אני כמו רז (בעבר) נוסע ביומיום ב W123 230CE
המנוע אצלי וב w124 הינו אותו מנוע (M102) ולאחרונה החלפתי מנוע מיבוא שהגיע מ W124 ובנוסף הן חולקות גם הרבה מכלולים מכאניים נוספים. ה124 היא מודרנית יותר בפער משמעותי מהw123 ונחשבת גם היא למרצדס אמיתית בכל רמ"ח אבריה (ויש טוענים שגם האחרונה).
אני מדבר מנסיון עם W123 אבל מניח באופן די מבוסס כי הדברים נכונים גם עבור הW124 .
חייבים להתחיל מנקודת פתיחה טובה - קרי רכב שמור ומטופל שלא עבר התעללויות ארצישראליות אופיניות (ומונית לשעבר לא נופלת לקטגוריה..) אחרת כל האיכות והכיף שמרצדס יודעת ויכולה להעניק די נעלמים ויחד עם זה מתחילים לשלם ובגדול.
אם הרכב שמור ומטופל הוא יהיה אמין בצורה יוצאת דופן ויתן חווית נהיגה מעולה.
חלפים מכאנים יש להשיג ע"פ רוב די בקלות בארץ ועוד יותר עבור ה w124 מאשר ה w123. בחו"ל ניתן להשיג כמעט הכל חדש ממרצדס או מדילרים. איביי משופע בחלפים כך שמהאספקט הזה אין בעיה.
לגבי חלקי סלון, וקישוטים, דיפונים וכיו"צ אני מניח שהדברים מעט יותר בעייתיים אבל גם כאן ניתן להשיג כמעט הכל.
עלות אחזקה שוטפת של הרכב שלי היא סבירה ואף נמוכה מרכב מודרני, ולכן אין סיבה לחסוך כי התמורה נהדרת - ואני מדבר על רכב בן 30 שנוסע כ 10K בשנה..!
אם אתה פתוח תבדוק גם את ה 190 שהיא קומפקטית יותר ומוצלחת מאוד, אם נפלת על מנוע 16V אז אתה המאושר באדם.
אני הייתי הולך על w124 קופה - היא נאה למראה, שומרת טוב יותר על ערכה, נדירה יותר ומיוחדת, במיוחד דגמי ה 300 וה - E 24 רק שהן חדשות יותר - החל מ 1988
הכי חשוב - לא להתפתות לרכב מוזנח כי הוא זול- וללכת על רכב שמור בעיקר בתא הנוסעים, גם אם מחיר הקניה יהיה יקר יותר. ההשלמות שתעשה יעלו יותר ויראו ויתפקדו פחות טוב.
דבר עם ראובן ממוסך "מרכז איילון" עוברות שם הרבה מרצדסים אולי יוכל להמליץ לך על אחת טובה.
אורן