כמעט כמו אצל כל מוצר (ולא, רכב אספנות הוא לא "מוצר" כלכלי טהור) המחיר המוסכם בין מוכר מרצון לקונה מרצון הוא מחיר השוק הנכון. עכשיו נשאר לדבר על השוק ותנאיו.
e-bay הוא שוק נפלא ואוצרות בו הרבה. מי שעוקב אחרי מה שקורה שם רואה משרעת רחבה מאוד של מחרים לאותו ה"מוצר" שאין ביניהם לבין המחירונים הרשמיים (וכולנו יודעים שיש יותר מאחד ויש מחירון ויש מחירון) דבר ולפעמים גם אין חצי דבר.
לעניות דעתי הלא קובעת אין שום ערך (אפילו אם נסכים שלשקלים חדשים יש ערך...) למחיר שבו נסגרת עיסקה מעבר לים, נוסיף עלויות הובלה, עלויות מיסוי, מרכיב בלתי ידוע ליתר בטחון וקצת כסף כיס למסביב על מנת להעריך את השווי או המחיר הנכון של הרכב בישראל.
קונה מרצון, מוכר מרצון, מחיר מרצון. כל שאר הנתונים היבשים הם דלק ותבלינים למשא ומתן ממש כמו הטעמים הסובייקטיביים שמניעים אותנו לחפור עמוק בארנק (ובארנק של הבנק הידוע בשם אובר-דראפט) בשביל לממש אהבה לפח, ניקל, כרום, גומי, פלדה וקצת (אבל רק קצת) פלסטיק.
אגב 403 - לאבא שלי הייתה פעם מכונית כזאת שבאלבום תמונות הילדות שלי נשאה בגאון את לוחית הרישוי 613-131, מישהו יודע מה עלה בגורלה?