yuraskor
-
הודעות
1,364 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי yuraskor
-
בשיחה עם אחד מחברי הפורום, שהתקיימה לפני חודשיים בערך, התעייצתי לגבי יחידת ראש שתחליף את האלפיין 9830 שהיה לי דאז. הכיוון שלי היה אקליפס 7200. במהלך השיחה אותו חבר הפנה את תשומת ליבי לנתון מעניין, נתון שאומר מה התנגדות של הPREOUT. לפי ההיגיון שלי כהנדסאי אלק, בהגברה, כאשר התנגדות המוצא גבוהה הדבר לא בריא לאיכות האות, והקו המנחה הוא התנגדות מבוא גדולה כדי להקטין צריכת זרם, והתנגדות מוצא נמוכה להגדיל אותה (בעצם הגברה). לטענתו במכשירי אלפיין התנגדות המוצא הרשומה היא 10 קילו אוהם, במתח הנקוב, ואילו ביחידות ראש של ברות אחרות, גם כאלו שלרוב לא מוחשבות ככאלו בעלות איכויות סאונד, הנתון הנ"ל נמוך יותר, ושבאקליפס הוא נמוך במיוחד - 55 אוהם, מול 10000 באלפיין. משיטוט קצר ברשת הגעתי לפורום אחר שבו מישהו שאל את אותו הדבר, ונתקלתי בתגובה מעניינת - אחד המגיבים טוען שם (וזה בקצרה - אני אצרף קישור לכל מי שמתעניין - תגובתו של .Tim Turnbull) שבאלפיין הנתון הנ"ל מציין שמתח הפרה אאוט יהיה כמו שרשום, כאשר התנגדות המבוא של המגבר תיהיה בערך נקוב של 10 קילו אוהם, ושבפועל ערכי ההתנגדות ביחידות ראש הוא סביב ה300, ואף פחות מזה. להלן קישור פורום שבו הועלתה השאלה http://www.caraudioforumz.com/archive/index.php/t-7117.html אשמח אם מישהו יוכל לאמת דברים אלו, להפריכם ובכלל לשפוך אור על הנושא.
-
פרוייקט התקנה בפיז'ו 206 5 דל' - יתעדכן בהמשכים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
דווקא בעוד שבועיים? ב-4 שבועות הקרובים, לפי סידור המשמרות יוצא שאני עובד בימי שישי.... אבל למפגש שיהיה אחרי 4 שבועות אני בוודאי אגיע. -
פרוייקט התקנה בפיז'ו 206 5 דל' - יתעדכן בהמשכים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
ליאור, אכן אתה צודק, שכחתי לגמרי את משקל המגברים, והפלטה שתכנס בתא המטען....עוד 20 ק"ג בסה"כ - וזה אומר שאני כבר מגיע למשקל של אדם נוסף ברכב... לגבי המידבסאסים, נפח הדלת הוא כ-34 ליטרים, אני מאמין שאחרי איטום, והתחשבות בשאר המכלולים שיש שם, אני אגיע לאזור ה-20 ליטר - ואם לא, אז כמו שציינתי בתחילה, יהיו בניות בהמשך. -
פרוייקט התקנה בפיז'ו 206 5 דל' - יתעדכן בהמשכים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
את עניין הנפחים דווקא מצאתי באתר אחר, לא באתר של סיז (שם אגב, מציינים שלמידבסים של סט הפרפורמנס צריך נפח של 16 ליטר). רכשתי יריעה של דיינהוד שנשארה במלאי אצל מישהו בטבריה, כך שאני מקווה שהאיטום יספיק לי להכל (על הרצפה אני אשים שטיח מצמר סלעים או משהו בסגנון - באודי בזמנו היו משתמשים בחומר הזה לא מעט, ושטיח של ס"מ אחד עושה פלאים להעלמת רעשי כביש מתחתי הרכב). כנראה שבשבת הבאה, אחרי משמרת לילה אתחיל בעבודות הפירוק, הניקיון, וההרכבה. לגבי משקל, להערכתי הגסה אני מוסיף בערך 45-50 ק"ג (איטום באזור ה-25 ק"ג, סאב באזור ה-15 ק"ג, כבלים, משהו כמו 3-5 ק"ג, סט קידמי עוד 2 ק"ג, ור"ד עוד קילו, סה"כ). אגב, הערה חשובה ששכחתי לרשום בהתחלה: ***אני לא מקצוען, ולא איש מקצוע בתחום, אין לראות בשרשור זה, מדריך או הוראות עבודה - כל מי שיחליט להתבסס על מה שיראה בשרשור זה, ויגרום לנזק לרכבו, או לעצמו, עושה זאת על אחריותו שלו, ואין לבוא בטענות כלפיי, או כלפי האתר והמשתמשים בו*** -
פרוייקט התקנה בפיז'ו 206 5 דל' - יתעדכן בהמשכים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
כדי לא לפתוח עוד שרשור עם שאלות, ארכז הכל פה. הסאב כאמור הוא סיז 12" SW300. בהתאם ליצרן הוא זקוק לתיבה של 37 ליטר - אטומה, או 64 ליטר פורטד (ולפי חישובים בכל מיני תוכנות, יותר קרוב ל100.....). אבל...היות ואני לא מתכוון להחליף רכב בזמן הקרוב, ובפיז'ו 206 תא המטען גם כך לא גדול, ואני הייתי רוצה לשמור על שימושיות מינימאלית (אני לא נשוי, ואין ילדים, כך שעגלה של תינוק לא צריכה להכנס לשם, אבל קניות לשבוע, ומצרכים ל"על האש" כן). התיבה כרגע אם אני זוכר נכון בנפח פנימי של 31-32 ליטר, אני זוכר שקראתי באיזה מקום שהוספת צמר סלעים, או ספוג אקוסטי מגדילה את הנפח, לפי ההסבר זה קורה בגלל שגלי הקול "רואים" נפח לפי שטח פנים, ואם אני מוסיף לשם חומר, אז אני בעצם מגדיל את שטח הפנים של התיבה. האם מישהו יודע כמה אני אצתרך להוסיף לתיבה על מנת להגיע לנפח הרצוי (חסר לי בין 6 ל-5 ליטר.)? -
מקדימה 6.5 מאחור 5.25 ואם תרצה 6X9 במגש האחורי, אל תחתוך את שלך, תציע אותו להחלפה עם מישהו שכבר יש לו חורים ל6X9 - כך תחסוך לעצמך כסף, ותעזור לבעל פיז'ו 206 אחרת - אגב לדעתי 6X9 מיותר, אך כל אחד וטעמו שלו.
-
עזרה, מחפש מערכת סאונד לפג'ו 206
yuraskor פרסם הודעה בנושא של mtt125 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
אני מחזיק בפיז'ו 206, ואם לומר את האמת, מיקום הרמקולים הקדמיים בעייתי (וזה עוד בלשון המעטה). השאלה היא מה אתה רוצה להשיג מהמהערכת? מה היעד? לגבי רמקולים מאחורה, בעניי הם לא תורמים לך כלום (רק למי שמכר לך אותם), וסתם הורסים את המגש (בשלי היו חורים, ובדרך לא דרך אטמתי אותם) - אבל שוב זה רק בעניי. -
פרוייקט התקנה בפיז'ו 206 5 דל' - יתעדכן בהמשכים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
להלן תמונות של הציוד, רק תמונה של הסט הקדמי אין לי, היות והוא בדירה השנייה בדרום, בהרצה. מתנצל מראש על איכות התמונות, מאז שמכרתי את הDSLR, אני פשוט לא מסתדר עם מצלמות הכיס - שלא לדבר על איכות התמונה. ועוד דבר קטן, איפה ניתן להשיג נעל למצבר עם 3 יציאות (אחת של 2G ועוד שתיים של 8G)? -
פרוייקט התקנה בפיז'ו 206 5 דל' - יתעדכן בהמשכים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
האם יש המלצות בנוגע לעניין האיטום? כן לאטום רצפה, לא לאטום? ומה עם קיר האש? וכמובן במה כדאי להשתמש (דיינמאט רגיל, או שיש משהו אחר שכדאי להשתמש בו?) נ.ב. שכחתי לציין מקודם, החיווט לרמקולים יהיו כבלים של 4 מ"מ, חסרי חברה, אבל אם להסתמך על מה שרשום על הבידוד החיצוני, יוצרו בטיוואן, והם מסוג OFC - מאמין שיעשו את העבודה. לגבי הRCA, רכשתי לפני כמה זמן 2 כבלים שבמקור יועדו לוידאו בייתי, באורך של 5 מטר - הכבלים נרכשו באיזו חנות בחיפה (שלא קשורה לתחום הרכב בכלל), שתוך כדי שיחה עם הבעלים החלטתי לסמוך עליו בעניין ( אדם מבוגר, בשנות ה50 המאוחרות לחייו, ומדבריו היה פעיל בתחום האודיו לרכב בשנות ה-60 וה-70). -
ערב טוב! לאחר תקופה ארוכה של שדרוגים קטנים ולא פוסקים, סלט ברכיבים, וניסויים בהתקנות, החלטתי להתחיל הכל מחדש. כל הציוד הקודם נמכר, נמסר, או סתם אופסן, ונרכש ציוד חדש או משומש. אשמח לשתף אתכם בתהליך ההתקנה (אם כי זה יקח קצת זמן), לשמוע את עצותיכם, הערותיכם, והארותיכם, כמובן שביקורות יתקבלו בברכה. הרכב המדובר: פיז'ו 206, 5 דלתות. מה בתפריט: איטום: שני באלקים של דיינמאט סט קדמי: סיז רפרנס חדש סאב: סיז לוטוס SW300 מגבר לסט הקדמי: זטק P2 EVO מגבר לסאב: JL 500\1 חיווט: מהמצבר למגברים - כבל רתכת 36 מ"מ - שווה ערך ל2G. מהמפצל בתא המטען לכל מגבר: עבור ה (+) כבל רתכת 25 מ"מ - קצת יותר גדול מ-4G עבור ה(-) של כל מגבר: כבל רתכת 36 מ"מ - שווה ערך ל2G. מפצל: מפצל של CONECTION פיוז: מיני ANL של CONECTION. וכמובן, יחידת ראש של אלפיין 9813 - עוד יותר ישן ממה שהיה, אבל תומך ב3WAY במידה ובעתיד ארצה לעבוד אקטיבי. לגבי האיטום, בחישוב גס, על מנת לאטום את כל הרכב, אני זקוק למשהו כמו 10 מטר מרובע של חומר איטום. מה שיש לי כרגע נותן 6.6 מטר של חומר איטום. האם לדעתכם יש צורך לאטום רצפה וקיר אש? או שנתן להסתפק בדלתות קדמיות, תא מטען, וגג? במידה וכן, מה החומר המומלץ עבור הרצפה וקיר האש, היות ומקריאה בפוסטים שונים, להשתמש בדיינמאט אקסטרים עבור רצפה וקיר אש יהיה קצת בזבוז. הסט הקדמי לבנתיים יורכב במיקום המקורי (החרא), ובהמשך יעבור לבניות שימצו את הסט בצורה טובה יותר. לבנתיים זאת רשימת החלקים, עדיין חסר לי כמה דברים קטנים שיושלמו בשבועיים שלושה הקרובים, ורק אז תחל העבודה (התכנון הוא להשבית את הרכב למשך יומיים שלושה, לפרק את כל הסלון מהרכב - כולל דש בורד אם אחליט שכדאי להשקיע באיטום של קיר האש, ולסיים את העבודה.) תמונות של החקלים אני אעלה בהמשך. וכאן, לאחר החפירה הארוכה זה המקום להגיד מילת תודה קטנה לאנשים שונים מהפורום שייעצו בבחירת הרכיבים, מכרו את חלקם כחדשים, או כיד שנייה, הקשיבו לכל השגעונות שלי (בסה"כ דיי חדש בתחום, לפחות בהבנתו המוסיקאלית) בסבלנות ובסובלנות - תודה תודה ושוב תודה!!!
-
שלום! היום בבוקר בדרך לעבודה נדלקה נורה עם סימול של מצבר (נורת טעינה?). למזלי הייתי 10 מטר מהחנייה כך שלא המשכתי בנסיעה במצב הנ"ל יותר מדיי זמן. הרכב כרגע נמצא בחנייה של העבודה שלי, אשמח לקבל המלצה לבעל מקצוע בקרית גת שיוכל לבדוק ולתקן את התקלה במידת הצורך. הרכב הוא פיז'ו 206, שנת 2001, גיר ידני. אין לי אופצייה למקומות אחרים, המקום שבו אני עובד נמצא בקרית גת.
-
אצלי יש פיז'ו 206 שנת 2001, מנוע 1400 גיר ידני. הנסיעות שלי מתחלקות 50\50 עירוני בנעירוני, עם מזגן, והרגל דיי כבדה על הגז, הצריכה אצלי נעה סביב ה16 - נ.ב - אני גר בעיר עם עליות וירידות כך שהרכב תמיד מתאמץ. אתה רוצה לחסוך בדלק, תתחיל מהדברים הבאים: תוודא לחץ אויר בצמיגים, כמה שפחות משקל ברכב (תרוקן את תא המטען מכל דבר שלא נחוץ לך),אל תמשוך הילוך מעבר ל3000 סל"ד, האצות מתונות, דאג לנהל את הנסיעה בזרימה (לא לבלום להאיץ לבלום להאיץ), מעל 90 קמ"ש הפעל מזגן וסגור חלונות, בדוק חום מנוע תקין, ובנסיעה בנעירונית לכל היותר סע 110 - ובהתאם לחוק כמובן!
-
למכירה ציוד אודיו,הכל נמכר עקב שדרוג, חלק שירת אותי תקופה ארוכה, חלק נמכר עקב חוסר שימוש. להלן הפריטים: קרוס אובר של מורל הייבריד אוביישן, נקנה עם הסט, עם כל הג'אמפרים. אני מדבר על הקרוס MX22, כלומר ניתן לעבוד בבי-אמפינג. וקרוס של ZAPCO, ככל הנראה מהסט הנ"ל :http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p4340.l2557&item=110591910684&nma=true&rt=nc&si=QauJEKl%252BChYuYTZi979z8qLKmRE%253D&orig_cvip=true&rt=nc גם כן מסוגל לעבוד בבי-אמפינג. מגבר 4 ערוצים של הייפוניקס ZEUS, מדגם ZXI 8408, מגיע עם האריזה שלו, אם אני זוכר נכון נותן באזור ה100 RMS - אך לא בדקתי כמה בפועל. מחירים: קרוס מורל - 100 שקלים. קרוס זפקו - 100 שקלים. מגבר - 500 שקלים. נייד בין הצפון לדרום, זמין בנייד 0508131362, יורי.
-
המלצה לחומר איטום לרצפת הרכב,ואיפה קונים פיוז ANL, וקליפסים מפלסטיק
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
כרגע אני מעדיף לא להזמין מאיביי, או מכל אתר אחר - אחרי שאמצא את כל האופציות שיש פה, אפנה לאיביי. אני צריך פיוז+בית פיוז. -
המלצה לחומר איטום לרצפת הרכב,ואיפה קונים פיוז ANL, וקליפסים מפלסטיק
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
הבעיה שבפרוקייה, לרוב, הם ישברו ברגע שאנסה לשחרר אותם. -
מפגש צפון בשופרסל דיל בנשר - 09.03.12 - יום שישי בשעה 12:00
yuraskor פרסם הודעה בנושא של Twist בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
מגיע, אבל בלי מערכת -
שלום! אני זקוק להמלצה על חומר איטום לרצפת הרכב, החומר ישתרע מקיר האש, ועד לתא המטען - כולל, הרכב המדובר, פיז'ו 206. אני יודע שדיינמט אקסטרים מומלץ לדלתות, ויש גם חומר של DLS, אבל השיש חומר אחר שמתאים יותר לרצפת הרכב, אז אשמח לקבל המלצות על החומר, ומאיפה כדאי לקנות אותו (אם מדובר על שכבה אחת, אז אני צריך שטח כולל של 6 מ"ר מרובע, אם יותר משכבה אחת, אז מכפלה של 6). כמו כן, אני מחפש פיוז ANL, ואין לי אופציה לבצע הזמנה מחו"ל, כך שאם מישהו יודע היכן ניתן להשיג אחד שיתאים לכבל 4G אשמח לשמוע ממנו. ודבר אחרון, אני מצרף תמונה של קליפסים מפלסטיק, אם מישהו יודע איפה ניתן לקנות כאלו זה יעזור לי מאוד. תודה, יורי.
-
בעיה עם חום המנוע בפג'ו 206 sx 1600 ידנית מודל 02
yuraskor פרסם הודעה בנושא של elizg26 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אם הכל בוצע כמו שצריך, והכל נמצא תקין, קרי: הרדיאטורים נקיים, ללא נזילות, וללא סתימות, ניקוז אויר בוצע כמו שצריך, משאבת המים תקינה, הטרמוסטט תקין, נוזל קירור איכותי, והיוניט לא מזייף (אגב, יכול להיות שלוח המחוונים ברכב תקול?) - רק במקרה כזה יכול להיות מצב לא נעים... אבל מניסיון שלי, המנועים האלו עמידים (הרבה יותר ממה שמספרים עליהם), קודם חכה ליוניט, אח"כ תבדוק גם את לוח השעונים (סתם תחושה), ואם כל זה לא יעזור - תחזור לפה שוב, וקבל עצות ממומחים גדולים יותר, ואנשי מקצוע (אני בסה"כ הייתי בסרט שלך, אצלי זה היה רדיאטור סתום שמנע ניקוז אויר תקין). -
בעיה עם חום המנוע בפג'ו 206 sx 1600 ידנית מודל 02
yuraskor פרסם הודעה בנושא של elizg26 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ניקוז אויר זה תהליך של 3 וחצי דקות על השעון, ומבצעים אותו תוך כדי שממלאים נוזל קירור (מכונאי שמתעסק עם פיז'ו יודע עד כמה הוא קריטי לתהליך). וכן, אם מפרקים משאבת מים, צריך אח"כ למלא את נוזל הקירור מחדש. טרמוסטט סגור - זה מצב שבו הטרמוסטט לא מאפשר סירקולציה של המים מהמנוע לרדיאטור. טרמוסטט פתוח - זה המצב שבו הטרמוסטט מאפשר סירקולציה של המים מהמנוע לרדיאטור. בגדול, גם אם הייתה תקלה בטרמוסטט (ברוב הגדול של המקרים, הוא נשאר פתוח), למנוע היה לוקח המון זמן להגיע לטמפ' עבודה. ואם המנוע עדיין מתחמם, אז הבעיה היא לא בו. -
בעיה עם חום המנוע בפג'ו 206 sx 1600 ידנית מודל 02
yuraskor פרסם הודעה בנושא של elizg26 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ניקוז אויר, זה תהליך שנועד להוציא את שאריות האויר ממערכת הקירור. כמובן שאם יש סתימות ברדיאטורים (הראשי, והחימום הפנימי), הניקוז לא יעיל. המשפט "בדקנו את הטרמוסטט אבל גילינו שאין לך...." לא מתיישב לי טוב, אבל מצד שני, אין לי מושג איך בדקו את העניין. בגדול, הוא היה צרי קודם להגיד לך שיש חשד שהטרמוסטט לא תקין (וגם אז, אם אין טרמוסטט או שהוא תקול - הוא היה נשאר על מצב פתוח ואז היה לוקח שנות אור לחום המנוע לעלות - בעיקר בחורף), ואז כשהוא היה מפרק על מנת לבדוק את הנושא - היה מודיע שהוא לא קיים....אז כמו שאמרתי, לא יודע מה התהליך שנעשה, ולא יכול להגיד אם היה תקין או לא. -
בעיה עם חום המנוע בפג'ו 206 sx 1600 ידנית מודל 02
yuraskor פרסם הודעה בנושא של elizg26 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ברוך הבא לפורום! תתחדש על הרכב! לגבי הבעיה, קרה לי מקרה דומה, ומכאן גם התגובה שלי בהמשך, לגבי המוסך, לא יודע להגיד לך. ובכל מקרה, הנה כמה דברים שכדאי שתבדוק: 1.האם החימום ברכב עובד? 2. האם בוצע ניקוז אויר כנדרש, ולפי הספר? 3. האם ידוע לך מהו מצב הרדיאטור (סתום או לא)? אם תשובתך ל.1 היא לא, אז ש לנקות את רדיאטור החימום הפנימי, וכדאי גם את הרדיאטור הראשי, ולאחר מכן לבצע ניקוז אויר כנדרש. אם תשובתך ל-1. היא כן, המשך לשאלה 2. אם תשובת לשאלה 2 היא לא, בצע ניקוז אויר כנדרש, והמשך לסעיף 3. במידה וניקוז בוצע כנדרש בדוק את 3. במידה והרדיאטור הראשי שלך סתום, בצע ניקוי, ותנקה גם את הפנימי, ולאחר מכן בצע ניקוז אויר כנדרש. אגב, איך המכונאי בדק טרמוסטט וקבע שאינו קיים? -
שלום! זקוק להמלצה על מקום טוב באזור ת"א, שעובד בראשון בערב-לילה (מ9 בערב, ועד 12 בלילה - בערך), עם אווירה שקטה/רומנטית. לא חייב בית קפה/מסעדה/פאב, יכול להיות גם משהו מקורי ומעניין לבילוי עם החברה (עברתי מהצפון הרחוק, ואני לא מתמצא באזור).
-
עזרה בבחירת צמיגים ל 206, מבין המידות הרשומות
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
הבעיה היא, שבאופן תמוהה, יש ג'אנטים בודדים ששוקלים פחות כאשר הם מסגסוגת קלה, למשל, במידה המדוברת, הבנתי שג'אנט פלדה שוקל עד 7 ק"ג ליחידה, וגא'נט סגסוגת קלה שוקל משקל דומה - ורק בודדים שוקלים פחות, כמובן שגם המחיר משחק תפקיד, כי אני לא אקנה רביעייה שתעלה לי כמו מחצית האוטו (לא כולל צמיגים), ומצד שני אם הוא שוקל יותר מג'אנט פלדה, אז חבל על המשקל. אני אמשיך במחקר מיד אחרי שאסיים עם המעבר דרומה, ואעדכן בהתפתחויות, לפחות אני סגור על מידה של צמיג וג'אנט - עכשיו נשאר לי רק למצוא את הג'אנט הקל ביותר, במחיר שפוי (אם מישהו מוכר חמישייה של הסיטרואן, זה הזמן להגיד משהו ), ולשדך אליו אחד מהצמיגים המומלצים. תודה לכולם על הידע ועל העזרה - המשך יבוא.
