Jump to content

bjlb

  • הודעות

    769
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי bjlb

  1. פעם הפעלתי חניה בנצרת עלית ( לפני שהיתה נוף הגליל) במקום נצרת, והייתי ממש על הגבול בינהם. גם חטפתי דוח חניה וגם שילמתי פנגו. לא עזר ששלחתי להם שהפעלתי על המועצה הלא נכונה בטעות. גם עכשיו אני נזהר, רשומים לי שני רכבים במנוי ובטעות אני לפעמים מפעיל על הרכב הלא נכון.
  2. אתמול עשיתי טיפול, כרגע לא רוצה לציין את שם המוסך. אני לא אחזור לשם. החלפת נוזל בלמים, החליפו רק מהמיכל. ששאלתי למה לא מפרקים גלגלים, פותחים פיטמות ומנקזים אמרו לי שככה אמר הבוס. שפניתי למנהל עבודה אז הוא אמר לי שזה מתערבב וגם ככה מחייבים אותי יחסי. איזה תשובה גרועה וחוסר מקצועיות . ביקשתי שגם יחליפו גלגלים קידמי באחורי. בסוף הטיפול אמר שהחליף, מה שלא היה נכון! אפילו לא פירק את הגלגלים. העיקר ששם לי מדבקה של המוסך בלי לשאול אותי. ליאור
  3. איזה רכב? גם אני שמתי לב לתופעה אצלי, xv חדשה
  4. מי זה "ממני"?😅
  5. היי,הגיע זמן טיפול 30K ב XV שלי. בגלל שהרכב באחריות, מחפש מוסך מורשה סובארו (יודע שאפשר מורשה משרד התחבורה אבל מעדיף של סמלת) גר באיזור יקנעם. מה מומלץ? חמודי בעכו? מישל בחיפה? הנוצץ בקרית אתא? או אמין בנצרת? אשמח לשמוע מנסיונכם. תודה, ליאור.
  6. לפי מה שאני מבין, הכי כדאי לי ללכת על הלבשה. נראה שחדש לעשות לבד אכן לא מספיק יוטיוב, והדרכה המיקצועית של החברים פה. מצורפת תמונה של השבר, זה בדופן, לא בתחתית, ולידו עוד שני שברים ישנים שהדבקתי עם דבק שנתנו לי בזמנו, אבל לא החזיק, ואז סתם אטמתי עם סיליקון וזה השחיר וממש מכוער כמו שרואים. יש עוד 2 מקומות כאלו בצד השני. לגבי הלבשה, ראתי שיש כמה חברות, מישהוא יכול להמליץ מניסיון? תודה רבה, ליאור.
  7. שמעתי על זה, אבל לא מכיר. מה זה אומר?
  8. אהלן אהלן הבן אתמול נתן קפיצה לאמבטיה(אקרילית) ושבר אותה. ממש נפער חור. זה לא שבר ראשון ויש עוד כמה סדקים - לא רוצה תיקון, מתעניין בהחלפה. כאמור היא אקרילית, וצריך להחליף רק אותה - אין צורך להתעסק עם צנרת (כלומר מים קרים וחמים) הברז על הקיר. בדופן החיצונית יש קרמיקה - אבל זה נראה לי החלק הקל בסיפור. ידיים טובות יש. כמה זה מסובך? אשמח להכוונה וטיפים. תודה, ליאור.
  9. bjlb

    המלצה למשקפות שחיה

    חוזר לעשכן שאכן אחרי חודש שימוש המשקפת לא רעה בכלל, מים לא מכמסים ויחסית נוחה ולא מעיקה. מה שכן אחרי עשרים דקות בערך מתחילים אדים. ואז אחרי שטיפה כל חמש דקות. מעיק.
  10. הי, חוזר לנושא שוב אחרי שימוש ברכב, אני מבין שכל אינץ בחלל תא המטען הוא קריטי, ולכן סאב בתא המטען לא בא בחשבון. נשארו האפשרויות - או מתחת למושב (שגם זה לא להיט כי אז אני מבין שאי אפשר להכניס את הרגליים מתחת למושב) או כמו שהוצע בגלגל הרזרבי, אבל גם לזה יש חיסרון כי שם יושב הגק. אז השאלה שלי היא כזו - האם יש עוד פתרונות לסאב? ואם הוא הכרחי? אולי אפשר לשנות סטאפ, ולשדרג גם את הרמקולים האחוריים בדלתות? זה יתן תוצאה טובה? חייב את עזרתכם, תודה, ליאור.
  11. אשמח להמלצה לסאב מתחת למושב, הבאגז פה הוא פיצי, צריך לנצל כל שטח פנוי, כמו איקאה אני עדיין לומד את הנושא וראיתי אתהשרשור שהיה פה לפני כמה זמן באותו נושא בדיוק, עבור XV אבל שם הבחור נראה מבין מה הוא רוצה. כמה יכולה בערך לעלות התקנה של סיפור כזה? שוב תודה, ליאור. תודה
  12. אתה יכול לענות גם לגבי זה? 🙏 תודה
  13. ומה יש בדלתות האחוריות היום? ושוב, התקציב שלי הוא 1500-200, אני ריאלי? אני יכול להזמין בתוך ארצות הברית, וישלחו לי לארץ, יש לזה יתרון?
  14. הי, תודה על התשובה. לדעתי החלפת יחידת הראש תעלה הרבה, בסביבות 2000. הגדרתי לעצמי תקציב של עד 1500 בערך. השאלה אם אפשר להוציא בתקציב כזה משהו נחמד. שוב אי לא מחפש דם מהאוזניים, אבל שישמעו יפה ונקי עם באס בווליום סביר.
  15. הי, לא אודיופיל, אבל מחפש משהו שיהיה אפשר לשמוע סבבה. תקציב לא גבוה עד 1500. ממה שקצת קראתי פה אני צריך להתמקד במגבר 4 ערוצים, והרמקולים הקידמיים 6*9. מצאתי את זה באמזון: מגבר: https://www.amazon.com/Taramps-TS400X4-Class-4-Channel-Amplifier/dp/B00FGV0V0W/ref=sr_1_3?keywords=4+channel+amplifier+car+audio&qid=1653480875&refinements=p_n_is_free_shipping%3A10236242011&rnid=10236241011&sprefix=4+channel+am%2Caps%2C245&sr=8-3 ורמקולים: https://www.amazon.com/Kicker-46CSC464-Coaxial-Stereo-Speakers/dp/B07NSB9B35/ref=sr_1_13?crid=3H6S5MAIHTVIX&keywords=6+9+speakers+car+audio&qid=1653481431&refinements=p_n_is_free_shipping%3A10236242011&rnid=10236241011&sprefix=6+9+speakers+car+audio+and+amp%2Caps%2C475&sr=8-13 הלכתי על מה שעם הביקורות הכי גבוהות במשלוח חינם. ברמקולים השתדלתי לא לעבור את ה 75 דולר. מה דעתכם? ומה עוד צריך? וכמה יכולה לעלות התקנה? המסך הקטנטן ממש מבאס, אבל זו השקעה שכרגע לא אכנס אליה - אני מבין שלפחות 2000. אנסה אולי לחפש מפירוקיות XV עם מסך 8. לצערי איני מבין כלום בתחום. תודה, ליאור.
  16. אכן, חיברתי עובד, תודה רבה. מה שמוסר לי זה גודל המסך. לפי המפרט שאני רואה בכל מקום, הרכב צריך להגיע עם מסך 8 אינץ' ברמת איבזור קרוסטק ובדגם הפשוט יותר 6.5. לי יש 6.5, ממש מוזר, המסך ממש פיצי.
  17. ערב טוב ושבוע טוב אני צריך את עזרתכם בנושא המולטימדיה - אני צנוע - מבקש רק וייז לא מבין מה זה ה STARLINK הזה, והבנתי שבאנדרואיד 12 אין תמיכה ב אנדרואיד אוטו. מה עושים?
  18. איזה שיחוק זה היה, בלי לפרסם ככה למכור. אולי הפסדתי קצת במחיר,אבל הרווחתי הרבה כאבי ראש. שווה.
  19. שלום לכולם לפני יומיים אחרי חיפוש של שבועיים ככה על יד 2, קניתי XV שנת 2020. אבל לפני זה סיכום קצר על הפיאסטה שהיתה לי והוחלפה: רכשתי אותה ביולי 2014, יד ראשונה במבצע ב 70000 ש"ח כולל קודנית ומולטמדיה, צבע אפור כהה, ידני. בהתחלה יחסית נסעתי איתה הרבה, 20 אלף בשנה, אחכ עברתי לרכבת והנסועה ירדה נמכרה עם 100 אלף, אחרי שמונה שנים. האמת - האמינות הפתיעה אותי לטובה! תקלה אחת לפני כשנתיים - בעיה בהצתה - החלפתי מפלג ונפתרה הבעיה. וגם ביום האחרון שהיא אצלי הכל עבד ממש כמו ביום שנקנה - ההילוכים ללא חופש, הגה, בלמים, מנוע מזגן הכל ממש ללא דופי. גם המולטמדיה עבדה חלק (BT מתחבר בשניה) כמו ביום הראשון. כבוד לפורד. רק הקירקושים מכל עבר שיגעו אותי. צריכת הדלק - 13 עם מזגן בעיר, 15 מחוץ. החיסרון הגדול שלה לדעתי - המנוע חלש ואנמי - אבל בעיר מספק ומאוד נהנתי איתה, קטנה ומשתחלת לכל מקום. לדעתי היא גם נראית טוב גם היום. את הטיפולים עשיתי לבד החל מתום תקופת האחריות. בכללי אחזקה זולה מאוד - טיפולים זולים, וביטוחים זולים. ועכשיו לסובארו. כבר כמה שנים שאני מתכנן על ה XV, לפני שלוש שנים רציתי חדשה אבל אז השוק היה שונה וידעתי שאיך שאני יוצא מהסוכנות הפסדתי 20 אלף, אז ירדתי מזה, גם לא היה לי כסף כי רציתי רק את הדגם החדש ומשומשים כאלו בקושי היו, וגם כי קניתי מקסימה - אבל זה סיפור אחר. שהתחלתי לחפש XV עכשיו, השוק כבר השתנה לגמרי, והמחירים מטורפים. אנשים מבקשים 10 מעל המחירון לרכבים עם 90 אלף בלי למצמץ. 2020 רוצים 140 אלף, שחדש עולה 160. מתסכל. ראיתי אחד, 2018, שאמר לי יד ראשונה מסמנכל בסובארו. ביקשתי רשיון רכב -שלח לי. נכנסתי ל"משומשת" ואני רואה יד ראשונה רכב חברה. הצבע תכלת. פתאום נזכרתי שראתי באחד מהמבחני רכב בוידאו, רכב באותו צבע. נכנסתי למבחן, אני בודק - אותה לוחית רישוי של הרכב שאני מתעניין בו! בקיצור, איזה סמנכל ואיזה נעליים. הרכב שימש רכב הדגמה ומבחן של היבואן. עוד רכב שראיתי, גם 2018, אמרו לי בובה שמור ומטופל. ביקשתי רשיון רכב, הוצאתי דוח סליקה - 3 תביעות....38 אלף, 27 אלף ו 13 אלף. רק נזק עצמי. דיברתי עם המוכר שוב, אה כן ,נכון, זה לא תאונה, זה אני נכנסתי בשער החשמלי פעמיים. אז למה לא אמרת כלום מהתחלה ששאלתי??? בקיצור, ממש צריך להיות חוש חש הבלש. כל שיחה אני לא יודע למה אני נכנס. יום ראשון אני רואה מודעה על רכב 2020 יד שניה ב 120 אלף, 25 אלף קילומטר. מתקשר אליו בארבע, למזלי הפעם המוכר צפוני וזה נח לי, אני מהצפון, קבענו אצלו בשש. אני מגיע, הרכב נוצץ. צבע שחור. מסתכל מלמטה, ממש כמו חדש, הכל נקי. המוכר יוצא, מראה לי את הרכב, ולא מבין למה אני ככ חשדן, מבקש רשיון, ת.ז. בודק, מסתכל, נו מה אחרי מה שכבר עברתי, קשה לאמין לאנשים. הוא אומר לי שהוא מחפש לקנות רכב לבן שלו - ישר אני מצביע על הפיאסטה שלי שבאתי איתה - (והיא ממש לא הייתה במצב למכירה - אחרי גשם בוץ שירד יומיים לפני, בפנים מלוכלך מבמבה של הילדים) מסתכל, ואומר יאלה, נעשה החלפה. אחרי דין ודברים, סגרנו שאני מוכר לו את הפיאסטה, מוסיף 102 אלך ולוקח את הסובארו. דרך אגב, היא יד 2 כי נמכרה במסלול 0 קילומטר. ואכן ברשיון מופיע שעלה לכביש ב 11.20, והוא בעלים מ 12.20. למחרת לקחתי את הרכב לבדיקה (אחרי התייעצות בפורום למרות שלא חשבתי שצריך כי העבר הביטוחי נקי, והרכב גם באחריות יצרן) , הבוחן אמר הכל חדש, הלכנו לדואר, עשינו החלפת בעלות כפולה, נתתי לו צק בנקאי ושלום על ישראל. זהו, אני עדיין לומד את הרכב, כמה כפתורים על ההגה זה לא נורמאלי, האוטו ממש במצב חדש גם בפנים, לדעתי עשיתי אחלה עיסקה. שנים שאני עובר ליד איזה מעלה לאיזה תל ליד הבית ואומר מתי אני יעלה אותו, אפילו ניסיתי פעם עם הפיאסטה ואחרי כמה מטרים נתקעתי וחזרתי, באותו יום שקניתי ישר נסעתי לשם ועלה כמו נינגה. תענוג :-). מאמין שבקרוב אסגור מיגונים ואתחיל לטייל עם הרכב. אוף, יצא ארוך, ליאור.
  20. כמו שחשבתי, זרקתי 600 שח. הבוחן אמר הכל ג'דיד. אבל יאללה, שיהיה במזל. נקנה xv 2020, מנוע 2000. אפתח שירשור אחר בנושא. ליאור
  21. תקלות שאופסו, שוב, הרכב באחריות, אני לא רואה טעם לעשות כזה דבר. וגם אם כן, יש אחריות. תאונה, מי יתקן בכפר שיש ביטוח? אפילו נוכל שיש לו ביטוח,איזו סיבה יש לו לא לתבוע וללכת לשלם אלפים על תיקון בכפר?
  22. אני כבר יודע את התשובה של הרוב פה - שמוציאים בסביבות מאה אלף, לא חוסכים על 750. אבל: 1. הרכב עדיין באחריות. טיפול אחד בוצע במוסך מורשה. כל תקלה תתוקן במסגרת האחריות. 2. בדוח סליקה (ויש לכל התקופה של הרכב) אין שום תביעה. לא מאמין שנזק של אלפי שקלים היו סוגרים בלי לתבוע. 3. סה"כ אני מאמין שאני יודע לראות בכללי דברים חמורים. ומבדיקה חזותית שביצעתי, כולל מתחת לרכב, הוא נקי לחלוטין. 4. בשביל מצבר וצמיגים ישנים שיכתבו לי, לא בא לי להוציא 750. ויותר חבל לי על הזמן. מה אתם חושבים? ליאור.
  23. זוכר את הקטע עם המתג הסודי לתאורת פנים - למשוך את מתג האורות בצד שמאל של ההגה החוצה
  24. אחד הרכבים היפים לתקופה, מהעממיות. לאבי הייתה 4 דלתות, 1.3s ידני, 4 הילוכים, שחורה. אני אפילו זוכר את המספר לוחית : 47-162-87. מעניין מה עלה בגורלו. תתיישן 😃
×
×
  • תוכן חדש...