Jump to content
  • מיני מבחן הונדה גאז.


    yulianx

    הונדה גאז תמיד התאפיינה בשלושה יתרונות: אמינות, מרווח, ושמירת ערך. מאפיינים אלו כניראה החשובים ביותר ללקוח שכן אם נתבונן על הסופר מיני הנמכרת ביותר ב-2019 נגלה שזאת הטיוטה יאריס, בקום ה-3 סוזוקי בלנו ומתחתיה מזדה 2.

    אבל, כשלהונדה גאז החדשה מוצמד תג מחיר הגבוה בקטגוריה, היא צריכה להציע יותר, שכן היא לא לבד שמציעה את היתרונות הללו.

    האם המחיר המבוקש  הוא מוצדק? יצאתי לנסיעת מבחן לגלות.

    IMG_4497.JPG

     

    את אחלה חמודה

     

    חיצונית הגאז לא תסובב ראשים, יש לה עיצוב של "רכב ירוק", כלומר היא מעט שונה מהמתחרות אך קשה לומר היא יפה, החזית עוד נחמדה עם פנסים גדולים אך מאחור העיצוב מיושן ולא ניראה עדכני יותר ביחס לדור הקודם.

    תמיד אהבתי את תא הנוסעים של הגאז, הם אף פעם לא היו איכותים, אך העיצוב שלהם היה מעניין. הגאז החדשה לא מציעה עיצוב מהמם, אך סך הכול הסלון מעניין לדעתי. גם בדור הנוכחי איכות החומרים בינונית, בדגם המאובזר האלגנס, אמצע הדשבורד מצופה בסוג של עור, אך שאר הפלסטיק פשוט וחלול, בדגם הפחות מאובזר באמת שרמת החומרים פשוט לא הגיונית למחיר.

    אהבתי את תאי אחסון לכוסות מול יציאות המזגן, ככה המשקה שלנו ישאר קר, אם כי שטח האחסון בתחתית הקונסולה לא מאפשר הנחת פאלפון- קטן מידי.

    מעבר לתא מטען מגלה תא מטען קטן ביחס לדור הקודם, ועם בליטה בסופו, מה שיכול להפריע לדברים גדולים כמו עגלה.

    מנגד מתחת לשטיחון אנחנו מגלים עוד תא אחסון עמוק.

    מאחור המרווח כרגיל מצוין, והרכב מאוד מרווח.

     

    IMG_4491.JPG

    IMG_4492.JPG

     

    הונדה מציתה את הדמיון.

     

    גאז החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטר עם 98 כ"ס, בנוסף קיימים עוד שני מנועים חשמליים כך שסך ההספק עומד על 109 כ"ס עם מומנט מרשים של 25.8 קג"מ.

    אז איך היא נוסעת? אובכן התאכזבתי בנושא הזה. הגאז לא רכב חלש ואין לה בעיה עם עליות, פשוט ציפיתי ליותר, אתם לא תקבלו את העוצמה שמציעות רנו קליאו או אופל קורסה, עוצמה שמעלה חיוך. הגאז לא מעלה חיוך, מנגד מה שכן מורגש הוא הרעש מהמנוע בזמן האצה חזקה.

    בידוד הרעשים דווקא טוב למדי מבחינת רעשי רוח וכביש ובנסיעה רגילה הגאז שקטה, אך בכביש הררי רעש המנוע ישמע.

    אהבתי שהגאז מרגישה בטוחה בפניות מהירות, אין לה זווית גילגול גדולה.

    המושבים קשים ורחבים, זה מצוין לבעלי מבנה גוף גדול, אך אחרים יכולים לנוע בתוך המושב וירגישו שהוא פחות תומך. מאחור המושבים מאוד נוחים.

    לגאז גם קיים מצב בתיבת ההילוכים שנקרא B- כלומר אחרי עזיבת הגז מורגשת בלימת מנוע - זה מצוין בירידות.

    התיבה כאמור בעלת הילוך אחד, והיא חלקה ונעימה.

    נוחות הנסיעה בעיר רוב הזמן בסדר, מעבר על במפרים מתבצעת בצורה נוחה אך שברי כביש מורגשים יותר ברכב.

    מחוץ לעיר הרכב  מרגיש מרוסן והמושבים למרות היותם קשים לא מפריעים כמו שחשבתי בעת הישיבה עליהם, אך עדיין אלו לא המושבים המוצלים בקטגוריה

    IMG_4490.JPG

    מה המבחר?

    הגאז מגיעה בשני רמות אבזור:

    קומפורט הנמוכה יותר במחיר של 120 אלף ש"ח.

    הרכב מציע אבזור בטיחותי מרשים לצד 10 כריות אוויר (הרכב עדיין לא נבחן בEURONCAP)

    בקרת אקלים, מצלמת רוורס, מסך מולטימדיה 5 אינץ שניראה מיושן מאוד, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.

    רמת אבזור הבכירה אלגנס עולה 124 אלף ש"ח.

    היא מוסיפה דברים כמו: חיישני חניה קדמיים ואחוריים. , שילוב עור במושבים, באזור המשענת בדלתות הקדמיות וגם במרכז הדשבורד, חישוקי מגזניום (עם מכסה פלסטיק- מוזר) מערכת מולטמדיה עם מסך 9 אינץ אשר תומך באפל ואנדרואיד.

    IMG_4485.JPG

    IMG_4486.JPG

    סיכום

    אני חושב שמחיר פרמיום צריך להיות מגובה במוצר פרמיום, מוצר  שמציע יותר מאחרים. ופה הגאז לא מצליחה לעשות זאת.

    הגאז לא רכב רע ההפך, היא ממשיכה להיות מרווחת מאוד, וסביר להניח שגם תמשיך להיות אמינה, הרכב חסכוני ובעלת תדמית אמינות ושמירת ערך טובה, וזה מה שהרבה אנשים מחפשים.

     

    מנגד הרכב לא זריז כמו חלק מהמתחרות, איכות החומרים לא מרשימה בטח לא למחיר המוצמד לרכב, היא רועשת במאמץ או האצה, וגם המושבים לטעמי לא מהנוחים שיש ועיצוב שסופג ביקורות.

     

    בסיום המבחן היה לי קשה להצדיק את תג המחיר הזה, הגאז טובה אבל לא מציעה משהו אחר או שונה, משהו שיגרום לך להעדיף דווקא אותה, הרי הבלנו שסיימה את 2019 במקום ה-3 עולה 100 אלף ש"ח, כ-20 אלף שקל פחות מרמת אבזור הנמוכה של גאז וזה לא מעט כסף. בנוסף טיוטה יאריס החדשה זולה מהגאז וגם היא מוצעת עם מנוע היברדי ואותו משלוש של- אמינות, חסכון, שמירת ערך.

     

    ואני לא מדבר על שאר המתחרות הצרפתיות או הגרמניות שמציעות חבילות מעולות במחירים נמוכים יותר.

    IMG_4496.JPG

     

     

     

    בנוסף, כמה תמונות להשוואה בין רמות האבזור:

    אלגנס

    IMG_4491.JPGIMG_4484.JPG

    אלגנס

    IMG_4489.JPG

     

    קומפורט

    IMG_4488.JPG

    אלגנס

    IMG_4490.JPG

    קומפורט

    IMG_4487.JPG


    User Feedback

    Recommended Comments



    בתאריך 18.9.2020 בשעה 17:33, avi60769 כתב:

    מעצבן שגם בדגם הזה הורידו את גלגל הספייר הקטן, והשאירו ערכת ניפוח .

    צריכת דלק אמורה להיות 22 ק"מ לליטר ,

     

    גם לי אין גלגל רזרבי (זה דגם 2019), וצריכת דלק אצלי: 20+ ק"מ לליטר. אני מאמין, שבדגם זה אפשר לעשות יותר קילומטרים לליטר.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אחד מתאי הנוסעים המכוערים שראיתי בשנים האחרונות במיוחד מסך מגע הזה במרכז הדשבורד נראה כמו משהו שהדביקו בשנייה האחרונה. בעע...

     

    שילמדו מסיטרואן כיצד מעצבים תא נוסעים מקורי, מעניין, יפה ושימוש. 

    • אהבתי 1
    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    על עניין היופי והעיצוב, לא כל כל התחברתי.

    אבל הרכב הזה מאוד מיוחד במינו, לפחות לגבי כל מה שנמצא תחת מכסה המנוע.

    ואני אסביר.

    ב-להבדיל מרכבי בעלי הנעה "היברידית טהורה", כלומר מנוע הבנזיו בא לעזור לחשמלי ולהיפך, ולמעשה שניהם ביחד מניעים את הרכב, בסופו של דבר, בהונדה אימצו את "נוסחת החשמל נטו".

    כלומר הרכב מונע על ידי כוח מנוע החשמל בלבד. מנוע הבנזין נמצא שם בעיקר כדי להטעין את הסוללה, ובמקרה של לחיצה מאוד חזקה על הגז, הוא מסובב סוג של "גנרטור" בסיבובים גבוהים מאוד, כאשר זה מספק זרם חשמלי, ישירות למנוע החשמלי.

    אז מכל החפירה וההקדמה שניסחתי,{מקווה שהבנתם את הפואנטה}, התוצאה הסופית היא, חיסכון ניכר בדלק, שקט מופתי בקבינה, ומומנט גדול מתי שצריך אותו.

    תוסיפו לזה גיר שמתנהג כמעט כמו גיר אוטומטי מן השורה, ולא נתקע אי שם במרומי סקאלת הטורים,[שמשום מה נעדרת באופציית החלפת המסכים, כי מן הסתם היצרן החליט שהיא לא רלוונטית? לא ברור], החלפות ההילוכים שמורגשות, וגם נשמעות, גודל הכללי של הרכב וניצולו מבפנים, כולל המושבים המודלריים מאחורה, וקיבלתם סופר מיני מעולה אבל יקרה. מאוד. 

    ויש אנשים שמחכים ליאריס ההיברידית החדשה. השמועות מדברות על מחירים זהים לאלה של הגיאז. בערך 4000 פחות מהדגם של הגיאז המאובזר ביותר.

    לפחות על הנייר או על סמך חוות דעת , על גיאז, ההונדה לוקחת כאן בהליכה. 

    בטויוטה טוענים, {על פי הקטלוג} ל-45 ק"ם לליטר. נקודה מעניינת, שיהיה שווה לבדוק אותה לעומק, כאשר הרכב יגיע למבחני הדרכים אצלנו. 

     

     

     

    עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הרכב שקט כול עוד לא נוסעים לכביש הררי.

    אז ההרגשה שאתה ברכב עם גיר רציף ויש רעש.

     

    הוא גם לא חזק כמו שאפשר לחשוב.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 16 שעות, SchnitzelLova כתב:

    שילמדו מסיטרואן כיצד מעצבים תא נוסעים מקורי, מעניין, יפה ושימוש. 

    לא תודה, לנהל מזגן דרך מסך מגע..., בהונדה הנדסת אנוש בסדר גמור.

    בכל מקרה, זה גרסה ראשונה, יעבור מתיחת פנים, ונראה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    האמת שלא כולם מתחברים להפעלה של כול המערכות דרך הצג בסיטרואן, בגאז דווקא הנדסת אנוש נוחה, אם כי לי בסיטרואן זה לא הפריע.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    היא אולי נוחה, אבל נראת מזעזע. מסך מגע הזה במרכז הדשבורד נראה כאילו איזה מהנדס בהונדה שכח את הטלפון שלו ברכב. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 דקות, SchnitzelLova כתב:

    לא ממש יעזור למי שכבר שילם את ה-120 אלף שקל על הרכב. 

    אבל אני בטוח, שרכב זה יותר חסכוני מטויוטה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...