Jump to content

איל פלד

  • הודעות

    253
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי איל פלד

  1. למי שרוצה להתעמק בנושא מאגרי מידע והגנה על פרטיות: http://www.snunit.k12.il/law/man_text_8.html
  2. איל פלד

    האבטומוביל

    וואלה התבאסתי. השרשור הזה נפתח על ידי במטרה לספר על האבטומוביל החדש ועל תכניו ונהפך למשהו בנואים אחרים לגמרי. כל תגובה מכל סוג שהוא הקשורה בנושא המקורי או בסביבתו המיידית, רלבנטית ולגיטימית, ויש לי עניין רב לקרוא אותה, וכמובן גם את מה שיש לשאר משתתפי הפורום לומר, לשאול ולהציע.אולי בתמימות אבל כמולידו של השרשור אני חש סוג של אחריות "אבהית" לתכניו ולכן נכנס מפעם לפעם לקרוא, להחכים ואם צריך גם להבהיר ולהגיב. נדמה לי שזאת התנהלות סבירה, הגיונית ואפילו נדרשת. אני מתבאס להיכנס לשרשור ולהתבונן בחילופי פרשנויות מילוליות ובמה שנתפס בעיני כווכחנות חסרת תרומה מהותית לכלל המשתתפים. החלפת דעות בכיכר העיר לגיטימית תמיד וכיכר העיר (ה"פורום" אם לחזור למשמעות המיידית והראשונית של המושג) פתוחה לכולם, ואפשר לנהל דיונים בכל נושא (לפי כללי הפורום) בשרשורים אחרים ואז כל אחד יבחר לעצמו איפה מתאים לו להשקיע את הזמן בקריאה, בכתיבה, במחשבה ובתרומה לקהילה הקטנה שלנו. ערב טוב לכולם. איל
  3. איל פלד

    האבטומוביל

    אפשר לרכוש מנוי שנתי ("עצמאי") ל"האבטומוביל" במחיר של 180 שקלים לשנה (6 גיליונות, כולל מע"מ ודמי משלוח). לפרטים נוספים כמו גם לרגכישת מנוי יש לפנות לקרול בטלפון 02-6521222. אבל הכי עדיף (כמו שאומרים...) להירשם כחברים במועדון החמש, שהאבטומוביל הוא בטאונו הרשמי, ולהיעשות מנויים "אוטומטיים" להאבטומוביל. בדרך זאת גם מחזקים את המועדון ותורמים מהותית לביסוס הגוף המרכזי הפועל בנשואי שימור המורשת המוטורית וטיפוח אספנות הרכב בארץ.
  4. איל פלד

    האבטומוביל

    אילן זלינגר כתב: אני חושב שכדאי להוריד, טיפה, את רמת הפאר של פורמט האבטומוביל, לאחד אותו עם הקלאסיקון ולהוציאו לעתים יותר תכופות. ההיגיון: 1. כיף לקרוא בו, ואת זה אפשר להשיג גם בלי הפאר. 2. יהיה הרבה יותר חומר לקריאה 3. יותר חברים יוכלו לספר חוויות 4. יותר פירסומות-רווח לך. הנקודה החשובה עד כדי מחאה:מי צריך את הפורמט המפואר הזה ? סתם ביזבוז כסף לך, בנוסף, באמת, מלוא הערכתי, על המימון בהתנדבות. אנא תגובתך אילן ----------------------------------------------------------------------- אילן שלום, לנושאים שהעלית: 1. האבטומוביל אינו כתב עת בעל פורמט מפואר. מגזין שכל כולו מודפס בצבע אינו בגדר "פאר מיותר" אלא נורמה מקובלת בשוק כתבי העת, שוק תחרותי מאוד, בישראל של שנת 2006. כל כתב עת - ירחון, דו-ירחון או רבעון (למעט כתבי עת מדעיים, אבל זה לא המקרה) - משלב בין טקסט לבין צילומים (ובמיוחד בנושא כל כך ויזואלי כמו התחביב המשותף של כולנו) ואין מרכיב אחד בא על חשבון השני, אלא הם משלימים זה את זה ומרבים עניין, המחשה וגיוון. (והרי יש עשרות מגזינים בנושאי מכוניות קלאסיות ורכב אספנות מהעולם הגדול ורובם ככולם צבעוניים במלואם ויש בהם גם גם טקסט וגם צילומים רבים המלווים אותו). 2. אני שמח שאתה שותף לדעתי שכיף לקרוא את האבטומוביל. על סמך שיחות רבות עם קוראים רבים (חברי מועדון וגם כאלה שאינם) חלק בלתי מבוטל מהנאת הקריאה ניתן לזקוף למרכיב הצבעוניות המלאה המאפשר פרסום צילומים רבים המלווים את הכתבות. 3. (לסעיפים 2-3 בהצעתך): האבטומוביל מחזיק היום 52 עמודים (הפורמט הקודם החזיק בין 16 ל-24 עמודים בלבד) ויוצא לאור אחת לחודשיים (לעומת 53 גיליונות ב-19 שנה, קצת פחות מ-3 גילונות בממוצע בכל השנים הקודמות). באופן זה מספק האבטומוביל "החדש", ולו רק מסיבה מעשית זאת, מקום רב הרבה יותר לתכנים ולכתבות, גם מפרי עטם של חברי המועדון. 4. (לסעיף 4 בהצעתך): מארג השיקולים המקצועיים של מפרסמים בבחירת המדיום בו הם משתמשים מגוון מאוד ונע מהמובן מאליו (מחיר, עיתוי, קהל יעד, תפוצה וכו') ועד לפרמרטים מקצועיים מאוד המוכרים פחות לקהל הרחב (כמו TGI, ערכי המותג, אישור יצרן מחו"ל, אסטרטגיה כוללת ואכסניה). לא קל לשכנע מפרסמים לבחור, מההיצע הרחב מאוד בשוק התחרותי של כתבי עת, לפרסם דוקא בהאבטומוביל (או לכלול אותו בתמהיל המדיה שלהם). ברור לי לחלוטין (ומידיעה שהרי אני עמם בקשר שוטף) שאלמלא ה-LOOK הנוכחי שלו, והיכולת לפרסם בצבע ובאיכות דפוס גבוהה, הם אפילו לא היו שוקלים את השתתפותם בו. 5. ועוד בהקשר זה: האבטומוביל הוא המגזין הנותן לקוראיו את התמורה הטובה ביותר בשוק המגזינים המוטוריים בישראל ביחס של עמודי תוכן (מערכת) ופרסום (מודעות). שיעור המודעות באבטומוביל עומד על 15-20% מהיקפו (ולא 40% כפי שנטען באופן שיקרי בשרשור אחר וארוך שהתגלגל כאן לא מזמן) ומותיר יריעה רחבה לתכנים ולכתבות. 6. הקלאסיקון, מעצם טבעו, מכיל תכנים שניתן לאפיין בשתי תכונות עיקריות: האחת - מידע "זמני" על אודות אירועים, טיולים, מודעות קנייה ומכירה, שפג זמנו אחרי כחודשיים, והשנייה - מידע בענייני המועדון, חבריו ונבחריו, שצריך להגיע רק לידיהם ולעיניהם של חברי מועדון החמש. ההפרדה הפיזית בין הקלאסיקון לאבטומוביל מבטיחה זאת. 7. בהזדמנות זאת אני מבקש להודות לבני הספל, שנושא עמי במטלת העריכה, וגם לכל שאר האנשים העמלים מאחורי הקלעים של הוצאתו לאור של האבטומוביל (וזה לא מעט עבודה גם "רק" פעם בחודשיים), ובמיוחד לכל החברים המאגדים ידע, כשרון וחוויות וכותבים חלק נכבד מהתכנים הממלאים את דפי האבטומוביל ומסבים הנאה ועניין לקוראים. וכמובן שהדלת פתוחה לעוד (ועוד) כותבים ולעוד (ועוד) תכנים ויש לראות במשפט סיום זה "קול קורא". איל פלד
  5. שלום לכולם, הגיליון החדש של האבטומוביל נמסר לחברת העיטוף והשילוח ויגיע בימים הקרובים לבתי המינויים (סבלנות, חברים, עוד מעט סבלנות) כשיש בו כתבות מרחיבות על אודות הנושאים הבאים: 1. סקירה מקיפה של אירוע הגביע הנודד מפארק אפק ותיעוד מצולם של שיפוץ כל ארבע המכוניות הזוכות בתחרות: הפיאט 500 של האחים ירון ואופיר וול (לכל אח יש "בונבוניירה" משלו), היגואר של משה הראל והמוריס 8 של שמעון גן-ברוך. 2. פרוייקט שוסון (ביוזמת בני הספל): הכולל שלוש כתבות על אודות ההיסטוריה של שוסון (בני הספל), השוסון בישראל (ד"ר אביתר רייטר) ומבחן דרכים לשוסון של מוזיאון אגד (דב קרדו). 3. טילון ICM - ניר עוזדור מספר על הדו-גלגלי מתוצרת הארץ. 4. דני כהנא מספר על תערוכה מוטורית היסטורית - אווירית ויבשתית - מרודניצה בצ'כיה. הכי טוב וכדאי, מהותית וגם כלכלית, להיעשות מנוי אוטומטי של האבטומוביל (המתפרסם אחת לחודשיים ונשלח לבתי המנויים בדואר) באמצעות הרשמה כחבר מן המניין במועדון החמש. קריאה מהנה, איל
  6. one big friend with one big baseball bat should do the work....
  7. מברוק! (עכשיו תוכל להגיע יותר מהר קונטיקט על מנת לעזור לנמרוד....) איל
  8. שלום, נסה כאן: http://www.autocolorlibrary.com/ איל
  9. מנסה לסייע לחבר: למי שיש, או מי שיודע איך להשיג ואיפה לחפש, אגזוז לריקשה משנת 1986 (נכון, עוד לא אספנות, אבל בהחלט בדרך..) - ומוכן לעזור - נא לפנות לאורי 052-4562888. תודה מראש בשמי ובשמו
  10. יכול להמליץ על שני כיוונים: 1. להתייעץ עם אלי, חיים או איל (או עם שלושתם) ממוסך ביטון בגבעת שאול בירושלים (רח' בית הדפוס, קצת אחרי מאפיית ברמן, בצד שמאל). 2. להתייעץ עם חבר הפורום ששמו shlomimycars שנדמה לי שיש לו גם אתר אינטרנט באותו השם שכל כולו פורד אנגליה. בהצלחה
  11. שלום לכולם, הזדמנות של כמעט פעם בחיים, גם לשפץ מכונית ישנה שהיא גרוטאה של ממש (אם כי מקוריות היא לא הערך הכי חשוב אצלם...), וגם להשתתף בתכנית טלוויזיה של MTV אירופה: הערה חשובה: אין לי קשר להפקה אף שטרחו להעביר אליי המידע והפרטים באופן אישי. נא לא לפנות אליי בנושא זה אלא ישירות לפי פרטי ההתקשרות שנמסרים כאן. למי שמחליט לנסות - בהצלחה גדולה! איל פלד BABY YOU CAN DRIVE MY CAR MTV אירופה מחפשת נהגים ישראליים להשתתף בתכנית חדשה,PIMP MY RIDE INTERNATIONAL ? תנאי הקבלה: אנגלית טובה, מצב רוח טוב ו... רכב מזעזע אחרי שב MTV? אירופה מינו מנחה ישראלי בתחנה, פונה הרשת לישראל באמצעות נציגת הערוץ בארץ "ענני תקשורת", על מנת להזמין נהגים ישראליים שישתתפו בגרסה בינלאומית לתוכנית Pimp my ride international?. בתוכנית זו המשתתפים משפצים את המכוניות הרעועות שלהם לכדי דגמים משופצים ומאובזרים במיטב הגאדג'טים הכי מתקדמים בעולם. אם אי פעם דמיינתם לעצמכם איך זה שתהיה לכם מכונת קפה באוטו או חלמתם לנגן על עמדת די ג'י מהמושב האחורי של הטנדר שלכם בזמן הנהיגה מדובר בתוכנית בשבילכם. MTV? אירופה יוצאת במסע חיפושים מסביב לעולם כדי למצוא אותך, ואת הרכב שלך. MTV אירופה מזמינה אתכם, בין אם אתם סתם חובבי רכב ובין אם אתם משוגעים לדבר לבוא להשתתף בעונה החדשה של התכנית שתגרום לכם לראות את המכונית שלכם באור אחר לגמרי, Pimp my ride international?. לאחר עונה מוצלחת במיוחד בארה"ב ובבריטניה, החל השבוע שלב איתור המועמדים לגרסה הבינלאומית של תכנית הטלוויזיה שסחפה אחריה מיליוני מכורים למכוניות ומוסיקה מכל רחבי הגלובוס. איך זה עובד? PIMP MY RIDE? בוחרת מדי עונה בנהגים שיש להם רכבים ישנים, אם תרצו גרוטאות, והופכת אותם לרכבים נוצצים שינקרו לכל השכנים בבלוק שלכם את העיניים. חשבתם שימי התהילה של המכונית הישנה שתקועה לכם בחניה עברו? נדמה לכם שימי הזוהר של הטרנטה הסתיימו יחד עם הוודסטוק? אם אתם ממש מתביישים להראות בציבור עם הרכב שלכם, תחשבו שוב! ב- Pimp my ride international? זה אף פעם לא מאוחר. אז איך משתתפים? אם יש לכם אנגלית ברמה טובה, אם יש לכם מכונית ישנה שאתם חולמים להוסיף לה בריכה על הגג או מיקרו בתא המטען, כדאי שתזדרזו. רק עד סוף פברואר ניתן להירשם באתר Pimp my ride international ? של MTV? בכתובת www.pimpmyrideint.com? ולספר לנו למה דווקא אתם הכי מתאימים להשתתף בתכנית, למה האוטו שלכם הוא הכי מיוחד והכי חשוב, שלחו לנו תמונה שלו, כדי שגם אנחנו נתאהב. את כל זה שלחו לנו לכתובת האי מייל [email protected] ?ובמקביל תשלחו לנו את הטופס שתורידו מהאתר וגם את התמונה בדואר, לכל מקרה לכתובת: Pimp My Ride International, PO Box 1381, London NW1 8XT?. אז קדימה, תחליפו הילוך ובואו תראו לנו מאיפה נוזל השמן...
  12. איל פלד

    צמיג לטילון

    מציע לך לנסות לפנות לניר עוזדור, שלא מזמן הודיע על העלאת האתר שלו לרשת. יש לו, למיטב ידיעתי, גם טילוני ICM: לכבוד השנה החדש אני שמח לבשר על השקת אתר האינטרנט הפרטי שלי –"אתר האופנועים הקלאסיים של ניר עוזדור" ב- http://ozdor.indian.st. הוא גם חבר בפורום תחת שם משתמש ניר עוזדור כך שתוכל להגיע אליו או דרך האתר או בה"פ. בהצלחה
  13. איל פלד

    מסטיק אורביט

    אכן כן, ה"מלאך" ואני.
  14. במקרה ראיתי הערב טלוויזיה. לא חשוב איזה ערוץ, אבל אחד מאלה שיש בו פרסומות, ואז לפתע פתאום, בלי אזהרה מוקדמת ובלי הודעה מראש, עמוק בתוך פרסומת למסטיק אורביט מישהו רץ ונכנס לקלאסית מדהימה (כן, זאת שעומדת לפני האופנוע החדיש והמשעמם), והבונבונירה נוסעת לעומק הפריים ושם נעלמת. א-קיצר: איזה קלאסית זאת?
  15. אי שם בסתיו 1979, ב"רגילה" אחרי קורס קצינים, נסעתי כטרמפיסט בסימקה 1100 כזאת מהצפון לכיוון ירושלים. מעט מצפון לנתניה, בערך מול ביתן אהרון, נהג בפורד קורטינה שנסע ממול איבד את השליטה, חצה את העפר שהפריד בין הנתיבים (לא הייתה אז שום גדר באמצע) והסטטיסטיקה רשמה עוד תאונה חזיתית בכביש החוף. חוקר תאונות הדרכים של משטרת נתניה הגיע אליי לרמב"ם בחיפה רק כ-10 ימים אחרי התאונה והסביר את האיחור הרב בגביית העדות בכך שראה את מה שנשאר מהסימקה והיה משוכנע שאין עם מי לדבר. בקיצור הסימקה הייתה טוטאל-לוסט, מי שנהג בה והטרמפיסט שישב לידו קצת פחות. אחרי שלושה ניתוחים בברכיים, שמונה חודשים ואינסוף שעות פיזיותרפיה חזרתי ללכת ולרוץ. אין ספק שהמכונית מדהימה. אפשר להריח את הריח של פעם דרך צג המחשב ועד ירושלים. אבל עם כל הכבוד, ויש כבוד, באופן אישי לא בא לי לנסוע שוב בסימקה 1100...
  16. מברוק ע-נקי (עכשיו כשהלוטוס נקי...), בהצלחה בשיפוץ
  17. ניר, מברוק וכל הכבוד. שוטטתי באתר, טוב אני תמיד חייב לטייל קצת...., ומבין כל הדברים שם אני מבקש להמליץ לכולם על רשימה מדהימה שכתב ניר לפני כשש-שבע שנים ועכשיו משוכתבת במדור הכתבות באתר שלו ומספרת על אודות מסע אופנועים מסביב לעולם של חברי אגודת מכבי ארץ ישראל אי שם בשנות ה-30. מ-ד-ה-י-ם. ובאווירת הימים הללו - חנוכה שמח, שבת שלום ושנה (אזרחית) טובה, איל
  18. מצטרף לכל הברכות ומוסיף עוד מזל טוב ממני.
  19. כיוון לפתרון: נדמה לי שבשנים האחרונות החליפו בכל הבנקים, וגם בסניפי הדואר, וגם ברשות שדות התעופה, את כל העמודים הישנים עם החבל בעמודים עם רצועת בד טלסקופית. אולי, וגם הלוואי, שהעמודים הישנים נמצאים זרוקים במחסן נידח, עומדים גלמודים בירכתי מחלקת אחזקה כזאת או אחרת וכדומה. א-קיצר: אם מישהו מהבחרים כאן יש לו נגישות, היכרות וידע איך להגיע לאותם מקומות, אותן מחלקות ואנשי האחזקה של אותם גופים ומוסדות יתכן וכל הבעייה תהיה רק השינוע של עמודים וחבלים.
  20. מצטרף לכל המברכים ולכל הברכות! מברוק! תתחדש!
  21. איל פלד

    גג לספיטפייר

    נסה להתייעץ גם עם ז'ק מיראז' קבריולט מרח' יעבץ בתל אביב
  22. איל פלד

    גג לספיטפייר

    לדעתי גם ב-MOSS יש.
  23. תודה לכל המברכים. אני מקווה שיחד עם הגשם גם האבטומוביל מטפטף לתיבות הדואר שלכם. ובהזדמנות זאת אני מזמין כל מי שיש לו רעיון, זמן ובעיקר נכונות להשקיע מעט על מנת לעניין את כולנו בכתבות, סיפורים ותכנים שמתאימים לכתב העת לא להסס, לפנות ולהציע (אפשר גם בה"פ כאן) וניישם יחד. תודה.
  24. שאלה לאיש הלוחיות (כלומר לנמרוד) ולמי שיודע לקרוא היטב בערבית: נראה כאילו הלוחיות הסוריות שונות במשהו מהסטנדרט כמתואר כאן http://www.worldlicenseplates.com/world/AS_SYRI.html האם יש להם בסוריה לוחיות מיוחדות ל"אספנות" או שיש דור חדש של לוחיות שטרם עודכן באתר הנ"ל?
  25. איל פלד

    פרשת קיפניס

    כל כוונתי בשרשור הזה הייתה לעורר קצת סקרנות לקראת הגיליון החדש של "האבטומוביל" שבני הספל ואנוכי עמלנו על עריכתו והוצאתו לאור לא מעט. יחד עם זאת, מעצם טבעו ומהותו של פורום, ואפילו מהגדרתו האדריכלית מימי הערים הרומאיות, הוא בהחלט ראוי לשמש במה פומבית לכל עניין ולכל נושא. הכל, כל זמן שמקפידים על כבוד הדדי בין כל המשתתפים. מבלי לנקוט ולהביע כרגע כל עמדה (ולא שאין לי) לגבי מערכת היחסים והמעמד הפורמלי של אורן קיפניס ומועדון החמש (עבר, הווה ועתיד), אני מבקש להזכיר לכולנו שהכתבה שאורן הכין בעבור "האבטומוביל" היא רשימה לזכרו של אבי (חיפושית צהובה) דגן ז"ל. הכתבה מתבססת על מפגש ושיחה עם הוריו, אחיו ואחותו וכמה מחבריו הקרובים של אבי. ולו רק מהטעם הראוי הזהי אני מרשה לעצמי (ורק בשם עצמי) לבקש שנכבד את זכרו של אבי, ונחדל, לפחות בשרשור הזה, מעיסוק במחלוקת הידועה. תודה. וגם - עוד כמה ימים יגיע הגיליון לבתים ואז, שתהיה לכולם קריאה מהנה. איל.
×
×
  • תוכן חדש...