-
הודעות
310 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי solo-fr
-
אניך באמת צריך להיות נחמד אליהם "פתאום". אבל מדוע לא להיות נחמד כלפי בחורה צעירה שבסך הכל מציעה לך לטעום עוגיה בסופר? "הנחמדות" הזאת בסה"כ תעלה לך חיוך קטן ו-"לא, תודה", אפילו בלי לעצור. זה כ"כ נורא? ואם במקום לשאול "סליחה, אפשר לעניין אותך בעוגיות של סולתם?" הנציגה הייתה שואלת "סליחה, מה השעה?", גם היית זורק לה מבט מלא שנאה ועונה "הלוואי ותחנקי על שעוני יד שלך!" ? כי הרי לא באת לקנות שעון יד, באת לקנות חלב...
-
ראה את ההודעה הזאת ואת השרשור הנ"ל כולו.
-
לא יותר מהממוצע לאוכלוסיה...
-
האם ישנם היום פרוייקטים נוספים על הפרק שהם לא לה-לה-לנד מוחלט ולא מוגבלים בכיסוי בצורה שהופכת אותם ללא רלוונטיים (כמו רכבת קלה בכפר ויתקין)? פרוייקטים עם גיבוי כלכלי פרטי? אכן כך! הזזת ערימת צואה מחלקה שלך לחלקה של מישהו אחר זה מהלך מקובל למדי. אבל מבחינה תשתיתית, למיטב הבנתי, בטווח ארוך יותר קל להחליף את מקור האנרגיה ב-3 מקומות מאשר ב-2 מיליון מקומות. ויש לי הרגשה שכשמחיר חבית הנפט יעבור את $200, $400 או $800, אנו נגלה כי אזרח מצוי מחבב אנרגיה גרעינית כמו פוליטיקאי צרפתי מסוף שנות השבעים, ולא כמו דייג מפוקושימה מתחילת שנת 2011...
-
אתה כנראה תופתע לשמוע שזה בדיוק המצב בכל תחום של תעשיה כיום: טלפונים סלולריים, מכוניות, תוכנה, תרופות, מחשבים, אלקטרוניה ביתית, וכ"ו. כל חברה גדולה יושבת על ערימת פטנטים, מעודדת את עובדיה לרשום עוד, וכן רוכשת פטנטים בודדים ותיקים של פטנטים מחברות אחרות (לפעמים רוכשת חברות שלמות רק בשביל הקניין הרוחני שלהן). בסופו של דבר בכל תחום נוצר "מאזן אימה" שבו חברות חותמות על הסכמי cross-licensing ו/או משלמות סכום קטן (בד"כ) עבור כל מוצר מפר שהן מוכרות לחברה/אדם שבבעלותם הפטנט(ים), בעודן מחפשות בצורה מטורפת "פתרון מעקף" שלא מפר אף אחד מהפטנטים האלה שלא מכוסים ע"י הסכמים ולא פגו תוקפם. בגדול, הרעיון בשיטה הפטנטים הוא לא למנוע מאנשים אחרים לעשות משהו, נהפוך הוא! הרעיון הוא לאפשר לאנשים אחרים לעשות את הדבר, אך גם לגרום להם שלשם לבעל הפטנט, ובכך להגן עליו. יש אנשים שיסכימו אתך כי שיטת הפטנטים היא רעיון גרוע, יש כאלה שיחלקו אליך. התעשיה והרשויות ברחבי העולם בד"כ מוצאות דרכים להתמודד עם קיום השיטה מבלי שיהיה לנו 50 סטנדרטים מנוגדים ומתחרים בכל תחום החיים.
-
התוכל לפרט מדוע הוא הוחלף מספר פעמים בתוך שנה? בכל זאת זה לא מצב שגרתי לגמרי...
-
לפי הקריטריון הזה אין טעם להעריך אף אדם "שהצליח". כי לכל אחד יש "אפשרות" "להצליח". אם הינך חש צורך להצדיק בפני עצמך את העובדה שעדיין לא "הצלחת" - למשל בכך שאין לך "אפשרות" (אני מנחש שכוונתך לערימת ג'ובות, קשרים, וכ"ו) - אשריך. ארשה לעצמי רק לצטט בפניך:
-
עזבי אותך מחרטא, מאמי! GPS, ABS, ESP... הכל חרטבונה אחת גדולה! אנחנו ב-48' עשינו ג'ימקאנה בקומנדקרים בדרך בורמה בלי בלמים בכלל, רק אמברקס ורגל בחוץ בהיירפינים... והסתדרנו כמו טאטל'ה! עד היום אני נוהג ככה, לא החלפתי רפידות ב-106 שלי מ-98', ובלי תאונות. די מצחיק, ת'אמת, לראות את כל הנקבות האלה, על מכוניות המופלצות שלהם, עפים להם לשיחים בניסיון לפנות לי ת'נתיב שלהם - למרות ה-ABS-ים וה-GPS-ים! אם את לא מסוגלת לפמפם ת'ברקסים 10 פעמים בשניה בזמן שאת יורת מסטן מהחלון - אין לך מה לחפש על הכביש! מי נתן לך רשיון בכלל?!?
-
בתור אחד שעשה בשנים אחרונות מספיק אלפי קילומטרים על מנועים בנפחים שונים שנמכרו תחת תווית TSI, תרשה לי לאמור לך כי אני חולק על דעתך. עיין שוב בהודעתי - אחד המנועים "חזק" מהשני בצורה מוחשית, עבור כל הגדרה מקובלת של מונח "חזק", כולל בהתנהגות בפועל על הכביש (המקום היחיד שחשוב באמת). למרות זאת, צריכת הדלק שלו היא ברת השוואה למשנהו, ופליטת המזהמים אף נמוכה יותר. זה אכן הישג. ובתור צרכן, מצידי - שגמדים קטנים יזריקו את הדלק עם רוגטקות, אותי מעניינת התוצאה. באשר למספרים המדוייקים של צריכת הדלק של השניים, ראה את דעתי בהודעתי הישנה הזאת.
-
אני מניח כי הם מתפלאים על כך רכב בעל הספק מרבי של 105 כ"ס עם רצועת מומנט רחבה מאוד של למעלה מ-17.5 קג"מ צורך דלק בקצב דומה לזה של מנוע בעל הספק מרבי של 86 כ"ס ומומנט מרבי של כ-13.5 כג"מ. (יש מספר השוואות דומות לאורך המבחר של מנועי TSI עד לבכירים שבהם). אנא, אל תבין אותי לא נכון, איני רומז כי עשית בחירה לא טובה. לאנשים שונים - צרכים שונים. כל עוד מכוניתך עונה על צרכך ורכשת אותה במחיר שמצאת להגון - "שחקת אותה".
-
אני רץ למכור את ה-750L שלי ולקנות i30 במקומה...
-
נכון, אך, כאמור, הממוצעים של דגמים שמוכרים לי בהחלט "עושים לי שכל" גם בקונטקסט המדידות במציאות הישראלית. ובל נשכח שהממוצעים שלעיל הם על פני עשורים ומאות אלפי קילומטרים (במצטבר) בתנאים שונים ומשונים, בארצות שונות, דלקים שונים, וכ"ו.
-
על פי חיפוש קצר ב-SM, ממוצע צריכת דלק לסקודה ייטי 1.2 TSI (על פני 2000 ק"מ נסועה מינימום של 73 רכבים) עומד על 13.5 ק"מ/ל, עם "מרכז הפעמון" (שהוא כמובן לא פעמון במקרה זה) על 12.8 ק"מ/ל, וזנב ניכר של דיווחים על כ-15.4 ק"מ/ל (שזה קרוב מאוד ל "1:16" הקסום, אם כי לא לגמרי ברור). הפרש בין 12.8-13.5 ק"מ/ל ל-10 ק"מ/ל משמעותי למדי. ממוצעים של כלי רכב אחרים (כולל VAG-יות מודרניות) שמופיעים ב-SM ושאני מכיר, די מסתדרים לי עם ממצאים אמפיריים, עד כדי הרגלי נהיגה. אז או שיש קונספירציה מסביב לסקודה ייטי, או שהינך נוהג עם בלם יד מורם.
-
אכן הציטוט קרוב מאוד למקור. גם קשה מאוד להאשימו בכך שהוא משקר - הטענות נבחרו בקפידה, לדעתי. "זולה יותר מקורולה" - אני בטוח שניתן למצוא תנאים בהם ZE תהיה יותר זולה מקורולה עם מנוע בנזין לטווח של נאמר 3-5 שנים (TCO). יתכן כי גם המחיר ההתחלתי של ZE שהוצע לציים תחרותי יחסית לקורולה. "טובה יותר מקאמרי" - זה הכי קל, אפילו כאן בפורומים ישנם אנשים שטוענים כי מכונית A יותר טובה ממכונית B ויש אנשים שטוענים שלא היו משתינים על גלגליה של A אך היו מוכרים כליה בתמורה ל B. הטיב הוא בעיני המתבונן. "טווח בלתי מוגבל" - במובן הרחב, כמובן. במדינה בה אתה אף פעם לא רחוק מדי מתחנה להחלפת מצברים, טווח נסיעתך אכן "לא מוגבל". הפטנט, כמובן, הוא בכך שהחלפת המצבר לוקחת פחות זמן מעמידה ברמזור ממוצע (וכאן אני מתחיל להיות קצת סקפטי - גם שטיפה אוטומטית אמורה להיות מהירה, אבל...) "מהירה יותר מאאודי A6" - אני מניח כי מדובר בזמן האצה ל-100 קמ"ש, שהוא מדד לא פחות טוב לטענות מהסוג "יותר מהיר" מכל מדד אחר. ולחשמליות בימינו יש נתוני האצה לא רעים בכלל. אין כמו איש מכירות שאפתן...
-
כשמשהו הופך ל-"קומודיטי" הוא נהיה מספיק זול ומספיק אמין. וטורבונים קטנים מתחילים להפוך לקומודיטי, למרות שיצרנים ויבואנים שעדיין אין להם כאלה מפיצים FUD בנושא.
-
חוששני שזה תנאי כניסה הכרחי (אך לא מספיק) למועדון אנשי חזון. בזמן שהעיוורים האלה בונים אימפריות, אלה שעיניהם בראשם מוכרים פלאפל. who dares - wins.
-
לצערינו, נציג עסק בפורום בפני עצמו - זה לא מספיק. לנציג הזה צריכות להיות "שיניים" בחברה שמעסיקה אותו, אחרת כל מה הנציג יוכל לעשות זה לכתוב תגובות בשרשורים בנוסח "תודה על פנייתך החמישים ושתיים. קראנו אותה בקפידה, וכעת אנו עושים את מיטב מאמצינו בכדי לפתור את הסוגיה לשביעות רצונך" (מכירים את המענה הקולי הזה?) בשורה התחתונה, מרבית הפניות (בניגוד לשאלות קיטבג של "מתי כבר תביאו את הויירון?!?") יהיו כרוכות בלהרים ישבן, להתרוצץ ולהריץ אנשים (שאילתות) או בלהוציא כסף מהכיס (תלונות). שני התרחישים כרוכים בשינויים תפיסתיים וארגוניים, הרבה מעבר לעובד בדד.
-
תיאוריה חביבה, אך לא בהכרח מיושרת על המציאות הישראלית. גם כדי לצאת מחניה לאורך המדרכה לא צריך להיות נהג מרוצים מדופלם. אז מדוע הפגושים שלנו נראים כמו שהם נראים? הרי אף אחד לא אוהב כשמורידים לו מחיר על כך בזמן המכירה... או ששוב נכריז על נהגי מכוניות ליסינג ערטילאיים כעל מקור הבלעדי של כל הרוע ביקום?
-
עוד תמונה שמראה את פרצופי [פרצופם האמיתי של] שוטרי משטרת ישראל
solo-fr פרסם הודעה בנושא של נירן עזריה בתוך רכב כללי
אולי דווקא נמצאה התשובה לשאלה הריטורית "ומי ישמור על השומרים": Facebook! הממממ... ש"ג רע! ש"ג רע! קישטה! -
לא יצא לי לחשוב על זה יותר מדי: כשאני עוצר בעליה, דוושת הבלם שלי לחוצה בד"כ (כן, אני מאלה שמתוך הרגל לוחצים על דוושת בלם עד הסוף בטרם מניעים את רכבם או מוציאים אותו מהילוך P). אז כל מה שנותר לי זה להוריד רגל ממנה, ואני מרגיש את HH מחזיק את הבלמים למספר שניות. כך עבד כל מנגנון מסוג זה שיצא לי לחוות, כולל ב-VAG-יות עם DSG-ים. המנגנון מופעל ממצב עצירה. באיזה תרחיש ניתן "לזנק" בעליה מעצירה בלי שדוושת הבלמים לחוצה? (הנחת יסוד כאן שאם כבר יש מנגנון HH ברכב אז משתמשים בו לזינוקים, ולא משחררים דוושת בלם בעת שבלם יד מורם, מחכים, ורק אז מזנקים. ד"ש ל-RK. )
-
RK: לא באמת. יש את הכלל ואת היוצא מן הכלל. בשיחת חולין בין אנשים מן הישוב יותר הולם לדון בכלל ולא ביוצאי מן הכלל ,שעלולים להוות יותר עניין בשיחות יעודיות או בשיחות בין מומחים. סוג של פארטו מעוות כזה. אחרת קשה מאוד לתמוך בשיחה: לכל טענה ביקום שמנוסחת עם פחות מאינסוף סייגים ניתן למצוא מקרה אחד מפריך לפחות, כולל לטענה הזאת. לפחות זאת דעתי. טל"ח, בע"מ, מזל"ט.
-
טענה נכונה, אך לא לגמרי רלוונטית לשרשור. לנהג מן הישוב במכונית עם תיבת הילוכים אוטומטית קלאסית אין בד"כ שליטה ישירה על שחיקת מנגנוניה הפנימיים ("פרטי האימפלמנטציה") בנהיגה סבירה, כולל מצמדים למיניהם. פרט לנושא הטיפולים, כמובן. יתרה מזה, לא כל תיבת הילוכים "אוטומטית" היא פלנטרית, ולא לכל תיבת הילוכים "אוטומטית" יש ממיר מומנט. ואני מנחש שברוב התיבות ניתן למצוא סדרת פעולות שתבלבל את יחידת הבקרה וכן תאפשר גרימת בלאי מואץ לתיבה. אבל אנחנו לא באורט למכונאות רכב, אנחנו בשרשור שדן בזינוקים בעליה...
-
בתיבות הילוכים אוטומטיות קלאסיות אין "מצמדים", יש ממיר מומנט.
-
יונדאי וולוסטר או סיאט לאון 1.8 DSG -למשפחה!
solo-fr פרסם הודעה בנושא של avi_bb בתוך ייעוץ ברכישת רכב
"שמועות על מותה של לאון מוגזמות" (ויסלח לי מ.ט.). למרות שחלק מחברי הפורום מנבאים זאת כבר יותר משנה (לקראת כל מבצע מכירות של סיאט), בינתיים אפילו הקדימון שלה לא הוצג בפרנקפורט, בניגוד לציפיות, ועיתונות בחו"ל מדברת על 2012-2013. אופתע רבות אם היא תושק בישראל לפני מחצית השניה של 2012. בכל מקרה, בעוד חודשיים-שלושה לא תראה אותה על כבישי ארצנו.
