פחות שלם. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 2.2.2023 בשעה 17:46, discoTD5 כתב:

    לא. 

    אלו שתי מכוניות מאוד שונות. 

    לצרכים שלי האיוניק נותנת מענה מושלם. 

    לצרכים שלי, על אף שה EV6 טובה אבסולוטית ככל שתהיה, היא נותנת מענה פחות שלם. 

    פרט, נמק?

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 2.2.2023 בשעה 08:42, discoTD5 כתב:

     ה EV6 יצרה לעצמה נישה משל עצמה, עם ייחודיות דינמית חריגה. היא פשוט הרכב הכי טוב שקיה ייצרה, ואחת המכוניות המשובחות שיצא לי לנהוג עליהן.

    בתאריך 2.2.2023 בשעה 08:42, discoTD5 כתב:

     

     

    נישה משל עצמה? יחודיות דינמיות חריגה? עד כדי כך?

     

    לא יצא לי לנהוג בה עדיין (אעשה זאת) אבל אתה יודע להשוות אותה למודל 3 למשל? 

    אני שואל כי כמעט בכל מבחן השוואתי ביניהן (וגם לא ביניהן) שקראתי מחו״ל, מציינים שהיא נחותה מהטסלה בתחום הזה (מצויינת, אבל שלטסלה יתרון בתחום).

    עריכה אחרונה על ידי robertf
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני עם טסלה 3, לחבר שלי יש את הev6 gt line בצבע אפור מט מטמטם (והוא ״התפשר״ עליו כי לא היה לבן...).

     

    קודם כל אדגיש משהו שגם נכתב בביקורת, ועדיין: הרכב מצטלם כמו האצ׳בק קטנה, אבל בפועל הוא לא רכב קטן. כשחנינו אחד לצד השני הופתעתי לחלוטין לגלות שהרכבים בגודל מאוד דומה (רק שהקיה עם הטענה הרבה יותר טובה- האצ׳ במקום סדאן). הev6 יותר מזכירה לי את המודל y מאשר המודל 3, מעין ייצור כלאיים של גובה 3 אבל כמעט-שימושיות y.

     

    לא כ״כ הבנתי למה נאמר שמי שחושב על הטסלה צריך לעצור את הקריאה של הביקורת (המצוינת) בהתחלה, הטסלה היא-היא המלך של הסגמנט אליו הקיה מנסה לחדור (איוניק לא נחשב, זו אחותה). הev6 מנסה לפלח נתח בשוק שטסלה די המציאה, ובצדק, זה העתיד של עולם הרכב. בכל מקרה ההשוואה מתבקשת.

     

    הטסלה, כמו טסלה, מכה שוק על ירך את הקיה ואת כל עולם הרכב בכל הנוגע בממשק משתמש / טכנולוגיה, כל זאת תחת ההנחה שפלוני מתחבר לגישה הזו. אם פלוני מעדיף משהו שמרגיש יותר קרוב לרכב סטנדרטי (במובן הטוב של המילה), הקיה מנצחת.

    בדיוק קיבלתי השבוע עוד עדכון תוכנה שהביא איתו עוד פיצ׳רים, הרכב אצלי כבר יותר משלוש שנים ועדיין עובר אבולוציה, זה משהו מדהים ומקסים ואני בטוח שכל עולם הרכב יעקוב אחרי טסלה עם הקטע הזה - היא מייצרת סטנדרט שהם יהיו חייבים לחקות בשביל להשאר רלוונטיים, אבל ענקיות מפגרות (טכנולוגית) מאוד מתקשות להתאים את עצמן לעולם חדש ומתוחכם. הנה גם לפאליסייד שלי יש עדכון תוכנה, אני רק צריך להוריד אותו לדיסק און קי(?!) ולהתקין אותו כמו איש מערות(!?), הרכב אמור לשבת כמה שעות(!!) ואני צריך לדחוף לו דברים(!!!) מה הלאה?? לשים מוזיקה בסידירום??? לכו קיבינימט לא מעדכן כלום פרנציפ!!!

    אבל אני מתבדר. חזרה להשוואה -

     

    חיצונית אני לא יודע איך אפשר להשוות בכלל... הטסלה המונית ונראית כמו מונית, הקיה נראית טוב מכל זוית. הדבר היחיד שיותר יפה בטסלה זה הלוגו, וגם זה debateable. 

     

    לא התעמקתי בטירוף, אבל הרושם שלי היה שגימור הפנים ואיכות ההרכבה בקיה יותר טובה מטסלה. לא חכמה כי זו בגדול נקודת התורפה של האמריקאית.

     

    לא התעמקתי בחווית הנהיגה הדינאמית כי זו לא הפונקציה של הרכב מבחינתי, בשביל כיף יש דברים כיפיים. כמובן שהמיאוץ מטורלל בשתיהן, הפער בין 3ש׳ למאה או 5ש׳ למאה אינו משנה בשימוש יומיומי, והמומנט של המנוע החשמלי עושה מצחיק בבטן בלאו הכי.

     

    בישראל כל הסיפור של ה infrastructure לא כ-ז-ה משנה, גם ככה מדינה קטנה. בארה״ב כמובן שהסופרצ׳ארג׳רים זה יתרון חזק לטסלה למי שמשתמש ברכב גם לנסיעות ארוכות (לגמרי capable).

     

    וחייבים לסיים עם מה שהייתי אמור להתחיל איתו: האוטופיילוט של טסלה. כן, קראתי וצפיתי בביקורות הרכב שטוענות שהמע׳ של יונדאי/קיה זהה (ויש שטענו טובה יותר) מזו של טסלה, ועל זה כל שאני יכול לומר זה LOL NO. כמו להשוות אייפון 3 לאייפון 13 - שניהם עם מצלמה ומסך מגע ויודעים להוציא שיחות ולגלוש באינטרנטים, שניהם שנות אור טובים יותר מהנוקיה עם הסנייק, ועדיין ה13 לא באמת בר השוואה רצינית ל3.

    חזרה לרכב?

    האוטופיילוט של טסלה זה game changer, המע׳ מדויקת ואמינה בטירוף, בקומנטים ובטוקבקים אוהבים לשנוא - אני לא עוקב על מה קורה כאן בפורום ומניח שזה לא רחוק משם(?), אבל בתור משתמש אני יכול לומר שהפיצ׳ר הזה לבד הוא משהו שפשוט אי אפשר לחזור ממנו אחורה מבחינת שימושיות הכלי. עד שהיצרניות יגיעו לרמה של טסלה, ולצערי נדמה שיש עוד זמן, מדובר ברמה אחרת לחלוטין. העתיד כבר כאן, ממזמן.

     

    שורה תחתונה?

     

    הקיה יותר יפה, יותר מיוחדת, יותר מרגישה כמו רכב רגיל מבפנים (לא נאמר בביקורת, זה לגמרי bug/feature כתלות בהעדפות הפרט), ייתכן שקצת יותר שימושית מהמודל 3 בגלל ההאצ׳. אם רוצים רכב שירגיש כמו רכב וייראה (מבפנים) כמו רכב ממש יפה - וייראה מבחוץ ממש ממש ממש יפה, חד משמעית אחד הרכבים הכי טובים בעולם החשמליות (אם לא ה-, להעדפות הנ״ל). 

     

    המודל 3 עדיין חיה כמעט לבד בסגמנט שהיא המציאה, רכב עתידני בעולם הנוכחי, והיא כבר בת 5 בערך... טסלה היא חברת טכנולוגיה שמייצרת רכב, ומתחרה בחברות רכבים שמנסות להטמיע טכנולוגיה. זה מאוד מאוד מורגש, הן בחווית המשתמש, הן בעיצוב המינימליסטי המאוד מקטב (או שאוהבים, או ששונאים, בד״כ), הן בשדרוגים האיטרטיביים שמשדרגים את הרכב בצורה אמיתית וסופר מורגשת, וכמובן בכל הנוגע לאוטופיילוט שפשוט נמצא בליגה משלו.

    אגב, זה גם מורגש לרעה מבחינת איכות ההרכבה והצבע.

     

    אז בשורה התחתונה (לדעתי) הקיה היא הרכב היותר טוב בתור רכב, והטסלה היא המוצר היותר טוב בתור מוצר למשתמש שאוהב ומאמין בטכנולוגיה. ״איתרע מזלי״ ואני גם חובב רכב וגם חובב טכנולוגיה, וגיליתי על בשרי מה אני אוהב יותר.

    (אגב, לפני הטסלה הייתי בטוח שזה הפוך)

     

    לכן עבורי באופן אישי, אין כיום יכולת להחליף את הטסלה בכלום. לטסלה אין באמת מתחרות, אלא כל מיני רכבים ממש ממש טובים שמתחרים באספקטים שלה מעולם הרכב (מיאוץ, טווח, דינאמיות, איכות הרכבה וכו׳) - ומצליחים להתעלות עליה בחלקם/כולם. לכן בתור רכב-רכב, אני סבור כי הקיה מנצחת.

    הבעיה היא שבפן הטכנולוגיה/UXי, אני לא מכיר רכב שמתחרה בטסלה (מתעלם מסופר נישות / קונספט), וקצת כמו בידה איכותי בשירותים - אי אפשר לחזור אחורה.

    עריכה אחרונה על ידי oryo
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...