Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוצה להכנס לתחום ומתלבט בין פאג'רו ספורט/מוסו/טראנו


deltaHF
שימו לב! השרשור הזה בן 5152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

לאחרונה אני מוצא את עצמי יותר ויותר פעמים משוטט בג'יפולוג (אחלה אתר עם המון ידע) ומיד ואחר מכן ביד 2. כיום אני נוהג בפיג'ו 106 ראלי ופתאום נדבקתי בחיידק הזה וברצון עז לרדת לשטח icon_razz.gif.

 

אין לי נסיון קודם בשטח בכלל (חוץ מדי-מקס צבאית שנסעתי איתה קצת בשבילים באיזור נחל צין icon_wink.gif) וגם התקציב שלי לא בשמים.

אני רוצה לקנות רכב שטח עד 40K ש"ח (אפשר למתוח מעט רק אם באמת שווה אבל באופן כללי עדיף פחות).

מה שאשני מחפש ברכב זה:

1.אחזקה סבירה (הבנתי כבר שלהחזיק רכב שטח זה יקר בכל מקרה,אז אני מתכוון באופן יחסי).

2.למרות שאני לא מכיר דרגות של מסלולי טיול אני מאמין שהייתי רוצה רכב שניתן לצלוח איתו מסלולים ברמת קושי בינונית ואם אפשר גם מעבר לזה.

3.שוק שיפורים (אם אפשר לשים נעילת דפרנציאל במחיר סביר אז זה יתרון).

4.חייב להיות ארוך מכיוון שאנחנו אוהבים לסוע לכמה ימים לדייג למשל ויש המון ציוד.

5.וחשוב לציין שזה הולך להיות רכב עיקרי שלי ליום-יום ואני עושה ק"מ די מכובד,לכן עדיף רכב שלפחות שואף ל1 ל10 מבחינת צריכת סולר (הנסיעות שלי רגועות 95% בכבישים מהירים -ראשל"צ - ב"ש - דימונה).

 

לאחר קריאה מרובה ושיקלול של הדרישות הגעתי ל3 רכבים - מוסו/פג'ארו ספורט/טראנו.

הייתי רוצה לדעת מה היתרונות של כל אחד מהם ומה החסרונות,למי יש שוק טוב יותר של שיפורים (הבנתי שאת המוסו יהיה הכי קל לנעול),מי נחשב אמין יותר ולאיזה מהם יש בעיות אמינות ידועות (בפג'ארו זה מנוע זהה למאגנום ולכן בעיית ההתחממות קיימת גם אצלו?),מבחינת עלויות אחזקה מי מהם הכי זול (דלק,ביטוח,עלויות חלקים וכו').

 

תודה מראש על הסבלנות ועל זה שאתם חולקים את הידע שלכם icon_smile.gif

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול לחוות דעה,בעיקר לגבי עלויות אחזקה (מי מהשלושה צפוי להיות היקר ביותר ומי הזול) ויכולת שטח?

האם אחזקה של רכב כזה יקרה יותר מאחזקה של ב.מ.וו סידרה 3 למשל (E36 מנוע 2000)?

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפגארו ספורט מאוד בעייתי.

יכולת השטח שלו בינונית, הם נדירים, רובם שירתו בשרות הציבורי ולכן קרעו להם את הצורה.

הטראנו בעל יכולת שטח טובה, למיטב זכרוני בשנתונים הישנים מנוע דיזל 2.7 לא אמין, מנוע 3.0 בשנתונים החדישים עדיף.

המוסו בסיסית ואמינה, פחות מוצלחת מהטרנו אבל תהיה קצת יותר זולה לרכישה ואחזקה. ואם החלטת על אחת כזו חפש משנת 98 עם מנוע טורבו.

מה לגבי הקורנדו? אגב!

אם אתה עושה ק"מ גבוה כפי שכתבת, נסיעה ברכב שטח תייקר לך מאוד את הנסיעות! אם אתה לא ממש יכול להרשות לעצמך רד מזה.

אופציה יותר שפויה לכיס, אבל גרועה לנסיעות ארוכות...סוזוקי גימיני.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סמוראי/ג'ימני לא בא בחשבון (אני מרגיש בו כמו בקופסת שימורים :lol:).

אין לי בעיה לעמוד בצריכת דלק של 1 ליטר ל9-10 ק"מ בשיוט רגוע בכביש מהיר.

 

אז לפי מה שאתה אומר עדיף לי להתמקד בטראנו או במוסו. ראיתי שהמוסו מגיע רק אוטומט ואת הטרנו אפשר למצוא ידני. נראה לי שבמקרה שלי ידני עדיף - גם חסכוני יותר וגם חוסך לי בעיה יקרה (תקלה בגיר אוטומט).

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לחוות דעה על המוסו:

 

ברשותי מוסו ספורט (טנדר), שנת ייצור 2005.

מנוע 2900 טורבו דיזל, תיבת הילוכים אוטומטית.

 

הרכב נרכש לפני כשנתייכשלוש שנים עם 80K ק"מ.

כיום עם 225K ק"מ.

 

 

בקשר לשאלותיך:

 

1. אחזקה - טיפולים כל 15K ק"מ. טיפול במוסך מורשה עולה כ 1200 ש"ח. במוסך מתמחה לא מורשה כ 750 ש"ח.

כל 60K ק"מ יש להחליף שמן בסרן האחורי (יש להקפיד הקפדה יתירה על ההחלפה הזאת כי בתחזוקה לקויה הסרנים האלה נוטים להתפגר ושיפוץ סרן עולה כ 7500 ש"ח).

כל 150K ק"מ יש להחליף שמן גיר (עלות הפילטר יקרה מאוד, כ 650 ש"ח).

במשך השנים, לא הייתה ולו תקלה אחת לרפואה, שום עצירה בצד הדרך, שום תקיעה, שום גרירה ושום הגעה לא מתוכננת למוסך.

 

2.הרכב בעל עבירות מעולה. לא פחות מזה. עם הגבהה ונעילה אחורית הוא עובר כל מסלול בארץ.

3.סרן אחורי וקידמי, שניהם דנה ולכן נעילות זמינות מאוד וזולות יחסית. הגבהות גם כן קיימות בשפע, בעיקר מכוון שהרכב פופולארי מאוד באוסטרליה והרבה חברות שיפורים לרכבי 4X4 הן אוסטרליות.

 

4.יש טורבו דיזל במבנה "ג'יפ" אבל רק עד 2002. הטנדרים שווקו ב 2004-2006 אבל אני לא רואה מניעה עבורך לשים ציוד בארגז (אלא אם ציוד הדייג מאוד ארוך).

 

5. הרכב אצלי יום יומי וכמו שציינתי, גומא קילומטראג' לא קטן בכלל, מרבית הנסיעה שלי היא בין עירונית עם איזה 10% עירוני, צריכת הדלק עומדת קבוע על 1:10.

 

אני חייב לסיכום להדגיש שמחיר הקניה המאוד זול מגלם בתוכו קושי אמיתי במכירה ככה שתהיה מוכן לזה מראש.

 

דרך אגב, את המוסו ספורט ניתן למצוא גם בגיר ידני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באגירה, תודה על התשובה המפורטת.

 

האם ניתן לאשר למוסו צמיגי 31?

וברור לי שעדיף להתמקד ברכב עם ק"מ נמוך ככל האפשר,אבל התקציב שלי מאפשר לי רכבים משנת 98-00 כך שלרובם כבר יש 200-300 אלף ק"מ. האם כזאת כמות ק"מ צריכה להרתיעה אותי?

ומה עדיף,רכב משופר אבל ק"מ גבוה או רכב סטנדרטי עם ק"מ נמוך יותר?

 

בקשר לתיבה ידנית/אוטומטית זה לא כל כך משנה לי. העדפה שלי היא ידני היות וזה מה שאני אוהב יותר וגם זה מוריד לי נקודת תורפה יקרה לתיקון.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

האם ניתן לאשר למוסו צמיגי 31?

לא יודע אם האישור הוא אוטומטי או בקומבינה אבל בהחלט ראיתי מוסו עם צמיגי 31.

וברור לי שעדיף להתמקד ברכב עם ק"מ נמוך ככל האפשר,אבל התקציב שלי מאפשר לי רכבים משנת 98-00 כך שלרובם כבר יש 200-300 אלף ק"מ. האם כזאת כמות ק"מ צריכה להרתיעה אותי?

אם הרכב מטופל היטב אז 200-250K ק"מ לא צריך להדאיג, מדובר במנועי מרצדס שידועים שאמינותם המופלגת וביכולתם לגמוא 750K ק"מ בכלל בלי בעיה.

בכל מקרה, עם מתיחה קלה בתקציב אתה כבר נכנס לרמת המחירים של הטנדר מוסו 2004 שהרבה יותר חדישים, הרבה יותר שמורים (בגלל ה 3 שנים אחריות) ובגלל הקושי במכירה, מרביתם עדיין יד ראשונה.

 

ומה עדיף,רכב משופר אבל ק"מ גבוה או רכב סטנדרטי עם ק"מ נמוך יותר?

תלוי ביעוד של הרכב. רכב סטנדרטי לחלוטין יעבור 80% מהמסלולים בארץ בלי שום בעיה.

נהג מיומן יכול למתוח את זה אפילו ל 90%.

רכב משופר יעבור כל מכשול.

 

 

 

בקשר לתיבה ידנית/אוטומטית זה לא כל כך משנה לי. העדפה שלי היא ידני היות וזה מה שאני אוהב יותר וגם זה מוריד לי נקודת תורפה יקרה לתיקון.

 

ייתרון נוסף לידני הוא שהוא הרבה (אבל ממש הרבה) יותר זריז.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה שכתב בגירה על המוסו.

אני יכול לספר לך שברקסטון (ז"ל) שלי אחרי 8 שנים על הכביש ו 90000 ק"מ התקלות היחידות שהיו הן:

1. מותחן רצועה שנשבר. (750 ש"ח מקורי)

2. החלפת כל מחממי הדיזל. (750 ש"ח מקורי)

3. אלטרנטור. (1050 ש"ח משופץ)

המנוע זהה למוסו.

החלפת שמן גיר לפי ספר היצרן כל 60K! ולא כל 150K כפי שכתב בגירה.

הפילטר אכן יקר ועולה מעל 600 ש"ח, תחליפי סביב ה 120 - לא ידועה לי איכותו.

שמן גיר מתאים קשה להשיג (אך אפשרי).

צריכת הדלק ברקסטון הכבדה 1:9

ומסתבר שלאוטו הזה יש אחלה שוק.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לדעתכם עדיף להתמקד במוסו או להמשיך לחפש גם טראנו ולקחת את זה שיהיה במצב הטוב ביותר?

 

גם המוסו ספורט (טנדר) לא מפריע לי,המוסו הרגיל קצת יותר יפה (קשה להגיד עליו יפה :wink:) אבל זה לא כל כך משנה לי.

הבעיה שהסתכלתי וזה ממש נדיר למצוא אחד ידני.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי בתקציב הזה אל תפסול אופציות. חפש גם וגם עד שתמצא אחד שמור.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת שמן גיר לפי ספר היצרן כל 60K! ולא כל 150K כפי שכתב בגירה.

 

שמן גיר כל 60K?:shock:

אתה סגור על זה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה מסמך מצורף.

60K אם הרכב עובד בתנאים קשים.

המוסך שלי המליץ על 60K בתנאי נהיגה ישראלים. (חום אבק ופקקים).

מעבר לזה, בספר הרכב (אין לי צילום אבל אני אחפש) יש המלצה ל 60K ללא תלות בתנאי הנסיעה.

REX.JPG

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספר רכב (נהג).

אכן 60K בתנאים קשים. בכל מקרה אצלי החליפו אחרי 60K

rex1.JPG

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...