Jump to content
  • קיה EV6 - הכניסה הרשמית של קיה לעולם המכוניות החשמליות.


    yoav911gt2
     שיתוף
    עוקבים 0

    קיה נכנסת רשמית למרוץ החשמול , ומציגה רכב חשמלי ראשון מבוסס פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, קרוסאובר שעונה לשם EV6.

     

     

    17266_Kia_EV6_GT-Line.thumb.jpg.b98ec0886f996a9fbcbefec5a8d27106.jpg

     

    את ה-EV6 יהיה ניתן לקבל עם מנוע בודד או שניים (אחד על כל ציר) וכן עם שתי אופציות לסוללות. הסוללה הקטנה תהיה בהספק

    של 58 קילוואט-שעה וסוללה גדולה יותר בהספק של 77.4 קילוואט שעה. ההספקים משתנים כתלות בהנעה ובסוללה. עם הנעה אחורית

    וסוללה קטנה ההספק עומד על 186 כ"ס, ובהנעה כפולה מגיעים ל-232 כ"ס, שמאפשרים תאוצה מאפס למאה ב-6.2 שניות ו-60 קג"מ.

    הסוללה הגדולה גם מעלה את ההספק ל-225 כ"ס בגרסת ההנעה האחורית ו-321 כ"ס בכפולה.  

     

    17258_Kia_EV6_GT.thumb.jpg.e865b2a1805ea607beea67c46392b359.jpg

     

    בפסגת ההיצע, נמצאת הגרסה הבכירה, ה-GT. זו מציגה עלייה משמעותית בהספקים, עם 577 כ"ס ו-77.4 קג"מ בהנעה כפולה בלבד, שיביאו את ה-EV6

    מאפס למאה ב-3.5 שניות בלבד ועד למהירות מרבית של כ-260 קמ"ש, לפי קיה. הדגם הבכיר זוכה גם לדיפרנציאל אלקטרוני

    מוגבל החלקה לטובת התנהגות דינאמית עדיפה.

     

    17260_Kia_EV6_GT.thumb.jpg.29757d503022e74c27049f4d88d3c197.jpg

     

    קיה לא פירטה לגבי הטווחים של כל הגרסאות השונות, אך כן ציינה כי לרכב בתצורת מנוע אחורי וסוללה גדולה יהיה טווח נסיעה צפוי של כ-510 ק"מ לפי תקן WLTP.

    מבחינת טעינה, בכל הדגמים אפשר לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בשמונה עשרה דקות, כאשר מטענים של 220 קילו-וואט יאפשרו טעינת 100 קילומטר ב-4 דקות בלבד.

    כמו ביונדאי איוניק 5 , גם הקיה EV6 מצוידת באפשרות להטעין מכשירים חיצוניים באמצעות הסוללה ובין השאר גם להטעין רכב חשמליים אחרים במידת הצורך.

    לטובת התמודדות עם מדינות קרות, ה-EV6 מצויד במשאבת חום כדי לשמר את הטווח שהרכב היה משיג בטמפרטורות ממוצעות.

     

    17263_Kia_EV6_GT-Line.thumb.jpg.e7aaf24c6db0520ccebd7f621cb55c35.jpg

     

    הקרוסאובר מבית קיה יהיה גדול יותר מהספורטאז' הפופולרי עם אורך של 468 ס"מ ו-188 ס"מ לרוחב, אך עם בסיס גלגלים ארוך משמעותית של 290 ס"מ

    שמושג בזכות הפלטפורמה החשמלית הייעודית ומבטיח תא נוסעים מרווח מאוד. נפח תא המטען עומד על 520 ליטרים וגדל עד 1300 ליטרים כאשר

    המושבים האחוריים מקופלים. אלו שבחרו ללכת על דגם ההנעה האחורית יזכו לתוספת נפח של 52 ליטר מקדימה לעומת 20 בלבד בדגמי ההנעה הכפולה.

     

    17257_Kia_EV6_GT.thumb.jpg.fa7b3cd79699f0a3a8c8c4b728e10784.jpg

     

    הEV6 מצויד במיטב הטכנולוגיה העדכנית שיש לקיה להציע – סוללת מערכות בטיחות מקיפה הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית סמי אוטונומית,

    חנייה חכמה והתראה על רכבים מתקרבים כאשר יוצאים מהרכב. כמו כן, יש כאן גם מערכת בלימה רגנרטיבית עם שישה מצבים שונים, צמד מסכי 12 אינץ'

    בלוח המחוונים ובמולטימדיה, שכעת תומכת בשירותים מקוונים וקבלת עדכונים בצורה אלחוטית (OTA). בנוסף יש גם מערכת תצוגה עילית בתצורת מציאות

    רבודה שמקרינה על השמשה את קו הראייה של הנהג, הוראות ניווט והתראות ממערכות הבטיחות.

     

    ה-EV6 צפויה לעלות ארצה לקראת סוף השנה הנוכחית.

     

    17261_Kia_EV6_GT.jpg

    17256_Kia_EV6_GT.jpg

     שיתוף

    User Feedback

    Recommended Comments

    מתחיל להרגיש לי שהיום זו טעות לרכוש רכב עם מנוע בעירה פנימי. 

    תוך שנתיים / שלוש, זה יהיה פשוט דינוזאור, עם כל המכוניות החשמליות של היצרנים המוכרים והחדשים מסין. 

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים
    לפני 31 דקות, discoTD5 כתב:

    מתחיל להרגיש לי שהיום זו טעות לרכוש רכב עם מנוע בעירה פנימי. 

    תוך שנתיים / שלוש, זה יהיה פשוט דינוזאור, עם כל המכוניות החשמליות של היצרנים המוכרים והחדשים מסין. 

     

    אני מתכונן לעשות מה שג'רמי קלארקסון אומר.

    אני מספיק מבוגר בשביל שבחיים אני לא אקנה מכונית חשמלית.

    2029 אני מתכנן על מוסטנג V8, להתחיל לחפש כבר עכשיו?

    EV6 מרשים מאוד.

    עדיין בתור אחד שחונה ברחוב, בשביל נסיעה מתל אביב לאילת עדיף לי קיה פיקנטו

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    פרסמו חלק מהמחירים בבריטניה: https://www.topgear.com/car-news/electric/new-kia-ev6-and-fast-version-will-do-0-62mph-35s

     

    לא ידועים עדיין מחירי הגרסאות עם הסוללה הקטנה 58kWh.

    אבל  עם הסוללה הגדולה בקיבולת 77kWh המחירים מתחילים מ40.9K פאונד להנעה אחורית עם 225 כ"ס וטווח מוצהר של יותר מ316 מייל.

    גרסת הGT שעושה 0-100 ב3.5 שניות מתחילה מ58K פאונד.

     

    לשם השוואה בבריטניה טסלה מודל 3 SR+ מתחילה ב43.5K פאונד ומספקת טווח מוצהר קטן מהקיה, אבל הביצועים של הטסלה טובים יותר.

    מודל 3 פרפורמנס מתחיל ב60K פאונד.

     

    נראה שסוף סוף מתחילים לצוץ מתחרים ראויים בתמחור תחרותי למודל 3 ול-Y.

    אבל כנראה שהיבואנים בארץ יגרמו לדגמים האלה להיות לא תחרותיים בכלל...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    @discoTD5 זה לא ייאמן אבל אני בדילמה דומה. לא ייאמן משום שעד לפני שנתיים - זה היה נראה עוד רחוק

    כיום במעמד רכישה של רכב חדש, זה בהחלט שיקול מאוד משמעותי. בהתלבטות גדולה אם לחכות לאיוניק 5

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים


    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...