קודם כל, אין בשרשור הזה שום כוונה לפגוע באנשים על רקע מוצאם או בכלל.
אחי הקטן לפני צבא, עובד כמתדלק באלונית בערד.
אתמול יצא לי ליהיות שם, והגעתי לתדלק ולהחליף כמה מילים עם אחי.
הגעתי כשהוא היה באמצע וויכוח עם אחד מהם, שאחי תדלק לו נפט בג'ריקן וההוא סירב לשלם כל כך הרבה כסף. (תדלק לו 7 ליטר, היה צריך לשלם כמעט 70 שקלים.)
אחי כתגובה, לקח את הג'ריקן איתו לתוך סניף אלונית וסירב להביא ללקוח את הדלק לפני שיקבל כסף ביד.
כאן חשוב לציין, שכל ליטר שיצא מן המכונה ואחי לא קיבל עליו כסף, הוא צריך לשלם זאת מכספו שלו.
הלקוח החצוף ניסה לחטוף לו את הג'ריקן מהיד ויש לציין עם הרבה כוח.
מייד החניתי את האוטו במהירות ורצתי לעברו. הבהרתי לו שכדאי לו מאוד לשלם את הכסף אם הוא לא רוצה להסתבך.
"אין לי כסף" ההוא אמר.
"קח את הרגליים שלך, עוף מפה! ואם אני אראה אותך עושה לו צרות אתה תסתבך איתי חזק" עניתי.
אחי עצר אותי ברגע של עצבים לפני שזה ידרדר.
לאחר שההוא הלך, הבנתי מאחי שזה לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה.
אחי עובד שם לא בתדירות גבוהה, בגלל מבחני הבגרות האחרונים שיש לו ובכל זאת הספקתי לשמוע על מקרים שהם מנסים לגנוב את הדלק ולברוח. אין סוף פעמים.
שאלתי, והתברר שמנהל הסניף יודע טוב מאוד על הקונצים האלו שקורים לא מעט. והציע לכל המתדלקים לא להסתבך איתם, אם הם ברחו, על המתדלק להגיע לתחנת המשטרה להגיש תלונה, סניף אלונית יוסיף לתלונה את צילומי הווידאו המוקלטים, ואם אין זו אשמת המתדלק הוא לא יחוייב בסכום התדלוק.
יש פתרון לדבר הזה?
אחי אמר שהייתה מתדלקת בת 17 שהחלה לעבוד שם, ורק בגללם התפטרה, היא לא יכלה לעמוד מולם.
מהבחור הנחמד שמאחורי דלפק אלונית שמעתי עוד כמה סיפורים דומים.
שאומרים לו באינטרקום "מזומן מלא"
ולאחר התדלוק, שהוא דורש כסף הבחור אומר "אמרתי לך פזומט מלא! לא מזומן! אין לי כסף!"
פזומט הוא כרטיס תלדוק שתקף בתחנות דלק של פז בלבד. ולך תתווכח איתו עכשיו.
אמרתי לאח שלי לא להכנס איתם לריבים, ואם דברים כאלו קורים בתדירות כל כך גבוהה שיפסיק לעבוד שם, מקסימום אני אדאג לו לעבודה.
לא מוכן שיום אחד אני אקבל טלפון ואשמע שאחי קיבל מכות ממישהו רק בגלל שניסה לגנוב דלק.
מה אפשר לעשות עם מדיניות יום יומית כזאת?
ניידת משטרה 24\7 לא תעמוד שם. אף שוטר לא יהיה מוכן לעשות דבר כזה.
המצב הזה מרגיז, במיוחד שאין מה לעשות בנושא.