Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קיק דאון מזיק למנוע?


Sonata
שימו לב! השרשור הזה בן 6867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי רשיון רק איזה כמה ימים למדתי על ידני ועכשיו אני נוהג על אוטומט אז חדש לי הקטע הזה שבעליות האוטו בהילוך גבוע ובקושי זז

 

שאלתי את אח שלי אם הוא עושה קיקים בזמן עליות או בכלל והוא אמר לי שזה ממש פוגע במנוע ושאני אף פעם לא יעשה את זה.

 

מה אתם אומרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיק - הורדת הילוך ולא יותר מזה.

בעיקרון המנועים בנוים לעבוד גם בסל"ד גבוה.

כלומר אין שום בעיה לתת קיק.

אבל - כנהג חדש, תשדל ללמוד יותר איך נוהגים ולא איך נותנים קיקים. לעלות את העליה במהירות יותר גבוהה כל אחד יכול. להגיע לגיל 40 בלי אף תאונה - מאטים מצליחים וכרגע אתה צריך ללמוד את-זה.

יבגני

 

בחו"ל: Audi Q7 3.0 TFSI 2014, ו- Porsche Cayman S 2013

בארץ: מחפש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם פעולת המנוע מזיקה לו, וגם אי הפעלת המנוע זמן רב מזיקה לא פחות.

 

כשאומרים "קיק", מתכוונים להורדת הילוך חריפה ומצשיכת הילוכים לתחום הגבוה.

אם יש צורך ב"קיק", נניח בעליה, או עקיפה, אז נותנים "קיק". אם אין צורך אז לא.

dirty old man

need love too

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיק דאון = הורדת הילוך, וזה כמובן גורר העלאת הסל"ד יחסית גבוה.

 

המנוע מתוכנן לעבוד בטווח סל"ד מסויים, ויש הגנות כדי למנוע ממנו לעלות לסל"ד בו ממש ייגרם נזק מיידי (מנתק הצתה למשל, וגם הגבלה ב"מוח" של הגיר שלא תאפשר קיק דאון אם הסל"ד בהילוך הנמוך יהיה מוגזם)

 

בתחום הסל"דים בו המנוע מתוכנן לעבוד (כלומר: החל מ-סרק ועד מנתק ההצתה, נניח במנוע בנזין ממוצע מ-800 עד 6500 סל"ד) הוא מרגיש הכי בנוח ונשחק פחות בתחום עבודה בו נוהגים ברגוע, כלומר כ-2000-3000 סל"ד (העברות הילוכים כמו בשיעורי נהיגה). סל"ד גבוה גורם לבלאי גבוה יותר.

 

בעקיפה או טיפוס עליה אין שום רע בקצת סל"ד גבוה, עדיף לא לעכס את התנועה ו/או לסיים עקיפה במהירות האפשרית, מאשר לחסוךך טיפה בלאי למנוע או דלק.

 

סייג חשוב אחד: לא רצוי לעלות לסל"ד גבוה על מנוע קר (10 דקות ראשונות אחרי התנעה קרה), זה שוחק יותר מהרגיל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה נשאלה בשבוע שעבר בצע חיפוש וקרא את כללי הפורום

לא הספיק לכם , מה ?

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=77933

 

נא לשרשר שם (אם יש לכם מידע מועיל כלשהו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...