Jump to content

TechnoRate

  • הודעות

    97
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי TechnoRate

  1. עוד משהו קטן על חומר הניקוי: רכשתי בארץ, הדגם הינו 5111 ולמרות הכיתוב בחזית (נראה כמו סתם ספריי קובוקטורים) הוא מיועד לטיפול במנועי GDI ראו לינק לווידאו: https://products.liqui-moly.com/pro-line-throttle-valve-cleaner-5.html
  2. שלום, גם ברשותי רכב עם מנוע GDI, קיא קארנס שנת 2013, NU2000. יתכן ממש אותו המנוע כמו של פותח השרשור. הרכב אצלי החל מק"מ 80K וכיום עם 120K. בחצי שנה האחרונה מחשב הרכב מדווח על צריכת דלק של כ 12ליטר ל100ק"מ, כשרכשנו אותו, נתון זה עמד על 10ליטר ל100 ק"מ. הרכב מטופל כמו שעון עם שמנים ותוספי דלק איכותיים (אני מטפל). אבל למעט צריכת הדלק, וקצת טירטורים בדקה הראשונה של הבוקר, אין שום תופעה אחרת מורגשת. בקיצור, בקרוב מאוד אני מתכוון לבצע ניקוי שסתומים ידני ע"י ניתוק סעפת היניקה, והברשה של השסתומים בדומה לתהליך שממליץ Eric-the-Car-Guy. לצורך כך הצטיידתי בסט מברשות ברזל, מזרק וחומר ניקוי של ליקווי-מולי (ראו תמונה). החומר ניקוי הוא לפי הבנתי החומר שמקביל לחומר של CRC וכמוהו נועד לשימוש כאשר המנוע עובד. אך אני בחרתי שלא להשתמש בחומר כשהמנוע עובד בגלל: 1. אני מעדיף להוציא את הטינופת והחומר ידנית ולא להעביר אותם דרך המנוע והממיר הקטליטי. 2. אני בכל מקרה רוצה לפתוח את הסעפת ולראות מה באמת קורה שם (ועל הדרך לצלם תמונות ולשתף אתכם) 3. קראתי בתגובה של מכונאי כלשהו שאפשר לעבוד עם החומר גם כך. מקווה שאוכל לעדכן בקרוב
  3. האם אפשר לרכוש בארץ בקבוקונים למילוי עצמי של הגז החדש? כגון אלו:
  4. מילא על החנות אבל על המותג hi-Q גם לא שמעתי (למעט בהקשר של מכוני הכנה לפסיכומטרי, שגם הם פשטו את הרגל...) תנסה לחפש צלחות של יצרנים יותר מוכרים, כמו Brembo וכדומה. צלחות שאפשר לסמוך עליהן.
  5. אני מנסה לזרוק לך כיוון למחשבה: בעבר עשיתי נסיעת מבחן על אופל זפירה משומשת (בת 3-4, שנת 2003). לרכב זה ישנו הגה כח חשמלי. כאשר הרכב היה בתחילת הנסיעה וגם בסוף הנסיעה, עם טורים נמוכים, ההגה קפץ/בעט בזמן שסובבתי אותו. מסתבר שהתופעה הזו יכולה להגרם ממצבר חלש (למרות שלא הורגש קושי בהתנעה של הרכב במקרה שלי).
  6. לעיתים מחברים מגברים ישירות אל המצבר באמצעות כבל דק (יחסית לצמה הראשית). הכבל אמור להתחבר אל ה-'פלוס' של המצבר. תוודא שלא שכחו לחבר את הכבל (אם קיים) כאשר החליפו את המצבר. אם אתה מזהה את הכבל הזה והוא מחובר, תנסה לאתר את הפיוז שקיים בהמשך ולוודא שהוא תקין.
  7. אילתור נחמד, אבל צריך להקפיד למשוך את המשקל ב90 מעלות לידית הרצ'ט בכדי לקבל את הכוח המדוייק. כמו כן, נדמה לי שכדאי לאבטח את הרצ,ט עם היד השניה, ע"ג ציר הסיבוב, אחרת העסק יאבד אחיזה..
  8. הטווח של מד המומנט הזה מכסה מצויין את טווח השימושים ברכב פרטי. אהבתי שיש לו שתי סקאלות NxM וגם Ftxlbs . קיבל יופי של ביקורות, לדעתי יעזור לך מאוד אם תרצה להכנס יותר עמוק לאחזקת הרכב.
  9. לא אבד הכלח, לא אצלי לפחות. הונדה סיוויק דור 7, שנים 2001-2005: ע"פ Haynes צריך לבצע כל שנתיים או כ 40000 ק"מ הפרוצדורה פחות מסובכת מאשר במאזדה.
  10. הדור החמישי של אלנטרה הוא משנת 2010 עד 2015
  11. מתוך האתר של יונדאי ישראל ניתן להוריד את ספר הרכב בעברית עבור מודל 2014, זהה לשלך להבנתי (אולי הוא נמצא אצלך בתא כפפות?) בספר בסעיף 7 נמצאת תוכנית התחזוקה השוטפת, כל הטיפולים מפורטים https://www.hyundaimotors.co.il/wp-content/uploads/2014/01/Book-I35-Elantra-2011.compressed.pdf
  12. יש לי רכב בדיוק כמו שלך רק עם 100K פחות.. אם הייתי במצבך הייתי הולך על שיפוץ. אני לא קונה את הסיפור הזה על "חלקים סיניים", נשמע לי כמו קלישאה שחוקה. סתם עשיתי חיפוש ברשת ומצאתי למשל חברה בשם car-gears אשר מבצעת שיפוץ כולל התקנה של הגיר במחירים שנראים לי הוגנים. אני הייתי עושה בדיקה אצלם, בטוח יש עוד מקומות כאלו.
  13. מסכים עם Fixtrics משהו מריח לא טוב עם הדיאגנוסטיקה של מערכת החשמל
  14. תודה על ההקפצה מ2015, גם אצלי בסיווק 2003 אני שומע רעשים כאלה מדי פעם. עד כה לא הייתי מודע לכך שכדאי לגרז את מסרק ההגה. אני בהחלט מתכוון לבצע זאת בקרוב.
  15. שלום, אני רוצה לשתף אתכם במשהו שלמדתי במהלך ההחלפה של הבולמים הקדמיים ברכב מסוג הונדה סיוויק 2003. שימו לב, עד כמה שניתן למימדים הפיזיים של מכווצי הקפיצים: לצורך ההחלפה רכשתי באיביי זוג מכווצי קפיצים מהסוג שעשה עלי רושם של "לא יקר מדי ומספיק בכדי לעשות את העבודה". בנוסף עוד הגדלתי ודאגתי שהם יהיו ארוכים.. כאילו יש ברשותי איזה ג'פ מוגבהה. יצא לי 16$ ואיזה סכום דומה למשלוח. מה הסתבר לי? שמבנה הקפיצים הקדמיים ברכב שלי הוא כזה שמכווץ אחד תופס שלוש כריכות ומכווץ שני יכול לתפוס רק שתיים, כך שלא נותר מרווח גדול לפעולת הכיווץ. ובמקרה של המכווצים ב 16$ שלי פשוט אי אפשר היה לכווץ, כי המרווח המינימלי שלהם (10ס"מ) גדול מהמרווח בין שתי כריכות (ראו תמונה ראשונה) לאחר הניסיון הנ"ל רכשתי זוג מכווצים אחר, הפעם כבר בדקתי עד כמה שניתן מהו המרווח המינימלי שלהם (5 ס"מ) ובנוסף כבר דאגתי שהיצרן יהיה מוכר.. והם גם מצויידים בפין בטחון.. ובשתי שייבות שמקטינות את החיכוך.. והם לא ארוכים, כי לא צריך.. והראש שלהם רחוק מנקודת הלחץ והוא 19מ"מ ולא מידה אינצ'ית.. בקיצור, כלי עבודה נורמלים שעולים יותר (37$ פלוס 31$ משלוח, אך עדיין פחות מ 75$) אבל שווים הרבה יותר והיה כיף ובטוח לעבוד איתם (תמונה שניה) הדגם של המכווצים הנ"ל: OEMTOOLS 25550 MacPherson Strut Spring Compressor אפשר למצוא באיביי ובאמזון. מקווה שלמדתם משהו מהנסיון שלי
  16. שלום, תאתר את ה VIN של הרכב שלך. הוא אמור להיות רשום על לוחית בתא המנוע. אח"כ תכנס לאתר הבא: http://www.catcar.info/honda/?lang=en תכניס את הVIN ומכאן ואילך תוכל לדעת בדיוק איזה חלפים הרכב שלך צריך. מקווה שעזרתי
  17. שלום חברים, אני מתכוון לרכוש משחזת זוית בקרוב. בגדול אני מכוון לגודל של 4.5" אבל בכדי לבלבל אותי () ישנן כיום בשוק גם משחזות בגודל של 5". נניח קניתי 5", האם דיסקים של 4.5" (שהם הכי נפוצים ולכן זה סוג של יתרון בבחירת 4.5) יתאימו למשחזת, או שנגזר עלי להשתמש רק עם דיסקים של 5"? אם משהו מכיר את הנושא אשמח לדעת מה היתרון הגדול ב5" לעומת 4.5"... סה"כ תוספת של 2.54/4=0.63 ס"מ ברדיוס. תודה
  18. לא הצלחתי להבין למה צריך להחליף את הגיר. ממה שהבנתי ממך זה שאתה זה שקרא על איזשהו קשר עקיף לתקלה, ספק אם זה בכלל קשור. במחיר כזה, וללא הסברים מספקים מצד המוסך, אתה חייב לעצמך לגרור את הרכב לבדיקה נוספת במוסך אחר, תעשה קצת בירורים. אני לא מקבל את שיטת הדיאגנוסטיקה של המוסך, שמשאיר לעצמו "צ'ק פתוח" על סך 30K. בסוף הם "יחסכו" לך איזה 5K ואתה עוד תצטרך להודות להם...
  19. לגבי המומנט, לכל רכב יש מפרט שונה וגם תלוי בסוג האטם. לדוגמה אופל אסטרה שהייתה ברשותי, ע"פ היינס בורג עם אטם גומי: 14 ניוטון-מטר, בורג עם אטם שייבה: 45 ניוטון-מטר (מה שהיה אצלי). בקיצר, כדאי לברר בכדי לא לטחון את ההברגה..
  20. בהנחה שההברגה נפגעה, אפשר לבצע הברזה (הגדלה של התבריג) - תרוץ טוב לקנות סט מברזים שישמש אותך בהמשך במקרים דומים. יש להכין בורג מראש שיהיה בגודל של התבריג החדש. באופן כללי, מאוד מפתה להדק את הברגים של אגן השמן מעבר למידה ולכן בעבר הייתי משתמש בידית מומנט בכדי לרסן את היצר המובן הזה. אם הברזה מסובכת עבורך, יתכן שמוסכניק יעשה זאת עבורך במחיר זול מהחלפה עצמית של כל אגן השמן.
  21. אם מדובר על מודל 2005 אז אני מניח שזאת סיוויק דור 7. בתוך המיכל ישנם שני מסננים: מסנן גס שאותו קיבלת מהמוכר ומסנן עדין שמספרו 18 בשרטוט למטה. המק"ט של המסנן העדין: 17516S5A930
  22. תודה לכל העוזרים, בסופ"ש חיפשתי את המגבר בכדי לוודא בין השאר את ההזנה החשמלית אליו, אך היה לי קשה לאתר אותו, אני מעריך שהוא נמצא בין הפלסטיק של הדשבורד האחורי לתקרה של תא המטען, היכן שהרמקולים האחוריים מותקנים - צריך כנראה לפרק עוד קצת את הרכב... וודאתי שהחיבורים של הכבלים אל מפשיר האדים מהודקים וגם את תקינות כבל האנטנה מהצד של המערכת, כולל בדיקה שהכבל מוארק כמו שצריך ומוליך כמו שצריך עד קונקטור מסויים שאיתרתי בדרך אל החלק האחורי של הרכב. המשך יבוא..
  23. כמובן שכדאי לבדוק איזה קטרים בדיוק הקיט מכיל..
  24. יש הרבה קיטים באליאקספרס, במקרה התמונה שלקחתי היא של אחד יקר יחסית והאמת שקשה להתחרות ב50 ש"ח לחליצה אבל מצאתי אחד דומה, "רק" ב 180$ כולל משלוח: https://www.aliexpress.com/item/WINMAX-WHEEL-BEARING-REMOVAL-TOOL-SET-KIT-UNDER-CAR-TOOLS-WT04B1025/32700140890.html?spm=2114.10010108.1000013.6.3PI3Dz&traffic_analysisId=recommend_2088_3_82199_new&scm=1007.13339.82199.0&pvid=3f9123f1-53ef-431e-ab61-f9409b7c8fdb&tpp=1
  25. מחליפים רק את המיסב, לא את כל הנאבה והצעת המחיר (הסבירה) מייצגת את עלות המיסב והעבודה. העניין הוא שרוב הסיכויים שצריך פרס בכדי להוציא ולהכניס את המיסב ואת הכלי הזה כנראה אין לך.. במקום פרס קיימים קיטים של חליצה/התקנה מהסיגנון שמופיע בתמונה למטה, אפשר לקנות גם בארץ וכמובן באליאקספרס
×
×
  • תוכן חדש...