Jump to content
  • סיבוב התרשמות קצר בטסלה מודל 3, איוניק 5 ויונדאי קונה EV


    discoTD5
     שיתוף

    את המאמר המצורף פרסמתי באתר שלי CAR-PAD לפני כמה ימים.

     

    אני יכול לבשר בשמחה שנולדה דת חדשה, דת בה אם אתה לא אומר שטסלה הכי טובה בעולם וכל היתר לא, אתה אויב. מרגע פרסום המאמר אני מקבל הודעות פרטיות במסנג'ר של פייסבוק ובווטסאפ (אנשים שאיתרו את הסלולרי שלי) מבעלי טסלות שמאשימים אותי בקבלת כסף מכלמוביל (מנכ"ל כלמוביל - לפרטי חשבון להעברת כסף אנא פנה בפרטי), בהיותי משוחד כי למה יש שתי מכוניות של כלמוביל ורק טסלה אחת, ועוד. 

    בקיצור - אסור לכתוב שום דבר שלילי על טסלה.

     

    למרות הכל, להלן המאמר שפורסם:

    אחרי נסיעות בקונה החשמלית, באיוניק 5 ובטסלה מודל 3 לונג ריינג', יש הרבה תובנות

     

    המכוניות בטווחי המחירים הגבוהים יותר, כלומר טסלה ואיוניק, ובעתיד גם קיהEV6  מעניקות חווית נהיגה שונה לחלוטין מכל מה שאנחנו מכירים. ושונה לחלוטין גם מהמכוניות החשמליות בטווחי המחירים הנמוכים יותר.

     

    נתחיל עם הקונה החשמלית.

    1761836132_EV.thumb.jpg.d70dff9965a4db370fd2227b41e10509.jpg

     

    הקונה החשמלית, אם תיעשה עבודת שיווק כמו שיבואנית חזקה כמו כלמוביל יודעים לעשות, תיווצר לראשונה תחרות אמיתית ל MGSZEV  השולטת בסגמנט, שהיא מכונית מצוינת לכשעצמה ומאוד מגובשת. הקונה נוסעת מעולה, ואין מה להזכיר את שתיהן שמגיעות אלינו עם תקינה אירופאית מלאה, לג'יפונים שאין להם תקינה, דוגמתGAC GE3  ששיווקה הופסק לאחרונה, וגם לא ל JAC ES2  שהיא נאה למדי אבל מפרט הבטיחות שלך מביך, דבר שמביא לפסילה מיידית עוד בשלב הברושור. הקונה החשמלית (כמו ה MG) לא דורשת מהנהג שום הסתגלות להנעה השונה מבחינת התחושה של הנהג ברכב. היא ממש כמו קונה רגילה עם הנעה שונה. לנהג שאינו חובב טכנולוגיה ומפחד משינויים אבל מאוד רוצה לעלות על העגלה החשמלית היא תהיה נהדרת. היא נעימה ושימושית לנהג, ומספקת מרווח פנימי טוב לנוסעים מאחור, בהתייחס לקבוצת ההשוואה שלה.

     

    בין שתי אלו לבין המכוניות החשמליות היקרות יותר תמצאו ג'יפונים מצוינים כמו האייוייז U5 שהוא מוצר מעולה, עם מרווח פנים היסטרי, אבל יש לו גליצ'ים של חוסר בשלות, והקיה נירו החשמלית שהיא נחזית להיות פתרון מעניין מאוד ואיכותי, אך ככל הנראה יקר מדי. (כבר ביקשתי תיאום מבחן).  

     

    הטסלה והאיוניק 5 מביאות כבר חוויה שונה לחלוטין.

     

    הטסלה היא מכוניות מופרעת במובן הטוב של המילה. היא גאדג'ט על גלגלים. בדגם שנהגתי עליו נהיגת התרשמות מאוד קצרה, דגם ה 3 לונג ריינג', היא מעיפה אותך מהמקום בתאוצות שניתן רק לחלום עליהן לפני עשור. 4.4 שניות ל 100, וכוח זמין ברמות מטורפות. אי אפשר להסביר עד שאתה לא חווה את זה, בתנאי אמת ולא במסלול סגור היא פצצה טכנולוגית עם כל-כך הרבה אפשרויות ומידע. אני ממש מבין מדוע היא מייצרת לעצמה משתמשים שמאמינים שאילון מאסק הוא נביא החדש. מערכות הבטיחות שלה הן מרשימות, ומוכנות כבר לרמה של נהיגה אוטונומית שאסורה בשימוש בישראל.  הטסלה מזהה לך את הרמזור שבו אתה עומד עכשיו, עם הדגמה של כל אורות הרמזור שאתה רואה, היא כבר רואה את הרמזור הבא ומציגה אותו, מזהה מכוניות, ג'יפונים, אוטובוסים, הולכי רגל, רוכבי אפניים, ומצגיה לך הכל על המסך. אפשרויות הכיוון והשימוש הן מעל לכל דימיון. חבר שהגיע אלי עם הטסלה שלו להדגמה, היה בעל מספר רכבי יוקרה מבית המותגים הגרמנים והיפניים. מבחינתו אין בכלל שאלה איזה רכב עדיף. ההסבר שיקבלתי ממנו על הטסלה היה מקיף ומעמיק יותר מכל הסבר של נציג מכירות שעובד בטסלה, ובזה גדולתה של המכונית.  

     

    1732579733_20210814_172155-Copy.thumb.jpg.e69e9aebd7c0d500e6d577bdab9d615a.jpg

     

    החסרון הכי גדול של טסלה מודל 3 הוא המושב האחורי. בגלל שהסוללה ממוקמת בתחתית, הרצפה גבוהה יחסית, ואפילו מבוגר מאותגר אנכית כמוני למשל, לא מסוגל לשבת שם לאורך יותר מחצי דקה. לילדים קטנים זה יהיה פחות קריטי. את שלושת הילדים שלי אין סיכוי לשים שם במושב ולנסוע לטייל

     

    וכאן מגיעה האיוניק 5, שהיא רכב משפחתי ראוי ומרשים. היא פחות מופרעת מהטסלה, ניכר כי תכננו אותה מהנדסים (זוכרים את הפוסט שלי על תרבות והנדסה – אלו ההבדלים המוחשיים מאוד) אבל היא הרבה יותר שימושית. מרווח אחורי משובח, מנוע מצוין עם זאת פחות חזקה מהטסלה. היא לא גאדג'ט עם משחקים בקונסולה הראשית או נטפליקס במסך הראשי כמו הטסלה, אבל היא הרבה יותר רכב. דמיינו מרכב האצ'בק שהוגדל X 2 בכל מימד.

     

    את האיוניק 5 תכננו מהנדסי רכב. את הטסלה תכננו ילדים מופרעים עם הנחיות להתפרע חופשי

     

    Large-46089-2022IONIQ5.jpg.91768d8b10149ebad5b7ea57f92b6fc2.jpg 

     

     

    המכוניות החשמליות כאן. כדי שתכינו את עצמכם.

     

    המאמר המקורי, דעות שונות, מבחנים ועוד - תמצאו באתר שלי www.car-pad.co.il

     

    קרדיט לתמונות האיוניק 5 והקונה EV - יח"צ יצרן. 

     

    Large-46063-2022IONIQ5.jpg

     שיתוף


    User Feedback

    Recommended Comments



    המאמר שלך מאוד מתומצת אבל בהחלט נותן את הנקודה המרכזית, בים המכוניות החשמליות שעד לפני שנתיים שלוש היו מכוניות בנזין ודיזל, יש מקום לכולם וכל אחד צריך וחייב לדעתי לבחור את הרכב המתאים לו. לכל אוטו יש מאפיינים משלו:מחיר, מרווח פנימי, מראה חיצוני, דינמיות נסיעה, התאמה לצרכי הנהג, ייצוגיות וכו' כנראה שיש עוד מושגים שלא הזכרתי. אבל בסופו של דבר לא כל אוטו מתאים ל100% מהאנשים וטוב שכך.

    אני מדבר מנסיון אישי ואומר שקניית טסלה בשבילי היא כפפה ליד ולמרות זאת אני ממש לא ממליץ אותה לכל אחד.  

    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לאיוניק הזו מראה מאוד מטעה. היא נראית כמו האצ'בק בתמונות, אבל שאתה רואה אותה במציאות זה יותר דומה לג'יפון מגודל שהנמיכו לגובה של האצ'בק. שיקוץ מארץ השיקוצים. נראה לא רע.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מאמר חשוב ומעניין כי הוא עושה סדר בהתקפת החשמול שתוקפת אותנו. מעורר מחשבה לקראת ההחלפה הבאה ב 2023 אי''ה לאיזה כיוון לפנות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    קרב סטייל אנדרואיד אפל, לכולם ברור מה יותר נוח לשימוש אבל מוכנים לעשות את הפשרות לטובת הלוגו. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 5 דקות, ldti כתב:

    רגע, בתור בעל טסלה - מותר לי להסכים איתך ? :)

    לך יש הכי הרבה נסיון בחיים האמיתיים עם כלי רכב חשמליים. תיזהר שלא ינדו אותך מהקהילה... 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 25 דקות, ldti כתב:

    חחח.
    למזלי אני מנהל אחת כזו בעצמי - ולא , היא לא אקסקלוסיבית לטסלה.

    אז אשמח להצטרף כש...בקרוב מאוד. 🤫

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, farkash7 כתב:

    כשמה? 

    כשמה שהוזמן יגיע. 

    לנדקרוזר חשמלי או עדיף phev - כל כך כן! הלוואי שהיה, והלוואי שניתן היה להסב לנדקרוזר ישן לתצורת phev. 

    לנסוע עד השטח על מנוע הדיזל, 

    להיכנס לשטח, ולעבור לחשמלי. לנסוע בשטח בדממה מוחלטת, עם טונות מומנט זמין בכל רגע. חלום שלא יתגשם. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 14 שעות, farkash7 כתב:

    דעאש והטליבאן יגישו מחאה כשהיילקס יחושמל.

    אתה חושב בקטן.

    תחשוב על אפשרויות ההוצאה להורג שזה פותח. סתם למשל להאיר מישהו שנגרר אחרי הרכב  או פיוזים אנושיים.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 28.8.2021 בשעה 19:27, discoTD5 כתב:

    חלום שלא יתגשם. 

    תחכה שנתיים שלוש הם ידאגו לזה
    לגבי הפן הכלכלי זה כבר עלייך;)

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 28.8.2021 בשעה 19:27, discoTD5 כתב:

    כשמה שהוזמן יגיע. 

    לנדקרוזר חשמלי או עדיף phev - כל כך כן! הלוואי שהיה, והלוואי שניתן היה להסב לנדקרוזר ישן לתצורת phev. 

    לנסוע עד השטח על מנוע הדיזל, 

    להיכנס לשטח, ולעבור לחשמלי. לנסוע בשטח בדממה מוחלטת, עם טונות מומנט זמין בכל רגע. חלום שלא יתגשם. 

    בוקר טוב
    יש בליסינג מכוניות חשמליות?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...