Jump to content

איל פלד

  • הודעות

    253
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי איל פלד

  1. שלום לכולם, בשעה טובה יצא ממכבש הדפוס גיליון נוסף של האבטומוביל, גיליון 61, הגיליון האחרון לשנת 2005, ובו, בין היתר, הרשימות הבאות: חיפושית צהובה - אורן קיפניס נפגש עם בני המשפחה וחבריו הקרובים של של אבי דגן ז"ל, ומספר מעט על חברנו שנהרג בתאונת דרכים שעה שניסה להציל את החיפושית שלו מידיו של גנב רכב חסר לב. סימקה וששון - קובי מילוא מביא את קיצור תולדות ה"סנונית", הסימקה של מסייה פיגוזי, ומוסיף כמה מילים על הסימקה הפרטית שלו. פרויקט אסקורט - נמרוד ועמרי רחמימוב ממשיכים לשפץ את האסקורט שלהם, ומשיכים לחלוק חוויות ותובנות ממסע השיפוץ העממי של המכונית. והפעם - פחחות והכנה לצבע. רכבת העמק - לרגל מלאת 100 שנים לנסיעת הבכורה של רכבת העמק, ולתערוכה באותו הנושא במוזיאון העיר חיפה, סוקר בני הספל את קורותיה של הרכבת הארץ ישראלית המפורסמת ביותר. האלה באליזה - איך נראות שדרותיה הראשיות של פאריס כש-1,600 מכוניות DS נוסעות בהן בשיירה אחת ארוכה. איל פלד על החגיגה המוטורית לציון 50 שנה ל"מכונית האלה". האוטובוס של רוזה פארקס - באוקטובר השנה, כשהיא בת 92, הלכה לעולמה רוזה פארקס, "האמא של המאבק לשיוויון זכויות השחורים בארצות הברית". במלאת 50 שנה ליום שבו סרבה רוזה פארקס לפנות את מקומה באוטובוס הציבורי לגבר לבן, מביא בני הספל את הסיפור המופלא של האשה וגם של האוטובוס ההיסטורי. 20 עובדות על 2 גלגלים - 120 שנה אחרי שהאדון דיימלר רשם פטנט על הכרכרה הנוסעת, בעיני רבים האופנוע הראשון, מביא ערן סורוקה 20 עובדות - מרכזיות ושוליות כאחד - מההיסטוריה הלא-רשמית של הדו-אופן. ולתשומת לבכם: * האבטומוביל נמסר רק אתמול לחברת העיטוף והשילוח, לכם יחלפו עוד כמה ימים עד שיגיע לתיבות הדואר של כל חברי מועדון החמש והמנויים העצמאיים. * על מנת להיות מנוי הכי כדאי להירשם כחבר במועדון החמש. לחילופין אפשר לרכוש מנוי שנתי במחיר 180 שקלים ל-6 גיליונות (כולל מע"מ ודמי משלוח) בטלפון 02-6521222.
  2. איל פלד

    רנו 4 כדאי?

    רן יקירי, "בפרוטות"? רק 18,000$....לפני מכרז, הובלה, מסים ושאר מרעין בישין תן לי לחיות מהעודף שלך ......
  3. איל פלד

    סיטרואן DS

    ה-DS חוגגת השנה יובל 50 שנה: נולדה בשנת 1955 וייצור הדגם פסק אחרי 20 שנה בשנת 1975.
  4. איל פלד

    רנו 4 כדאי?

    לשאלה בנושא אלפין: למיטב ידיעתי אלפין נוסדה בצרפת בשנת 1954/5 כחברה עצמאית שהמתחתה בייצור מכוניות מרוץ, ספורט וקופה (מחלוצות ייצור מכוניות בעלות מרכב פיברגלאס). במרוצת השנים נרקם שיתוף פעולה הדוק עם רנו שאפשר לאלפין להיסמך על השילדות של (למשל) רנו 4 ורנו 8, לקבל את כל תקציב קבוצת המרוצים של רנו, ומאוחר יותר לבנות מכונית אלפין על בסיס המנוע של הרנו 16, שאיתו אגב רשמה אלפין הישג מרשים של זכייה במקומות 1,2,3 בראלי מונטה קרלו בשנת 1971 ושוב 1,2,3 בשנת 1973. אבל זאת הייתה שירת הברבור של אלפין. משבר הנפט של 1974 הכריע את החברה ורנו השתלטה עליה. רנו החזיקה במותג אלפין 20 שנה וזנחה אותו בשנת 1994. היום, לא יודע בדיוק ממתי, המותג אלפין הוא בבעלות PSA - תאגיד פיג'ו סיטרואן הצרפתי וב-YNET רכב, לפני יום-יומיים, קראתי שיש להם מחשבה להחזיר עטרה ליושנה ולייצר דגם חדש של אלפין. לשאלת המקור של השרשור: יש לי רק זכרונות נעימים מרנו 4, שלקראת סוף הצבא, היה רכב השרות שלי. ספרטני מאוד אך בעל אופי ייחודי, הכי 4 על 4 שרכב פרטי יכול להגיע, נדמה לי שזאת מכונית שבהחלט ראוייה לאספנות ויש בארץ (לא בדקתי אבל מנחש) לא מעט בעלי מלאכה, ואני מאמין שגם חלפים (אחרי הכל הרנו 4 שירתה בצה"ל בכמויות לא מבוטלות), שיוכלו לסייע במורד הזמן.
  5. מצטרף לכל המשבחים. אבל נא לשים לב: יש טוקבקים שבהם גולשי YNET שואלים על המועדון ואיך מצטרפים וזו הזדמנות טובה לנציגי המועדון הרשמיים להשיב, לתת מידע ואולי להרחיב את השורות.
  6. איל פלד

    תמונות מההשקה

    אבי, כרגיל, תמונות נהדרות! ואני מניח, כמובן, שהטיעון היסטורי הזה נכתב רק מתוך גאוות יחידה למותג הגרמני הנודע, שהרי הפורד פופיולר נולד בשנת 1953 ואילו המרצדס 300SL ("כנפי השחף") רק בשנת 1954... (ואגב גם הפופיולר אינו יכול להתהדר בזכות ראשונים למכסה מנוע הנפתח בזוגיות סימטרית אל על שהיה בזמן השקתו מחזה די נפוץ בעולם מזה שניים-שלושה עשורים).
  7. מצער אותי, ואף מפתיע, לשמוע חוות הדעת על עבודת מוסך ביטון. לי יש ניסיון טוב מאוד שם עם שתי המכוניות שלי - ה"מלאך" והטריומף. אחרי 10 שנים גיליתי בטריומף ניצני חלודה במקומות המועדים והיו לפחות שלושה מוקדים של עבודת פחחות במרכב. הרכב פורק לפנלים ואחר כך לגורמים. הייתי שם כמעט כל יום לראות מקרוב ובימי שישי כמעט כל היום בעבודה משותפת. כאמור, אני מעיד באופן אישי על שביעות רצון מלאה (ולמען הגילוי הנאות והשקיפות ולמען הסר כל ספק גם מצהיר שאין לי שום קשר עיסקי עם המוסך). מציע לך לגשת לשם, לראות מכוניות בעבודה, להתרשם מהמרכיב האנושי, לקבל הצעה ואז להחליט.
  8. מניסיון אישי וטוב, בקש הצעת מחיר אצל חיים או איל מ"מוסך ביטון", רח' בית הדפוס, גבעת שאול בירושלים (02-6536325). בהצלחה.
  9. תיקון קטנטן למספר הטלפון של יעקב טורטן 050-5378883
  10. טרגדיה גדולה. יהי זכרו ברוך.
  11. תודה לאירית ולכל החברים על המילים היפות. הפרידה של טלעד מהמסך מלווה אצלי בתערובת של עצב עמוק, תסכול לא קטן, גאווה (על כל מה שנעשה ב-12 שנים) וגם.... פנאי. הרבה פנאי. ועד שהעתיד יתבהר ונמשיך לעשות טלוויזיה אצל זכיין אחר, נראה לי שפשוט אחפש פרויקט שיפוץ ראוי ואצרף עוד אחות צעירה לטריומף ולוולוו. שוב, תודה. איל
  12. איל פלד

    BMW 507

    אם כבר עוסקים ב"בימרים" קלאסיים ומוכרים פחות, שימו לב ל: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1967-BMW-1600-GT-Ultra-Rare-Very-Nice-Original-Auto_W0QQitemZ4585025078QQcategoryZ6056QQrdZ1QQcmdZViewItem ולמי שמשתעשע ברעיון לרכוש אני יכול לספר שזאת לפחות הפעם השנייה שהמכונית מוצעת למכירה החודש (אוקטובר 05) ושמחיר של כ-20K ירקרקים שהוצע בעבורה לא עמד במגבלת ה-Reserve.
  13. תודה לאבי נוף על מילותיו החמות, בין הקרדיטים לתורמים לגיליון הוא שכח (משום מה וללא כל הצדקה) לציין את תרומתו הסגולית של "צלם המערכת" שהנציח ארבע אירועים של השקות, שלוש מכוניות ואופנוע אחד, אחד קוראין אותו אבי נוף. צודק "משה והרפורמים" בהערתו, זאת הייתה הכוונה המקורית, אולם לא נסתייע עקב מחסור בפנאי מחד גיסא ואי הימצאותם של צילומים באיכות גבוהה (300DPI גודל A4) אצל בעלי חלק מהמכוניות שלחה אותנו למקורות ויזואליים שמעבר לים. במחצית השנייה של נובמבר, אי"ה, גיליון 61...
  14. ראיתי את הכתבה וגם אני מכיר עוד כמה וכמה מכוניות קלאסיות ומכוניות אספנות שוות בירושלים, שתיים אני אפילו מכיר מקרוב, מבפנים ומבחוץ, מלפני (השיפוץ) ולאחריו. החשוב הוא שהנושא על היבטיו השונים צובר הד ותהודה, עניין והכרה ציבוריים, והדבר יסייע, כך אני מאמין, לכל קהיליית האספנים.
  15. הפלד התרפן וביקש שאמחק את מה שכתב. אז כדברי החותנת הפולניה שלי אומר "נו, שוין...". ולכן הפלתי גם את ההודעות הבאות שהתיחסו לפריצות הזאת.... בני
  16. כן, פאבל הילה הוא סופר פולני וכך גם הדמויות ושדה ההתרחשות של העלילה. למעשה סיפור ה"גרוטאות" המשפחתי (יש גם מרצדס 170V..., כך שזה לא רק גרוטאות) הופך בכשרונו של הילה לסיפור ה"ענתיקות" (= כיבושים, מפולות וחלוקות) של פולין במאה ה-20. לגבי החשפנית הפולנייה אני מנוע מלהוסיף פרטים כי זה לא נושא הפורום.... הוד רודניותו, מנהל הפורום, מתיר לך להוסיף. כלומר לחשפנית לגרוע.... בני
  17. המלאך, בימים שבהם מיהר להגיע ראשון.... אגב, לא מכחיש ולא מאשר, את הקשר לראשי התבות EP...
  18. מבקש לחלוק הנאה צרופה מהספר "מרצדס בנץ" של הסופר פאבל הילה (הוצאת חרגול, תרגום: מירי פז)ולהסב תשומת לבכם אליו. כמתאבן נצטט מהכריכה האחורית: "...סיפור אהבה מתרקם בין סופר צעיר והמורה שלו לנהיגה, חשפנית לשעבר. היא מרשימה אותו בתימרוני נהיגה עוצרי נשימה; הוא מנסה לשעשע אותה בסיפורי מכוניות ישנות במשפחתו, סיפורים של הסתבכויות מצחיקות עד דמעות והיחלצויות מרהיבות. השניים נקלעים למסע מטורף בגדאנסק...." קריאה מהנה וחתימה טובה, איל
  19. קשה לי לקבוע בוודאות באיזה דגם פונטון עסקינן. האם מדובר במרצדס 180 (Type W120) או במרצדס 190 (Type W121). בשני המקרים מדובר על המחצית השנייה של שנות ה-50 (ותיתכן גלישה לתחילת שנות ה-60). גם העדות על מנוע דיזל מקורי תומכת באחת הווארציות של דגמים אלה. אפשר לדפדף בתמונות הרבות שבקישור הבא ולנסות לפי המספר המועט של פריטים שרואים בתמונה לנסות ולזהות ביתר וודאות. בהצלחה: http://www.mbzponton.org/pax058/people/photogallery.htm
  20. שלום, גיליון 60 של האבטומוביל ראה אור ומופץ בדואר בימים אלו לכל המנויים (= כל חברי מועדון החמש ועוד לא מעט מאושרים...). בגיליון: בני הספל משוחח עם צביקה רכניץ, מייסד מועדון החמש; ראלי החיפושיות הראשון ע"ש אברהם פורת; והצדעה לשנת 1955 שהולידה לא מעט דגמים מיתולוגיים שחוגגים יובל שנים: ב-מ-וו איזטה, פיאט 600, MGA (כתב קובי מילוא), קרמן-גיהה (כתב דניאל באום), הדורסטארים של מרצדס (190 ו-300 בסדרת SL), פיג'ו 403, סיטרואן DS, שברולט של 1955 (כתב בני הספל), אופנוע אנפילד בולט (שמודל 1955 מיוצר עד היום...), קרייזלר 300, ופורד ת'נדרבירד. בקיצור - חגיגה! מי שהיה באירוע הנוצץ של 20 שנה למועדון כבר קיבל עותק, שאר חברי מועדון החמש יחפשו בימים הקרובים בתבת הדואר, ולאחרים כדאי להירשם כחברים במועדון החמש ואז להיות מנויים אוטומטיים של כתב העת ולקבל 6 גיליונות של האבטומוביל בכל שנה. אפשר גם לרכוש מנוי שנתי (6 גיליונות) במחיר של 180 ש"ח (כולל מע"מ). לפרטים נוספים נא להתקשר לקרול 02-6521222. ואם לא ניפגש בשבוע הקרוב אז שנה טובה-טובה ומאושרת, שתהיה שנה קלאסית.... איל.
  21. ג'ורג', קודם כל מברוק! וגם מזל טוב, לך ולבונבוניירה שרכשת שחוגגת השנה יומולדת 50 (הקרמן-גיהה 14 דור ראשון נולדה ב-1955). חפש פרטים נוספים בכתבה של דניאל באום באבטומוביל החדש... ...בשבוע הבא, ולמי שהיה אמש בחגיגת ה-20 למועדון כבר יש... וגם שנה טובה, איל
  22. הערב במסע עולמי תוקרן תכנית שצולמה באנגליה, בעיקר בסטרטפורד-אפון-אבון (כפר הולדתו של שייקספיר) ובאזור הכפרי היפהפה שמסביב לכפר. מה שיעניין בוודאי את רובכם הוא חלקה האחרון של התכנית ובו מתועד מוזיאון המורשת המוטורית הבריטית בגיידון. מסע עולמי, הערב 20:45 ערוץ 2. צפייה מהנה
  23. איל פלד

    VOLVO P1800 S

    אם אני זוכר נכון ה-544 של טורטן הוא דגם פןל-סטיישן (ובשל גודלו נראה כטנדר ענקי) ולא הסלון, מה שעושה אותו למעניין אפילו יותר... ולא, יעקב לא פשט רגל. מוסך תקוע, מאז שכמעט כל הלקוחות והספקים סרבו לנסוע לתקוע (אינתיפאדה וכו'), העתיק את פעילותו לאזור תעשייה תלפיות בירושלים, ובתקוע נותר רק המחסן.
  24. איל פלד

    VOLVO P1800 S

    ה"גופה" אכן מוטלת בשדה פתוח אבל יש לה אבא ואמא, זאת אומרת בעלים (ולמיטב ידיעתי) גם ניירות. המצב הנוכחי של ה- P1800 קשה מאוד, אבל כידוע אין דבר שאי אפשר לעשות בעזרת מוטיבציה, ידע, סבלנות, נחישות (ורגישות...) ובעיקר ממון. ממון רב. על שאלת הכדאיות כל אחד צריך לענות לעצמו ובכל מקרה זה לא פרויקט פשוט. ליד ה- P1800 המדובר יש לא מעט VOLVOים במצבים שנעים בין סופני לבין סביר+ המייצגים נאמנה את דורות ה-121, 144, 244 ואולי אפילו 164 אחד או שניים וגם - האמינו או לא - 544 די נדיר. הכל נמצא בבעלותו של יעקב טורטן, שכבר הוזכר בפורום יותר מפעם אחת. האיש הוא הבעלים של "מוסך תקוע" ומתמחה במכוניות וולוו. הוא יודע בדיוק מה יש לו במוסך, ביד ובחצר ויש לו דעה מוצקת לגבי שווי רכושו. אגב, אחרי פירוק של עשרות מכוניות וולוו יש לו גם מחסן חלפים אדיר ממדים שמקוטלג רק אצלו בגולגלת. . יעקב ישמח לקבל פניות רציניות בטלפון 050-5378883.
  25. איל פלד

    VOLVO P1800 S

    מתוך היכרות אישית וקרובה עם הדגם P1800S ומתוך היכרות אישית (ואם יורשה לי גם טובה) עם העולם בכלל וארץ ישראל בפרט אני מבקש להעיר שתי הערות: א. ה"גופה" נמצאת בתקוע ולא בכפר ערבי... ב. המוסך המואר (תרתי משמע) נמצא בכפר מל"ל ולא במגשימים... (הייתי שם וגם שם...) איל
×
×
  • תוכן חדש...