shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
כישלון בטסט על זיהום אויר, יונדאי אלונטרה 2006 דיזל
shha פרסם הודעה בנושא של jaguarr בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לשאלתך, היתה ירידה בהספק, אבל נראה לי שזה לא רלוונטי לגביך. הרכב שלך עם מנוע אטמוספירי ולא טורבו, נכון? זה נכון רק לגבי מנועים עם טורבו. עדיין, נראה לי שכדאי שתבדוק את נושא הצנרת אויר אצלך כפי שהמליצו לך, כי נראה לי ש 1.4 זה עדיין גבוה קצת. -
כישלון בטסט על זיהום אויר, יונדאי אלונטרה 2006 דיזל
shha פרסם הודעה בנושא של jaguarr בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מסכים בהחלט עם מה שנאמר כאן לגבי בדיקת הצנרת אויר והאקורדיון (צינור האויר המוליך מבית פילטר האויר לבית המצערת). אני אוסיף נקודה נוספת. בטסט לפני כשנה הרכב דיזל שלי עבר באופן גבולי את בדיקת זיהום האויר. גם אני אז שאלתי את עצמי מדוע התוצאות גבוליות? אחרי זמן מה היתה לי בעיה עם שסתום הואקום של הטורבו. החלפתי אותו (אגב, ניתן לנקות אותו ולהחזיר לרכב, למרות שזה קצת טריקי ועלול להישבר, יש מדריכים מצולמים ביו טיוב. אגב המדריכים הללו ממליצים על ניקוי השסתום אחת לתקופה). בטסט האחרון הרכב עבר את הבדיקה בקלות הרבה מתחת למקסימום. עכשיו גם גיליתי שהאקורדיון אצלי מתחיל להיסדק, אם כי לא ראיתי חור עובר, למרות שלא בדקתי את כל הצינור בגלל גישה לא נוחה. הזמנתי צינור חדש ואני אמור להתקין אותו בקרוב. -
ברכב שלי המצבר מחזיק שנתיים. בפעם הראשונה שהרכב לא מניע וגיל המצבר שנתיים או קרוב, אני מיד מחליף מצבר. זה מצבר של 95A שמחירו כ 1000 שקל. עדיף לקנות מצבר חדש בתכיפות רבה יותר מאשר להיתקע עם הרכב בלילה רחוק מהבית.
-
שרשראות זהב נפלו לתריס הפשרת אדים, סיאט איביזה 2011
shha פרסם הודעה בנושא של XTROX בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אולי אפשר להגיע אל השרשרת דרך תא הכפפות והצנרת של פילטר בקרת האקלים. שווה בדיקה. -
הייתי רוצה שתהיה שכן שלי. אצלי בחניה בבית, מישהי חנתה במעבר. השכן שלא הצליח לצאת בקלות מהחניה שלו, פגע במראה הימנית שלי ושבר אותה. הוא לא הודיע לי ולא השאיר פרטים. פשוט התעלם. לא פניתי אליו ולא אמרתי לו מילה. הזמנתי מראה (80 שקל) ותיקנתי בעצמי וזהו. כמו שאמר אשרי, יצאת צדיק. בקשר לסכום, זה סביר, למרות שרוב האנשים היו לא טורחים לבקש.
-
אם כבר צמיג סיני... יש איזשהו מותג מועדף?
shha פרסם הודעה בנושא של The Driver בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
9 שנים לצמיגים זה באמת המון זמן. אצלי ברכב הצמיגים מחזיקים בן שנתיים לשלוש שנים וחצי. דבר אחד למדתי: לא תמיד מה שיקר הוא יותר טוב. דווקא צמיגי בריג'סטון מקוריים ויקרים (1000 שקל לצמיג) החזיקו רק שנתיים בעוד צמיגים אחרים שעלו חצי מזה החזיקו שלוש ואפילו שלוש וחצי שנים. -
כשללקוח עולה להחליף רפידות 200 או 250 שקל (רפידות+עבודה) אז אתה בהחלט צודק שאין טעם להגיע למוסך שוב בשביל לחסוך 50 שקלים. אבל כשרפידות בחנות עולות כ 120-150 שקלים, אבל במוסך גובים ממך כ 600 שקלים עבור הרפידות+העבודה, זה כבר ייותר בעייתי, בייחוד כשצריך להחליף גם מקדימה וגם מאחורה שזה כבר 1200 שקל. עוד דבר שמעצבן זה שמחיר חריטה של צלחות כמעט זהה למחיר צלחות חדשות (הבדל של כ 40 שקלים). עדיף כבר לשים צלחות חדשות.
-
עכשיו אני יודע כמה זמן לוקח למכס לשחרר פריט שאינו חייב אישורים: 15 יום.
-
במקרה שלי מדובר בצינור אויר לרכב. זה נכלל בקטגוריה של פריטים לשחרור מהיר במכס, אבל עדיין כבר 11 יום ואין סימן שמשהו זז שם במכס.
-
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בקשר לירקות במסעדה. גם לי המוסכניק העלה את הדוגמא לגבי הירקות במסעדה כשסירב לקבל חלק שהבאתי, אבל יש כאן היתממות מצידו. ראשית בחשבונית של המסעדה אתה לא מקבל חלוקה למחיר הירקות ומחיר העבודה. יש מחיר אחד: מחיר המנה. המסעדות לא קונות את הירקות ב 6 שקלים לקילו ומוכרות אותן לך ב200 שקלים לקילו. הן מוכרות לך מנה. בדיוק כמו שיצרן מכוניות מוכר לך מכונית ולא ברזלים +פלסטיק+עבודה. במוסך זה לא כך. המוסך מוכר לך חלקים ומוכר לך עבודה. יש הפרדה מוחלטת בן שני החלקים הללו. משכך, זה נתון לשיקול דעתו של הלקוח האם לקנות גם את החלקים, כך לפי התקנות החדשות וגם לפי ההיגיון. הבדל נוסף, במסעדה האוכל מוכן מראש או מוכן חלקית מראש ואם הלקוח ירצה להביא את הירקות אתו הוא יצטרך לחכות שעות למנה שלו ויעזוב לפני שיאכל. הכי חשוב, עוד לא ראיתי לקוח שדרש להביא את הירקות אתו למסעדה, כי כל אדם הגיוני מבין שזה לא מעשי וגם לא יוזיל את המנה בכלום, כי במסעדה אתה משלם בעיקר על העבודה. עכשיו תגיד שגם במוסך יכולים לעבוד לפי השיטה הזו. מחיר החלק יהיה אפס (בהגזמה, כמובן), או שמחירו יהיה בדיוק כמו שעולה ללקוח לקנות בעצמו וכל השאר יועמס על העבודה. בבקשה. זה בדיוק מה שהתקנות הללו מכוונות אליו. ליצור תחרות בתחום חלקי החילוף ושהלקוח לא יהיה לקוח שבוי בידיים של המוסך. באשר למחיר העבודה, המוסכים יכולים עד מחר לומר שהם יעדכנו אותו למעלה בגובה ה"הפסד" על החלקים. כוחות השוק ימנעו זאת מהם, אחרת הם יישארו ריקים. המוסך דומה יותר לשיפוצניק, כמו שאמר כאן אחד החברים ולא למסעדה. בקשר לחלק הראשון של מה שאמרת, החוק אומר שזה הרבה יותר לא הוגן לתת מחיר שונה על עבודה ללקוחות שונים, מאשר לבקש הצעת מחיר ורק אחר כך להביא את החלק בעצמך. לא רק לא הוגן, גם אסור. בגלל זה יש את חוק סימון מחירים ובגלל זה המוסך מחוייב להציג מחירון על שלט. -
היי, מישהו התנסה לאחרונה בפריט יבוא שהסטטוס שלו Awaiting customs inspection? כמה זמן לוקח להם לבדוק ולשחרר? תודה
-
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לדעתי התוצאה הראשונית של התקנות הללו תהיה שמעכשיו מוסכים יזהרו שלא לדחות לקוחות המביאים את החלק עמם. בהמשך, זה יכול לקרות מהר וזה יכול לקחת שנים, מחירי החלפים יירדו. בכמה יירדו? קשה לומר עכשיו. האם מחיר העבודה יעלה? - יתכן. בכמה? קשה לומר עכשיו. האם התוצאה הכללית תטיב עם הצרכן? לדעתי כן. מצב הצרכן יוטב גם בהיבט המחיר וגם ביכולת שלו להשוות את מחירי העבודה במוסכים. האם בעלי המוסכים והיבואנים אוהבים את התקנות החדשות? ברור שלא! וזה כשלעצמו הסימן המובהק שהתקנות הן לטובת הצרכן. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כי המחיר אצל רופא השיניים זה בעיקר על העבודה. החומר כאן הוא שולי כמו שאמרת והרופא לא גוזר שם קופון. אותו דבר במעבדות הסלולר. אם תתעקש להביא חלקים לבד לרופא השיניים או למעבדת הסלולר זה פשוט יעלה לך יותר יקר. כי שם באמת ללקוח הפרטי העלות להשגת החלק הרבה יותר יקרה מאשר לאיש המקצוע. במוסכים עלות החלקים היא חלק משמעותי מהעלות הכוללת וזה בגלל שהחלקים יקרים ובנוסף לזה יש ניפוח מחירים מונופוליסטי. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כמו שאמרו כאן יש שעתון מוגדר לכל עבודה במוסך. זה כמעט בלתי אפשרי ללקוח לבדוק את זה ולכן הלקוח מקבל הצעת מחיר כללית על העבודה. בקשר למקרה שציינת, אתה יכול אולי להשוות את מחיר העבודה לפעם קודמת שבה רכשת את החלקים מהמוסך. אם יש הבדל מהותי אתה יכול לפנות למוסך ולדרוש הסבר או להגיש תלונה כנגדם. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תאמין לי לא הבנתי מה הבעיה. אין תקין אחיד בחלפים. יש חלק מקורי, יש חלק תחליפי, יש חלק משופץ ויש חלק מפירוק. מה הבעיה עם זה כל זמן שהם עומדים מאושרים להרכבה על הרכב (במידה ונדרש אישור). אם הלקוח טעה והביא חלק לא מתאים שילך שוב ויחזור עם חלק מתאים. בפעם האחרונה שהייתי במוסך כשלהך לי שסתום, המוסך דרש מחיר מטורף על החלק אבל אמר שאין לו את החלק וידרשו 3 שעות לחלק להגיע ממחסן היבואן. אמרתי לו שאין צורך אני אביא לו את החלק. הוא סירב בתוקף, טען שבעל המוסך לא מסכים לכך ואפילו צעק עלי. הוא כמובן לא טרח להראות לי את החלק ולהסביר היכן הוא יושב ברכב. הכל בסוד גמור כדי שלא אבין ולא אדע. הייתי בלחץ ולא ידעתי מה לעשות. אמרתי לו בסדר שיזמין. אחרי דקה של חשיבה התחרטתי. אמרתי לו שלא יזמין, שיסגור את הרכב יקבל את שכרו על הבדיקה ושלום ולא להתראות. הזמנתי את החלק ברשת, הרכבתי לבד בחמש דקות וחסכתי 2000 שקל. מאז לא חזרתי למוסך ההוא וגם לא אחזור לעולם. זו התנהלות תקינה של מוסך בעינך?! וזו ההתנהלות לגבי כל לקוח במוסך (למעט אולי כלפי עובדי המוסך ובני משפחתם). ככה צריכים להיראות יחסי עסק-לקוח?! אם כולם יצייתו לחוק, הכל יהיה יותר שקוף, יותר הוגן וכולם ירוויחו, חוץ מיבואני הרכב. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מה הקשר לתקן אחיד בחלפים ומה הקשר לשירות או שירות מומחה? מקווה שכל בעל מוסך הוא מומחה במקצועו אחרת בשביל מה אני צריך אותו?! בקשר לכח עודף אצל יבואני הרכב - אתה צודק. זה בדיוק מה שהתקנות החדשות באות לתקן! בגלל הכוח העודף של יבואני הרכב, הם מכריחים את המוסכים המורשים להשתמש רק בחלפים שלהם. כשהם המונופול קל להם מאוד להפקיע מחירים ולייקר לכולנו את החיים. התקנות לא פוגעות במוסכים אלה ברווחי היתר של היבואנים. אם בעל המוסך יחשוב שמחירי העבודה שלו אינם מצליחים לקיים את המוסך אז שיעלה את המחיר. אף אחד לא מונע ממנו. אני כלקוח אחליט אם המחיר של העבודה שלו נראה לי או לא. אתה יודע שהרבה שנים שילמתי מחירי עושק על החלפים וכשהתלוננתי על כך במוסך, מה הם אמרו לי? "זה לא קשור אלינו. אנחנו לא מרוויחים על החלקים ואנחנו לא קובעים את המחיר שלהם. זה היבואן קובע. אנחנו קונים ממנו וזה המחיר שלו". היום אני פחות נאיבי ויודע שהם שיקרו לי במצח נחושה. למה בעל מקצוע צריך לשקר כך ללקוח שלו?! -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אתה זכאי לדעתך, רק אני לא מבין איך מבחינתך מוצר שעולה בחו"ל 300 שקל ונמכר כאן בארץ ב 2000 או 3000 שקל, זה לא כשל שוק?! ויש המון דוגמאות כאלו. אם אני כלקוח רוצה לרכוש מעסק שירות אחד ולא שירות אחר והעסק, שקיבל רישיון מהמדינה לתקן את הרכב שלי ושלך, מתעקש למכור את 2 השירותים או כלום, איך זה לא כשל שוק?! אתה הרי יודע שאם אכנס לסופר ואבקש לקנות חלב והם יתעקשו שאני אקנה חלב ולחם או כלום, מיד ישללו לעסק הזה את הרישיון, אז למה למוסך זה מותר?! אתה טוען שהרגולציה כאן לא נדרשת ואינך מסביר מדוע היא לא נדרשת. הטענות שלך לא מגובות ברציונאל. טענות סתם ותו לא. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
התקנה הזו מטפלת בכשל שוק חמור שמונע תחרות בענף חלקי החילוף והמוסכים. חבל מאוד שאתה לא מבין זאת אחרי כל הדיון הארוך שנוהל כאן. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
רכישה מחנות וירטואלית הינה חוקית ולכן האחריות תקפה. בהתחלה גם אני חשבתי שהאחריות תהיה רק על חלק מקורי ולא כך. האחריות תהיה על כל חלק שנרכש כחוק, מקורי או תחליפי. גם המוסכים רוכשים חלקים תחליפיים ומזדכים אצל יצרן החלק התחליפי או אצל היבואן של החלק התחליפי ולכן אין עם זה בעיה. באשר למשך האחריות, אני לא יכול לקבוע בוודאות, אבל אני מניח שלגבי רוב החלקים אם לא כולם, האחריות היא כפי שהיצרן שלהם נותן. כרגע זה לא עומד במבחן המציאות, כדבריך, מאחר והתקנות החדשות רק הופיעו ברשומות והן תיכנסנה לתוקף בעוד כ 30 יום. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לשאלה הראשונה שלך: האחריות לחלק אינה ניתנת לא ע"י המוסך ולא ע"י היבואן. האחריות לחלק ניתנת ע"י יצרן החלק. המוסך יוריד את החלק התקול ויחזיר ליבואן ויזדכה עליו ויתקין ללקוח חלק חדש. היבואן יחזיר ליצרן את החלק ויזדכה עליו או יקבל חלק חדש תמורתו. יוצא שהחלק שרכש הלקוח ישירות מהיצרן או דרך חנות שלישית מקבל את האחריות מהיצרן. המוסך והיבואן משמשים רק כלי להעברת החלק. הם אינם ניזוקים כספית. בדיוק מה שקורה כשהחלק נרכש מהמוסך עצמו. לשאלתך השניה: בזמנו יבואני הרכב טענו כנגד המוסכים כי חלק שהורכב ע"י המוסך אך לא נרכש ישירות מהיבואן, לא יקבל אחריות מהיבואן. המוסכים התנגדו לכך ועמדתם התקבלה. עכשיו המוסכים רוצים לעשות ללקוח הפרטי את אותו תרגיל שרצו לעשות להם היבואנים. לכן גם טענת המוסכים נדחתה. לא מדובר כאן על אמירה ריקה, אלא על צדק בסיסי ויעילות לוגיסטית. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עוד דבר, מסתבר שגם כאשר הלקוח קונה את החלק בעצמו ומגיע למוסך שירכיבו לו, הרי לפי התקנות החדשות האחריות של המוסך על העבודה והחלק קיימת בתנאי שהחלק נרכש כחוק. הטענה של נציגת המוסכים בנושא האחריות נדחתה ע"י וועדת הכנסת . יו"ר הוועדה טען כי אל למוסך לעשות ללקוח מה שהמוסך אינו רוצה שהיבואן יעשה לו. הכוונה כאן היא שישנה אחריות של יבואן לגבי חלק חילוף שהורכב במוסך גם אם החלק חילוף נרכש ע"י המוסך לא ישירות מהיבואן. מסתבר שהחוק לא כל כך פרוץ. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
גם את חוק שיויון הזדמנויות בתעסוקה ואי אפליית נשים, נכים ומבוגרים בקבלה לעבודה אף אחד לא ממש אוכף. אז מה? לבטל ? החוק קובע נורמות רצויות. את ההמשך יקבעו האזרחים. גם מסע של אלף קילומטר מתחיל בחוק חלפים אחד קטן. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לידיעתך, לא כל חלק שצריך להחליף משבית את הרכב. שנית תמיד אפשר להזמין חלק בדואר מהיר. זה מגיע תוך כמה ימים והעלות הנוספת של המשלוח זניחה לעומת החיסכון. -
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
-
תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח
shha פרסם הודעה בנושא של shha בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הביאו לך כאן דוגמאות של חיסכון של אלפי שקלים לפריט ואתה ממשיך לטעון שמדובר על כמה שקלים...
