שמר
-
הודעות
14,585 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי שמר
-
הקופסה שלך מגיעה לטמפ' הרבה יותר גבוהות מחדר ממוצע , לכן נראה לי שהספק מזגן לרכב גבוה ממה שציינת . מלבד זאת - ברכב המדחס מונע ע"י המנוע , ומעיק עליו באמצעות רצועה. חשבת פעם איזה הספק צריך להשקיע כדי לסובב מדחס מזגן ביתי באמצעות מנוע חשמלי ? מזגן 2.5 כ"ס מקפיץ (בהנעה) פקק של 16 אמפר - כלומר 16*220 = 3520 וואט , שהם 4.5 כ"ס בערך. ברכב המזגן נכנס לפעולה הרבה יותר פעמים. ועובד בטמפ' גבוהה בהרבה , מה שמעמיס עליו ועל המנוע עוד יותר. חוץ מזה שגם למנוע חם והוא עובד פחות טוב. הייתי מהמר על פגיעה של קצת מעל 5 אחוז בביצועים. ובכל זאת שווה ביותר - אני לא יכול לחשוב על נסיעה בלי מזגן. בורגני מפונק. אני לא יודע מה הספק המזגן ברכב, אבל חלק מהסיבות שציינת לא כ"כ הגיוניות: לגבי החיבור למנוע באמצעות רצועה - ברצועה ובקלאץ' החשמלי אין יותר מדי איבודי אנרגיה למיטב ידיעתי. לגבי המזגן הביתי וההנעה - זרם התנעה גבוה משמעותית מזרם עבודה, במזגן של 2.5 כ"ס צריכת הזרם השוטפת היא בסביבות 11A-13A וזה הנתון המשמעותי. זרם ההתנעה הגבוה הוא בגלל מאפייני המנוע החשמלי שמפעיל את המדחס, שאינו קיים במזגן רכב (בו כזכור המדחס מונע ברצועה). כמו כן מזגן רכב פועל ברציפות מרגע הפעלתו, ללא תרמוסטט, בניגוד למזגן ביתי. וצריכת הזרם של הקלאץ' החשמלי, מפוח, מאוורר רדיאטור וכו' היא כמה מאות וואט בסה"כ - כלומר פחות מ-1 כ"ס. גזילת הכח המשמעותית היא המדחס עצמו ולא כל ה"מסביב". קודם כל , סער - רוצה דיון מרטיט , או משהו שיזכיר בצליל שלו דיון ? שב על ויברטור. וויל - מה לא הגיוני לך ? שלמזגן רכב אין טרמוסטט ? יש לו. תבדוק. מי דיבר על צריכת הזרם , מעניין לי את אתה יודע מה. נתתי לך פרופורציה על ההספק המושקע במזגן ביתי - רק לשם השוואה , לא באתי להשוות בין שני סוגי המזגנים , אני לא חילזון , ואני לא נוסע עם הבית. רזי - אתה חייב לראות רופא.
-
1955 , הנה הקישור : http://perso.wanadoo.fr/fan.de.scooter/page2.html
-
לחץ שמן נמוך אחרי נסיעה - איך אפשר לטפל ? [רנו 11, 84']
שמר פרסם הודעה בנושא של tuval בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
פרט נמק והסבר בבקשה.. -
מה לא ברור ? תומר דדרה. הבחור קצת דיקלסט , אז חלק מהאותיות התערבבו , אחת נפלה בדרך. אתה אמור להבין לבד - חשבתי שהתרגלנו לכל שגיאות הכתיב בפורום
-
קודם כל בדוק אם יש אורות,צפצפה,רדיו. אולי השארתם אורות דולקים? בשלב הבא יש לבדוק שמגיע מתח אל הסטרטר . אם לא - מתח מוצא מהסוויץ'. אח"כ , כמובן אימובילייזר ,אזעקה ושאר ירקות (מי ניטרל את האימובילייזר? הוא ידע מה שהוא עושה?) אם כן - סטרטר ככל הנראה. מה רמת הידע שלך ? אתה יודע לבדוק מתחים וכו'?
-
וואלה , היצרנים המטומטמים האלה, מה הם מבינים . לא יודעים לתת בגז , סתם כותבים מהירות מסכנה. רק אצלנו יודעים להוציא מהאוטו את מה שהוא יכול , ואפילו יותר השרשור ננעל עמית
-
לעומת זאת ב-300 קמ"ש עשויות להתפתח בעיות... גש לכאן http://www.netcar.co.il/guide/guidef.asp ובדוק מה המהירות המירבית של הקורולה , ותוריד קצת בגלל שהרכב חדש.
-
הייתי מציע לך לשים את השאלה הנ"ל באתר מסויים. יש שם מישהו , הוא עונה בדיוק על השאלות האלה...
-
ניסיתי עם ג'ל של דורקס. לא עבד... KY יותר דביק מדורקס...
-
טוב אז נתיחל ממממהתחלה. במדינות נורמליות אתה לא משלם ביטוח נזקי גוף על רכב כי זה לא משנה להם ממה נפגעת. רק בארץ לפי ידיעתי קיימת הפרדה בין ליפול באמבטיה לבין תאונת דרכים. נכון המחיר הוא לטיפול רפואי לאדם אבל עדיין קטנוע זה לא אופנוע.קטנוע הוא כלי תחבורה שאמור להיות זמין יותר לכל אדם והדרך לעודד היא הוזלת ההוצאות ,קרי ביטול חובה. לדעתי זה צעד מבורך אם יקרה,ורק יחשוף ויקדם את הענף והעוסקים בו. אם זה קו המחשבה צריך לבטל את כל ביטוח החובה. כל עוד מישהו מהמשתמשים בדרכי המדינה משלם - כולם צריכים לשלם בערך את אותו דבר (עפ"י הדירוג שכבר פירטתי) אתה לא צריך לממן את הטיפולים שלי בבית לוינשטיין אחרי שחטפתי מכה בראש בעת רכיבה על קטנוע.
-
למה רמקולים של 300W PEAK על מגבר של ה-HU ? הרי הוא לא יצליח להזיז אותם כיאות...
-
ועוד לא הזכרנו בלאי פנימי גבוה למנוע + לחץ עוקה גבוה. נשמע כאילו מנוע בסוף חייו המועילים...
-
עם כל הסמפטיה למצבך , כמה הערות , ברשותך. 1. לא נתת לפורום שום מידע שיסייע למישהו בעתיד. 2. בעיות משפחתיות / חינוך הורים זה בפורומים ייעודיים. 3. צר לנו על המנוע (בתקווה שלא...) , על היום ועל החג. 4. גם העניין הכלכלי מקומו בפורום תרומות (או שלא). 5. מקומה של ההודעה בטח לא בפורום טכני , שדן בנושאים טכניים. 6. מה השאלה ? *********הנושא ננעל*********
-
מספיק ברור ? קרבורטור צריך צ'וק רק להעשרת התערובת בהתנעה/קור. בשאר הזמן החלק הזה (צ'וק) לא מתפקד.
-
הקופסה שלך מגיעה לטמפ' הרבה יותר גבוהות מחדר ממוצע , לכן נראה לי שהספק מזגן לרכב גבוה ממה שציינת . מלבד זאת - ברכב המדחס מונע ע"י המנוע , ומעיק עליו באמצעות רצועה. חשבת פעם איזה הספק צריך להשקיע כדי לסובב מדחס מזגן ביתי באמצעות מנוע חשמלי ? מזגן 2.5 כ"ס מקפיץ (בהנעה) פקק של 16 אמפר - כלומר 16*220 = 3520 וואט , שהם 4.5 כ"ס בערך. ברכב המזגן נכנס לפעולה הרבה יותר פעמים. ועובד בטמפ' גבוהה בהרבה , מה שמעמיס עליו ועל המנוע עוד יותר. חוץ מזה שגם למנוע חם והוא עובד פחות טוב. הייתי מהמר על פגיעה של קצת מעל 5 אחוז בביצועים. ובכל זאת שווה ביותר - אני לא יכול לחשוב על נסיעה בלי מזגן. בורגני מפונק.
-
עדיין , נראה כאילו הצ'וק אצלך לא ממש שש לקום בבוקר. גם אם הקרבורטור טופל , עדיין שווה לתת קפיצה למכון קרבורטורים. (אני שולל את עניין בעיית החשמל כי אתה אומר שאחרי ההנעה האוטו מתנהג כרגיל)
-
קניתי מאזדה לאנטיס 2004 עם 0 קמ' יש צורך בהרצה?
שמר פרסם הודעה בנושא של lklk2 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
פשוט נראה לי שכיום ה-3 עולה באיזור ה128.... אבל אני לא בטוח.... קיצר, הלאנטיס גם היום, אפילו עם הופעת ה-3, נשארת ללא ספק בחירה יפונמטית מצויינת. במחיר הזה - בהתחשב באופוזיציה (אם לא נעולים על המילה יפנו. וגם אם כן , הייתי מגרד מהקירות את תוספת הכסף ל-3) , יש הרבה אופציות עדיפות -
מה עדיף? לקנות רדיו טייפ עם צ'נגר או רדיו דיסק?
שמר פרסם הודעה בנושא של Syst3m בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
קלטות (טייפ) זה עולם הולך ונעלם. במיוחד מאז שהצורבים נפוצים ועולים גרושים... לגבי האיכות קיבלת תשובה (בתנאי שאתה לא משתמש בצ'יינג'ר FM , המבוסס על קליטת גלי רדיו , אלא בצ'יינג'ר המחובר פיזית) -
קניתי מאזדה לאנטיס 2004 עם 0 קמ' יש צורך בהרצה?
שמר פרסם הודעה בנושא של lklk2 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זו לא הרצה במובן הקלאסי של פעם , עת היה צורך לאחר הק"מ הראשונים להגיע למוסך , לחזק ראש וכו'. כיום מומלץ ע"י היצרנים לנהוג במתינות עם המנוע בימיו הראשונים , עד שכל החלקים הנעים "יתיישבו" במקומם כמו שצריך. משהו כמו 1500 ק"מ - כבר כתבו לך לגבי ספר הרכב. רמקולים - בדגם 2000 הגיעו בדלתות הקדמיות רמקולים 5X7 ג'יפה מתוצרת עלומה בהספק נומינלי של 15 או 20 וואט RMS (הספק אמיתי).אחורנית הייתה רק הכנה. את ה-2003 קיבלתי עם סט 4 רמקולים , גם כן - הכי זול שיש , רק שלדעתי זה הוכנס ע"י חב' הליסינג ולא בא כציוד מקורי. השמיעה סבירה בקושי , לא יותר. אם יש שאיפות מוזיקליות - החלפה היא MUST. -
אני צריך להוסיף בפרופיל שלי : RadarJedi מציאת נקודות G ואחרות...
-
לחץ שמן נמוך אחרי נסיעה - איך אפשר לטפל ? [רנו 11, 84']
שמר פרסם הודעה בנושא של tuval בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בשום מקרה לא להוסיף תוספים - K44 מיועד לדברים אחרים לגמרי (הסרת פיח מאיזור היניקה) , פלאשינג , מכל תוצרת , מיועד לניקוי המנוע מבוצה וכו' , ובכל מקרה יש לערבבו עם השמן ולהפעיל את המנוע לכמה דקות בלבד. לאחר מכן מרוקנים ומחליפים את כל השמן. לגבי משאבת השמן. אני לא מכיר בע"פ את המנוע שלך (1250 סמ"ק , אני מניח) , זה לא סיפור מסובך מאוד , אבל כמו שאמרו לך , יש צורך בידע כלשהו. 2 הצעות: 1. פנה בה"פ לנסיך (רון) - יש לו ברנו 5 שלו מנוע 1250 , אולי הוא יוכל לכוון אותך.כמו כן בטח ניתן למצוא HAYNES (ספר עשה זאת בעצמך למכונאות , חפש בפורום) עם הפרטים. 2. אם לא , ולמרות הקושי (כלכלי?) , גש למוסך , חוסר טיפול יזיק למנוע מאוד עקב חוסר שימון , עד כדי נזק בלתי הפיך למנוע - יעלה לך הרבה יותר. -
יש לי הרגשה שאתם שוכחים לעשות את ההפרדה בין ביטוח גוף (חובה) לביטוח רכוש. מקובל עליי לחלוטין שביטוח רכוש לקטנועים צריך להיות עממי ככל האפשר , אולי אפילו חינם (לפחות צד ג' , הרי הנזק האפשרי שיעשה רוכב קטנוע, תיאורטית לפחות , הוא אפסי). ביטוח גוף הוא עסק אחר - הרי לא משנה אם מישהו נוסע על 999 או דאלים ליברטי (אם יצליח למצוא אחד... ) או פורשה קאררה GT או אוטוביאנקי A112, זה עדיין בן אדם , שהתרסקות שלו (ולא משנה כרגע באשמת מי) תעלה לו ,לסובבים אותו ולמדינה הון תועפות (וכאן המקום אולי להוסיף שמבחינה כלכלית טהורה , בניטרול רגשות , התוצאה העדיפה לכולם היא מצבה שעלותה כמה אלפי שקלים ולא אישפוזים , ניתוחים , הפסד ימי עבודה , שלא לדבר על נכות חלילה). תסכימו איתי שיש מקום גם כאן לדרג איכשהו את הפרמיה , שכן מי שרוכב על אופניים ממונעות צפוי בסופו של יום להגיע לפחות מצבי סיכון מאחד שרוכב על R1 או 929 בצורה קיצונית , כנ"ל גם לגבי רוכב בעל וותק וידע (כן , לדעתי קורס רכיבה/נהיגה מתקדמת צריך לזכות בהנחה בביטוח) לבין רוכב פוחז (לא בהכרח צעיר , למרות שהנסיון מוכיח שיש קשר) וחסר ידע. מה שכן בולט ומהווה חוסר צדק משווע , ונדמה לי שקראתי כתבה על כך ב"מוטו" לפני איזה 347 שנים , הוא העמסת הפרמיה הגבוהה על ציבור הרוכבים עקב נטייתם להיפגע יותר. ביטוח חובה לא צריך להיות עפ"י סטטוס כלכלי - כמו שציינתי , הוצאות על נפש לא קשורות לכלי התחבורה - אלא שווה פחות או יותר לכולם ,לא משנה באיזה אמצעי הוא בוחר להתנייד. הדירוג צריך להתבצע , מתוך נק' הבסיס הזו , עפ"י "תרומתו" האפשרית של הנהג/רוכב לרמת ההוצאות של הכלל באמצעות הסיכון האפשרי שהוא מהווה. יש מדדים מצויינים לאיך וכמה צריכה להיות תוספת/הפחתה עפ"י הנק' שציינתי למעלה - בהרבה מדינות בעולם. ערך הרכב הוא לא אחד מהם (רמז - גיל , וותק , כח מנוע וכו' הם כן). כל מי שמשתמש בכלי תחבורה פרטי (ממונע) צריך להשתתף בביטוח החובה בצורה שווה פחות או יותר. אבל בארץ הרי הניהול הוא בידי חכמי חלם , אז דופקים את האופנועים , מדי פעם מנסים לזרוק איזו עצם לזה או להוא . רווח לא ייצא לאף אחד מזה.
