שמר
-
הודעות
14,585 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי שמר
-
השאלה אם הרעש מהסאן רוף או האנטנה ? אמרת שאתה נוגע בזכוכית של הסאן רוף הרעש משתנה. בכל מקרה - האנטנה , אם אין חלודה - זה ממש שטויות. הנזק הגדול הוא הפנס של התאורה הפנימית , המתוכנן במיוחד להישבר ברגע שתנסה להוציאו ממקומו. אחרי פירוק הפנס יש שני אומים 9 או 10 מ"מ , המתפרקים בקלות בעזרת בוקסה . השלב הבא - הסרת האנטנה , ניקוי השטח , וסגירה. אם הגומייה של האנטנה התייבשה - אנטנה קומפלט עולה בערך 50 ש"ח.
-
סתם רעיון. יש לך 106 , נכון ? החלפת לאחרונה אנטנה או משהו בסגנון? אם לא , התכוונת שעדיין אין לך נזילות מים...
-
הסמלון שלי (גם כן הרכב שלי) חפש CITROEN 2CV
-
בני , אמנם אתה צודק במאה אחוז שמבחינת החוק היבש הבוחן פעל על פי תפקידו. אבל , וזה אבל גדול - יש כאן מידה לא מועטה של רשעות מצד שוטרים מסויימים כלפי אנשים שאוהבים את רכבם/לנהוג באשר הם. אני בטוח שאתה יודע שהמשטרה ,עקב כח האדם המוגבל שלה - מתעדפת את הטיפול שלה בעבירות שונות על פי חומרתן. גש לתחנת משטרה והגש תלונה על גניבה, איומים , מכות , הטרדה , רעש שלא בשעות המנוחה וכו' - לבד ממילוי פרטי התלונה ומכתב כעבור 3-4 חודשים על "סגירת התיק מחוסר עניין לציבור" לא ייצא מזה כלום. המשטרה כן תזיז את עצמה אם מדובר ברצח,אונס , הפרעה חמורה לסדר הציבורי וכו'. לצערנו זה עובד כך. וניתן גם להבין את המשטרה - העובדת תחת אילוצים כמעט בלתי אפשריים (הדבר היחיד הקשה לעיכול הוא היחס האנושי המתקבל מהשוטרים , אך גם הוא פועל יוצא של השחיקה העצומה , ולעיתים, מה לעשות , של רמת כח האדם במשטרה). אבל שים לב מה קורה בנושא רכב ? אני רואה יום יום עשרות רכבים עם ליקויים מטורפים - צמיגים שמאיימים להתפקע , פנסים שאינם , רעשים שמעידים על מכלולי ההינע שעומדים להתפרק , משקל עודף , זיהום אוויר מטורף. כל אלה ממשיכים לנסוע ללא הפרעה , וזה כי יש לבוחן כזה זמן לטחון רכב כמו של דרור , שבבירור לא נמצא על הכביש רק כי אין לבחור כסף למשהו אחר , אלא בגלל שהבחור חובב רכב ומנסה להביאו לרמה (בטיחות ומכונאות) גבוהה ככל הניתן. דרור לא היה טלית שכולה תכלת כאן , אבל באמת שיש דברים הרבה יותר חמורים מאשר נסיעה תחת כותרת "תיקונים" וצפצפה (תסכים איתי שאי פעולת אור דרך אינה ליקוי בטיחותי משמעותי ).אם המשטרה כבר פתרה את כל בעיות הפשיעה במדינה הרי יש למצות את הדין עם עבריינים כבדים כמו דרור. כל עוד זה לא כך... דבר אחרון - מדובר בהתנכלות (אם בכלל) של השוטר . התנכרות הינה להתנהג למישהו כאל נוכרי , זר - כלומר להתנהג כאילו אין מכירים אותו. התנכלות הינה נסיון להרע . הצקה וכו'. ברשותכם אתקן את הכותרת. אבשלום קור.
-
מערכת לבד זה לא 1000 ש"ח. מערכת מסאטן , או פוטר , או כותנה 100 אחוז - וגם , רק סדרות הייצוא של "כיתן" , מתקרבות לזה. לבד לא.
-
זה בהנחה שהוא לא מעוניין ברישוי בר תוקף לרכב...
-
אתה צריך נורת ביקורת 12 וולט. פעם תבדוק את הפלוס - גע בצד אחד בחוט של הפלוס , ועם צידה השני של נורת הביקורת בגוף הרכב. פעם שנייה הפוך - נגיעה בחוט של המינוס , ועם נורת הביקורת במקור מתח (+). במקרה שמגיע רק חוט אחד לאור החנייה (לא מכיר את הוולוו) - יש לוודא מתח (+) בלבד , כפי שהסברתי . מינוס - וודא פשוט שהמגעים נקיים בין הנורה לבית שלה. אגב ,לדעתי הבעייה שלך היא דווקא מכיוון מתג האורות/פיוזים , ולא מינוסים. אם לא מגיע מתח לנורה זה צריך להיות הכיוון שלך.
-
הרפידות הן חלק ממערכת הבלימה באמצעות דיסק. הן קטנות. דיסק קטנה(אנחנו מדברית מוסכניקית , כן?) = דיסקית . עוד אופציה (הזוייה משהו ,שכרגע העליתי במוחי הקודח , אבל לך תדע) - אם ראית פעם רפידה מקרוב , היא למעשה פלטה אפורה שטוחה , החצוייה באמצעה בחריץ. כמו כן אם היית בצבא - בוודאי פגשת בדיסקית הצה"לית , שגם היא - הפלא ופלא - פלטה אפורה שטוחה , החצוייה באמצעה בחריץ. לך תדע. לגבי החלפת הדיסקים - בעיקרון צריך לחרוט דיסקים במקרים הבאים : 1. השחיקה שלהם לא הייתה אחידה , מה שיתבטא ברעידות בבלימה. 2. הרפידה נשחקה עד תום , ולמרות זאת נעשו נסיונות בלימה , על הברזל , מה שייצור חריצים בדיסקים. 3. התחממות היסטרית של הדיסקים , עקב בלימה אגרסיבית וכו' - שעשוייה ליצור עיוותים כלשהם. 4. בלאי של הדיסק , אחרי הרבה-הרבה קילומטרים. ניתן לידיעתי לבצע חריטה ליישור הדיסק פעם פעמיים , ואח"כ חובה להחליף לצלחות חדשות. כמובן שבמקרה של עיוות רציני יהיה צורך להחליף אף ללא חריטה. בכל מקרה צריך לבקש לראות את הדיסקים אם יש ספק.
-
סלוניה כבר ענה בצורה די מפורטת. "פתיחות" - ייתנו יתרון לבנזין . האצות ביניים - בד"כ לדיזל. ביצועי המנוע אינם ערך מוחלט של הספק/מומנט. המון תלוי בעקומת ההספק/מומנט - ומכאן , שזה תלוי בעיקר בסל"ד ההתחלתי (ובהילוך) ממנו משווים בין המכוניות. כמובן שלא התייחסתי לרכב ספציפי , בו יש לקחת בחשבון גם את מצב המנוע וכו'.
-
טוב לדעת יותר טוב לקרוא בפורום הודעות אחרות לפני שכותבים. אתה צודק , אבל לא הייתי כאן כל סוף השבוע וואלה , צודק מאה אחוז. מצטער. חברים , משתמשים וקוראים יקרים. אני מכריז בזאת על תיקון לחוקי הפורום - פרק 13 סעיף ב3'. מהיום ואילך יהיה כל משתמש פטור מחוקי הפורום , וכן מקריאת הודעות שהופיעו בסוף השבוע , שימוש באופציית החיפוש או כל פעולה דומה. התקבל בקריאה שלישית , היום - י"ה בניסן ב' , הבבל"ת .
-
טוב לדעת יותר טוב לקרוא בפורום הודעות אחרות לפני שכותבים.
-
בפעם ה-1800 ממל"ז לא מצלם. לא עצרו אותך , אין דו"ח.
-
כן מצטרף לשאלה של אנזו. אני כל בוקר רואה את הניידת הזאת באזור של גדרה. כן יש לשוטר כמו שתי כונוסים על הגג של האקורד, ואני יודע שזה כבר נידון פה אבל אף אחד לא ענה על זה? אז מישהו יודע מזה? טוב , נדון כאן : http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=30016&postdays=0&postorder=asc&highlight=%E0%F7%E5%F8%E3&start=0 ומוסבר כאן : http://www.speedtraps.co.il/pages/newhome.html לך ל"מכמונות השונות" , "Moving Radar" - מדובר על המכשיר שבתמונות ובהסבר.
-
רפידות בלאנטיס המוחלפות כל 30K הן לא תופעה נדירה. פחות מזה זה כבר מוזר/מחשיד
-
דה שבו מגיעה ל-120, גם ל-140 על השעון. כל זה בתנאי שאתה מוכן להחליף מנוע מייד אח"כ... הסיפור על הדה שבו הוא אמנם אגדה למיטב ידיעתי ,אבל יש לא מעט הגיון , מהסיבה הפשוטה שמהלך המתלים ברכב הוא כחצי מטר כדי להחליף פנצ'ר צריך ג'ק כמעט בגודל של היי-ליפט... נסו להיכנס לסיבוב מהר, הרכב פשוט מתכופף קצת , וזהו. עד היום יש לי צלקת במרפק מהסיבובים
-
תעיין עוד קצת ותראה שמדובר במצלמת וידאו המשמשת לאבטחה או בקרת תנועה. לא מצלמת מהירות.
-
הואסקאר (VASCAR), כמו רוב המכמונות בארץ (חוץ מהמולטנובה - המצלמה) , מחייב את השוטר לעצור אותך ןלהציג בפניך את המהירות בה , לטענתו , נסעת. אחרת אין ערך למהירות המוצגת לו על המכשיר. לגבי שיטת התפיסה. מה שתיארת הוא בדיוק שיטת העבודה של התפיסה. הצמדות לרכב הנוסע מהר , בנתיב שלידו , ונסיעה משותפת במהירות כזו לאורך לפחו 200 מטר (עד שיקום זה שפשוט ייתן קטנה בהגה ויעשה לניידת ניסוי בלמים ). לצורך המדידה השוטר ילחץ על המכשיר 4 פעמים. פעם כשנדמה לו שאתה חולף על עצם X, פעם כשהוא חולף על פניו. פעם שלישית כשאתה חולף על עצם Y במרחק מסויים ופעם רביעית כשהוא חולף על פניו. ארבע המדידות , בקיזוז זמני טעות הנובעות מהתפעול הידני ,מהוות לטענת המשטרה והיצרן אמת מידה מספיק מדוייקת כדי לחשב מהירות בתלות בדרך ובזמן. אני מניח שבבית משפט , עו"ד טוב יוציא אותך. יש רק שיטה אחת נגד המכמונת הזו. ראיתם רכב חשוד נצמד אליכם מצידכם ? ברקס היסטרי. מכיוון שמדובר בחישוב מהירות ממוצעת בקטע מסויים , בלמתם ?דפקתם לו את הקריאה...
-
ולא , הוא לא יעזור
-
מה זה ספר ?
-
ערוך חיפוש בפורום על ואסקאר , וסקר ,VASCAR.... ואם זה לא יספיק , אז : http://www.topspeed.co.il http://www.speedtraps.co.il
-
לגבי מה שפאדי כתב ומעט הסטוריה ,מזכרוני הרעוע : איך ולמה נחלקים הערבים תושבי ישראל? הסברה הרווחת היא שהערבים ילידי הארץ הינם צאצאי השבטים המקומיים מתקופת התנ"ך . אם זכור לכם משהו משיעורי התנ"ך - יבוסי ,חיווי,פריזי,פלישתי ועוד. אחרי שמלכות ישראל נחרבה (ע"י הרומים), הם נותרו בארץ , תחת שלטון רומי והשלטון הביזנטי אחריה.עם נפילת האימפריה הביזנטית הייתה השפעה ערבית (כלומר מחצי האי ערב - סעודיה של ימינו) . כך היו פני הדברים פחות או יותר עד תחילת ימי הביניים , בסביבות 1100-1200 לספירה. אז החלו הנוצרים להתארגן ברחבי אירופה על מנת לשחרר את ארץ הקודש מעול הערבים. ההתאגדות הזו כללה אבירים ולוחמים שנקראו צלבנים , כיוון שהמסע לארץ הקודש (ישראל) כונה מסע הצלב , על שם הצלב אותו נשא ישו על גבו. הצלבנים אכן כבשו את רוב ארץ ישראל , אך אז החלו הערבים ,בראשות סלאח-א-דין , להילחם בצלבנים ולסלק אותם צעד אחרי צעד מישראל. בתקופת שלטונם של הצלבנים התנצרו חלק לא קטן מתושבי הארץ . אלה מהם שנשארו נוצרים הם היום אבות המשפחות הנוצריות החיות כאן. כאשר הגיעו הערבים בסביבות שנות 1300 לספירה (קצת לפני) חזרו רוב התושבים לדת האיסלאם ,מלבד כאלה שנשארו נוצרים. כך התנהלו הדברים כ-200 שנה , עד לעליית האימפריה התורכית העות'מאנית , ששלטה בארץ 400 שנה בדיוק , ולמרות היותה מוסלמית לא כפתה יותר מדי את עצמה על הנוצרים. 1917 , כבשו האנגלים את הארץ , ואז החל המנדט הבריטי (בו כמובן לא הייתה לנוצרים בעייה לחיות) , ולאחר מכן מדינת ישראל. רוב המשפחות הערביות נוצריות החיות היום בארץ הינן משפחות וותיקות מאוד , ולרוב גם מבוססות כלכלית , ובממוצע בעלות השכלה גבוהה יותר. רובן חיות היום באיזור נצרת והכפרים הסמוכים (יפיע , ריינה) , באיזור י-ם (במיוחד בא-ראם) , חיפה , יפו ועוד. ככל הידוע לי , לא תמצאו נציג נוצרי בארגוני הטרור , או העויינים לישראל , וזאת גם בגלל הדת השונה (אין ג'יהאד , אין בתולות בגן עדן , אין מוטיבציה) וגם בגלל המצב הכלכלי העדיף של רובן. לגבי המלחמה בה מעורבים נוצרים באירלנד? המאבק שם הוא בין נוצרים לנוצרים. משני זרמים - הפרוטסטנטוי , והקתולי , שהם , בגדול , הזרם הקונסרבטיבי והאורתודוכסי של הנצרות , כלומר הקתולים הם המחמירים יותר. אנגליה שלטה באירלנד כולה עד לתחילת המאה ה-20 , כאשר המקומיים היו קלטים , כלומר שבטים מקומיים שחיו שם מאז לפני ימי הביניים. הקלטים היו ברבות הימים קתולים ברובם , כאשר הפרוטסטנטים היו אנגלים שבאו במאות ה-18 ואילך והתנחלו בשטחי אירלנד, בעיקר בצפון. בתחילת המאה קיבלה אירלנד עצמאות בחלק מהאי -הרפובליקה האירית שבירתה דבלין. , וחלקה הצפוני של אירלנד נשאר בשליטה אנגלית ובירתו בלפאסט. מכיוון שהקתולים זעמו נגד המתנחלים החיים בארצם לשעבר , הם פתחו במאבק מזויין , כולל טרור ,פצצות כנגד אוכלוסייה אזרחית ועוד (נשמע מוכר משהו , המאבק הזה. לא?) נכון להיום , שם כבר כנראה נשפך (לטעמם) מספיק דם , ושתי המדינות הללו בעיצומו של תהליך שלום. אגב , פאדי - היו עוד ארגונים נוצרים שהגיעו למצב של טרור : הבריגדות האדומות באיטליה , באדר מיינהוף בגרמניה , ETA (המחתרת הבאסקית) בספרד ובטח שכחתי עוד כמה.
-
אני בעיצומו של סקר מעמיק (אההממממ...), התחלתי עם קצר ודק...
-
תרשה לי לא להסכים. סליחה מראש לילדים ולגברות בפורום, אבל בעיני מנוע שלא מצליח להפיק מומנט מכובד ומנסה לפצות על זה בסל"ד (מי אמר הונדה?), זה כמו גבר שיש לו ז*ן קטן וחושב שיפצה על זה אם יז**ן מהר. אני לא מסכים אם כבר זה ההבדל בין קצר ועבה לבין ארוך ודק.
-
טוב , להצטרף לאיחולי ההחלמה זה לא חוכמה , אבל בכל זאת , באמת , שתחזור לפחות למצב של לפני ושהדרך תהיה כמה שיותר קצרה. אני רוצה להדגיש כמה דברים , שבעיני חשובים ולא זוכים מספיק לדגש עד כאן. 1. האיתות. פאק על האיתות. הוא שווה לתחת בעיניי. קודם כל , ולפני מחשבות על איתות. מבט . במראה , הצידה ,קדימה ,אחורה. הכל. רק אחר כך לאותת. עשירית שנייה אחרי , שנייה אחרי ,5 שניות אחרי. לא משנה. אבל קודם כל , לעזאזל , תוודאו שבעצם הסטייה שלכם אתם לא גורמים הפתעה למישהו , או שלפחות הוא הבין שבכוונתכם לפנות/לסטות. הדלקת האיתות עצמה לא עוזרת , גם אם נניח , אתם בכביש מהיר ,על 90 , רוצים לעקוף מישהו ולעלות ל-100 , מאותתים לפני ורק אז סוטים מהנתיב. עדיין , זה שמגיע על 180 , הטמבל , העבריין , שלא מעניין אותו שאתה רק רוצה לעקוף את המשאית שלפניכם , לא יספיק לעצור וייכנס בכם. נכון , הוא זה שנסע במהירות בלתי סבירה באותו רגע. אבל עדיין , אתם אלה שסטו מהנתיב. קודם כל תדאגו להציץ במראה ולראות שאותו טייס לא מגיע במהירות גבוהה. אחר כך , בבקשה , ובכל הכבוד , תאותתו . שכולם יראו אתכם. אבל קודם כל תתחברו לסביבה עם המבט , ואל תפתיעו אף אחד ואח"כ : "אבל מה אתה רוצה ? אותתי !". 2. קשר עין עם הנהג שלפניכם , לידכם , אחריכם : תמיד תחפשו לאן הולך המבט של הנהג. ותנסו להיות איתו עין בעין. גם אם לא , לפחות אתם רואים לאן המבט שלו הולך ותוכלו לצפות את תגובותיו. חוסך מכם את השנייה שלרוב מבדילה בין תאונה ל"כמעט". 3. כשאתם לא מחפשים את מבטי הנהגים , השתדלו להביט כמה שיותר רחוק. 10 המטרים הקרובים אליכם לא רלוונטיים כי ב-99.9 אחוז מהמקרים , המוח כבר קלט את מה שמתרחש שם ונתן את ההוראה המתאימה לחלקי הגוף המשתתפים בנהיגה. לעומת זאת , כמה שתביטו יותר רחוק , יהיה לכם את תמונת מצב הכביש ותוכלו להתכונן למה שקורה.
-
אני מבקש . בואו לא נפתח כאן ויכוח פוליטי. יש כאן יותר מדי רגשות מעורבים , בואו נשאיר את הפורום , גם אם אופ-טופיק , מחוץ לפוליטיקה , ובטח ויכוח כזה.
