Jump to content

A110

  • הודעות

    730
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי A110

  1. כזו, לא כזו... בתמונה הנתנייתית גלבוע-טרייומף, ממנה יוצרו כ-400 עותקים מדגמי 1967-1970. הכתבה עסקה בגלבוע-פורד, שקדמה לה, והיתה מכונית שונה.
  2. זו היתה קונטרה לקונטסה...באותה עת התרבו מאוד השמועות (שהיו נכונות, בדיעבד) על מכירתה של הינו לטויוטה וסיום יצורה של הקונטסה. אוטוקרס הדגישו, יותר מפעם אחת, שהם ימשיכו לייצר (ולא רק את הטנדר) למשך "חמש שנים לפחות", ביודעם שאילין לא יכולים לספק הצהרה כזו. בפועל, הטנדר שבפרסומת יוצר עד אביב 1968 (לאזרחות) וקיץ 1968 (לצבא), אבל מי סופר...?
  3. גם ברשימת הכשלונות של אוטוקרס, יש למכונית הזו מקום של כבוד. הגלבוע עם מנוע פורד הושקה ביריד המזרח בתל-אביב ביוני 1966, ויוצרה בעשרה עותקים בלבד. קראו כאן מדוע לא היה לה כל סיכוי - http://israelmotorindustry.org/autocars-gilboa-1966
  4. A110

    מדור איתור "קרובות"

    בסדרה בת מאה המספרים שהוקצתה ליבואנית פולקסוואגן בתחילת 1972 יש (כצפוי) בעיקר חיפושיות. המספר הזה הוצמד ל- K70:
  5. A110

    מדור איתור "קרובות"

    טוב, זה אמנם לא בדיוק המספר, אבל הנה ה- 525 המתאימה ביותר. האסקורט היא זו שכיכבה בגבעת חלפון.
  6. כפי שכבר הוזכר לעיל, המדובר בדיימלר בריטי למהדרין, מדגם Freeline D650HS. ה-H התייחס למנוע אופקי. עשרים יחידות כאלו הגיעו ארצה בקיץ 1957. עשר נמסרו לאגד ומורכבו בהארגז במפרט "סופר לוקסוס". עשר נוספות נמסרו לדן וקיבלו מרכב כרטיסנית עירוני ב"מרכבים".
  7. A110

    מדור איתור "קרובות"

    622000-623998 הוקצו בין פברואר 1973 ומאי 1980, במזרח ירושלים. היו הקצאות נוספות למזרח העיר. המעניינת יותר היא 630000-631150, שהחלה ביולי 1967, וכוללת את כלי-הרכב הירדניים-לשעבר. הנה הטבלה היומית. רב תודות למאך 1 (יוסי) על הכלמוביל, שכתבה אודותיה פרסמתי היום!
  8. סוף 1960. קואופרטיב "הארגז" וכלמוביל, אז חברה חיפאית המפיצה את סקאניה ומרצדס בנץ, חוברים יחד כדי לייצר "משאית בועה" - גרסה מקומית למשאיונת הולנדית. ראשיתו של סיפור הצלחה? http://israelmotorindustry.org/colmobil-haargaz-1960
  9. A110

    מדור איתור "קרובות"

    פנטסטי! הפרטים הנוספים בהכנה...
  10. נוסף על התענוג הרגיל שבקריאה (איכשהו הכתיבה על צבאנו הנועז תמיד הופכת את הסיטואציה למגוחכת במיוחד), המדובר בעובדות מדוייקות ומתוארכות היטב. קייזר-אילין תעשיות (כתוארה אז) מסרה לצה"ל הזמנה של לארק 1963, מס' שלדה 11619 עד 11674 (לא רציף) באביב אותה שנה. המכוניות הראשונות נרשמו ב- 12 בפברואר 1963. לפי רישומי, אגב, נמסרו 54 יחידות - אולי 24 למשטרה ו- 30 לצה"ל? לא ברור לי. תמונה של לארק כזו בדיוק, כפי שצולמה בת"א, מס' רישוי צ15928:
  11. A110

    מדור איתור "קרובות"

    והיום - שתי שורדות וחיפושית אחת
  12. לצה"ל העני של שנות החמישים היו כמובן פארגו-ים מאז ומעולם, מפה ומשם. במאי 1955 היו בסד"כ (או כפי שאמר השבוע מ"מ רוה"מ: סד"כ הכח) חמישים טנדרים ואמבולנסים. במלחמת קדש נתפסו 170 טנדרים ששימשו את הצבא המצרי, בעיקר מדגם 1949, וכן שבעה רק"שים. הרק"שים הועברו לחיל הקשר, אבל הטנדרים היו במצב שדרש את שיקומם וזה התעכב והתעכב, ונראה שבסופו של דבר בוצע רק באופן חלקי. ביולי 1957 מנה הסד"כ 100 פארגו בסה"כ, ובהחלט אפשר להניח שעד 1963 הלך והתדלדל. והנה פרסומת לפארגו בקנדה, 1949 -
  13. A110

    עזרה בזיהוי רכב

    חיפוש קצר העלה את המודעה הזו מהשנה שעברה (בקישור, דפדפו למודעה השנייה מלמעלה): BFK4 1947 למכירה מסיבות בריאותיות (של בעל הרכב, יש להניח), שלמה, מפורקת, מנוע משופץ וכולי. המחיר - 1,000 (אלף) יורו. נראה שגם שווה את זה (התמונה אמנם מ- 2007). בהחלט נותן מושג לגבי מחירי השוק בצרפת. http://juvaquatre.free.fr/voitures.htm
  14. A110

    עזרה בזיהוי רכב

    תודה! בהנחה שיש לוחיות זיהוי (אחת מעויינת, ואחת או שתיים נוספות אליפטיות), ועם קצת מזל - לא נצטרך לוחיות רישוי. כל הלוחיות במקום בולט על קיר האש.
  15. A110

    מדור איתור "קרובות"

    309-441 היתה Coupe S, צהובה, 14 יוני 72, נגרעה ב- 1993. מספר הרישוי קרוב ל- 309-442, ובכל זאת.
  16. A110

    עזרה בזיהוי רכב

    ה- Juva הזו (ארבע דלתות) הורכבה סדרתית עד 5 נובמבר 1948. המדובר בדגם BFK4 של רנו. פופולארית למדי בארץ-ישראל של 1947, והיו גם מכוניות שיובאו אח"כ, כמשומשות. בלי לבדוק, אני מהמר שזוהי ז'ובא מדגם 46-47. אשמח לקבל את מיקום הברזלן הזה ולנסות לבדוק את הרכב (כמובן, בהנחה שבעל המגרש לא ידרוש 2K כדי לצפות באוצר שלו...)
  17. A110

    מדור איתור "קרובות"

    האיתורים האחרונים -
  18. A110

    מדור איתור "קרובות"

    אז הנה הרביט הזה, והטראקסיון, וכל האחרים שהצלחתי לאתר. בניגוד למה שניתן לחשוב, הטראקסיון הוצעה (למעט בין 1948 ו- 1953) עם מגוון צבעים נוסף על השחור. המכונית שבתמונה נצבעה, אולי, באפור בהיר סיטרואן 105.
  19. והאם יש קשר למוסך ברח' החושלים?
  20. לא ידעתי על הקשר בין גילון לישראל איילון, אבל האחרון עדיין משפץ מיכליות צבאיות, במוסך ברח' החושלים (7 או 9?) בהרצליה, בלב שמורת ההיי-טק...
  21. זו היתה משאית כעורה במיוחד, אפילו בקנה-מידה צבאי, אבל המדובר היה בחיל החלוץ של יצור המשאיות בישראל. משרד הביטחון התעקש להפחית כמה שיותר חלקים מיובאים, גם אם לא היה בכך הגיון כלכלי. התוצאה היתה משאית ישראלית. ישראלית יותר מרבות שבאו בעקבותיה. על פרוייקט המיליארד והדרך הפתלתלה להרכבת אלף משאיות דודג' די-400, קראו כאן: http://israelmotorindustry.org/dodge-d400-israel-1960
  22. A110

    מדור איתור "קרובות"

    במ"ר הזה מופיע אופנוע "שפיגל"...
  23. A110

    מדור איתור "קרובות"

    הנה להיום -
  24. A110

    מדור איתור "קרובות"

    4.2 ליטר של סטודיבייקר, 180 כ"ס, עד שנת הדגם 1964. אח"כ מעבר לג'י.אמ., וככל הידוע לי מנועי ג'י.אמ. כאלו לא הורכבו באילין.
  25. A110

    מדור איתור "קרובות"

    ככתוב לעיל, הלארק 8 הורכב בישראל, לפחות עד 1963. בקידומת 204 ניתן למצוא את 204-154 בירוק ו- 204-155 בבז' (והיו עוד כמה, שהרישום לגביהן חסר). שתי המכוניות האלו היו חלק מהזמנה של 24 יחידות (מהן שש בירוק), שיוצאה מסטודיבייקר לישראל בדצמבר 1960. נראה שהביקוש להן לא היה גדול, בלשון המעטה, מאחר והורכבו בראשית 1962.
×
×
  • תוכן חדש...