Jump to content
  • זה פיצ'ר - בקרת השיוט האדפטיבית באאוטלנדר החדש עלולה להפתיע


    discoTD5
     שיתוף

     

    הסיבה שאתם קוראים כאן עכשיו את מאמר הזה היא בדיוק הסיבה בגללה עלה לאוויר אתר car-pad. יש דברים שאני סבור שהם חשובים וראויים לפרסום, ואחרים סבורים שלא. זה אחד מהם.

     

    ראשית לפני שנצלול לעומקו של פיצ'ר באאוטלנדר החדש , אציין כי התייעצתי עם כמה מחברי, כאלה שמבינים דבר או שניים בנהיגה ובכלי רכב. לדעת חלק מהם מדובר בפיצ'ר מצוין, בעוד שאחרים סבורים שהוא שגוי. אני משאיר לכם לגבש את הדעה שלכם.

     

    לעומקו של פיצ'ר- כשאתם נוהגים ברכב מודרני וחדש, ממש ממש חדש, אתם מצפים להתנהגות מסוימת וידועה מראש של הרכב, כאשר אתם מפעילים מערכת כזו או אחרת.

     

    כאשר מערכת של הרכב מתנהגת באופן שונה מהמצופה, אתם מופתעים ותוהים אם מדובר בתקלה או בהתנהגות מכוונת. כאשר זה מתרחש כחלק ממערכת בטיחות אקטיבית מקורית, זה כבר ממש ממש מפתיע. זה בדיוק מה שארע לי במהלך בחינת מיצובישי אאוטלנדר החדש.

     

    אצטט מתוך ספר הרכב של האאוטלנדר החדש:

    "כאשר מערכת ה – ACC (ACC = בקרת שיוט אדפטיבית – י.פ.) פועלת במהירות שמעל ל – 70 קמ"ש ורכבך נוסע אחרי רכב איטי יותר (מתחת למהירות שהוגדרה) ואתה מפעיל את פנסי האיתות השמאליים, מערכת ה ACC תתחיל להאיץ אוטומטית את הרכב כדי לסייע בעקיפתו והיא תתחיל לקצר את המרחק אל הרכב שלפניך. רק פנסי האיתות השמאליים מפעילים פעולה זו."

     

    הסיבה שהתכנסנו כאן היא כי הופתעתי מאוד מהפיצ'ר האמור, והייתי בטוח שמדובר בתקלה, עד שבסיוע נציגי היבואן הופנינו למקום המדויק בספר הרכב. כאשר נהגתי ברכב, והפעלנו את בקרת השיוט האדפטיבית, ציפינו שהיא תתנהג כמו בכל רכב אחר עם בקרת שיוט אדפטיבית. זה אומר שכאשר הרכב מזהה רכב איטי יותר לפניו, הוא מתאים את המהירות לרכב האיטי יותר, שומר ממנו מרחק בטוח כפי שקבעתם במערכת האדפטיבית, גם אם המהירות נמוכה יותר מהמהירות שאתם קבעתם לבקרת השיוט.

     

    כאשר הכביש לפניכם 'נפתח' מחדש, המערכת יודעת לזהות זאת, ומאיצה למהירות שקבעתם מראש. גם אם תעברו נתיב על מנת לעקוף, הרכב יזהה שהדרך לפניכם פנויה, ויאיץ למהירות אותה קבעתם.

    לא במיצובישי אאוטלנדר החדש.

     

    אתם נוהגים באאוטלנדר החדש עם בקרת שיוט אדפטיבית מופעלת. לפניכם רכב איטי, והאאוטלנדר שלכם יודע לשמור את המרחק שקבעתם מהרכב שלפניכם אלא שאם תאותתו שמאלה (רק באיתות שמאלה), ועוד לפני שעברתם נתיב, כלומר הרכב האיטי עדיין לפניכם, הרכב יעלה מיד סל"ד, יגביר מהירות ויצמצם את המרחק מהרכב שלפניכם. כל הטוב הזה, כאמור רק כאשר תאותתו שמאלה. לא ימינה. איתות שמאלה > העלאת סל"ד מיידית  > האצה  > צמצום מרחק מהרכב שלפניכם. אם לא תעברו נתיב שמאלה, במהרה תסגרו את המרחק מהרכב שלפניכם, ואז הרכב יבלום את עצמו, שכן הוא מזהה את הרכב האיטי שלפנים. חשוב לציין – הרכב מתנהג בדיוק רב כפי שמתואר בספר הרכב.

    אם אתם מאותתים שמאלה עד שנהג כלשהו יאפשר לכם להשתלב בנתיב המהיר יותר המשמעות היא שהמרחק מהרכב שלפניכם יהיה קטן משמעותית ממה שקבעתם בבקרת השיוט.

     

    רגע אתם אומרים, מה זה רע? הרכב מעלה סל"ד כדי להיות בתוך תחום הסל"ד בו המומנט הוא המירבי לטובת עקיפה. אתם צודקים – אם זה בלבד מה שהיה קורה, לא הייתם קוראים כאן עכשיו. בפועל גם המהירות עלתה, וגם המרחק מהרכב שמלפנים הצטמצם מאוד. שני הדברים הנוספים – אסור לדעתי שיקרו.

     

    מכיוון שלא נתקלתי בהתנהגות שכזו באף רכב אני משאיר לכם לגבש את דעתכם האם איתות שמאלה בעת נהיגה עם קרוז אדפטיבי פועל אמורה להגביר מהירות ולהקטין את המרחק הנשמר מהרכב שמלפנים.

     

    לעניות דעתי, עם כל הצניעות ובמחילה מאנשי מיצובישי, איתות שמאלה צריך רק...להפעיל את אורות האיתות החיצוניים בצד שמאל של הרכב. 

     

    המאמר פורסם באתר car-pad של יואב פולס. 

     שיתוף


    User Feedback

    Recommended Comments



    לפני שעה, o_prime כתב:

    ממש לא. אם אני משייט לי בנתיב השמאלי ולפתע מישהו מתחיל לאותת בימני על עקיפה המסקנה היא שהסטייה שמאלה היא מיידית ולכן אני לוחץ בחוזקה על דוושת הבלם

    זאת ועוד, אם אאט כתוצאה מהאיתות ואסע מאחוריך לא תדע אם הנתיב פנוי ואם נותן לך להכנס .. 

    אוהד

    אני חייב לציין שאתה פשוט סכנה על הכביש ואני מאוד מקווה שלא אמצא את עצמי נוסע מאחוריך יום אחד. 

    באמת אתה לוחץ בחוזקה על דוושת הבלמים כי מישהו אותת בימני? אתה מבין את ההשלכות לרכב שמאחוריך שאין לו שום מושג למה החלטת באמצע שיוט לדפוק ברקס בחוזקה, התוצאה היא כמובן שרשרת של נהגים שיבלמו בלימת חירום כי כבודו חשב שזה מקרה חירום שמישהו הפעיל איתות שמאלה. 

    מטרת האיתות היא תקשורת עם הסביבה, הצהרת כוונות שאני מתכנן לעבור נתיב. בסיטואציה כפי שתיארת הנהג בימני בשום אופן לא לוקח את הזכות קדימה ומתפרץ לנתיב, הוא בסהכ מפנה את תשומת ליבם של משתמשי הדרך האחרים בכוונתו לעבור נתיב ומבצע זאת עם מבט במראה לאחר שזיהה שהנתיב השמאלי פנוי.

    • אהבתי 3
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

    אתה רציני? כל המטרה באיתות זה להצהיר על כוונתך לעקוף. (או לפנות או לעבור נתיב או מה לא)

    אם אתה יוצא לעקיפה ברגע שהדלקת את האיתות אתה יכול להפתיע מישהו והפתעות בכביש זה בדרך כלל רע.

     

    אני מתכוון, לאחר שבדקתי את השטח והוא נקי לגמרי.

     

    ברור שאם הכביש עמוס אז אני לא מאותת בשניה שאני עוקף אלא הרבה קודם. מצד שני, בכביש כזה אני לא משתמש בבקרת שיוט, מפחיד אותי לסמוך על הרכב.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    • חברי המעגל הראשון

    אני מבין שאתה לא סתם מתפרץ לנתיב השני בלי להסתכל, אבל הנהגים האחרים צריכים לדעת שאתה רוצה לעבור נתיב עוד לפני שסובבת את ההגה.

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני לגמרי מסכים איתך, כל האיתות נברא עבור מצבים כאלה שהכביש עמוס ואתה מנסה לעבור נתיב. במקרה כזה חשוב לאותת הרבה קודם.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אותו הדבר בבמוו, משתמש בזה בכביש המהיר, לדעתי מאוד נוח.

     

    יש לי פתרון מאוד פשוט, אם הנתיב השמאלי אינו פנוי לחכות, במידה ופנוי להפעיל איתות ולצאת לעקיפה.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני מהווה סכנה?? אני?? 

    ראשית, על הנהג מאחורי לשמור מרחק של שני שניות. 

    שנית, נהג המאותת על סטייה שמאלה לפני שבודק שאכן הכביש פנוי יתקשה להשתלב מכיוון שזה שנוסע בצד השמאלי יתקשה לדעת מה רצונו.

    הרי אם הכביש עמוס למה אתה צריך להגיד שתסטה לנתיב אחרי שאעבור? הדבר מעניין אותי כמו שלג דאשתקד... לכן, עלי לצאת מן ההנחה המחמירה שאתה עומד לעבור ולקפח את זכותי. דבר המחייב אותי ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

    זאת ועוד, כבר נסעתי עם כאלו שמאותתים קודם ובודקים אחכ. המסקנה לא הייתה לטובתם. 

    אוהד

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כן, אתה סכנה מהלכת.

    א. אתה משייט בשמאלי ולא משתמש בו לעקיפה.

    ב. נניח והדרך יחסית עמוסה, אבל מספיק פנויה כדי לנסוע עם בקרת שיוט. האם כל אחד שמפעיל איתות(שמבחינה מילולית היא פעולה שמטרתה הצהרת כוונות, גם באנגלית signal הוא סימון) מכניס אותך לכזה סטרס שאתה צריך לתת ברקס? אתה כנראה הנהג הכי ניורוטי בכביש ואני לא מקנא במסכנים שנוסעים אחריך. אתה כנראה אחד מאלה שאחראים לפקקים המוזרים האלה שאין להם סיבה אמיתית

    ג. לא מעניין אותך מה קורה מאחוריך? אז למה יש מראות? בשביל פיצוץ חצ'קונים? לחנייה?

     

    האמת שזה שרשור פותח עיניים - אני צריך לפתוח עיניים פי שתיים מהרגיל

     

    • אהבתי 2
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    עוד תכונה/גימיק מטופש.
    כנראה הקוריאנים בשנים האחרונות משלבים דברים יותר שימושיים.
    אם כבר לקשר משהו לאיתות 

     

     

    או בכלל אופציה להדליק מצלמת רוורס בזמן נסיע !
     

    בקרת שיוט אדפטיבית העיקר שיהיה מכוייל טוב,ואם כבר לעזור בתהליך העקיפה,שיתכנתו אותו עם חיישן אחורי שמזהה רכב מאחור המתקרב במהירות גבוהה וזה יתן בוסט מיידי לברוח.
    זה לא מדע בדיוני,יש כבר סגנון כזה של יישום



    אבל עזבו,היסטוריית האוטומוטיב מלאה בפיצ'רים לא שימושיים שבוזבזו אלייהם טונות של כסף,מעטים היצרנים שאשכרה מייצרים דברים לפי דרישות של נהגים .

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני לא יודע איפה אתם נוסעים, אבל אצלי לצערי,  בלפחות חצי מהנקילומטראז׳ שלי בחודשים האחרונים, איתות הפך להיות כסת"ח. אם אני אנהג כמו שאני נוהג בכביש פנוי (מדליק איתות בשנייה שאני מסתכל במראה והרבה לפני שאני עובר נתיב) יהיה לי מאוד מאוד מאוד קשה להשתלב. 

    לעניין השרשור עצמו. אני חושב שזה פיצ׳ר לא טוב, שעלול להזיק יותר ממה שהוא עשוי להועיל. מקווה שיש את האפשרות לבטל אותו. במיוחד בנהגי הארץ החושבים שאיתות = זכות קדימה. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יואב לטעמי זאת לא סכנה, חוסר הידיעה זאת הסכנה,
    פשוט צריך להסביר את זה לרוכשי הרכב (מה קורה במעבר ליד השני זה כבר שאלה אחרת), כנראה אתה הופתעת ולכן זה נראה לך מסוכן.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 8 שעות, o_prime כתב:

    אני מהווה סכנה?? אני?? 

    ראשית, על הנהג מאחורי לשמור מרחק של שני שניות. 

    שנית, נהג המאותת על סטייה שמאלה לפני שבודק שאכן הכביש פנוי יתקשה להשתלב מכיוון שזה שנוסע בצד השמאלי יתקשה לדעת מה רצונו.

    הרי אם הכביש עמוס למה אתה צריך להגיד שתסטה לנתיב אחרי שאעבור? הדבר מעניין אותי כמו שלג דאשתקד... לכן, עלי לצאת מן ההנחה המחמירה שאתה עומד לעבור ולקפח את זכותי. דבר המחייב אותי ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

    זאת ועוד, כבר נסעתי עם כאלו שמאותתים קודם ובודקים אחכ. המסקנה לא הייתה לטובתם. 

    אוהד

     

     

    עדיין לא הסברת איך ומתי להשתמש באיתות*.

    לפני הסטיה אתה לא מאותת כי זה מבהיל את הנהגים האחרים.

    אחרי שהרכב מאחור עבר אותך, גם לא, כי הוא כבר לא רלוונטי.

     

    * איתות (מתוך מילוג):

    image.png.b69c87de4096483b29027bf5b213b3f8.png

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 34 דקות, llaavvii כתב:

    יואב לטעמי זאת לא סכנה, חוסר הידיעה זאת הסכנה,
    פשוט צריך להסביר את זה לרוכשי הרכב (מה קורה במעבר ליד השני זה כבר שאלה אחרת), כנראה אתה הופתעת ולכן זה נראה לך מסוכן.

    כפי שציינתי, כמו גם בדיון כאן, הדעות חלוקות. 

    יש מי שרואה בזה פיצ'ר טוב, ויש מי שלא.

    אחרי שהבנתי שככה הרכב מתנהג, נהגתי עשרות ק"מ כשאני לא נוגע בדוושת התאוצה אלא מאיץ את הרכב רק עם האיתות...עד כדי כך זה רע. 

     

    אני סבור שאיתות צריך רק להדליק לסירוגין שלושה אורות מהבהבים מחוץ לרכב. 

     

     

    לפני 6 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    עוד תכונה/גימיק מטופש.
    כנראה הקוריאנים בשנים האחרונות משלבים דברים יותר שימושיים.
    אם כבר לקשר משהו לאיתות 

     

     

     

    לדעתי אחד הפיצ'רים הכי טובים שיש! 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אל תשכח שיש את הפיצ'ר של המראה, הרבה יותר נוח מלהסתכל על מסך בלוח שעונים...

    הצחיק אותי לראות את המראות החדשות ברכבי אאודי, שהן בעצם מצלמות שמשדרות למסך בתוך הרכב.

     

    מה השלב הבא? מסך במקום שמשה קדמית, עם אפשרות לזום?

    • מצחיק 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 10 שעות, o_prime כתב:

    אני מהווה סכנה?? אני?? 

    ראשית, על הנהג מאחורי לשמור מרחק של שני שניות. 

    שנית, נהג המאותת על סטייה שמאלה לפני שבודק שאכן הכביש פנוי יתקשה להשתלב מכיוון שזה שנוסע בצד השמאלי יתקשה לדעת מה רצונו.

    הרי אם הכביש עמוס למה אתה צריך להגיד שתסטה לנתיב אחרי שאעבור? הדבר מעניין אותי כמו שלג דאשתקד... לכן, עלי לצאת מן ההנחה המחמירה שאתה עומד לעבור ולקפח את זכותי. דבר המחייב אותי ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

    זאת ועוד, כבר נסעתי עם כאלו שמאותתים קודם ובודקים אחכ. המסקנה לא הייתה לטובתם. 

    אוהד

     

     

    בוודאי שאתה מהווה סכנה. אתה בעצמך אומר שאתה משייט בשמאלי ואנשים עוקפים אותך מימין, כלומר אתה עובר מספר עבירות תנועה בעצמך, מעכב את התנועה וגורם לאנשים לעבור עבירת תנועה חמורה שמעבר להיותה עבירה על החוק היא גם מעשה מסוכן (עקיפה מימין מסוכנת בהרבה מעקיפה משמאל). חוץ מכל זה ההתנהלות שלך מהווה גם מעשה בלתי מתחשב באופן קיצוני, בבחינת אני ואפסי עוד. כולם ירוויחו אם תעבור לתחבורה ציבורית. 

     

    לפני 28 דקות, discoTD5 כתב:

    כפי שציינתי, כמו גם בדיון כאן, הדעות חלוקות. 

    יש מי שרואה בזה פיצ'ר טוב, ויש מי שלא.

    אחרי שהבנתי שככה הרכב מתנהג, נהגתי עשרות ק"מ כשאני לא נוגע בדוושת התאוצה אלא מאיץ את הרכב רק עם האיתות...עד כדי כך זה רע. 

     

    אני סבור שאיתות צריך רק להדליק לסירוגין שלושה אורות מהבהבים מחוץ לרכב. 

     

     

     

    לדעתי אחד הפיצ'רים הכי טובים שיש! 

     

    כידוע, דעתי היא שזה פיצ'ר מצוין, שתורם לנהיגה חלקה וזורמת יותר, ומדמה טוב יותר את הנהיגה הרגילה ולא זו הרובוטית. זה שאנשים לא טורחים להכיר את המוצר שאותו הם קנו במיטב כספם, זו הבעיה העיקרית.

     

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 12 שעות, SlowRide כתב:

    סדר הפעולות ההגיוני הוא קודם להצהיר על כוונה, כלומר לאותת, אחרי זה להסתכל לבדוק שהנתיב פנוי ורק אחרי זה להאיץ ולעקוף.


    אין סדר נכון. מה שחשוב שלא תבצע את הפעולה בלי שביצעת את שני הדברים, הסתכלות+איתות. 
    "הערה: יש גישה הדוגלת בכך שצריך לאותת לפני ההסתכלות, וגישה אחרת, שאומרת כי יש להסתכל ולאחר מכן לאותת. הסדר אינו חשוב. חשוב שהנהג לא יבצע אף אחת מן הפעולות שלעיל מבלי לבצע הסתכלות ואיתות"
    *במקרה הזה מיצובישי בחרו בשבילך את הסדר - אתה קודם כל תבדוק שהנתיב פנוי ואתה יכול לעקוף ואז תאותת כי ברגע שתאותת הרכב יתחיל להאיץ.

    לגבי הפיצ'ר לדעתי טעות. להפיל את האחריות על המשתמש בטענות כמו "הוא צריך לקרוא את הספר רכב ולהבין מה מו מי" אלו טענות שלא עומדות במבחן המציאות.
    במבחן המציאות סבתא נחמדה קנתה ג'יפ ופתאום ההגה בג'יפ הזה מתחיל לזוז והיא נלחצת, אז במקרה הזה מדובר רק בתיקון סטיה מנתיב וכנראה ש90% מהסבתות יבקשו לבטל את זה (ואפשר) ובזה זה הסתיים.
    במקרה של הפיצ'ר באאוטלנדר הסבתא הזו תעוף עם האאוטלנדר שלה מהכביש.

    א. אתם שוכחים שלא כל משתמשי הדרך הם גיקים של רכב שקוראים את הmanual.
    ב. כפי שרשמתי קודם יש נהגים שרגילים קודם לאותת ואז לבדוק שהנתיב פנוי ואפשר לעקוף, פה משנים להם את צורת הנהיגה בכוח.

    עריכה אחרונה על ידי farkash7
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...