Jump to content
  • מבחן דרך - סיאט לאון


    yoav911gt2

    יוני 5 21:1

     

    באיחור לא אופנתי,  הנה המבחן למשפחתית הנוכחית של סיאט. 

    קרדיט ל@פבל על התמונות 

     

    מביטים מבחוץ 

    הלאון החדשה היא אוטו דיי נאה, היא מחליפה את הזוויות החדות של הדגם יוצא בעגלגלות יותר ועדיין מצליחה לשמור על מראה דינאמי וזורם.

    את הפנסים האחוריים א-לא ספורטאז' פחות אהבתי, אבל זה טרנד שהולך ומתפשט ביותר ויותר מכוניות בשנים האחרונות.

    הצבע הלא שגרתי של רכב המבחן מבליט את העיצוב לטובה ומושך הרבה מבטים מהעוברים ושבים, בולט מאוד בים של לבן כסוף ושחור.

    1546325887_2021-02.thumb.jpg.c2568c1dccfa349831084582c13eba98.jpg

    400214075_2021-07.thumb.jpg.531865ff51ca48ddda62d9369fcb29c4.jpg

    1095787463_2021-25.thumb.jpg.3abed2b275213bcc13da2ac28a3e1f83.jpg

     

     

    נכנסים פנימה

    תא הנוסעים של הלאון חונך כמה שינויים מהותיים עבור המותג. הלאון החדשה היא הדגם הראשון של המותג שנפרד מידית ההילוכים הקונבציונלית לטובת מתג, כאשר החלפת ההילוכים נעשית על ידי ההסטת הידית קדימה ואחורה. בנוסף, הלאון היא הדגם הראשון של סיאט (במקביל לגולף אצל פולקסווגן והאוקטביה של סקודה) להעביר את בקרי השליטה במזגן מבקרים פיזיים נפרדים למסך המולטימדיה וכן הדגם הראשון שממיר את החוגה הותיקה לשליטה באורות במקבץ כפתורים.

    התוצאה הכוללת של השינויים נותנת תא נוסעים מינימליסטי, נקי יותר ופחות עמוס בהשוואה לדגם היוצא לוח המחוונים הוא דיי סטנדרטי עם שני שעונים אנלוגיים ומסך באמצע. אם חשקה נפשכם בלוח שעונים דיגיטלי , תאלצו לשלם אקסטרה ולשדרג לגרסת ה-FR. איכות החומרים דיי סטנדרטית, פלסטיקה אפרורית במרקמים שונים מעטרת את תא הנוסעים, כאשר חלקים מהקונסולה המרכזית צבועים בצבע כסף על מנת לשבור את התחושה הקודרת בתא הנוסעים.

    לבעלי לאון מהדור הקודם אני שמח לדווח כי  איכות ההרכבה דיי טובה ולא נשמע אף קרקוש במהלך ימי המבחן. הגה קטום בתחתית עם תפירה אדומה ומושבים בעיצוב קרבי מנסים להקנות תחושה מעט קרבית לנהג ולתמוך בתדמית הספורטיבית של הרכב. אולם יופי לחוד ואופי לחוד, בסיס המושב היה צר יחסית והייתי שמח לתמיכה נוספת לרגליים ולצידי הגוף. דגם ה-FR המאובזר יותר מטפל בבעיה זו ומציע מושבים תומכים ואוחזים יותר. יחד עם זאת, דווקא מבחינת נוחות לאורך זמן גם המושב הבסיסי ברכב המבחן עשה את העבודה, אני יכול לדווח כי המושב לא מעייף בנסיעות ארוכות ולא תסבלו גם אם תחליטו לרדת עם הרכב לאילת.

     

    389402049_2021-27.thumb.jpg.dbef8715ead22feeaf1994405b376d9a.jpg1331665522_2021-30.thumb.jpg.135be55ede8d4cebe247bf3ee6590be3.jpg

     

    הלאון מציגה מרווח פנים מרשים אשר ייאכלס בקלות ובנוחות ארבעה נוסעים בוגרים. הנוסעים גם מלפנים וגם מאחור יהנו ממרווח פנימי נדיב, במיוחד לרגליים, תוצאה של בסיסי מושבים קצרים. מעבר לכך הנוסעים מאחור יכולים להנות מבקרת אקלים עם אזור שליטה נפרד משלהם ובקרים פיזיים לשליטה על הטמפרטורה, שני פתחי USB-C  ומשענת יד מתקפלת. הגג הפנורמי מגיע בכל הגרסאות כסטנדרט, אבל הכיסוי שלו לא אטום לגמרי אלא מחורר מה שמאפשר לחלק מהאור לעבור דרכו, וזה, ביום קיצי לוהט תחת השמש הישראלית הצורבת, מיתרגם לעוד כמה מעלות בתוך התא אחרי חניה ארוכה.

     

    787804030_2021-33.thumb.jpg.56bfaec5066f00a6c5f996af341117df.jpg

    1117218757_2021-34.thumb.jpg.7d61461968c3a156c4e157983c9afe44.jpg

     

    חמש דקות לאחר היציאה מאולם התצוגה, ואני נאלץ להתמודד לראשונה עם המחסור בבקרים פיזיים למערכת בקרת האקלים. העברת השליטה במזגן אל מסך המולטימדיה אולי נראה טוב, אבל תפעולה דורש הרבה תשומת לב, לכן לאחר 10 דקות שבהן המזגן הקפיא אותי, עצרי בצד כדי לכוון אותו.  על מנת לאפשר גישה מהירה למזגן, דאגו בסיאט למקם את הגישה לתפריט בקרת האקלים באופן קבוע בפס העליון של מסך המולטימדיה, כך שיהיה תמיד נגיש בכל מצב שימוש שלה אבל האייקונים האלה קטנים ומאוד קשה "לפגוע" בהם תוך כדי תנועה. מיקום פתחי המזגן מתחת למסך פחות מוצלח, והאוויר יוצא לכיוון הידיים ומקפיא אותן. עוצמת המזגן התגלתה כיותר ממספקת והוא הצליח לקרר את תא הנוסעים  ללא מאמץ בדקות בודדות בלבד, פלוס גדול במיוחד אם מתחשבים בזה שאנחנו נכנסים ליולי-אוגוסט הלוהטים.

     

    329812924_2021-31.thumb.jpg.28b043ddb0aab02e6e014b037ff014c8.jpg

     

    ממשק המערכת מהווה ירידה ברמה ממה שהכרתי בסיאט: במקום אייקון עבור כל פונקציה בדומה לסמארטפונים, יש כמה רצועות נגללות בכל מסך שהמשתמש נאלץ לנווט בינהן על מנת לגשת לפונקציות שונות ברכב. כמו כן, אנדרואיד אוטו איננו נפרש על כל המסך אלא מקריב חלק לא קטן ממנו לטובת אותו "פס שליטה" של בקרת האקלים, אז למרות שהמסך גדול, שטח התצוגה בפועל קטן משמעותית.

     

     

    מתניעים

    הלאון מגיעה עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות. בקרת שיוט אדפטיבית שעבודת מצוין גם בפקקים, תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית אפקטיבית שבלמה אותי בזמן כאשר רכב – הנהוג בידיי אידיוט מושלם - החליט לסטות לנתיב שלי בפתאומיות.

    שלושה ימים בלאון עברו דיי בקלות ודיי בנוחות, היא אומנם מכוילת בצורה קשיחה יחסית אך עדיין סופגת שיבושים בצורה טובה מאוד. הנהג ידע שהם שם, אך הם לא יגיעו אליו במלא עצמתם (להוציא מקרים קשים במיוחד). בידוד הרעשים טוב ביחס לקטגוריה, רעשי רוח מתחילים להיכנס מאיזור הקורות ומבתי הגלגלים באזור 110-120 קמ"ש אבל עדיין לא מדובר ברעש בעוצמה שמפריעה יותר מדיי וניתן לנהל שיחות או לשמוע מוסיקה גם במהירויות בין עירוניות ללא כל בעיה.

     

    1012688122_2021-04.thumb.jpg.c838316bb035dd300cae93d0054f54a6.jpg740110480_2021-11.thumb.jpg.8a5f8852acbc94cefe8fe21f95d9a607.jpg

     

     

    נוסעים

    יחידת ההינע השוכנת בחזית הלאון חזקה דיה על הנייר וגם בתקופת המבחן התגלתה כיחידה יעילה וחזקה יחסית. אל תצפו למשהו מיוחד, אבל התאוצה עומדת בשורה אחת עם המקובל בקטגוריה ואולי קצת למעלה מזאת. יחידת ההנעה הזו, בתנאי יומיום יותר ממספיקה לנהג הממוצע, היא מאיצה את הלאון בצורה זריזה, ותודות לתאוצות ביניים לא רעות מאפשרת גם עקיפות במהירויות גבוהות יחסית ללא כל דרמה או חשש. שילוב המנוע עם תיבת ההילוכים עובד טוב, פעולת התיבה שקופה רוב הזמן ושימוש במשוטי ההעברה שעל ההגה הרגיש דיי מיותר. הצד הפחות שמח של החגיגה היה בפקקים, שלאחר זמן מה גרמו לתיבה להרים קולות מחאה בדמות חבטות קלות בהעברות מהילוך ראשון לשני. את פעולת המערכת המיקרו היברידית שהוסיפו ללאון מרגישים בעיקר בשיוט, כאשר ניתן לשים לב כי מדי פעם מחוג הסל"ד נופל לאפס, אין מה להיבהל, זו איננה תקלה, אלא המערכת המיקרו-היברידית שמכבה את המנוע בשיוט על מנת לחסוך בדלק. לחיצה על דוושת הגז מעירה את המנוע מיד. המערכת המיקרו היברידית גם הופכת את מערכת הסטארט-סטופ למעט יותר נסבלת עם כיבוי והתנעה חלקים יותר ומורגשים פחות, מ שגרם לי לכבות אותה פחות מהרגיל.   

     

    411731109_2021-20.thumb.jpg.0f788617d4e11806909bb2fdfea0ff41.jpg

     

     

    מסתובבים

     

    אם רוצים לכוון את הלאון אל הכביש המפותל, היא תענה, אבל רק חלקית. השלדה דיי טובה ומתקשרת, האחיזה גבוהה אך בהינתן הפרובוקציה הנכונה (או הלא נכונה, תלוי מה אתם מנסים להשיג) היא תקשקש בזנב. מי שלא שותף לחגיגה הוא ההגה, אשר שופך על כל הטוב שמגיע מהשלדה מים קרים, מאחר והוא – כצפוי - אילם ומנותק. גם המנוע, שמרגיש מספיק חזק ובשרני בתנאים יומיומיים, מרגיש קצת מחוץ למים בנהיגה תובענית. בכבישים מפותלים, בעיקר בכאלה עם עליות הוא מראה מעט מחסור באוויר בסל"ד גבוה, ולמרות נתון רשמי מרשים של 150 סוסים ו-25.5 קג"מ מצאנו את עצמנו צועקים עליו "נו כבר!!!" יותר מפעם אחת. אם מוסיפים לזה גם רעש לא נעים תחת מאמץ, נגלה כי נשארנו עם קרוזרית לא רעה בכלל אשר תנייד אתכם מ-A ל-B במהירות ובנוחות.

     

    961087958_2021-17.thumb.jpg.9d4e7d066f379f4a908c971d068ad9e4.jpg1691582604_2021-18.thumb.jpg.87705dd3444c5cd591c0dfb2036ec81d.jpg

     

    מסכמים

    נהיגה מאומצת ותובענית במשך יומיים נתנה את אותותיה בצריכת הדלק שהראתה 10 ק"מ לליטר (למרות שהנציג שמסר לי את הרכב טען שלא אצטרך לתדלק, בסוף הייתי חייב). בנסיעה בינעירונית רגועה, אם כי רצופת פקקים בחלקה הנרחב,

    הצריכה השתפרה לאזור 12 ק"מ לליטר ואני דיי בטוח שבנסיעה רגועה וחסכונית אפשר להשיג נתונים טובים אף יותר.

     

    הלאון מתחרה טובה וראויה בקטגוריה שהולכת ומצטמצמת לטובת קרוסאוברים.. הלאון החדשה הרגישה שלמה יותר מאי פעם ועל כן היא מציבה סימן שאלה אמיתי ביחס לכדאיות רכישתה של האחות המפורסמת מבית פולקסווגן, הגולף. לדעתי, במחיר של 136 אלף שקלים היא מהווה אופציה עדיפה ומשתלמת יותר לעומתה. עוד אוסיף כי אם אכן החלטתם ללכת על לאון, ההמלצה שלי היא להתמקד בגרסה הרגילה שכן ה-FR תהיה לטעמי פחות משתלמת. עם מנוע ה-2.0 ליטר, מצד שני, זה כבר סיפור אחר.

     

     2088133027_2021-24.thumb.jpg.1e8d336876a69380d35b84e796966ca6.jpg

    480485272_2021-23.thumb.jpg.4851eb3e69b39069a95df8740551991d.jpg

    311968484_2021-22.thumb.jpg.bac5a9b77441944423572a42a1196d5a.jpg975850473_2021-28.thumb.jpg.203a4d0cf3bd8bc6de8ecd17898d5435.jpg1139190495_2021-26.thumb.jpg.05b894b80a8dead7eca1b7763cb3986b.jpg

    187716140_2021-12.thumb.jpg.11a8784201c6fc9c8ca1b43fcb9cd531.jpg401098943_2021-32.thumb.jpg.8fd1731bc429b714e928d0bc356e6716.jpg

    1902759500_2021-15.thumb.jpg.77d62efb91404fe029add2cff050a341.jpg626018342_2021-10.thumb.jpg.47a495dc001e02da44948d8912e523a8.jpg

    1096850636_2021-03.thumb.jpg.6c5c74a2e783af0d7c72d81bdf295e8f.jpg2009301095_2021-01.thumb.jpg.df1d7016d28f08761983f8be918634c3.jpg202806082_2021-16.thumb.jpg.d5c32b9fa4fbbe33a31d88ea7ae74163.jpg1623779031_2021-08.thumb.jpg.7cc0912ac8bf5f4a99f70d9a5fe0f7ac.jpg

     

    סיאט לאון 2021-05.jpg

    סיאט לאון 2021-06.jpg

    סיאט לאון 2021-13.jpg

    סיאט לאון 2021-29.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments

    מכונית מעולה שפשוט אין אפשרות לרכוש כרגע.

    היא יצאה מאולמות התצוגה של סיאט בישראל, גם לקוחות שהצליחו לפתוח הזמנה לפני שנחסמה האפשרות יקבלו אותה רק בעוד חודשים ארוכים, וזמני האספקה נדחים כל פעם מחדש.

    המצב הזה דיי הזוי, אני זוכר שרכשתי את הלאון הנוכחית שלי לפני 3 שנים ובחרתי לחכות 3 חודשים כדי לקבל רכב ממשלוח מתקדם יותר שיגיע עם מערכת תיקון סטייה מנתיב וזה היה נראה לכולם מסביב מוזר. היום זמן המתנה של 3-4 חודשים הוא סביר לגמרי, ויש אנשים שמחכים הרבה יותר.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זה נכון לרובם הכמעט מוחלט של הרכבים המיובאים על ידי צ׳מפיון. אני שואל את עצמי מה עושים נציגי המכירות שלהם בכלל, בהתחשב בזה שעבור חלק מהמותגים, כניסה לאולם התצוגה ״תזכה״ את הלקוח המתעניין בהצעה לסוב על עקבותיו ולצאת מהמקום כלעומת שבא, כי לא פותחים הזמנות לכלום.

    בעוד חלק מהיבואנים האחרים מצליחים להשיג טיפה הקצאות ואחת למספר שבועות או חודשים ניתן להכנס ולתפוס איזה רכב מאיזו אוניה שאולי מגיעה, צ׳מפיון הולכים ומתייבשים מבחינת מלאי

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מבחן טוב
    בהשוואה לגולף (שהזכרת):
    עד כמה מרווח הפנים זהה (לנהג ולנוסעים)?
    עד כמה איכות הבניה שונה?

    ובגרסת הכניסה איבזור הבטיחות ובכלל מה השוני?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זכיתי לנהוג רק על הקופרה של הדגם החדש, וחייב לציין שיצאתי מאוכזב.

    היו יותר מדי דברים שהעדפתי בלאון הקודמת (מראה, התנהגות, מולטמדיה), אומר אפילו שהרכב קצת שעמם אותי והחזרתי את המפתחות אחרי כמה דקות מחוסר עניין.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 5 שעות, o.r כתב:

    זכיתי לנהוג רק על הקופרה של הדגם החדש, וחייב לציין שיצאתי מאוכזב.

    היו יותר מדי דברים שהעדפתי בלאון הקודמת (מראה, התנהגות, מולטמדיה), אומר אפילו שהרכב קצת שעמם אותי והחזרתי את המפתחות אחרי כמה דקות מחוסר עניין.

    אתה מדבר על ליאון קופרה? מה הבדל בהתנהגות בין החדשה לישנה? זה מעניין.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    עיצוב פנים קודר ומזוויע. 

    עיצוב חוץ יפה ומרשים. זה מצוין שכן זה הרכב שהולך לחתוך אותי לא מעט בתקופה הקרוב, אז לפחות יהיה לי נעים להסתכל.

    על פניו הרכב נותן את הסחורה. שיהיה להם בהצלחה. 

    תודה על המבחן!

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הוא משווק בארץ כבר למעלה משנה, בכמויות מאוד קטנות כי אין מלאי. אם תחתוך אותך סיאט רוב הסיכויים כרגע שזאת תהיה איביזה או לאון מהדגם הקודם.

    אני חושב שהעיצוב קצת הלך לאחור, לדעתי היא נראית פחות טוב מהדגם היוצא. גילוי נאות - אני מחזיק בלאון 1.5 מהדגם היוצא, והייתה לי גם לאון דור שני שלדעתי הייתה הכי יפה בשושלת.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 14 שעות, SuperBamba כתב:

    זה נכון לרובם הכמעט מוחלט של הרכבים המיובאים על ידי צ׳מפיון. אני שואל את עצמי מה עושים נציגי המכירות שלהם בכלל, בהתחשב בזה שעבור חלק מהמותגים, כניסה לאולם התצוגה ״תזכה״ את הלקוח המתעניין בהצעה לסוב על עקבותיו ולצאת מהמקום כלעומת שבא, כי לא פותחים הזמנות לכלום.

    בעוד חלק מהיבואנים האחרים מצליחים להשיג טיפה הקצאות ואחת למספר שבועות או חודשים ניתן להכנס ולתפוס איזה רכב מאיזו אוניה שאולי מגיעה, צ׳מפיון הולכים ומתייבשים מבחינת מלאי

     

    בנתיים היבואנים המקבילים מייבאים כמה דגמי vag.

    הבעיה היא ששם חלקם מגיעים בלי מערכות בטיחות כלל.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הצבע השחור בחזית למטה מוגזם ומאפיל על הגריל.הייתי צובע באדום או מקסימום צובע באדום ומשאיר שטחים קטנים של שחור באזור הפנסי ערפל

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הפקדי מזגן במוטלמדיה... אנשים ישלמו על זה בחייהם.

    לא ששקלתי לרכוש סיאט עד כה, אבל זה בכלל מרחיק מהמותג. וכן, אני מודע שהם לא אלה שהמציאו את זה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...