Jump to content

איל פלד

  • הודעות

    253
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי איל פלד

  1. מניסיון אישי - מקלפים לאט ובזהירות את המדבקה המיותרת בפינות אבל רק בקטנה. משולשים קטנים. מצמידים למכונית רגע לפני הכניסה למסלול הרישוי ומיד אחר כך מסירים, מחזירים את פינות הנייר האטום למקומן, שומרים את המדבקות ששה חודשים במקום מוצל ויבש וחוזר חלילה.
  2. נדמה שתמצא פתרון לקושייה כאן: שים לב: ממש בתחתית העמוד, אחרי הדוגמא השנייה, יש לינק באנגלית אל טבלה מפורטת של גדלים ישנים וה"תרגום" שלהם לגדלים המודרניים click here for a chart, הקש על הקישורית וגולל עד שתמצא את הגודל המבוקש: http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=45 מקווה שמסייע, איל פלד.
  3. רק תיקון טעות קולמוס אחת, שפרויד היה חוגג עליה: אני מנחש שהתכוונת לכתוב אספנות ולא, חס וחלילה רחמנא ליצלן לא עלינו כפי שהוקלד אפסנות.... ברוך הבא למועדון. איל
  4. לפני כעשרה חודשים פתחתי כאן שרשור שנועד לרכז הצעות לפעולה לוועד מועדון החמש: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=75767&page=1&pp=15 בזמנו נטלתי על עצמי לרכז את הנושאים ולהעבירם הלאה. קריאה מדוקדקת בתוך השרשור ובתגובות של חלק מהמשתתפים בו, שהיו אז חברי ועד המועדון, כמו גם מעקב אחרי לא מעט דעות וידיעות שהושמעו בפורום בעשרת החודשים האחרונים יכולה ללמד על כך שהדבר נעשה ושחלק מהנושאים נמצא - במידה כזאת או אחרת של יישום - על סדר היום ובטיפול. להזכירכם - אני לא חבר ועד המועדון. לא אז וגם לא היום. עכשיו, משנבחר ועד חדש למועדון החמש (ובהזדמנות זאת - תודה ענקית לכל חברי הוועד היוצא וברכות לחברי הוועד הנכנס), אני מוצא להציג כאן את ריכוז הנושאים וההצעות שעלו בשרשור ההוא. אני מנצל את הבמה של הפורום לעניין זה משום שהרשימה החשובה הזאת נולדה כאן, בפורום הזה. אני מבקש להדגיש שהנושאים ברשימה אינם מופיעים לפי סדר חשיבות כלשהו ושיש בהם מתן ביטוי נאמן לתוכן של אותו שרשור ארוך. בנושאים של עבודה מול משרד הרישוי - כללי לפעול להורדה, ואף לביטול, של המיסוי על ייבוא רכב אספנות, ושל המיסוי על חלפים וחלקים לרכב אספנות. לפעול להביא למצב של עריכת רישוי שנתי לרכב אספנות רק אחת לשנה. לפעול להכרה של רכב אספנות גם למשאיות ולאוטובוסים ללא הגבלת משקל. לפעול להתרת ההחזרה לכביש של רכב שנמכר על ידי משרד הביטחון ללא רישיונות בהגיע הרכב לגיל האספנות. לפעול להתרת ייבוא רכב אספנות עם הגה ימני. לפעול לקבלת פטור ממדבקות זוהרות על רכב אספנות. לפעול להתרת מעבר דו-סיטרי בין רישוי רגיל לרישוי רכב אספנות. לפעול להתרת ההסבה לגפ"מ (גז פחמני מעובה) של רכבי אספנות. בנושאים של עבודה מול משרד הרישוי – גיל רכב אספנות לפעול לשינוי הקביעה לגיל רכב אספנות ולהורידו ל-25 ואפילו ל-20 שנה. לפעול לשינוי הקביעה לגיל רכב אספנות ולהעלותו ל-35 שנה ואפילו ל-50 שנה. לפעול ליצירת מעמד רישוי של "מיועד לאספנות" לרכב שגילו 20 שנה ומעלה כך שניתן יהיה לבצע העברת בעלות ללא רישוי תקף ולעמוד במגבלות התנועה מחד גיסא אבל לא יינתנו כל ההטבות (הנחות בביטוח ועוד) של רכב אספנות מאידך גיסא. בנושאים של עבודה מול הרשויות – ביטוח לפעול ליצירת פוליסת ביטוח של נהג אחד וכמה רכבי אספנות כך שיותר רק לאחד מכלי הרכב שברשימת הפוליסה לנוע על הכביש בכל נקודת זמן. לפעול לשינוי הקריטריונים לביטוח רכב אספנות כך שהפוליסה תתמקד בסיכון הנובע ממספר ימי תנועה קטן, מספר ק"מ נמוך וכיו"ב. בנושאים של עבודת המועדון - כללי לקיים שקיפות מלאה של פעילות ועד המועדון: לפרסם בפומבי ומראש את מועד ומקום כל ישיבות הוועד הפתוחות, ולפרסם בפומבי את סיכומי ישיבות הוועד ואת החלטותיו באופן שוטף. לשקול מינוי של מנכ"ל בשכר, מנהלי אירועים בשכר ולהבטיח השקעה מסיבית בפרסום פעילויות המועדון ואירועיו. לפעול ליצירת מאגר מידע מעודכן של ספקי שירותים, חלקים וחלפים בנושאים הרלבנטיים ולהקים ספרייה טכנית וירטואלית לחברי המועדון. למסד מנגנון של הנחות קבועות לחברי המועדון אצל ספקי שרותים, חלקים וחלפים רלבנטיים וגם אצל אחרים. לפעול לשם גיוס ספונסרים (ממשלתיים ומסחריים) לפעילות המועדון, להקים "ועדת כספים" שתפקידה העיקרי יהיה לפעול להגדלת תקציב המועדון. לפעול לגיוס חברים חדשים בכלל ובקרב צעירים בפרט על ידי מנגנונים כמו: "חבר מביא חבר" (ותגמול המגייס), "ותיק חונך חדש", "רכז צעירים", "קורס קיץ" (מבוא לאספנות לתלמידי תיכון) וגם על ידי "דוכן המועדון" בכל המפגשים והאירועים. לפעול להסדרת חניון סגור ושמור בתשלום לחברי המועדון שיבטיח תנאי אחסון נאותים ומתאימים לרכב אספנות. לפעול בכיוון של אפליה מתקנת לנשים חברות מועדון ולתת לקולן בו משקל יתר ממספרן במועדון. בנושאים של עבודת המועדון – אירועים ופעילויות לפעול ליצירת מסגרת קבועה של הרצאות והדרכות בנושאים הרלבנטיים (אפשר לשקול הפרדה בתוכן ובהתאמתו ל"חדשים" ול"מתקדמים"). למנף את ההרצאות ככלי לגיוס חברים חדשים. למנות "רכז מתנדבים" לפני כל אירוע. ליצור לוח פעילויות שנתי קבוע של אירועים גדולים ולהקפיד על קיומו לשם יצירת מסורת. לקיים ראלי שנתי גדול (גולן-אילת) של המועדון, לרבות שיתוף אספנים מחו"ל. לקיים תחרויות יופי "חצי-פורמאליות" של מכוניות משופצות במסגרת מפגשי המועדון. לחדש את מסורת ראלי "יפו-ירושלים". בברכה, איל פלד
  5. איל פלד

    רומא מחכה לי

    לא יודע אם זה מסתדר לך עם התאריכים שאתה תהיה בהם ברומא: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=32995 ואם אתה מאמץ את ההמלצות לנסוע לצפון איטליה אז יש לי שתי המלצות נוספות: מוזיאון ה"מילה-מילייה" בברשיה (מוזיאון חדש בן שנה או פחות) וכמובן, מוזיאון אלפא רומיאו במילאנו. ועוד עצה: בשדה התעופה ברומא כנס לחנות של מגזינים ודפדף באחד (יש שניים-שלושה) מהמגזינים של רכב קלאסי. יש בהם מדור שמספר על מפגשים ומסעות ראלי לפי לוח השנה (בדרך כלל מפורטים אירועים לחודש חודשיים הקרובים). גם אם אתה לא קורא איטלקית שוטפת תוכל לזהות לפי התאריכים, שמות היצרנים, שמות הערים ותמיד יש טלפון שאפשר לקוות שמישהו יגמגם באנגלית מצידו השני.... נסיעה טובה, איל.
  6. אפשר להעיף מבט כאן http://www.classiccar.co.il/ads/adDetail.asp?cat_id=14&sub_id=124&ad_id=7849 אם כי זה רק עוד מקרה אחד וכאמור בארץ הקודש המחיר יהיה לפי הנוסחאות שהוצגו בהודעות הקודמות. ה-TR6 נחשבת לאחד הדגמים המוצלחים של סדרת ה-TR של טריומף אם כי לעניות דעתי פחות יפה מדגמי ה-TR3 בעלי הקווים המעוגלים ופחות נדירה (ולכן גם מעט פחות יקרה) מדגם הכלאיים של TR5 (או הדגם המקביל TR250 שהותאם לשוק האמריקני). כך או כך, רכב בהחלט ראוי, לא שכיח בישראל ורודסטאר לכל דבר ועניין. אם אתה יורד מהעניין אשמח לקבל פרטים. בהצלחה, איל.
  7. איל פלד

    אבטומוביל

    המידע הבסיסי שנמסר נכון, והנה הגירסא המלאה: אפשרות ראשונה - להצטרף כחבר ל"מועדון החמש" ולהיעשות מנוי "אוטומטי" על האבטומוביל כל זמן שהחברות בתוקף. אפשרות שנייה - להיעשות מנוי "עצמאי" של האבטומוביל על ידי רכישת מנוי שנתי (6 גיליונות) במחיר של 180 שקלים, כולל מע"מ ודמי משלוח. פרטים נוספים אצל קרול בטלפון 02-6521222 (ימים ראשון עד חמישי בין השעות 0900-1500).
  8. אבי שלום, האמת, חיכיתי כמה ימים מיום שנמסרו העותקים לחברת הדיוור וההפצה של המועדון ועד שפרסמתי את ההודעה הזאת. בפעם הבאה אחכה עד שכולם יקבלו ורק אחר כך אודיע.... איל
  9. גיליון 63 של האבטומוביל התגלגל ממכונות הדפוס, נמסר לחברת ההפצה ויש להניח שבימים הקרובים יגיע לתיבות הדואר של מנוייו, כל חברי מועדון החמש. מה בגיליון: קובי מילוא מספר על "לוטוס" יצרנית מכוניות המרוצים ומכוניות ספורט "רגילות" הכי לא-רגילות שיש. זאב טנדט ויוליה וולבובסקי מספרים על יום האינדיאן, יום חג של יצרן האופנועים האמריקני המיתולוגי. בני הספל מספר על הסברה, מכונית הספורט מתוצרת הארץ ועל הסברה של ניצן פרימור שעלתה לארץ. איל פלד מספר על הדורות הראשונים של הקורבט, מכונית הספורט שיש לה חיוך של כריש... הכתבה הפותחת בגיליון החדש נולדה בעקבות השרשור המרגש והמדהים בנושא המכוניות של שמוליק סגל ז"ל, ש"רץ" כאן בפורום לפני זמן לא רב מדי. הכתבה, פרי עטו של בני הספל, כוללת תמונות מאלבום התמונות שמצא אור סגל, בנו של שמוליק, בבית. תודה לכל המשתתפים והתורמים לגיליון, וקריאה מהנה, איל
  10. איל פלד

    חידה....

    אם לחזור מהמטבח לנושאי הפורום אז תשמחו לדעת שצרפתי אחד שהיה מפעל משפחתי קטן ועסק בייצור מטחנות פילפל הרחיב במרוצת השנים את קווי הייצור לעוד "מכשירים". קוראים לו פיג'ו...
  11. נצפתה הבוקר בקרית יובל בירושלים אופל קדט 1973 אוטומטית כתומה, במצב חיצוני יפה (לא תצוגה אבל בהחלט מושקע), לוחית רישוי רגילה (לא רכב אספנות), עם שלט למכירה ובו המספר 050-6070660. למי שמתאים - בהצלחה. אין לי כל קשר למכונית ו/או לבעליה ואין לי כל מידע נוסף.
  12. כמה פרטים על הוולוו פיליפ: בתחילת שנות ה-50 של המאה שעברה החליטו בוולוו שצריך להציע לשוק מכונית חדשה, גדולה ומאוד-מאוד מתקדמת. המבט היה אל העתיד ובסודיות רבה החלו לתכנן ולטפח את הפיליפ. לפיליפ, שנבנתה בעבור ששה נוסעים בשני מושבים ענקיים, היו כמה מרכיבים שהקדימו את זמנם (זכרו, אנחנו מדברים על לפני למעלה מ-50 שנה): מנוע V8 שהפיק 120 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומוטית, הגה כוח ובלמי-סרבו (servo brakes, חן פרחי כבר יסביר בדיוק על מה מדובר....) מחקרי שוק הצביעו שהפיליפ "גדולה" על השוק השוודי שעליו נסמכו מכירות היצרן ואז נעשתה בדיקה גם לגבי כדאיות הייצוא לארצות הברית, שמשם - וקל לראות זאת - הגיעה ההשראה לעיצוב, לכרום ולמנוע האימתני. למען האמת, לא רק השראה הגיעה מעבר לים אלא גם ככל הנראה לא מעט חלקים ומרכיבים ממכוניות הנרי ג'יי וקייזר מנהטן מאותן שנים (ולכן מגיעות כמה נקודות למי שחשב שמדובר בקייזר...) ככל הידוע נבנתה רק פיליפ אחת והיא נמצאת היום במוזיאון וולוו בגוטברג (יחד עם עוד שני דגמים של וולוו שלא זכו להגיע לפס הייצור: וולוו 179 ו-וולוו 1800 רוקט שתמונה שלו מצ"ב).
  13. בינגו. אילן, רשום לעצמך V גדול ו-v קטן - אכן Volvo פיליפ, נסיון הקריצה של וולוו לשוק האמריקני בשנות ה-50 של המאה שעברה שלא יושם בסופו של דבר ונותר דומם במוזיאון היצרן בגוטברג. שוב, פורים שמח לכולם.
  14. עדיין לא. לא וולגה. לא צ'ייקה. לא זיל. אבל הכיוון נכון: אירופה ולא אמריקה.ולכבוד פורים דמיינו יצרן אירופאי שמתחפש לאמריקני. ובינתיים אתם עדיין לא יכולים לרשום לעצמכם V גדול, ואפילו לא V קטן (וזה גם רמז...) פורים שמח,
  15. לא. לא קייזר-פייזר. לא קדילאק. לא קייזר-דארין רודסטאר. בהצלחה...
  16. לא, לא מרקורי.
  17. כמיטב המסורת שמדי פעם גורמת לנו לפשפש בזכרון, בארכיון ובמנועי החיפוש: מי המכונית? מי היצרן?
  18. הרבה ברכות ומחמאות לליאור, וב"שעה טובה" למועדון. מתברר שהמודל שבו חברי מועדון נרתמים בהתנדבות לעשייה בתחום בו יש להם ניסיון, יכולת וכישורים מניב תוצאות איכותיות לטובת המועדון וחבריו (לרבות חבריו בפוטנציה).
  19. איל פלד

    האבטומוביל

    אכן רעיון טוב מאוד, לוקח על עצמי להרים את הכפפה. אגב, יש לנו סיפור בהמשכים ב"האבטומוביל" שבו נמרוד ועמרי רחמימוב מתעדים את השיפוץ של הפורד אסקורט 1972 של עמרי וכל פרק (עד כה פורסמו ארבעה) מתאר שלב אחר של השיפוץ ופרמטרים חשובים שיש לקחת בחשבון בתכנון וביישום. סדרת הכתבות הולכת, כמובן, עם התקדמות השיפוץ עצמו, והפרק הבא יעסוק, ככל הנראה, בנושא הצבע. בנוסף ובמקביל - נרחיב את פינת העמה המקצועית לנושאי שיפוץ. תודה, וכרגיל, נשמח לקבל רעיונות וכיוונים נוספים כמו גם הצעות קונקרטיות ממי שמוכנים לכתוב... איל.
  20. אבי, כמו רבים מאיתנו גם אני קורא מתוך עניין ואכפתיות את השרשור הארוך והחשוב הזה, וכך עשיתי גם הבוקר. אולי אני בדעת יחיד אבל כשקוראים את הודעה 179 של אילן זלינגר שמגיבה ל-171 של בני הספל שמגיב ל... , היה נדמה לי (ואולי רק לי) שמתחת לפני השטח רוחשת אג'נדה שונה מנושא השרשור ומרוב תוכנו (שהוא חשוב מאוד, ולא בציניות, כפי שכבר אמרתי). להרגשה הזאת, שהלכה והתבססה במהלך ימי חייו של השרשור (בעיקר נוכח הסגנון של ציטוט פרטני ודיון מתנצח על כל שורה ומילה ובנסיונות להוכיחם או להפריכם), נוספו פריטי מידע לא שלמים שקיבלתי על אודות הסכסוך המשפטי. לכן ביקשתי מבעל העניין, ודווקא ממנו, גילוי נאות ואני שמח (ומודה לו) שעשה כך. אגב, כשחבר מועדון מגיע לסכסוך משפטי פורמלי עם המועדון בו הוא חבר יש בכך להעיד משהו על אודות תפקוד המועדון ועל מידת שביעות הרצון של (לפחות אחד) החברים בו, ולכן העניין בהחלט שייך (לעניות דעתי הלא קובעת) לכאן. ואני רואה חובה לשוב ולהדגיש את שכבר כתבתי כי אין בכך, ולו כזית, להעיד על מידת הלגיטימיות של הבעת דעה או על מידת הנכונות והתקפות של הדעה עצמה. איל
  21. ארנון שלום, איני מטיל ספק בלגיטימיות הדעות המובעות בפורום, ובכלל זה בשרשור הזה, ואיני מערער על זכותו של מישהו מהמשתתפים להביע את דעתו. וגם אין לי שום כוונה להסיט את הדיון הזה, או כל דיון אחר שבו אני נוטל חלק מעת לעת, מגופו של עניין לגופו של אדם. דווקא משום שבחיים המקצועיים שלי אני נמצא עמוק בתוך תחום התקשורת אני רגיש ומודע לחשיבותו ולמרכזיותו של נושא הגילוי הנאות ושל ההקשר הרחב והמלא (מה שנהוג לכנות הקונטקסט) שבו מובעות דעות. מרכיבי ההקשר הרחב והמלא אינם מעידים ואינם קובעים את מידת הנכונות והתקפות של הדעות המובעות, ומעניקים - מכיוון שמדובר בבמה פומבית - לכל קורא ומשתתף את הכלים המלאים להבנת הקונטקסט והסבטקסט כאחד. אני מבקש להבהיר - אני לא תוקף אף אחד ולא מגן על אף אחד, אני לא מושך את השטיח מתחת ללגיטימיות של אף דעה ולא מבקש לתמוך בעמדה כזאת או אחרת (אף כי יש לי, כמו לכולנו, דעה משלי ונימוקים למרכיביה) - כל שאני מבקש הוא לקבל את ההקשר המלא, הרחב, האמיתי והנכון. כולנו מספיק נבונים על מנת לגבש עמדה לגופו של עניין בנושאים שבמחלוקת, ובכאלה שאינם במחלוקת, גם אם מלוא היריעה תיפרש לנגד עיננו. איל
  22. שאלה ובקשה לאילן זלינגר, מהפעילים העקביים בשרשור זה, הקשורה בגילוי נאות: הגיעה לאוזניי שמועה כי הנך נמצא, או היית, בסכסוך משפטי (עד כדי תביעה שהתדיינה בבית משפט) עם "מועדון החמש" ועם מי (אחד או יותר) ממלאי התפקידים בו. האם נכון? על מה נסב העניין? איך הסתיים? האם יש החלטה של בית משפט? נדמה לי שראוי שאם השמועה היא רק שמועה תוכל להפריכה כאן ומכלי ראשון. אבל אם יש רגליים של אמת תנצל במה זאת, בה אתה מבקר בעקביות את תפקוד המועדון ואת התנהלות חברי הנהלתו, לגילוי נאות ולהצגת התמונה המלאה. שבת שלום, איל
  23. איל פלד

    האבטומוביל

    מוזר, האבטומוביל טרם הצליח לעלות את הקסטל...
  24. איל פלד

    האבטומוביל

    בני מצטנע (כהרגלו) - ה"שוסון" של מוזיאון אגד בחולון מעטר בגאון את שער גיליון 62 של האבטומוביל, שמכיל בין דפיו פרויקט שוסון רחב יריעה שבני יזם, תיאם, אירגן ובו שלוש כתבות: סקירה היסטורית על אודות "שוסון" פרי עטו של בני הספל; סקירה על השוסונים שהגיעו לארץ של ד"ר אביתר רייטר; ו"מבחן דרכים" שערך דב קרדו, תחת עינו המשגיחה של אלי חודירה, מוותיקי נהגי השוסון. שניהם יחד, וכל אחד לחוד, מחפשים את השלישי (ההילוך השלישי) עד היום....
  25. איל פלד

    האבטומוביל

    יש למה לחכות...
×
×
  • תוכן חדש...