Jump to content

  • In Flames

    משהו מוזר קורה לאחרונה בתחום הסופר מיני – הוט האץ'. אם עד לאחרונה חובב נהיגה שרצה סופר מיני ספורטיבית,  היה בודק בעיקר בקרב היצרניות האירופאיות. אבל (!!) רנו ייצרו בדור הלפני אחרון קליאו RS רובוטית בלבד ובדור הנוכחי לא תהיה כלל, פיג'ו את ה-208 החדשה ישאירו בגרסאות חשמליות וסטנדרטיות ועל סיאט\קופרה איביזה בכלל לא שמענו.

     

    לוואקום שנוצר נכנסו טויוטה ויונדאי. 2 היצרניות מהמזרח הרחוק התחילו (או חזרו) להתחרות ב-WRC כאשר יונדאי החתימו אפילו את סבסטיאן לואב הצרפתי, אלוף העולם 9 פעמים שמזוהה מאוד עם קבוצות פיג'ו-סיטרואן. ההצלחה לא איחרה לבוא ויונדאי הם אלופי היצרנים בעונת 2019 ב-WRC. אם לא די בכך, יונדאי יצרו לא מזמן מכונה שזכתה להרבה שבחים בשם i30N וכעת, עם הצגת דור חדש ל-i20, גם הסופר מיני זכתה לעשות כושר.

    i20N (שם מעצבן לאללה להקלדה) הינה סופר מיני בעלת 5 דלתות שנבדלת מהגרסה הבסיסית ע"י חישוקי 18 אינץ', ספויילר על הגג (פחות מקובל בקטגוריה), פגושים שונים, חצאיות ועוד שלל שינויים קוסמטיים.

     

    בסלון בולטים מושבים בסגנון "באקט לייט" (ביטוי שאני חושב שאני המצאתי, כמו באקט אבל בלי העומק של מושבי באקט) ולוח מכוונים דיגיטלי כנהוג היום.

    את חובבי הנהיגה מעניינת בעיקר יחידת ההנעה. ב-i20N אנחנו נמצא מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו המפיק 201 כ"ס ו-28 קג"מ של מומנט שמזיזים את המרכב ששוקל 1190 ק"ג. בניגוד לרוח התקופה (שוב!) הגיר הינו ידני ובעל 6 הילוכים. אם הנתונים האלו לא מספיקים, יונדאי תשווק את הסופר מיני החמה הזאת עם דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה.

     

    כמו באחות הגדולה, גם ל-i20N יהיו הרבה אפשרויות התאמה בדמות 5 מצבי נהיגה (רגיל, אקו, ספורט, N ו-N מותאם אישית). ואם לשפוט לפי המפרט והאחות הגדולה - ה-i30N, מצופה לנו רכב מבטיח שיכנס לנישה מדוללת מאוד בימינו.

     

     

    Hyundai-i20_N-2021-1024-0a.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-0c.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-02.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-06.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-07.jpg

    • אהבתי 3

    User Feedback

    Recommended Comments



    נכון, אם נגזור מה 30N, רכב שבחו"ל מתומחר הכי תחרותי שיש בתחתית הקטגוריה (והתמחור המעולה ביחס לתמורה זה חלק גדול מהאפיל ומהסיבה שקיבל כאלו ביקורות טובות) ופה תמחרו אותו מעל GTI, קופרה וכל רכב אחר מלבד הטייפ R, אז אפילו 200K זה הגיוני עבור היבואן המטורלל הזה (מטורלל בכל הנוגע לתמחור רכבי ספורט. בשאר הדגמים הוא עושה עבודה מעולה) 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מכירים את המשפט : "מאחורה פצצה מקדימה אחרי הפצצה"? 

    אז כאן זה פשוט הפוך, החזית היא כל מה שהיית מצפה מהוט האץ אמיתית (וסליחה מאלו שחושבים שתג FR הופך את הסיאט שלהם לרכב ספורט), ואז מסתכלים על הרכב מאחור ואומרים מה לעזאזל הם חשבו, אז יונדאי הביאו את המהנדס הראשי שהיה אחראי על חטיבת M בב.מ.וו אבל נראה שהם אולי גם לקחו משהו מתכנון האחוריים של כריס בנגל הידוע לשמצה.

    בכל מקרה אם היא תהיה על הכביש הפתעה כמו גרסת הN של הI30 אז מדובר בלהיט.

    יונדאי עושים עוד קפיצת מדרגה משמעותית בתקופה האחרונה מלהיות רכב קוריאני אמין ביותר אבל גם משעמם מאוד (מהסוג שגורם לך לחשוב מה יותר מעניין לעשות, לקחת יונדאי לנהיגת כיף או להסתכל על ברזל מחליד) והם הופכים אותה לאט לאט ליצרן מוביל שמסוגל גם לרגש, אין לי ספק שהטכנולוגיה הזו בתכנון שלדות ומערכות היגוי תזלוג בסופו של דבר גם לרכבי הקרקע של החברה, מאזדה עבדה קשה מלהפוך את עצמה ממכונה יעילה למכונה שאנו פה בפורום אוהבים להניח אותה כרכב עם חדוות נהיגה אחיזת כביש ותקשורת טובה, נראה שאולי גם יונדאי תכנס לנישה הזו בסופו של דבר.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 11.11.2020 בשעה 14:15, mcshmupi כתב:

     

    בניגוד לפורד, ליונדאי יש סיכוי להגיע לישראל. מה שכן, בהסתמך על מחיר הI30N לא בטוח שתקבל מחיר סביר

     

    אתה בטוח?

    דלק מוטורס ייבאו כמה חתיכות של פוקוס ST הצמידו לה מחיר גבוה (בדיוק כמו הפוקוס קבריולט 5 שנים לפני) רק כדי להראות שאין ביקוש לרכב ואין הצדקה לייבוא - והיום הפוקוס ST החדשה מוצעת גם עם גיר אוטומטי ואין שום כוונה לייבא אותה.

     

    גם כלמוביל הציגו תג מחיר גבוה והרכב כבר לא זמין באתר של הייבואנית, i30n חדשה הוצגה גם עם תיבה כפולת מצמדים וגם פה לא נראה שיחודש הייבוא.

    אז אני בספק אם יביאו i20n.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 11.11.2020 בשעה 13:40, m3x7r3m3 כתב:

    מה קורה מקסים? חי? נושם? התגעגענו

     

    לעצם העניין הנתונים מאוד מעניינים, העיצוב מוזר משהו, האחורה עם הפלסטיק השחור שעליו שמו את הסמל, מהצד יש את ידיות הדלתות האחוריות שנראות מוזר, הספוילר גג והחזית נראים אחלה דווקא.

     

    לעניין הכתבה - תיקון קטן, לוח מחוונים דיגיטלי, מכוון זה מישהו שמראה לך כיוון, בעוד מחוון זה מכשיר שמראה נתון מסוים

    נעלמתי קצת מהפורום, זמנים קשים.

     

    אני אנסה לתקן את האיות. תודה!

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אם מספיק תרצה אני בטוח שאפשר יהיה להביא את היאריס המדוברת, רק שזה יעלה לך הרבה מאוד. 

     

    אין לי ספק שבמוקדם או במאוחר חובב רכב מבוסס יביא את הרכב הזה לארץ, בדיוק כמו שיש פה גם סופרה וכמעט כל דגם שבערך אפשר לחשוב עליו. אבל שוב זה יהיה ממש יקר ומחוץ לטווח של רובנו. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 8 שעות, In Flames כתב:

    נעלמתי קצת מהפורום, זמנים קשים.

     

    אני אנסה לתקן את האיות. תודה!

     

    יש תקופות כאלה, תהיה חזק

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...