TechnoRate
-
הודעות
97 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי TechnoRate
-
נניח שהצלחת להניע עם כבלים, אני הייתי הולך לחשמלאי לבצע בדיקה של זליגת זרם לפני שהייתי מחליף מצבר. ייתכן ויש קצר והמצבר פשוט נפרק במהלך הלילה.
-
גראנד פיקסו, אאוטלנדר או אורלנדו... רכב ל7 (מזדמנים)
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של sip בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תרשו לי להוסיף עוד מועמדת ראויה: קיא קאראנס 2013-2017 גם לי הייתה התלבטות בדיוק באותו נושא. הרכב בעל מנוע 2000, ללא טורבו אך עם הזרקה ישירה מסידרת NU של יונדאי 165 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רגילה. שורה שניה של מושבים נפרדים, מתקפלים בנפרד ומתכווננים כמו בפיזו/סיטרואן בניגוד לאורלנדו. הרכב מאובזר מאוד יפה, האורך הכללי נמוך מרוב המתחרות, למעט הוורסו - יותר קל לתמרון ונותן תחושה של רכב לא ענק. שורת המושבים השלישית מרווחת יותר מהוורסו בוודאות. החיסרון היחידי: 10 ק"מ לליטר צרירכת דלק ממוצעת, בתוך העיר אף גרוע מכך. -
באתר של יד 2, בתת קטגוריה של כלי עבודה/מכונאות רכב משומשים, יש לעיתים קרובות מכירת חיסול של ציוד של מוסך שלם. נתקלתי לא פעם בליפטים למכירה. לגבי ההתקנה, זה כבר עניין מקצועי. אני מניח שגם חיפוש קצר ברשת יוביל אותך לליפטים חדשים אבל בוודאי תצטרך לשלם יותר.
-
ייתכן שווסת המתח (חלק מהאלטרנטור) כבר לא תקין. אם יש לך מד מתח, תוודא שבסביבות, נגיד 2000 סל"ד המתח הנמדד על גבי הקטבים של המצבר אינו עובר את ה 15V. אם אין לך, לך לחשמלאי רכב שיבדוק לך את זה. זה יהיה בגדר השערה בלבד לקשור בין טעינת היתר ובין התקלה השניה. אני הייתי מתקן קודם את עניין הטעינה ואז עוקב אחרי התקלה השניה.
-
אביב, אתה חייב לחפש את המנוע בעזרת מספר הדגם המדוייק, אם הדגם G4KD בעל שני תת דגמים, אז תברר בדיוק מה התת דגם שלך, זה אמור להיות רשום ע"ג המנוע או על איזו לוחית ברכב. אני נוטה להאמין שיונדאי-קיא פיתחו מנוע ליותר משני דגמים בלבד. חיפוש מנוע ע"פ "מנוע של אופטימה" יצמצם לך את מרחב התוצאות.
-
מקט״ים לחיישן קאמשפט וקראנק - הונדה סיוויק
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של jaguarr בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
קאמשאפט: 37840PLC006 קראנק: 37500PLC015 תוכל למצוא את שאר המק"טים של הרכב שלך באתר הבא, ע"י שימוש ב VIN: https://www.catcar.info/honda/?lang=en -
החלפת לוח שעונים בהונדה סיוויק 2003
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של honda97 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לגבי הדגם המדוייק של הרכב, כדאי להשתמש ב VIN שלך. מספר זה הינו תעודת הזהות של הרכב. תוכל למצוא אותו אם תפתח את מכסה המנוע ובצד ימין של הרכב, בערך מעל גלגל ימין תחפש את הלוחית עם מספר ה VIN. מצורפת תמונה של הלוחית, ה VIN הינו המספר הארוך שמתחיל ב JHM. את המספר הנ"ל הכנס לאתר הבא לדוגמא: https://www.catcar.info/honda/?lang=en מכאן כבר לא תוכל לטעות עם המק"טים של הרכב שלך. תמונות של קונקטורים - שתי אפשרויות: או לפרק את הפאנל שלך לצלם ולהשוות לפאנל החדש, או לחפש לפי מקטים ברשת בתקווה למצוא תמונות עם רזולוציה טובה של הפאנלים מאחור, אני חייב להודות שניסיתי את האופציה השניה ולא ממש הצלחתי.. -
החלפת לוח שעונים בהונדה סיוויק 2003
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של honda97 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
שלום, גם אני בעל הונדה סיוויק 2003... עשיתי חיפוש קטן וניסיתי לתקוף את העניין דרך המק"טים של הונדה. מה שמצאתי, הוא שהמק"ט של ה METER ASSY ב2003 הוא (יש שלושה) 78120S5AB93 /F02 /F52, אך המק"ט של 2004 הינו 78120S5AF22, בהנחה שהדגם שלך הוא 1.6ES בגלל שהמקטים שונים אז אי אפשר להסיק שניתן להחליף את החלק בין הדגמים. אני הייתי בודק איך נראים הקונקטורים מאחור, אם הם שונים אז נראה לי שהסיפור אבוד. מצורפים שרטוטים של שני המק"טים. מקווה שעזרתי -
לפני כמה שבועות הייתה לי את אותה הבעיה: מכה מהצד יצרה נפיחות בצמיג קידמי חדש יחסית, כמו כל הרביעיה, בערך חצי שנה על הכביש. באתי כבר מוכן להחליף צמד אבל המוכר אמר שזה מיותר, כל מה שצריך לדאוג זה שצמד צמיגים זהה יהיה מקדימה, את החדש ואחד המשומשים מרכיבים מאחור.
-
שלום רב, אני אשמח לדעת אם קיים גורם שמיבא חלפים להונדה במקביל ל"קבוצת המאיר". אשמח לדעת היכן ניתן למצוא חנות חלפים עם מלאי של חלפים של הונדה באזור המרכז, רצוי בשפלה. אבי חלפים לדוגמא, לא מחזיק מלאי וקונה בעצמו מהונדה ע"פ דרישה. כיום, כאשר אני רוצה חלק מקורי של הונדה אני מסתכל לפי המק"ט באתר של "קבוצת המאיר", מקבל מושג לגבי המחיר ומזמין את החלק ממוסך מורשה של הונדה - זה נחמד אבל השירות קצת מסורבל. ברור שאפשר להזמין מחו"ל אבל אני מתעניין בקנייה בישראל... תודה על העזרה
-
2 בעיות ברכב - אופל קורסה 2010
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של GreatDesigner בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני אנסה לעזור קצת בנוגע לגיר בעבר הייתה לי אופל אסטרה אוטומטית משנת יצור 2001. גם ברכב זה לא הוגדרו מרווחי החלפת שמן גיר, אפילו לא בספר היינס שכיסה את הדגם הנ"ל. כל זאת לא מנע ממני להחליף כל כ 45K קילומטרים את השמן. קראתי בפורומים על הגירים שכביכול לא דורשים החלפה והרושם שהתקבל הוא שכן כדאי להחליף. היה קצת צריך לחפור ברשת בכדי לאתר מהו השמן המתאים, כי השמן שצויין היה בעל מק"ט אופל אך בסוף הבנתי שאין מדובר בשמן גיר מיוחד, DEX-3 (למייטב זכרוני) עשה את העבודה במקרה שלי. הרכב היה ברשותי החל מ 55K קלומטרים עד שנמכר לאחר שמונה שנים עם מעל 180K, ללא תקלות בגיר. -
תוסף יעיל נגד שחיקה לשמן ממסרה/בקאקס,קיים אחד כזה או מיותר?
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של bosss בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אילו היה זה הרכב שלי אני הייתי מחליף את כל השמן, בשמן חדש ואיכותי וכך גם עשיתי בכל סיטואציה בעבר. שמעתי בעבר סיפורים על גירים אוטומטיים למשל, שעדיף "להמשיך" עם השמן הישן וכו' וכו' - להמשיך לאן? אני שואל. נראה לי כמו ניסיון לדחות את הקץ. בתוך השמן הישן יכולים להיות חלקיקי מתכת קטנים שרק יאיצו את השחיקה, השמן עצמו בוודאי איבד כבר את התכונות שלו ואינו עומד בדרישות של הייצרן. לגבי "תוספים" ובננות הייתי מוותר. -
זה יכול להיות גם משהו מאוד פשוט: קצה כבל ההילוכים התנתק מהידית שנמצאת ע"ג הגיר... זה קרה לי גם ברכב שלי, שם איזו גומיה התייבשה, וגם ברכב של חבר (גם פיאט), שם הממשק פשוט נשבר. אם אתה מצליח לראות את הממשק של הכבל עם הגיר תנסה לשחק עם ההילוכים ותבדוק אם הוא תקין.
-
לעניות דעתי זה לא יהיה נכון "להפחיד" את מי שרוצה להתנסות בעבודות טכניות כאלו, בוודאי לא בפורום הזה. גם אני החלפתי רצועת טיימינג וביצעתי תיקונים רבים ללא אף מדריך צמוד, אלא רק בעזרת לימוד מקדים דרך ספרים (היינס) או מדריכים מצולמים. אם אתה אוהב עבודות טכניות ומרגיש שיש לך את הידיים אז בדרך כלל תוכל לבצע את רוב האחזקה המונעת בעצמך וגם תוכל לאבחן ולתקן תקלות אחרות. מסקנה אחת כבר ניתן להסיק מהסיפור של יובל והיא שחייבים לגשת אל העבודה לא רק עם ידע אלא גם עם כלי עבודה מקצועיים, גם אני חוויתי זאת על בשרי. לא בהכרך חייבים להחזיק מפתח אימפקט על ההתחלה אבל קיים איזשהו מינימום הכרחי. בהצלחה
-
אני הייתי מאלתר זמנית משהו בסגנון: 1. צינור דלק בקוטר המתאים (כמה עשרות שקלים לכל היותר), או 2. אם הצינור המקורי בנוי מזוויות חדות, כך שצינור דלק לא יעבוד, מבצע הדבקה עם דבק שעמיד לחום - לא מתבסס על איזולירבנד בכל מקרה, לא משלם 500 שקל! - מברר בחנויות חלפים בארץ או מזמין מחו"ל
-
שלום, בחיפושי אחר חלפים להונדה נתקלתי גם אני בבעיה שמחיר החלק בסדר אך מחיר המשלוח לישראל גבוה. לאחרונה נכנסתי לאתר יפני שמספק חלפים מקוריים של רכבים יפניים (כולל סוברו כמובן) ודמי המשלוח מחושבים לפי טבלה של שרות הדואר היפני שמבוססת על משקל החלק והיעד הסופי. התשלום מבוסס פייפאל. חיפוש החלק מאוד נוח, מבוסס על מק"ט וישנם גם שרטוטים מפורטים. יש לציין שטרם הזמנתי משם. אתה מוזמן נסות: http://jp-carparts.com/
-
תצטייד מראש בבוקסות ארוכות ומאריך. החלפתי פעם סטארטר באופל אסטרה בדיוק באותו המיקום, היה לא פשוט לפרק ולהרכיב בגלל הנגישות; בייחוד את הבורג העליון ומחברי החשמל. בהצלחה.
-
הקשר שבין הגה כח חשמלי תקול ומצבר ישן
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של TechnoRate בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה על התגובות. עדכון מהיום: הלכתי לבדוק מאזדה 5, שוב עם מצבר ישן, שוב הותנעה עם בוסטר ושוב אותה התופעה עם ההגה. -
פונטו 2006, קניית סט כלים לטיפולים עצמיים
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של IbizaRed94 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לגבי הספרות הטכנית, אני לא מכיר ספרים בעברית. כדאי לך להיכנס אל הספרות הטכנית האנגלית כי בסופו של דבר אפשר למצוא המון חומר בפורומים בחו"ל ואף להוריד ספרים שלמים בחינם. תזכור שרשימת המושגים הטכניים היא סופית ובסוף תכיר את רוב המושגים בעלפה, כמו כן כל הספרים מלווים בהמון שרטוטים/תמונות ומהן ניתן ללמוד בדיוק את השמות, כמעט לא צריך מילון אם יש לך את האנגלית הבסיסית. לגבי המלצה על כלי עבודה; תרשה לי להמליץ לך להשתמש בג'ק עגלה על מנת להגביהה את הרכב ולא בג'ק המתקפל של הרכב, ג'ק של 2 טון אמור להספיק לפונטו. בנוסף להשקיע בשני סטנדים מתכווננים איכותיים! (לעולם לא להכנס מתחת לרכב על בסיס התמיכה של הג'ק בלבד!!) וגם ניתן לרכוש שניים או יותר מעצורי גומי לגלגלים בכדי לקבע את הרכב שלא יזוז כאשר אתה מתחתיו. -
הקשר שבין הגה כח חשמלי תקול ומצבר ישן
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של TechnoRate בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה על התגובה timtim87, אני רוצה להבהיר שאני מודע לכך שרכב יכול לנסוע מציין ללא מצבר בכלל (אחרי שמניעים אותו), אך ברגע שהמנוע החשמלי מנסה למשוך זרם ממצבר חלש (עם קיבולת נמוכה), ולא מצליח אז כל המערכות החשמליות סובלות מירידה ביכולת האספקה באותו הרגע. מאוד דומה לכך שכאשר מנסים להניע עם מצבר גמור אז רואים שעוצמת האורות הקידמיים יורדת. את התופעה הזו לא ראיתי/הרגשתי -
פונטו 2006, קניית סט כלים לטיפולים עצמיים
TechnoRate פרסם הודעה בנושא של IbizaRed94 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
התחלה טובה יכולה להיות קניה של ספר הרכב של היינס (אולי זה הספר הרלוונטי): https://haynes.co.uk/catalog/car-manuals/car-repair-manuals/fiat/fiat-punto-petrol-oct-99-07-v-07 בתוך הספר יש רשימת כלים מומצים (אותה הרשימה בכל הספרים) טיפ לכולם: לצורך קניית ספר מחו"ל הייתי ממליץ מאוד להשתמש באתר bookfinder אשר מהווה השוואת מחירים בין חניות ספרים ברשת כולל עלות המשלוח לישראל ובשקלים (אם מגדירים) יש שתי רשימות השוואה: חדשים ומשומשים. אפשר לחפש ספרים ע"פ הסופר, השם או הכי טוב ומדוייק ע"פ ה ISBN -
שלום רב לחברי הפורום ניגשתי היום לנסיעת מבחן ברכב מסוג אופל זאפירה משנת 2012. כבר בפתיחת מכסה המנוע היה ניתן להבחין בקלות בסימני הקורוזיה על גבי המצבר והנחתי שמצבר זה לקראת סיום דרכו - בלאי סביר של ארבע שנים. הבעיה הייתה בתפקוד הגה הכח: בתחילת הנסיעה ההגה לא תפקד ו"בעט" בתגובה לניסיונות סיבוב, בהמשך הנסיעה שנמשכה כ 15-20 דקות ההגה התנהג יפה אך לקראת החזרה לחניה, כדקה לאחר שמהירות הנסיעה והטורים נרגעו, במהלך נסיונות החניה, ההגה חזר לסורו ושוב "בעט" ולא תפקד כמעט לחלוטין. חשוב לציין שהרכב הותנע בעזרת בוסטר. לטענת המוכרים (חברת ליסינג) הסיבה היחידה לתקלה היא מצב המצבר והם כמובן יחליפו לי לחדש כאשר אני ארצה להתקדם, כלומר לשים מקדמה. ביקשתי שיחליפו מצבר לצורך נסיעה חוזרת - בקשתי לא נענתה. תתעלמו בבקשה מהחוסר רצינות/מקצועיות של המוכרים. מה שברצוני לשאול: איך מצבר "חלש" יכול לגרום בכלל להגה חשמלי "לבעט" כך? הייתי מצפה לאובד כוח לדוגמא. כל שאר המערכות החשמליות לא הושפעו בכלל מהמצבר גם במהלך ה"בעיטות" של ההגה, האם המצבר הוא הסיבה היחידה או שמסתתר פה עוד משהו?
