Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילה מהרדיאטור פיאט פונטו 2004


tomgeffen
שימו לב! השרשור הזה בן 3328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לאחר החלפה במוסך של המעבה של המזגן ברכב מסוג פיאט פונטו young 2004 החלה נזילה משמעותית של מים מהרדיאטור (לאחר שבוע וחצי שהאוטו 'עמד' הייתי צריך למלא כ 1 ליטר). במוסך טוענים שהייתה נזילה קטנה עוד לפני הטיפול (אני זוכר שבערך פעם בכמה שבועות הייתי צריך להוסיף קצת מים) ושהם לא אחראים לנזק החדש שנוצר. המצב כרגע הוא שהרדיאטור לא ניתן לתיקון ודרושה החלפתו בחדש.

השאלה שלי היא האם אתם חושבים שמדובר בבלאי טבעי של רכב ישן שבמקרה התרחש באותו זמן של הטיפול או שמדובר בנזק שנגרם כתוצאה מעבודה לא נכונה במוסך?

בנוסף, מנהל המוסך אמר לי שהנזילה הקודמת כנראה התגברה בזמן העבודה על המעבה ושזה סיכון צפוי. אתם חושבים שהוא היה צריך להתריע בפניי שהחלפת המעבה כרוכה בסיכון תקינות הרדיאטור?

 

תודה מראש לכל העונים והעונות!

 

*זאת הפעם הראשונה שאני מפרסם הודעה בפורום, אשמח להוסיף כל פרט שחסר ואני מתנצל אם פירסמתי במקום לא מתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הנזילה הרצינית החלה מייד עם תום התיקון בהחלט שיש קשר לעבודתו של המוסך. אין צירוף מקרים, יש הצטרפות מקרים! מוסך שמבצע תיקון כל שהוא ועל הדרך זה מצריך לעבור דרך מכלולים נוספים צריך לקחת בחשבון שהאחריות על מיכלולים שבהם הוא נגע על הדרך היא עליו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפשרות לצלם ולהעלות לפה מהיכן הנזילה ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע החלפת מעבה מזגן מסכנת את הראדיאטור? אמנם הם קרובים אבל אין סיבה שיגרם נזק אם עובדים כמו שצריך...נשמע כמו צירוף מקרים מוזר למדי, אבל אם המוסך לא רוצה לקחת אחראיות לדעתי יהיה לך קשה להוכיח את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שיש סדק בדוד שמאלי.

יש מצב שהחלפת המעבה גרמה לזעזוע לרדיאטור, לא משהו שאפשר אולי להמנע ממנו בעבודה כזאת ואז הסדק שהיה קיים גדל וכך גם הנזילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, בהנחה שהם באמת גרמו לסדק להתרחב (סיכוי טוב שהם לא נזהרו מספיק...) אז הם חייבים לך את השווי של הרדיאטור לפני הטיפול, שלפי מה שאתה מעיד הוא היה ישן ודולף קצת, בקיצור לא הרבה כסף... ואולי גם השתתפות בעלות ההרכבה של חדש...

:-P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, תודה רבה לכל העוזרים!

יש התפתחות בפרשה... אתמול עשיתי נסיעה של כ 40 דקות וראית שהאוטו לא מתחמם בכלל- המד מגיע עד הרבע בלחץ.

ממה שהבנתי, כנראה שהתרמוסטט נתקע במצב פתוח. שתי שאלות: 1. חוץ מצריכת דלק מוגברת, האם יש עוד סכנות למנוע?

2. האם יכול להיות קשר בין התקלה הזאת ובין ההחלפה של הרדיאטור והמעבה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסיפור הזה נשמע כמו צירוף מקרים מאוד מוזר..

האם כאשר החליפו רדיאטור ביצועו שטיפה של מערכת הקירור? שטיפה מלאה כוללת פירוק של התרמוסטט והזרמת מים דרך בית התרמוסטט.

האם ידוע לך מתי הוחלף תרמוסטט בפעם האחרונה והאם הוחלף למקורי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני הכניסה למוסך מחוג החום היה על האמצע. האוטו אצלי פחות משנה אז אני לא יודע מתי החליפו תרמוסטט בפעם האחרונה.

שטיפה של מערכת הקירור היא חלק מטיפול החלפת רדיאטור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו יותר מידי צירופי מקרים - המסקנה המתקבלת מהם שאולי המוסך שלך לא כל כך מקצועי.

אם ימצא שהבעיה בתרמוסטט, בדוק כמה עולה מקורי בארץ (באיביי למשל מדובר ב 130 ש"ח כולל האטם: קישור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני הכניסה למוסך מחוג החום היה על האמצע. האוטו אצלי פחות משנה אז אני לא יודע מתי החליפו תרמוסטט בפעם האחרונה.

שטיפה של מערכת הקירור היא חלק מטיפול החלפת רדיאטור?

 

בהחלפת רדיאטור חייבים לנקז את נוזל הקירור ולמלא מחדש. אני אישית משתדל גם לשטוף את המערכת כולה, מה שמצריך פירוק תרמוסטט - אבל השטיפה עצמה לא חובה והייתי מהמר שלא בוצעה אצלך אלא אם כן צוין אחרת.

מאחר ומע' הקירור+ראש המנוע בפונטו ספייס רגישים - הייתי מחפש מוסך אחר מקצועי יותר, ומבצע - ניקוז נוזל קירור, החלפת תרמוסטט (מניסיון שלי שווה להתעקש על מקורי ולא על תחליפי צרפתי), מילוי נוזל קירור (אך ורק פראפלו, אני דיי בטוח שאצלך צריך כחול) וניקוז אויר ממע' הקירור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...