Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
איציק נ.

פרוייקט מצולם: החלפת גומי בולם + מיסב החלקה ברנו קליאו 95'

שימו לב! השרשור הזה בן 6182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

טוב, כהרגלנו בפינתנו השבועית מככבת (שוב) צרפתיה והפעם מהזן האמין יחסית, רנו קליאו 1.4 ידנית שנת 95'.

 

הפרוייקט כולל פירוק המתלה (בולם+קפיץ), החלפת הגומי העליון של המתלה ("גומי בולם") ועל הדרך הוחלט גם להחליף את מייסבי ההחלקה של הבולמים (מדובר במייסב שטוח יחסית המאפשר בפועל למכלול המתלה חופש תנועה סיבובי - של ההיגוי כמובן).

 

גומי בולם:

מדובר במחלה נפוצה בדגמי הקליאו והאקספרס.

אותן תושבות עליונות נוטות להתפורר/להתכווץ וגורמות בעקיפין חופש במתלה - דבר זה גורם לכשל ברישוי השנתי ולרעשים לא רצויים מכיוון המתלים.

מייסבי ההחלקה הם למעשה מייסבים שטוחים המותקנים בין התושבת העליונה של הקפיץ לבין החיבור של המתלה לרכב.

בסופו של דבר, הרעיון מאפשר חיבור "קבוע" של המתלה לגוף הרכב וחופש תנועה ימינה-שמאלה של המתלה.

 

להלן תמונות עם הסברים קצרים.

 

תהנו :-)

 

איציק

step06.JPG

step05.JPG

step04.JPG

step03.JPG

step02.JPG

step01.JPG


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

step12.JPG

step11.JPG

step10.JPG

step09.JPG

step08.JPG

step07.JPG


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החלקים החדשים:

step15.JPG

step14.JPG

step13.JPG


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זהו זה.

 

מבחינת עלויות חלפים (ללא עבודה):

כל גומי בולם עולה כ-40 ש"ח וכל מייסב החלקה כ-55 ש"ח.

מאחר והחלפנו הכל בזוגות, הגומיות עלו 80 שח והמייסבים 110 שח, סה"כ 190 ש"ח.

למי שמבצע פעולות אלו במוסך מורשה/כללי/WHATEVER יש לקחת בחשבון עלות חלפים גבוהה יותר + עבודה.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ויש הרגשה שונה בנסיעה?


some people need a high five

in the face

with a chair

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

- הכל ויפה... פירוק הרכבה והכל... רק מה בעייתי???

 

 

מאיפה הבאת את המכווץ??? :?:

 

כבר פעמיים יצא לי לשלם בסביבות ה-200 שקל לכל צד להחלפה של הגומיות (ואני באמת לא יודע אם החליפו לי גם את המיסבים או התקמצנו....) וכל זה כי אין לי מכוץ... :roll:

 

 

אז ככה :

1. איפה קונים? כמה זה עולה? והאם אפשר לשכור כאלה דברים?

 

 

רון.

 

 

 

נ.ב. - באמת שיחקתם אותה עם הפרוייקט. סוף סוף רנו, סוף סוף חלקים שאני מזהה (מצטער אם אני קצת מבאס את בעל הקליאו... אבל עושה רושם שרוב הטריקים מתפעלים גם ברנו חמש...) ובאמת כל הכבוד (זה די נותן לי את האומץ להתחיל לעשות דברים שיושבים לי בראש ועד עכשיו נמנעתי....)

 

 

ודבר אחד נוסף :

:idea: פירקתם את האוטו- רואים שם את המשולשים - ואת האנטי-רול-באר (אם אני לא טועה) - מה עליהם? איך אני יכול לראות סימני בלאי על המשולשים למשל?

ולגבי האנטי-רול-באר - אצלי הגומיות בקצוות מעט "שחוקות"... עד כמה זה קריטי?

 

 

 

ושוב - פעם אחרונה 8) - כל הכבוד :):D


oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לרכוש את המכווצים כמעט בכל חנות כלים.

 

מחירם נע בין 250 למותג סיני זול ל400~ לסט יותר איכותי כמו בתמונות.

 

ושוב תודה לישראל 8)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שומו שמיים !!!

בולם של KYB עם חותמת של רנו עליו... איך נפלו גיבורים :-P

התבלבלת. PSA מייצרים בעצמם את בולמי הזעזועים המופלאים (לשעבר) שלהם.

רנו אף פעם לא נודעו בבולמ"ז מופלאים, בטח ובטח שלא בגירסאות לא-ספורטיביות. :D

 

חאפר, לא החלפתם בולמים "על הדרך"? :wink:

:mm_yeah: ח"ח (כרגיל...) על העבודה והתיעוד המעולה :!:


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חאפר, לא החלפתם בולמים "על הדרך"? :wink:

 

רצינו, והעלות לא גבוה במיוחד (כ 240 שח לבולם, לא נורא בכלל !)

אבל אתה יודע איך זה סטודנטים....

אם זו היתה הבעיה היחידה באוטו - מיילא...אבל אתה יודע איך זה בצרפתיות, הצרות באות בצרורות :lol: ולכן המלצתי להחליף גם את הבולמים אבל לא לחצתי יתר על המידה, סה"כ מדובר ברכב סטודנט(ית) והרישוי השנתי קרב ובא...

מה שכן, החלפנו גם את השמן גיר (דבר שרצינו לעשות כבר הרבה זמן) וטיפלנו בעוד מספר דברים קטנים שדרשו טיפול.

 

אגב, בדיעבד, אחרי שראיתי עם כמה העבודה קלה, לא הצטערתי שלא החלפנו את הבולמים.

בזכות המבנה הקל יחסית של המתלה העבודה היה קלה להחריד :!:

עבדתי עם המפתח החשמלי (מופיע באחת התמונות ליד המתלה) ביחד עם הסט בוקסות (PROXEN שדובר עליו כאן לא אחת בפורום) ואם תדע כמה זמן לקח לנו לפרק מתלה, לכווץ, להחליף גומיה + מייסב, להרכיב חזרה את המתלה + הגלגל - אתה תהיה בשוק....אתה מוכן :?: שים לב: לא יותר מ 17 דקות, מדוד עם סטופר :!: (וזה עוד במתלה הימיני, שם היה עיכוב של 2~ דקות על 2 הברגים שתופסים את חלקו התחתון של המתלה).

זה מדהים כמה הכלי החשמלי הזה, בצירוף סט בוקסות נורמלי, הופכים את העבודה לקלה :!:

 

עריכה:

 

נ.ב. - באמת שיחקתם אותה עם הפרוייקט. סוף סוף רנו, סוף סוף חלקים שאני מזהה (מצטער אם אני קצת מבאס את בעל הקליאו... אבל עושה רושם שרוב הטריקים מתפעלים גם ברנו חמש...) ובאמת כל הכבוד (זה די נותן לי את האומץ להתחיל לעשות דברים שיושבים לי בראש ועד עכשיו נמנעתי....)

 

 

ודבר אחד נוסף :

פירקתם את האוטו- רואים שם את המשולשים - ואת האנטי-רול-באר (אם אני לא טועה) - מה עליהם? איך אני יכול לראות סימני בלאי על המשולשים למשל?

ולגבי האנטי-רול-באר - אצלי הגומיות בקצוות מעט "שחוקות"... עד כמה זה קריטי?

 

 

 

ושוב - פעם אחרונה - כל הכבוד

 

הרנו 5 "סופר" ואחיותיה הקרובות (אקספרס וקליאו עם מנוע אנרג'י) חולקות את מרבית המכלולים (חלקם עם שינויים מזעריים וחלקם זהים לחלוטין) - אין מה להיות מבואס אלא להפך :!: שפע חלקי חילוף במחירים מצויינים הופכים את המכונית הנהדרת הזו (רנו קליאו) למכונית כדאית מאוד גם מבחינת הוצאות אחזקה. אין צורך לרדוף ולקנות רכיבים יקרים ישירות ממקומות כמו ז'אן או המוסך המרכזי - כמעט כל רכיב שתרצה קיים במחיר שווה לכל כיס גם בחלק חליפי.

 

בנוגע לגומיות השחוקות באנטי-רול-באר שלך, פרט לרעש (נקישות) לא מדובר במשהו בטיחותי. המשולש לא מפתח בלאי, רק הבוקסות גומי שלו (ובדגמי רנו אלו לא מדובר על משהו בעייתי או מחלתי - זה מחזיק, למרבה הפלא, נהדר).

 

לרוב אם תהינה בעיות כלשהן שקשורות במכלולים הללו (מתלה, משולש) יגלו את זה בקלות בזמן הרישוי השנתי כשיבדקו חופשים בזמן שהרכב מורם.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה הפטיש אויר הזה? הוא שווה משהו?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, עבודה יפה !

איציק, מה באמת מחירו של המפתח החשמלי ?


http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כל הכבוד, עבודה יפה !

איציק, מה באמת מחירו של המפתח החשמלי ?

 

תודה דוד ;-)

מחירו של מפתח חשמלי כזה (ומדובר בכלי ממוצע פלוס, יש יותר חלשים ויש יותר חזקים) נע בסביבות ה 800~ שח.

ישנם חלשים יותר ב 500 שח וישנם חזקים יותר בכפול מחיר מזה.

המפתח הספציפי הזה אינו מתקשה בפתיחת ברגי הגלגלים - אך ישנם ברגים (בעיקר אלו שסגורים תקופה ארוכה להחריד) שהוא מתקשה לפתוח.

יתרונו נעוץ בכך שהעבודה איתו מהירות מאוד ופרט לברגים סופר-בעייתיים הוא עושה עבודה נהדרת.

את שאר הברגים ה"קשים" הוא פותח תוך שניות בודדות.

גם בברגים הסופר-בעייתיים הוא עוזר בזכות זה שהוא "דופק" עליהם - ואז למעשה הפתיחה שלהם באמצעות ידית ארוכה ובוקסה קלים למדי.

 

הספק המכשיר הזה הינו 800W והוא עובד על מתח של 220 וולט, הדרייב שלו הוא 1/2" ומספר הדפיקות שלו הוא 2700 לדקה על פני 2100 סל"ד. אני מאוד מרוצה ממנו.

 

איציק.


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו סוג, איפה קנית וכד'.

 

תודה מראש.

 

איציק

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מעניין בקשר למפתח החשמלי

 

לא עדיף לסחוב קומפרסור :)?

 

בכל אופן, כל הכבוד על העבודה, ועל ההשקעה הנוספת של פירסומה בפורום.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 6182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...