Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטען 20v שהבקר שלו חובר בטעות בקוטביות הפוכה, אשמח לעזרה בפענוח הנזק


Ooga
שימו לב! השרשור הזה בן 1347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר במטען RC18120 של ריובי. הוא מחולק לשנאי שמחובר לקיר ובקר שיושב על עמדת הטעינה עצמה.

השנאי והבקר נותקו והייתי צריך לחבר מחדש וגם להאריך חיווט, בעקבות טעות חיווטתי את הבקר בקוטביות הפוכה.

בחיבור לחשמל לא קרה כלום, פשוט לא נדלק. 

לאחר שינוי הקוטביות המצב נשאר זהה. לא מגיב ואין אור בלדים.

הלוח עצמו נראה תקין, מצרף תמונות (הראשונה של השנאי, שמספק 20v לבקר וכנראה תקין).

20200811_101624.thumb.jpg.477b235d9d00ba03fc8eeb819aea794c.jpg

20200811_101646.thumb.jpg.c6bba47aa901a82a218adeefe4702489.jpg20200811_101719.thumb.jpg.f715c60af577ebee8ddb6eea0003310d.jpg20200811_101747.thumb.jpg.f48b632511927cc86a52f55b204fd706.jpg

 

הפיוז נבדק (אפשר לראות את ההלחמה היפה שלי..) והוא תקין, אבל בכל מקרה הוא יושב על מעגל הטעינה של הסוללה אז הוא לא רלוונטי.

אי אפשר להשיג מטען כזה בארץ, אז מקווה להציל אותו.

למישהו יש כיוון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרנזיסטורים Q2 -Q3 וגם איזה דוידת זנר שבסביבה.

 

ע"פ אני לא ממש מבין איזה מטען זה 

תבדוק גם שהשנאי מוציא בכלל AC או DC ללא חיבור לבקר הטעינה

יכול להיות שמשהו בו או במיישר שלו נשרף

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@סולל הדרך

מעניין, בדקתי במולטימטר במצב ac, כשהשנאי עדיין מחובר לבקר אבל, והוא מראה מתח של 45v. מה זה אומר בעצם?

ב dc הוא מראה 20v.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה זה אומר, כי אני לא יודע אם יש במוצא DCת או AC חד ערכי או דו ערכי...
ע"פ נראה שהשנאי מוציא מתח ללוח.
צריך לבדוק את הטרנזיסטורים 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@סולל הדרך בדקתי את השנאי כשהוא לא מחובר לבקר. נותן 20V בDC ו 0 ב AC. אז ה 45V AC מגיע מהבקר.

איך אני בודק את הטנרזיסטורים?

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם המטען מטעין את הסוללות או רק הלדים לא מאירים ?

 

אם תוכל להשיג סכימה חשמלית של המטען זה מאוד יעזור.

 

תמדוד במצב DC האם מתקבל במוצא של מייצב המתח 5 וולט (מדוייק).

תמדוד בכניסה של מייצב המתח האם קיים מתח של 20 וולט או קרוב לזה.

 

גע עם פרוב אחד ברגל שסיימנתי לך (מינוס) ועם הפרוב השני בדוק את המתחים שציינתי.

 

מצורפת תמונה עם סימונים.

 

20200811_101747.jpg.0c8ab4ab720b5ed81c2532545b20feca.jpg

 

 

במידה ויש ברשותך רב מודד עם אפשרות לבדיקת דיודות בדוק את הלדים.

 

1. נתק את המעגל מהחשמל.

 

2. חבר את הפרוב השחור לרגל המינוס של הלד האדום ואת הפרוב האדום לרגל הפלוס של הלד.

הלד אמור להאיר בעוצמה חלשה מאוד. באותה שיטה בדוק את הלד הירוק.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@מרק10

מקבל 20V איפה שאמרת, איפה שאמור להיות 5V נותן 0.8V.

 

לגבי הטענה - חיברתי את הסוללה רגעית, לא ראיתי שקורה כלום אז ניתקתי. גם פוחד לגרום לה נזק..

המתח על ההדקים של הטעינה במטען עומדים על 0.7V כשרק מחברים וזה יורד די מהר ל 0.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. במידה  ובדקת נכון את מייצב המתח ל-5 וולט כפי שהסברתי (חזור על הבדיקה) כנראה הוא נשרף לכן ייתכן מאוד שגם הבקר IC3 לא מקבל מתח 5 וולט בכדי שיעבוד.

 

2. צלם מקרוב או כתוב לי בבקשה מה מודפס על הרכיב IC3  ?

 

3. בדקת את הלדים ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בדקתי שוב. נע בין 0.75 ל 0.8v.  נבדק במצב הנכון במולימטר כמובן.

2. רשום עליו 10268a ושורה מתחת k3a9b (הראשון וודאי, את השני היה קצת קשה לקרוא בגלל איזשהו ציפוי שיש כל הלוח של הבקר).

3. בדקתי אותם עם 9v. אחד מאיר, השני הבהב קצת אבל לא הוצאתי ממנו יותר. אולי בעיית מגעים כי לא שלפתי אותם מהלוח לבדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. נראה על פניו שמייצב המתח שרוף. קנה מייצב מתח חדש ממשפחת 78L05 והחלף אותו.

 

2. אם חיברת ישירות מתח של 9 וולט ללדים אז כנראה קיצרת את אורך החיים או שרפת את הלד השני. זו בדיקה לא נכונה.

 

כתבתי לך איך לבדוק קודם לכן.

 

לאחר החלפת מייצב המתח נוכל להמשיך לבדוק אם המעגל לא יעבוד.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היה לי בודק יעודי, חשבתי ש 9v זה מספיק נמוך כדי לא להזיק. טוב, לא נורא. העיקר שברור שהבעיה לא הייתה בלדים.

ארכוש מחר את המייצב ואעדכן.

האם יש משהו נוסף שצריך לרכוש על הדרך בחנות האלקטרוניקה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר למתח נמוך. כאשר בודקים לדים חייבים לחבר נגד בטור ללד בכדי להגביל את הזרם. קנה על הדרך גם לדים בצבע ירוק/אדום בקוטר מתאים מכיוון שרוב הסיכויים שהלד שהיבהב בדרך למות.

 

בדרך כלל הלדים הם בקוטר 3 מ"מ או 5 מ"מ.

 

איפה אתה גר בכדי שאוכל להמליץ לך על מקום קרוב לרכישה של הרכיבים ?

 

תעלה תמונה של רב המודד שברשותך או קישור אליו.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהמעט ניסיון שישי לי קשה מאוד לשרוף מיצב 78. למיטב זכרוני הוא עמיד עד -+ 32 וולט.

יש 2 טרנזיסטור שטוחים על המעגל המודפס, לא ברור לי מה תפקידם, אני הייתי בודק שהם תקינים. כנ"ל הזנר שלצידם


Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן קשה לשרוף את מייצבי המתח ממשפחת 78XX באריזת TO-220 במידה וקיים בהם מנגנון פנימי המגן בפני חיבור מתח בקוטביות הפוכה.

 

במקרה שלנו מדובר על מייצב מתח ממשפחת 78LXX באריזת TO-92 לזרם עבודה של 100 מיליאמפר אשר רובם ללא מנגנון הגנה פנימי המגן בפני חיבור בקוטביות הפוכה.

 

קיימים בשוק מייצבי מתח באריזת TO-92 עם הגנה מובנית בפני חיבור מתח בקוטביות הפוכה אבל לא ניתן להשיגם בארץ.

 

* בהחלט ייתכן שקיימת בעיה נוספת מעגל חוץ מאשר מייצב מתח שרוף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, מרק10 כתב:

אין קשר למתח נמוך. כאשר בודקים לדים חייבים לחבר נגד בטור ללד בכדי להגביל את הזרם. קנה על הדרך גם לדים בצבע ירוק/אדום בקוטר מתאים מכיוון שרוב הסיכויים שהלד שהיבהב בדרך למות.

 

בדרך כלל הלדים הם בקוטר 3 מ"מ או 5 מ"מ.

 

איפה אתה גר בכדי שאוכל להמליץ לך על מקום קרוב לרכישה של הרכיבים ?

 

תעלה תמונה של רב המודד שברשותך או קישור אליו.

אז הסתכלתי שוב על המולטימטר ומסתבר שיש בדיקת דיודות, silly me.

בכל מקרה, אני מאיזור חיפה. בינתיים לא מוצא את המייצב הזה בשום מקום.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...