Jump to content
  • האתגרים של 'דלק מוטורס' עם הפורד פוקוס והמאזדה 3 החדשות


    discoTD5

    אנחנו ממשיכים בסדרת המאמרים בשיתוף car-pad  והפעם על האתגרים (והתסכול האישי שלי) מהעדרן של הפורד פוקוס החדשה והמאזדה 3 החדשה משוק הליסינג. 

    המאמר המצורף פורסם לראשונה באוגוסט, ולאחר קריאה נוספת, הוא רלוונטי מתמיד. 

     

    כמי שמעורב בניהול צי רכב של כמה מאות מכוניות וכחובב רכב, אני רוצה שהמכוניות בהן אני מעורב יהיו הטובות ביותר והמעניקות לנהג ולמשפחתו את התמורה הטובה ביותר.  

    עם שתי משפחתיות סופר איכותיות, היה נראה כי דרכה של דלק מוטורס לחזור לצמרת שוק הרכב הישראלי תהיה קלה מאי פעם. במקום זאת מוצאת את עצמה דלק מוטורס עם מכוניות משפחתיות משובחות, אבל פנקס הזמנות ריק משוק הליסינג.

    בעבר הלא ממש רחוק, דלק מוטורס נהנתה מגאות שוק הליסינג שבתחילת שנות ה 2000. שני כלי הרכב המזוהים ביותר עם שוק זה, שהיו לסמל מעמד נחשק היו המאזדה 3 והפורד פוקוס. הימים היו קרובים לימים בשנות ה 80' עת עמדו מכוניות סובארו נעולות באולמות התצוגה, והלקוחות נשלחו לחפש מכונית פתוחה בחוץ. הבטחון המופרז והרווחים הגבוהים הסתירו את צמיחתם של שני מותגים חזקים מהמזרח – יונדאי וקיה. מותגים אלו שנדמה שנמצאים עימנו מאז ומעולם, חולקים רכיבים משותפים, הציגו ערכי עלות תועלת גבוהים ואמינות גבוהה, והפכו במהרה לחביבי חברות הליסינג בזכות תמחור אגרסיבי וערכי גרט גבוהים (שווי הרכב בתום תקופת הליסינג). 

    המשבר האמיתי החל עם שיווק הדור השלישי של הפוקוס, שחווה תקלות בתיבות ההילוכים, ויצר משבר גדול במשולש הכל-כך חשוב: צרכנים – יבואן – יצרן.  ללא גיבוי של היצרן, מצא עצמו היבואן עם התלונות ומעט מאוד פתרונות. כאשר יצא הדור השלוש וחצי של הפוקוס, שכבר היה רכב מצויין בפני עצמו, ופתר את כל התקלות, זה כבר היה מאוחר מדי.

    חשוב לציין כי שוק הליסינג שונה במהותו מהשוק הפרטי. לקוחות שוק הליסינג, כלומר חברות הליסינג רואות לנגד עיניהן שני פרמטרים עיקריים: הנחת קניה וערך גרט (כמה יהיה שווה הרכב בסוף תקופת הליסינג – זו הערכה שעושים אקטוארים בחברות). היבואנים השונים שיכללו באופן מרשים את היכולת להתאים לחברת הליסינג דגמים עם הנחות גדולות.  

    בו בזמן מתרחשים שינויים בהעדפות הצרכנים - פריחת אופנת הג'יפונים, והמהפכה ההיברידית, שאותה החלה טויוטה עם הפריוס, אבל יונדאי עם האיוניק לקחה אותה עמוק ללב הצרכנים.

    כאן אנחנו מגיעים לדלק מוטורס ולשתי המשפחתיות המשובחות שהיא משווקת עכשיו ללקוחותיה – הפוקוס החדשה והמאזדה 3.

    לפני כמה שבועות בחנתי את הפוקוס טורר החדשה, שמחירה כ 135.0 אש"ח, ואת המאזדה 3 שמחירה 138.0 אש"ח. מדובר בשתי מכוניות מהטובות שנהגתי בהן, וללא ספק מהטובות ביותר בטווח המחיר שלהן. בשיחה שקיימתי עם חבר מהתחום, שנינו סיכמנו שעל אף היותן משפחתיות מצטיינות, הן נדונו מראש לכישלון מסחרי. הכישלון המסחרי לא נובע מאיכויותיהן אלא מהיותן 'לא היברידיות' ו'לא ג'יפונים'. בשוק הליסינג המכוניות ההיברידיות נהנות משני יתרונות משמעותיים – הטבת מס של 500 ₪ בשווי שימוש, וצריכת דלק נמוכה. לחובבי הטבע גם ערכים של שמירה על הסביבה עם ערכי פליטת מזהמים נמוכה. בימים אלו נכנסת לשיווק הנירו פלאג אין, שנהנית מיתרונות עוד יותר גדולים על פני ההיברידיות, ובהינתן המחירים אותם אני רואה מחברות הליסינג שתי המכוניות המצוינות הללו כמעט ולא מופיעות על מפות השיווק של חברות הליסינג.

    או אז אנחנו נשארים עם השוק הפרטי בהם העדפת הלקוח היא הפרמטר היחיד, ואז אנחנו מגלים כי אופנת הג'יפונים שוב מותירה מאחור את שתי המשפחתיות המשובחות של דלק.

    מכיוון שבדלק מוטורס יושבים אנשים נבונים מאוד, אין לי ספק שאת מה שרשמתי כאן, הם כבר הבינו לפני שנה. לפורד קיימים פתרונות היברידיים, רק שאינם מוצעים כרגע בארץ. גם להביא רכב היברידי עכשיו מתחיל להיות מאוחר מדי כאשר יש מכוניות היברידיות פלאג אין שמציעות יתרונות גם בהשוואה להיברידיות.

    דלק יכולה לפעול מול חברות הליסינג בטיפול באותם שני רכיבים משמעותיים – הפחתת מחיר והבטחת מחיר לחברות הליסינג לעסקת טרייד אין עתידי או  buy back כך שלחברות יהיה משתלם להציע את הפוקוס והמאזדה 3 ללקוחות הליסינג שפחות מוטים הטבות מס (עסקאות ליסינג פרטי).  לפעילות זו משמעות כספית נרחבת, שלא בטוח שנכון עסקית לקחת אותה.

    במקביל, יכולה דלק להתמקד בשוק הפרטי. מנסיון עם שתי המכוניות, ואני חוזר על זה כבר בפעם הרביעית, מדובר בשתי המשפחתיות ה'לא היברידיות' הטובות ביותר בשוק כרגע, לפחות עד להגעת האוקטביה החדשה.

    כך או כך, לצערי הרב נותרות שני המכוניות המצוינות הללו מחוץ לשוק המספרים הגדולים, וההפסד הוא של כולנו.

    יהיה מעניין לקרוא מחשבה פילוסופית זו בעוד שנה.

     

    המאמר בשיתוף car-pad אתר הרכב של יואב פולס

    מאזדה 3.JPG

    פוקוס.JPG


    User Feedback

    Recommended Comments



    יש דרכים לפתור את זה אבל הן עולות כסף ופה השאלה הגדולה היא אם דלק מוטורס מוכנה ו/או יכולה לבצע את ההשקעה.

     

    זה יכול להיות החל מאחריות מורחבת שכוללת איסוף/החזרה מהלקוח ורכב חליפי ועד buy back.

     

    במחיר והחבילה הנכונים כל רכב ייחטף בליסינג. השאלה היא כמה אפשר וכמה מוכנים דלק מוטורס ללכת.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אם דלק מוטורס היו רוצים לפתור את הבעיה היו משווקים את הרכב במחיר נכון,

    גם בליסינג ה3 כמעט לא מוצעת בפניה לקצין הרכב הוא אמר שהיא עולה הרבה לכן לא כדאי...

    לפוקוס יש את הX שיכולה למלא את משבצת הג'יפון שוב תן ללקוח הסופי אותה במחיר זול (לפחןת בשביל לחזור למשחק) אז הנחת שווי המס תתבטל ותהיה לא רלוונטית.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 10 דקות, llaavvii כתב:

    גם בליסינג ה3 כמעט לא מוצעת בפניה לקצין הרכב הוא אמר שהיא עולה הרבה לכן לא כדאי...

    זו בדיוק הבעיה. 

    כשאתה מבקש מחברות הליסינג לתמחר את ה 3 החדשה או הפוקוס, אתה מקבל מחיר גבוה, שהופך את העסקה ללא כדאית. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    טעם הצרכנים השתנה, אנשים מעדיפים ג'פונים. או לחסוך ולקחת הייברידי. רכבים משפחתיים קלאסיים כבר נסוגים לאחור.
    השאלה היא למה לא רואים יותר את ה cx30. כאן באמת יש רכב מצויין, שנהנה מאיכות פרימיום שאין למתחרים. והוא ג' יפון. פה באמת הכישלון צורם.

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפורד יש את הפומה, מכונית שגם זוכה לפרצי התלהבות לא קלים ממי שהתנסה בנהיגתה ובשימוש בה, גם עונה מצוין לתואר ג'יפון ויכולה להתברג בקלות בצמרת הקטגוריה המבוקשת ביותר היום. יכול להיות שהיא יקרה מדי או לא זמינה עבור היבואן הישראלי, אבל אם לא בזה הענין, נכון אולי היה לייבא אותה תחילה והצלחתה הכמעט מובטחת גם היתה גוררת לא מעט קליינטים לפוקוס, כבודה במקומה אגב.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אמנם פחות מעורה בשוק הליסינג בשנים האחרונות, אבל אני זוכר שבזמנו גם סקודה נהנתה מביקוש ער בשוק הזה, והיו לא מעט אוקטביות עם מדבקות על הכביש. איפה הן היום? האם גם הן נעלמו מאותן סיבות? (לא היברידי, לא ג'יפון)

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא, הייבוא הופסק עקב התחלפות הדגם, בקרוב יתחילו שוב לעלות לכביש מהדגם החדש אחרי שהגיעו מנועי הבנזין. עד כה היה רק דיזל

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

    מדובר בשתי מכוניות מהטובות שנהגתי בהן, וללא ספק מהטובות ביותר בטווח המחיר שלהן.

    אני באופן אישי די מסכים, אבל באופן כללי זו קביעה קצת בעייתית. הן טובות כל אחת בתחומה, אבל לכל אחת יש גם נקודות שהיא פחות טובה בהן. אני ממש לא משוכנע שהנהג הישראלי הממוצע (בטח נהג הליסינג הישראלי הממוצע) יסכים איתך לגבי הקביעה הזו.

     

    לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

    כאשר יצא הדור השלוש וחצי של הפוקוס, שכבר היה רכב מצויין בפני עצמו, ופתר את כל התקלות, זה כבר היה מאוחר מדי.

    פה אני כבר ממש לא מסכים. לפוקוס דור שלוש וחצי יש יתרונות, אבל גם לא מעט חסרונות - היא צפופה, שתיינית, עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית בלבד (ושום בטיחות אקטיבית אחרת), ועם בעיות תדמית מדור 3 (שאולי מתבררות כבעיות אמיתיות כרגע). יש לה גם יתרונות, אבל לא היתה שום סיבה שהיא תהפוך ללהיט ליסינג (או בכלל). ובכל זאת, היא נמכרה בכמה אלפים (יותר מה-308, למשל).

     

    מעבר לזה, אני ממש לא מכיר את התמחורים של יבואנים לחברות הליסינג, אבל לא ברור לי למה אין פוקוס דיזל / היברידית מאובזרת בקמצנות במחיר שחיטה. כרגע הדיזל קיימת רק ברמת אבזור גבוהה יחסית (טיטניום), אני מניח שזה משפיע על התמחור שלה. הרנו גראנד קופה משחקת לא רע את המשחק הזה, למרות התדמית ולמרות הגיר הרובוטי.

     

    לגבי התמחור של המאזדה 3 - מופרך לגמרי לטעמי. אתה צריך להיות פאנבוי מאזדה רציני כדי לחשוב שזו תמורה סבירה. כמו מאיר עם הסיויק, מישהו פה פספס בקילומטרים.

     

    בכלל, זה סגמנט נכחד. אפילו ה-i30, פעם להיט ליסינג מטורף, פשוט נעלמה מהמפה. האילנטרה עוד נמכרת איכשהו, אבל אני מאמין שבעיקר ללקוחות ליסינג מאוד שמרנים במחיר הנכון.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ה-3 מכונית הרבה יותר טובה מהסיוויק ואני לא מסכים לגבי התמחור, היא מציעה חבילה ששווה את המחיר. אבל כמו שכבר נאמר היא מחזיקה בסט תכונות שפחות ופחות אנשים מחפשים היום. ה-CX30 יקר יחסית למתחרים וגם לא מספיק מסוקס כדי למשוך לקוחות. מי שמחפש ג'יפון יתלהב הרבה יותר מהעיצוב הרבוע והקשוח של סלטוס, מאותה סיבה גם אקסיד מצליחה פחות. מעבר לזה, מאזדה כמותג מנסה למתג את עצמה כסמי פרימיום, זה אומר לטווח הארוך מחירים גבוהים יותר ופחות מכירות. אני באמת חושב שיש להם מכוניות מצויינות, כל הליין הנוכחי שלהם אולי להוציא ה-2 שכבר מרגישה מיושנת.

    לגבי פורד, אני מניח שהיבואן לא מביא גרסאות ערומות במחירי שחיטה כי הוא מנסה לשקם את שוק המשומשות של הפוקוס שפשוט קרס. פוקוס 3 נסחרת במחירי בדיחה כמשומשת והקונים לא ממש עומדים בתור. לא התנסיתי עם הדגם החדש אבל לפחות על הנייר הוא מאובזר היטב, נראה לא רע ומציע תמורה מאוד הגיונית למחיר. ה-ST ליין למשל מדברת אליי בתור נהג באחת המתחרות, אבל אני לא בטוח שהייתי מוכן לתת לדגם החדש הזדמנות לאור הבעיות של הדור הקודם והיחס שהרכב יקבל בשוק המשומשות שנמצא בגדר נעלם כרגע.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני חשבתי שהמחיר של הפוקוס יהווה יתרון ברור, וב0 ק"מ לx ולטורר אז בכלל,

    אני בדקתי כל רכב בטווח המחיר הזה של 120-130 אלף ש"ח ובאמת אין אף רכב אחר שמתקרב לאיכויות/מרווח/נוחות/כח/הנאה/בטיחות/שקט/אבזור שיש בפוקוס, ועדיין זה לא עוזר לה, אני שומע שהרבה נמנעים מכל מיני סיבות שמסתדר שלא ממש נכונות,

    1. נמוך, מהניסיון שלי אני אומר שהרכב ממש לא נמוך, אפשר להנמיך את הכסא ואפשר שלא, ואם לא, אז מרגישים כמעט כמו כל רכב אחר אפילו "ג'יפונים" כמו הנירו/אקסיד/קאמיק וכו...

    2.מזגן, בגלל שאין פתחים מאחור, אז מהניסיון שלי אני אומר, שזה באמת לא נחוץ, המזגן חזק, מאוד חזק שזה מגיע לכולם די מהר.

    3. שוק, לא היו דגמים שנפלו וחזרו בדגם הבא?

    לדוגמא, טויוטה קורולה 2008, פיג'ו 207, פיג'ו 3008 ו

    לפני 2017, ובטח יש עוד דוגמאות, וכאן בפרט, הפוקוס כבר בת שנתיים וחצי באירופה ואנשים די מרוצים.

    4.מי קונה פורד, באמת? כאילו מדובר באיזה טאטא או אפילו דאצ'יה, לא שאני לועג, אבל לי לפחות פורד נשמעת כמו חברה בסדר גודל בצד השני של הסקאלה.

     

    הדבר היחידי שאני כן יכול להסכים, זה שהרכב לא חסכוני כמו היברידיות, אך 12 ק"מ לליטר לפני כמה שנים היה נחשב סביר ל1.6 אוטומטית עגלתית, שכאן יש תחנת כח לא שגרתית בנוף המשפחתי 

     

    בכל אופן, לנו "הפרטיים" יהיה כנראה יותר קל למכור בלי הליסינג שבטח יציף את השוק עוד כמה שנים בתנאים שלפרטיים לא יהיה סיכוי להתחרות.

     

    ועוד יתרון, אם עוד כמה שנים יוכח שקניית רכב היבריידי משומש תדרוש החלפת סוללות או תיקונים חשמליים שלא קיימים ברכב פשוט יותר.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעתיים, Mike808 כתב:

    3 מכונית הרבה יותר טובה מהסיוויק ואני לא מסכים לגבי התמחור, היא מציעה חבילה ששווה את המחיר.

    אני מעט בספק - הסדאן מתחילה ב-138 לקומפורט ומגיעה ל-145 לספיריט. ההאצ'בק מתחילה (ומסיימת) ב-148. לדעתי זה המון כסף למשפחתית, בסופו של דבר לא פרימיום.

     

    לפני שעתיים, Mike808 כתב:

    לגבי פורד, אני מניח שהיבואן לא מביא גרסאות ערומות במחירי שחיטה כי הוא מנסה לשקם את שוק המשומשות של הפוקוס שפשוט קרס.

    אולי, אם כי אני באופן אישי לא חושב שמכירה בכמות מאוד מצומצמת היא הדרך הנכונה לשקם את שוק המשומשות. למיטב ידיעתי הכוונה מראש לא היתה למכור כמויות נמוכות ל"מביני עניין" בלבד.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ^

    ההשוואה בין הרנו גראנד קופה לפוקוס סדאן בכלל מוזרה, הפוקוס עם גיר פלנטרי, עם אבזור בטיחותי מתקדם יותר, יותר מרווחת ונוח, יש גם דיזל וגם בנזין, והיא זולה יותר מהרנו כך שהיא "אמורה" להיות די גבוה ברשימת הקונים,

    אך בפועל זה אפילו לא קרוב,

    לפי המכירות אפשר אפילו להגדיר את זה כמקרה אבוד, עלו לכביש מאז שהתחילו למכור אותה רק 13 פוקוס דיזל סידן, ורק 17 פוקוס 1.0 טורבו סדאן , סה"כ 30 במרכב 4 דל' וזהו, השאר זה:

    102 St-line

    147 Active-X

    176 Active Tourer

     

    בגדול לא אכפת לי אם הפוקוס תימכר לליסינג, אך אני כן מקווה שיהיו ממנה כמה אלפים במקרה ונצטרך חלקים בעתיד, בינתיים בחצי שנה הראשונה זה נראה שהלך לה יותר טוב עם הגיר הרובוטי.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 6 שעות, pooh-bear כתב:

    לגבי התמחור של המאזדה 3 - מופרך לגמרי לטעמי.


    התמחור של הקומפורט לא שונה משל המתחרות (בשוק הפרטי לפחות).

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 8 שעות, pooh-bear כתב:

    אני מעט בספק - הסדאן מתחילה ב-138 לקומפורט ומגיעה ל-145 לספיריט. ההאצ'בק מתחילה (ומסיימת) ב-148. לדעתי זה המון כסף למשפחתית, בסופו של דבר לא פרימיום.

     

    אולי, אם כי אני באופן אישי לא חושב שמכירה בכמות מאוד מצומצמת היא הדרך הנכונה לשקם את שוק המשומשות. למיטב ידיעתי הכוונה מראש לא היתה למכור כמויות נמוכות ל"מביני עניין" בלבד.

     

    כמו שכבר אמרו, ה-3 לא יקרה מהמתחרות וגם אם כן הפער לא מאוד גדול ויש לה את היתרונות שלה שעבור קונים מסויימים מצדיקים את הפער.

     

    לגבי פורד, לפיג'ו זה עובד כבר כמה שנים עם ה-3008 שלא נמכר בכמויות שמדגדגות את טוסון/ספורטאז' ופיתח לעצמו שוק משומשות מצוין ותדמית מעולה. כמויות לא תמיד מספרות את כל הסיפור וחוץ מזה בסגמנט הזה כמויות=ציים, וחלקם עדיין בטראומה מהפוקוס הקודמת.

     

    wildlands2019, לא ברור לי מה מוזר בהשוואה בין גרנד קופה לפוקוס, שתי משפחתיות בתצורת סדאן עם מנוע טורבו דיזל, מה הבעיה להשוות בניהן? גיר, אבזור וגם מחיר משתנים בין רכב לרכב, אם בכולם הכל היה זהה לא היה טעם להשוות.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אין מה לעשות, הדגמים היברידיים כבשו את השוק הזה, עבור הנהג הממוצע הזה אין ממש הבדל בין משפחתית כזו לאחרת ולקבל כל שנה הטבה בשווי 6000 שקל זה שיקול משמעותי והמעביד מרוצה כי הוא חוסך הרבה על דלק. עוד מעט תהיה גם אלנטרה היברידית שכנראה תהרוג את השוק של המגאן דיזל עוד יותר. 

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...