Jump to content

fizban

אחראי פורום
  • הודעות

    4,910
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי fizban

  1. שלום בן, ישנן סעפות שמתאימות יותר לטורבו, כמובן. סעפת שהצינרות שלה באותו האורך תהיה יותר יעילה. סעפת קצרה שהגזים נשארים כמה שיותר חמים תתרום לקבלת גדישה בסל"ד נמוך יותר. לגבי פילטרים - הפילטר צריך להיות כמה שיותר גדול וכמה שפחות מגביל, ועם זאת עליו לפלטר את האויר בצורה יעילה.
  2. הבנתי. אני בדיוק עובר על החומר ב autospeed. מאוד מעניין. אתה משתמש במיכל נפרד למתזים?
  3. לא עדיף לכוון את המתזים דווקא הפוך כדי שהרוח תחזיר את הטיפות לעבר האינטרקולר בצורה יותר מפוזרת?
  4. שוב ירון צודק. שעוני בוסט ן EGT חשובים מאוד, אם שמת צ'יפ. לפחות שתדע מה קורה אצלך במנוע לפני שאתה רץ להוסיף עוד כוח.
  5. אם הצ'יפ עושה את מה שהוא צריך לעשות, אז התערובת לא תהיה עניה מדי. ווסת סתם יוסיף לחץ דלק.
  6. תחליף טורבו לגדול יותר. למה לשים ווסת לחץ מתכוונן, מה זה יתן בדיוק?
  7. אני עם ירון. אם הדילמה בין אינטרקולר לצנרת. אז אינטרקולר עדיף. אם רוצים לקבל כוח בצורה יעילה - טורבו גדול יותר.
  8. איזה טורבו יש לקופרה?
  9. במערכות הזרקת מים מקובל להוסיף מתאנול עד 50%. כל השאר יותר מסוכנים לתפעול.
  10. הוא רק רצה להחליף אינטרקולר. עכשיו גם CO2 נוזלי? שיחליף כבר טורבו וזהו. טורבו גדול = יותר יעילות בגדישה גבוהה = פחות חום שהאינטרקולר צריך לקרר = חיוך יותר גדול. לא דיברתי על טורבו מפלצתי, אבל בהחלט משהו שיתן זרימה יותר טובה (אולי על הדרך גם סעפת טובה יותר).
  11. וואלה, לא ידעתי שגם הסעפת קטנה. אני מבין למה הבוסט יגיע מוקדם יותר עם סעפת טובולרית אבל אני לא מבין למה תהיה תוספת הספק אם הטורבו הוא זה שמגביל את זרימת האויר. אתה טוען שהסעפת כל כך מחורבנת שהיא מגבילה את זרימת האויר אפילו ל K03?
  12. גם אם תשפוך על האינטרקולר 2 ליטר כל שניה זה לא יהיה אפקטיבי כמו אטומיזציה טובה כי שטח הפנים של ספיגת המים לא יהיה כל כך גדול. בטוח שהרמן יוכל להסביר בהרחבה על שטח פנים, אם יחשוק בכך. עדיף לא להגיע למצב שהאינטרקולר הופך לאינטרהיטר (רמז - טורבו גדול יותר), מאשר לבנות מערכת נוס לאינטרקולר. וכן, אני כנראה מגיע בשבת.
  13. big M - זה לא היה מורגש כי מה שבנית לא היה אפקטיבי. כמו ש fifthgear אמר בחוכמה, עליך לדאוג לאטומיזציה של המים (כלומר שהמים יצאו בכמה שיותר טיפות קטנות) על מנת לגרום לשטח פנים גדול יותר של המים לספיגת חום. הגדיל והוסיף fifthgear, שעדיף להתיז מים על האינטרקולר לפני הלחיצה ולא בזמן הלחיצה. בדיוק כמו שצ'ארג' קולר מקרר את הנוזלים שהתחממו רק לאחר הגדישה. לגבי בניית מערכת התזת/ הזרקת מים ; אני חושב שעדיף לקנות משהו מוכן ואיכותי מאשר לבנות משהו לבד. בד"כ זה יוצא פחות טוב מקיט איכותי אלא אם למתכנן יש נסיון אפקטיבי. לגבי השהיית טורבו - ככול שנפח הצנרת היניקה שלך גדול יותר (כולל נפח האינטרקולר) כך יקח יותר זמן לאויר שלא הוגדש לעבור את תא השריפה ולפנות מקום לאויר המוגדש. אפשר לחשב את ההשהיה כפונקציה של נפח הצנרת. אני לא מבין למה אתם מפחדים מהשהייה של טורבו באיביזות. ה K03S / K03 מגיב מאוד מהר כי הוא פיצקל'ה. אז תהייה עוד קצת השהייה אבל תקבלו אויר יותר קר. לגבי החלפת דאון פייפ - לדעתי זה לא יהיה אפקטיבי פשוט כי הטורבו הוא המגביל ולא הצנרת. אין כל כך מה לגעת בצנרת עד שלא מחליפים לטורבו ראוי לשמו.
  14. אתה גם גודש מעל ללחץ המקורי? התופעה של אינטרקולר שהופך ל"אינטר היטר" (כלומר, הוא מחמם את האויר שעובר בצנרת במקום לקרר אותו) מתרחשת כשהאינטרקולר לא מקבל אויר מבחוץ בכמות מספקת וכאשר הטורבו לא יעיל. אם אתה בגדישה מעל למקור, סביר להניח שהטורבו מחמם יותר את האויר (ומוסיף פחות כוח ממה שאפשר היה להוסיף בגדישה כזאת). אז במקום לטפל בסמפטום (להגדיל אינטרקולר כי המקורי לא עומד בעומס), טפל בבעיה - החלף טורבו לגדול יותר.
  15. תודה על אישוש ההשערה שלי.
  16. איך הגענו לחנקן נוזלי בדיוק?
  17. אינטרקולר מקורר מים (צ'ארג'קולר) מתאים יותר לדראג מאשר לנסיעה יום יומיומית. אנחנו, במיוחד בארץ, צריכים אינטרקולר מקורר אויר.
  18. אני לא יודע כמה עולה מערכת התזת מים. לדעתי גם באינטרקולר קטן היא תועיל. אני פשוט לא יודע עד כמה זה יעיל ממש. השיפור, מבחינה הגיונית, יהיה מינורי.
  19. האמת שאני לא הסברתי את עצמי נכון בתגובה הראשונה. עכשיו ערכתי אותה. מערכת התזת מים (על האינטרקולר) מוסיפה, אומנם, אבל יעילה פחות ממערכת הזרקת מים. עדיף פשוט אינטרקולר איכותי עם זרימה טובה וירידת לחץ מינימלית.
  20. האינטרקולר לא משנה. אתה מזריק מים לתוך תא השריפה על מנת לקרר את התערובת, במקום סתם להעשיר דלק (העשרה ב WOT נעשית על מנת לקרר את התערובת ולא בדיוק לקבל יותר כוח). חביבי, על איכות משלמים. אתה לא רוצה משאבת מים עלובה בלי לנטר את מצב המערכת ולהוריד גדישה כאשר המערכת מגלה שיש בעיה בזרימה, למשל. תמיד יש דברים יותר זולים. אתה צריך משאבה חזקה, מזרק שיודע לפזר את המים בצורה הכי יעילה (טיפות הכי קטנות שאפשר = שטח פנים גדול יותר) ואתה צריך לפחות חיישן שיגלה שמים לא זורמים, במיוחד כשאתה הכי צריך אותם. בקרוב, מאמר על הזרקת מים.
  21. לדעתי, אינטרקולר. יש אפשרות להתקין הזרקת מים בכל רכב. אני חושב שזה קצת מעל התקציב (מערכת איכותית ב 4K)
  22. איזה טורבו יש לך? אם זה ה K03, האינטרקולר יתן לך יותר משתי סיבות: 1. הטורבו שלך קטן נורא ומגביל את זרימת האויר לצנרת הפליטה. מה שמפריע לך זה הטורבו, לא הצנרת. 2. בגדישה גבוהה הטורבו הזה מחמם את האויר המוגדש הרבה יותר, לכן אינטר קולר חזית איכותי יעזור. אפשר גם לשקול הזרקת מים, אגב (לא על האינטרקולר, אלא לתוך תא השריפה).
  23. לינק ישיר לכתבה באנגלית הלוואי ותוך 20 שנה, לא נצטרך נפט. אבל נראה לי שתהיה בעיית מים עולמית.
  24. מתעלק על השרשור, מה התופעות שאחווה אם פרפר המצערת משאיר חרך קטן (כלומר לא נסגר עד הסוף)? מדובר על 306 ידנית.
  25. איך אפשר לקחת את זה ל-2 הצדדים?
×
×
  • תוכן חדש...