-
הודעות
253 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי איל פלד
-
היום בירושלים, מרצדס 230E אוטומטית שנת 1982, יפה ושמורה מבחוץ ומבפנים (מצטער, הייתי נטול מצלמה), ועליה פתק "למכירה" ועליו כתוב 35,000 שקלים ומספר טלפון 054-485625. אין לי שום קשר למכונית ו/או למחיר המבוקש (כידוע יש שרשור של "משוגעים תרדו מהגג" בשביל להגיב בנושא הזה) ו/או לעובדה שחסרה סיפרה במספר הטלפון שבמודעה. למי שזה מתאים - בהצלחה. (ונא לא לפנות אליי בנושא המכונית הזאת. תודה).
-
ל-TRים של Triumph: www.trshop.co.uk אמינים, מחירים סבירים (לחלקים חדשים ברמת Moss, בחלקים משומשים מחירים נוחים יותר), מוכרים לישראל ושולחים בדואר אוויר או בקורייר לפי בקשת הקונה.
-
כולנו יודעים שבשוק "שלנו" אין מחיר נכון או לא נכון, סביר או לא סביר, יש רק את המחיר עליו הסכימו המוכר והקונה - מחיר שהוא בדרך כלל באותה המידה טוב ולא טוב בעבור שניהם. אפשר לבקש 27,000 בשביל וולוו 144 אבל צריך להתמודד בתנאי שוק שבהם מוצעת מכונית דומה, http://www.classicar.co.il/ads/adDetail.asp?cat_id=14&sub_id=128&ad_id=5216 במחיר אחר. נדמה לי שהנכון ביותר לומר, ובעיקר כשקונים מכוניות לפני שיפוץ (וזה מרכיב עיקרי ב-fun): "לי זה עולה יותר".
-
למיטב ידיעתי 1961-2 (נוטה ל-1962)
-
הפרטים הם: ינאי כלי רכב קלאסיים טלפון: 04-6277466 או 054-4634734 פקס: 04-6277488 דוא"ל [email protected] ותמסור ד"ש.....
-
סיימתי לקרוא עכשיו, ובעיון רב, ארבעה שרשורים רבי הודעות ("פרשת נמרי-קיפניס", "הצטרפו למועדון החמש", "דובר ואיש יחס"צ" ו-"בחירות באינטרנט"). בכולם יש תמהיל מרתק של ביקורת, שבחים והצעות מועילות לצד לא מעט וכחנות והתנצחויות. מבלי לנקוט כל עמדה של נכון/לא נכון, צודק/טועה, ראוי/פסול אני מבקש להציע דרך עבודה פרודוקטיבית ליישום חלק ניכר מהמידע שיש שם. הרעיון הוא לייצר רשימה של נושאים והצעות שיעלו על סדר היום של ועד המועדון בישיבה הקרובה (או בישיבות הקרובות). אני מתחייב ומתנדב לקחת על עצמי לרכז את כל ההצעות שתצטברנה כאן, להביאן לדיון אצל וועד המועדון ולשוב ולדווח כאן על החלטות והתקדמות. (ואם אהיה בחו"ל, וזה קורה לפעמים, במועד ישיבת הוועד ארכז את החומר ואדאג להעבירו באמצעות את קובי מילוא ו/או ליאור ברוך שנודבו הרגע ללא ידיעתם (ואם חס וחלילה לא מתאים לכם תודיעו בה"פ)). ועכשיו, בגלל חשיבות הנושא, ולמען הסדר הטוב ובעיקר למען הרצינות והיעילות, אני מציע וגם מבקש (ואם צריך מתחנן) שכולנו נניח לרגע את הוכחנות ואת ההתנצחויות ואפילו את האגו ונכתוב כאן בתמציתיות ובבהירות רק הצעות לנושאים שחשוב וראוי שהמועדון יעסוק בהם, יוזמות בכל תחום שהייינו רוצים לראות את המועדון מקדם, שינויים (בגדול) שכדאי לעשות, דרכי פעולה חדשות להשגת מטרות המועדון וכיו"ב. למרות הפיתוי הגדול, ועל אף הדינאמיות של המדיום הזה בכלל ושל הפורום בפרט, הבה וננסה - לפחות בשרשור הזה - לא לחוות דעה על הצעות של אחרים, לא לומר "אני הצעתי קודם", לא להסביר מה לא טוב ולא נכון ולהתרכז רק בהצעות לגופו של עניין שיש בהם תועלת לכלל המועדון. ולא יקרה כלום אם שניים או יותר יציעו את אותה ההצעה, ולא יקרה אסון אם מישהו מעלה רעיון שכבר נדון בעבר. אני, כאמור לעיל, ארכז את כל ההצעות ואאחד את הזהות שבהן. אני מבקש שכל מי שמציע לציין, ללא מורא וללא משוא פנים, אם הוא חבר מועדון החמש או שאינו חבר ושוב, מבקש לנסח בענייניות, בתמציתיות ובבהירות. ובקשה אחרונה, ממי שכבר העלה הצעות בשרשורים קודמים, אנא אל תתעצלו כיתבו שוב או צטטו את עצמכם. שורה תחתונה (פשוטו כמשמעו): זה חשוב לכולנו אז קדימה לעבודה. תודה.
-
איך אומרים קומבינה בטורקית? חזרתי לא מזמן מצילומים בקפדוקיה שבטורקיה. בכפר גרמה צילמתי את המכונית הפרטית של בעל בית הקפה שלא הצליח להחליט עם מה לנסוע - עם החיפושית או עם הטרנספורטר קומבי - והחליט שייסע עם הקומביטל. ואולי זה בכלל טרנספושית או חיפופורטר, או איך שתציעו לקרוא לזה....
-
אם החלטת שלא ללכת על הצבע המקורי של המכונית הספציפית שלך, אני הייתי מנסה בכל זאת לשמר את אחד הצבעים של אותה התקופה שהיו בשימוש באותו הדגם. לא כל כך קשה להגיע לרשימת כל הצבעים שהיו בשימוש (לרבות הקומבינציות של פנים/חוץ) בשנה ובדגם הרלבנטי. למשל, נסה כאן: http://www.autocolorlibrary.com/cgi-bin/search/search.pl (מכיוון שמדובר באתר אמריקני פורד טאונוס תופיע תחת פורד-יבוא...) בכל מקרה אני חלייב לומר שאדום לא, אבל ממש לא (מ'ל'עשות, גדלתי בימק"א ירושלים ועל אף הקושי אני נמנע גם להמליץ על צהוב/שחור...) בהצלחה,
-
היינו, צילמנו ונהנינו. מבקש לומר תודה גדולה לכל החברים שהגיעו עם המכוניות, שיתפו פעולה ועזרו לנו. התכנית מיועדת לשידור ב-26.7.2005 (מקווה שלא יהיו שינויים בלתי צפויים), ובכל מקרה אעדכן בסמוך לשידור בפועל בהודעה נפרדת. שוב, תודה לכולם.
-
ובתשובה לשאלות: אני מגיע לתעד את מפגש מועדון החמש as is, על מנת להביא לתודעת הציבור הרחב את בשורת המועדון בכלל ואת המפגשים הקבועים בפרט. אינני מחפש מכוניות או דגמים מיוחדים אלא אנסה להעביר את אופי המפגש, להראות מכוניות (סוסיתות בוודאי...) ולשמוע קצת סיפורים קטנים (ופיקנטיים) של חוויית האספנות, האיתור, השיפוץ והשימור של המכוניות הקלאסיות. הכל מתוך ניסיון להשיג מטרה כפולה: לתרום (קצת) לבנייתה של תרבות מוטורית ראויה ולהציע לסקרנים מבין הצופים חלון דרכו ניתן להציץ אל ימיה הגדולים של תל אביב הקטנה. (בקיצור: סיפורים מהשריטה). התכנית מסע עולמי בתל אביב מיועדת לשידור במחצית השנייה של יולי, ככל הנראה ביום שלישי ה-26 ביחולי בשעה 8:45 בערב בערוץ 2. מחכה לראות כמה שיות רחברים עם כמה שיותר מכוניות. להתראות.
-
ומעניין לעניין (כמעט) באותו העניין, או יותר נכון באוטו העניין: השבוע אני מצלם תכנית חדשה של מסע עולמי ב.....תל אביב. התכנית תציג את העיר העברית הראשונה ואיפה עדיין אפשר לראות ולחוות את ימי אחוזת בית, תל אביב הקטנה ושאר מרכיבים נוסטלגיים שהולכים ומתמעטים תחת שמלת הפיתוח, הזכוכית והפלדה. ביום שישי (מחרתיים, 17.5.05) אגיע (בערך ב-17:00) עם צוות הצילום למפגש הקבוע של מועדון החמש על מנת לסקר אותו כחלק מהתכנית ואשמח לראותכם עם ה"בונבונירות" (שהרי ממילא אנו באים לשם) ובכך לתת למועדון ולפעילויותיו עוד חשיפה קטנה אצל כלל הציבור בישראל (לפחות אצל 330 האלף שרואים מסע עולמי...). וביחס לנושא בתחילת השרשור - אירית צודקת ברמה העקרונית בכל מילה כמו גם בתפישת העולם ובעובדות. ועדיין, למרבה הצער תקציבי ההפקה בארץ צנועים (מאוד) ולכן המפיקים מנסים לחסוך איפה שאפשר בהוצאות ולהתפרנס בכבוד. נדמה לי, ועדיין לא מאוחר, שהפתרון הראוי ביותר הוא שנציג חברת ההפקה יגדיר את הצרכים והדרישות (כפי שעשה), ישאל אם יש מתנדבים עם מכונית מתאימה, רצון טוב ונכונות ויציע מיוזמתו ואף ישמח (כן, ישמח!) להשתתף בהוצאות אם יהיו כאלה והן לא מחוץ לגבול הסביר. (עכשיו לא נותר לי להמתין לראות מי יהיה הראשון שישאל אם מסע עולמי משלמים למכוניות שבלאו הכי מגיעות למפגש...)
-
בשעה טובה, מברוק וכו'...
-
עודת אישית - כשקיבלתי רשיון נהיגה, אי שם ב-1977, הייתה במשפחה אלפא סוד. עד היום אני זוכר את הסאונד של המנוע המגיב לנחת רגלו הימנית של בן 18 מאושר וחסר עכבות. האלפא-סוד (656-221) שרתה אותי בחופשות מהצבא עד שהחלידה עצמה לדעת והתפוררה למוות.
-
נסה כאן: http://www.classiccar.co.il/ads/adDetail.asp?cat_id=14&sub_id=84&ad_id=4622 בהצלחה
-
לפני פחות משנה ראיתי Vitesse בחצר הבית שלפני אורט סינגלובסקי בתל אביב ("לפני" - כשמגיעים מרחוב לה-גרדיה, או מדרך השלום מכיוון שביט). המכונית במצב "אחדים לסופני" אבל לא משהו שהרבה אהבה, מוטיבציה וממון לא יכולים לתקן. לא ראיתי ניירות אבל הבעלים, שרצה למכור, אמר שיש.
-
הקצת שאני יודע (עד שיגיע חן פרחי...): הקיטן (שבשום מקום ובאף זמן לא הייתה להיט) יוצרה בין השנים 1975-1983, מנוע בנפח 848 סמ"ק שידע להניב 41 כו"ס.
-
מקווה שתוכל להיעזר במידע שנמצא כאן http://www.fordanglia105eownersclub.co.uk/ מהדף הראשי כנס ל-technical ומשם רד ברשימה למטה עד paint codes ושם מחכה לך טבלה מלאה של הצבעים (שמות ומספרים) של פורד אנגליה בשנים הרלבנטיות לך. שמחתי לעזור.
-
בשם אורי תודה גדולה.
-
מנסה לעזור לחבר שבבעלותו תלת אופנוע PIAGGIO דגם APE והוא מחפש צמיגים חדשים. ברישיון כתוב שהמידה הנדרשת היא 450-10. איפה ואצל מי יש מצב למצוא צמיגים כאלה?
-
ויש גם נקודה ישראלית - מפעל הרכבה לווספה בארץ. זמי לוין שוחח עם אפרים אילין (מבעלי המפעל) וכתב על כך לאבטומוביל (גיליון 57) ושם גם ארבעה סיפורים על "הווספה שלי" של ארבעה חברי מועדון.
-
משיטוט ברשת הגעתי ל"ספריית הצבעים" שבה אפשר לראות מה היו הצבעים הרלבנטיים לפי יצרן ולפי שנה (משנות ה-20 של המאה שעברה ועד ימינו): www.autocolorlibrary.com מידע מועיל.
-
הבהרה בנוגע לזכויות יוצרים והעלאת כתבות מאתרי אינטרנט
איל פלד פרסם הודעה בנושא של sronis בתוך הודעות חשובות
אני לא עו"ד, ולא מומחה לנושא זכויות יוצרים, אבל למיטב ידיעתי יש מושג הנקרא "ציטוט ראוי" והוא מאפשר לצטט חלק (לא 100, לא 90 וככל הנראה אפילו לא 50 או 30 אחוז) מפרסום המוגן תחת חוק זכויות יוצרים, תוך ציון מלא של המקור ובעלי זכויות היוצרים (הכותבים, המו"ל) ובלבד שהדבר נעשה שלא למטרות מסחריות אלא לטובת הכלל בשל עניין לציבור, לשם לימוד או מחקר, ביקורת עיתונאית וכו'. נדמה לי שההצעה לצטט על קצה המזלג, כטיזר, לתת קרדיט מלא ומסודר לכל מי שמגיע והפנייה למקור, יהא ברשת או בכל מקום אחר, היא הדרך הנכונה לנהוג. -
''הידד! הידד! קול תרועה! תקיעה! הקיטור בא! הרכבת באה לירושלים'' האור" 1892
איל פלד פרסם הודעה בנושא שלו בתוך רכבי אספנות
וראו גם בגיליון "האבטומוביל" האחרון (מספר 58, מאי-יוני 2005) עמ' 44-49. -
מחפש אלפא רומיאו גוניור או גיולה לפני שיפוץ במצב טוב
איל פלד פרסם הודעה בנושא של idanst בתוך רכבי אספנות
מה שלא תמצאו באיטליה תוכלו תמיד למצוא בגרמניה ו/או בארה"ב. עד כמה שאני יודע, ואני לא אלפאיסט מומחה, אין מחסור בחלפים ובחלקים לדגמים המבוקשים על ידיכם. -
מחפש אלפא רומיאו גוניור או גיולה לפני שיפוץ במצב טוב
איל פלד פרסם הודעה בנושא של idanst בתוך רכבי אספנות
אפשר להתחיל כאן: http://www.classiccar.co.il/ads/subAds.asp?cat_id=14&sub_id=64 בהצלחה
