במסגרת שיתוף הפעולה עם car-pad הפעם סקירה על הקיה נירו פלאג אין.
אתחיל מהסוף, הרחבה שלא קיימת אצלי באתר,
הרכב נבחן אצלי באוגוסט השנה. הבחינה היתה אחרי שקיבלתי תמחור טוב בעסקת ליסינג, ואחרי בחינה מעמיקה של השפעת הרכב על השכר.
לנירו פלאג אין שני יתרונות גדולים מאוד - צריכת דלק נמוכה עד אפסית אם מקפידים להטעין אותו והטבה משמעותית בשווי השימוש.
הנירו פלאג אין הוא הרכב שישנה הרגלי שימוש בקרב לקוחות שלא חשבו מעולם להטעין את הרכב, ורכב חשמלי רחוק מהם כמו המרחק בין טראמפ לביידן.
פתאום, יש להם רכב חסכוני, שאם יחברו אותו לשקע החשמל הביתי, הם יקבלו רכב אולטרא חסכוני. לקוחות שעד היום לא ידעו שיש כזה דבר עמדת טעינה לרכב, מתקשרים לברר מה הם צריכים כדי להתקין עמדה ביתית.
להלן המבחן:
את הקיה נירו פגשתי לא מזמן, ואהבתי מאוד. רכב היברידי חסכוני, נוח ושימושי. אתם מוזמנים לקרוא את המבחן עליו כאן. מה עוד אפשר לבקש? אז מסתבר שלקיה היו עוד תכניות במגירה, ואחת מהן היא הנירו פלאג אין. למעשה זה אותו נירו מצויין, עם סוללה מעט יותר גדולה שניתן להטעין משקע החשמל הביתי, ללא צורך בעמדת טעינה יקרה. אם במקרה פספסתם את המדריך שלי בנושא ההבדלים בין סוגי ההנעה השונים, ומה זה רכב היברידי לעומת רכב פלאג אין, שווה שתקראו אותו (שוב) זה יעזור לכם להבין את הדעה שלי על הרכב. לינק המדריך – ממש כאן.
קיה לקחו את הפלטפורמה המוצלחת של הנירו, הכניסו סוללה מעט יותר גדולה בקיבולת של KWH8.9 (שהיא קטנה משמעותית מזו של רכב חשמלי מלא, אבל גדולה משמעותית מזו של רכב היברידי רגיל), פתחו שקע בדופן הרכב לחיבור חשמלי לטעינה, ויאללה לכביש.
כשהוכרז השיווק, והגיעו הנתונים הרשמיים של הרכב יחד עם המחיר, היה לי ברור שיש לנו כאן רכב שהוא Game Changer. זה לא שזה הרכב ההיברידי פלאג אין היחיד שקיים. מסתובבות בארץ גירסאות של רכבי יוקרה כמו ב.מ.וו, וולוו, אודי, ריינג' רובר ועוד שמציעים את אותה התצורה. כבר ב 2016 שיווקה בארץ כלמוביל את האאוטלנדר PHEV שהוא בדיוק רכב היברידי עם סוללה גדולה. גם הפריוס פלאג אין משווקת בארץ. עם זאת, למרות כל כלי הרכב המוזכרים כאן, הם נמכרו בהיקפים נישתיים לחלוטין, וכוונו ללקוח הפרטי. המהלך של טלקאר הפעם מכוון 'בול בפוני' של לקוחות הליסינג. נהוג לחשוב שנהגי הליסינג הם סוג של שוק שבוי, ו'מה שיתנו להם שיגידו תודה' והאמת היא בדיוק בצד השני של הסקאלה. נהגי הליסינג יודעים בדיוק מה הם רוצים, מכירים את הדגמים השונים, ומבינים היטב את ההשלכות על השכר בהתאם למסלול הליסינג המועדף.
נעצור לדבר שניה על הרכב עצמו, ואח"כ על המעטפת. חיצונית הנירו פלאג אין זהה לחלוטין לנירו הרגיל, למעט מכסה לפתח הטעינה שנמצא על הכנף הקדמית בצד שמאל של הרכב.
על מנת לאפשר לנירו פלאג אין תנועה של כמה עשרות ק"מ רק באמצעות חשמל, הוגדלה כאמור הסוללה בה משתמשת ההנעה החשמלית, דבר שהביא עימו גם עליה במשקל. בעוד שהנירו הרגיל שוקל 1490 ק"ג, הניור פלאג אין שוקל 1594 ק"ג, תוספת של 104 ק"ג. אדם וחצי.
תוספת המשקל הזו מורגשת, עם זאת דווקא בהיבט הנוחות הרכב נותר נוח מאוד, ואני משער כי המתלים כויילו להתמודד עם תוספת המשקל.
גם פנים הרכב נותר ללא שינוי, ועדיין מדובר ברכב נעים מאוד לשהייה ומרווח למדי עם בסיס גלגלים של 2.7 מטר.
לוח המחוונים שונה מעט, ונוספו תצוגות וחיווי למצב הסוללה המוגדלת של הרכב. בנהיגה, מצאתי את התצוגות השונות מעניינות ואינפורמטיביות בדיוק במידה.
עד שאספתי את הנירו פלאג אין להתנסות אישית, לא ידעתי באמת מה טווח הנסיעה שלו רק באמצעות ההנעה החשמלית. הדיווחים השונים נעו בין 45 ק"מ ל 60 ק"מ, והגיעו גם שמועות כי כשיוצאים מהעיר לנסיעה בינעירונית הטווח האמיתי הוא 30 ק"מ בלבד. באתר היבואן מצויין במפורש כי טווח הנסיעה הוא 49 ק"מ לפי תקן WLTP העדכני והמחמיר. אני חייב להודות כי כנראה הטווח האמיתי הוא בקירוב מה שמצהיר היבואן.
כשנכנסים לרכב לנסיעה, והוא טעון במלואו, התצוגות השונות מראות טווח של 55 ק"מ, אולם קצב השימוש בחשמל בפועל הוא יותר גדול מהקצב בו הק"מ יצטברו בנסיעה בפועל. כלומר יצאתם עם טווח של 55 ק"מ, עברתם בפועל 10 ק"מ. הטווח שהמחשב יציג לכם יהיה נמוך במעט מ 45 ק"מ שהיו צריכים להיות בפועל.
השימוש שלי עם הנירו היה סטנדרטי לחלוטין, ובמידה מסויימת גם לא מייצג. נסיעת בוקר מהבית ברמת השרון למקום העבודה בלוד, וחזרה. הדרך אורכת כ 56 ק"מ אם אני נוסע דרך כביש 4 לשני הכיוונים, או 65 ק"מ אם אני חוזר דרך כביש 6 במקרים בהם יש פקקי תנועה חריגים בשעות אחה"צ. כך או כך זה מעל הטווח של הנירו פלאג אין, והמשמעות היא שאשתמש גם במנוע הבנזין ובהנעה ההיברידית.
זה בדיוק מה שקרה בפועל, פעמיים. לקראת סוף החזרה הביתה התרוקנה הסוללה, והרכב עבר להנעה היברידית, כלומר מניע גם את המנוע החשמלי.
צריכת הדלק המשולבת שהתקבלה היא...הוא...היא...249 ק"מ לליטר. זו לא טעות. 249 ק"מ לליטר. הסיבה היא שבמרבית הזמן הרכב השתמש בסוללה, ורק לקראת הסוף נעזר במשהו כמו שליש עד חצי ליטר דלק, ואז הגיע לחניה ולטעינה.
הסיבה שרשמתי קודם שהדרך לא מייצגת היא שמרבית העובדים נוסעים ק"מ נמוך יותר לעבודה חזרה, ולכן לא יהיה להם כלל שימוש בדלק, במידה ויקפידו על חיבור לחשמל בבית בכל הזדמנות.
הסתובבויות שלמות של חוגים, קניות, הסעות, החזרות, קפיצה לקופת חולים וחזרה, סיבוב עם בעלת הבית כדי שגם היא תחווה את הרכב – 0 דלק. הכל על חשמל. גם קפיצה קטנה בערב למסור משהו לחבר בקרית אונו נעשתה ללא שימוש בדלק כלל. רק חשמל.
בניגוד לכלי רכב חשמליים ללא הנעה היברידית, שיש להם טווח מוגבל של נסיעה על חשמל – 250 ק"מ או 320 ק"מ ואז הם נעמדים, עד שיחוברו לעמדת הטענה, לנירו פלאג אין יש טווח קטן על חשמל, וטווח לא מוגבל בזכות ההנעה ההיברידית. אם ברכב חשמלי טהור קצת קשה לתכנן קפיצה ספונטנית לאכול כנאפה ברמת הגולן בשבת בבוקר, הנירו פלאג אין יעשה את זה בלי בעיה, ובלי תכנון מסלול מוקדם. כמובן שברגע שהסוללה תתרוקן, הוא יהפוך לרכב היברידי רגיל, וצריכת הדלק שלו תהיה בהתאם, אולם מרבית הנסועה היא בית – עבודה – סידורים – בית, ולא קפיצה לרמת הגולן.
ההערכה שלי היא שרכב כזה ישתמש בנסיעות שגרתיות במיכל דלק אחד לחודש, ואף פחות מכך. תחשבו על תדלוק פעם בחודשיים. אולי. חסכון עצום בכסף.
עכשיו נדבר קצת על מספרים,
רכבי פלאג אין נהנים עד 31.12.2021 מהטבה בסך 1010 שקלים בשווי השימוש למי שמקבל רכב כזה כרכב צמוד ממקום העבודה. המשמעות היא שתוספת המס בגין הנירו פלאג אין זהה לתוספת המס שתשלמו על רכב בשווי 109,000 שקלים, כלומר סופר מיני או ג'יפון זול מבוסס סופר מיני. בעלות מס זהה, תקבלו רכב משמעותית יותר מרווח, משמעותית יותר מפנק וגם הרבה יותר חסכוני.
לארגון בו אתם עובדים זה גם כדאי, הוצאות הדלק יפחתו משמעותית בעוד שהוא 'מפנק' את העובדים ברכב איכותי מסגמנט גבוה.
המחיר של הנירו פלאג אין מתחיל ב 149,900 ₪ לגירסת ה LX ועבור תוספת של 3000 ₪ תקבלו את גירסת ה EX המפוארת. במבצעי 0 ק"מ, תוכלו למצוא את הנירו פלאג אין כבר ב 134.0 אש"ח אטרקטיביים.
החזרתי את הנירו פלאג אין ליבואן בצער רב. הרכב אולי לא מושלם, אבל לצרכים של מרבית האנשים שאני מכיר הוא הכי קרוב ל'מושלם' לצרכים שלהם.
המבחן בשיתוף קאר-פד, אתר הרכב של יואב פולס www.car-pad.co.il
- 1
- 1
- 1
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.