Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 100K לגולף MK4 ובעיות אחרות.


alone2
שימו לב! השרשור הזה בן 6799 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב המדובר: גולף שנת 2001, מנוע 2.0L שבקרוב יגיע ל100K קילומטר, ידנית בצבע כחול ( :roll: ).

 

הרכב נרכש על ידי בסביבות ינואר 05, כשברקורד שלו 87K קילומטר. ימים ספורים לאחר הרכישה הוא הועבר ליישור קו שבמהלכו הוחלפו:

 

שמן מנוע, נוזל קירור, רפידות ברקס (צלחות היו תקינות), צמיגים, מגבים, פילטר אוויר, פילטר שמן, פילטר דלק, קלאץ', חוטי הצתה ובטח עוד כמה דברים קטנים ששכחתי (פלאגים וטיימינג לא הוחלפו).

 

הטיפול נעשה במוסך מרכזי של צ'מפיון בירושלים.

 

האוטו הולך להכנס למוסך בקרוב לטיפול 100K. מאז הטיפול הראשון, לא הוספתי נוזל קירור (אין צורך) אך הוספתי פעמיים מיכל של ליטר שמן כרגע אין מחסור בשמן. האוטו נוסע כרגע יפה, אך יש כמה בעיות קטנות שמטרידות אותי:

 

בעייה אחת היא נורת כריות האוויר שנשארת דלוקה קבוע. הנושא נבדק בצ'מפיון 3 (כן כן, 3) פעמים וכל מה שהם עשו זה לשחק בקקי ולהשפיץ ספריי למניעת קורוזיה לכל הכיוונים, אחרי כל "טיפול" הם דאגו לאפס תקלות במחשב ולמרות זאת הנורה עחזרה להדלק (מי אמר טריפים ולא קיבל?) . נאמר לי במוסך שיכול להיות שהלך מחשב כריות אוויר ושצריך להחליפו. האם המצב הנוכחי מעיד על כך שכריות האוויר לא יעבדו במקרה של תאונה?

 

בעייה אחרת היא תגובה מאוד "קשה" ללחיצה על דוושת הדלק. כלומר, גם כשאני משלב ראשון ומשחרר בעדינות את הקלאץ' כדי להתחיל נסיעה, כשאני לוחץ על דוושת הדלק האוטו כאילו מקבל בעיטה קדימה (אני לוחץ בעדינות, נשבע). בנוסף, כשהאוטו בסרק מרגישים את המנוע "רועד" (לא חזק) וגם כשמניעים את האוטו מרגישים בתא הנוסעים מין "דפיקה" חזקה. כתוצאה משימוש באופצית החיפוש הקדושה הבנתי שייתכן וצריך לנקות בית מצערת או להחליף תושבות מנוע או שניהם - נכון?

 

ויש את עניין השמן גיר. כשהאוטו קר העברת ההילוכים מאוד קשה ולא נוחה. הבנתי שיכול להיות שהחלפת השמן גיר תעזור, באוטו דאטא כתוב שאני צריך שמן 75\90 סינטטי מלא - נכון?

 

חוץ מהבעיות האלה, הייתי רוצה לדעת מה נהוג (ומה כדאי) להחליף\לבדוק ברכב המדובר בטיפול 100K קילומטר וכמובן שאלת השאלות - איפה (בירושלים) ניתן למצוא מוסכניק מקצועי ואמין שמכיר את הרכב הנ"ל? (לא חייב להיות מורשה).

 

נ.ב

טיימנג נעשה לפי המחשב במוסך המרכזי כשהאוטו היה ב60K קילומטר, באותו הטיפול החליפו גם פלאגים, אין לי מושג אם החליפו מאז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר נורת תקלת כריות אויר דולקת אז כל המע' אינה פועלת וחס וחלילה בזמן תאונה לא יפתחו כריות האויר. אני חושד שתקלת כרית האויר נובעת מ "סליל השעון" שזה מגעי חשמל מסתובבים שמתחת להגה אל כרית אויר ההגה , אך ניתן לאבחן זאת רק ע"י מחשב/סורק אבחון יעודי.

"מוסך חיפושית" שברח' בעלי המלאכה 23 א.ת תלפיות ירושלים, טל' 02-6799718 או 02-6799719

ובקש את ג'קי. זה מוסך פרטי המתמחה במכוניות פולקסווגן, אאודי וסיאט ואם איני טועה ואני זוכר נכון יש לו גם סורק אבחון יעודי.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שעבד במחלקה הטכנית של צ'מפיון, אני יכול להמליץ לך בלב שקט על "מוסך המכונית" בתלפיות. הוא נמצא מרחק שלוש דקות נסיעה מסניף צ'מפיון. דבר שם עם שאול, בעל המוסך או עם אורן, הבן שלו. הם בעלי מקצוע רציניים ויודעים לתת שירות מו שצריך.

 

בברכה

אורן קיפניס

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה רפי ותודה רבה לך "מועדון סאאב" ! אני אצור קשר עם המוסכים הנ"ל בקרוב.

 

אשמח לקבל עצות לגבי מה כדאי להחליף במסגרת טיפול 100K קילומטר, פרט לדברים שבדרך כלל מחליפים. האם צריך לעשות טיימינג? האם יש עוד דברים שכדאי לבדוק את מצבם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תחליף "סתם". כל עבודה מיותרת סופה נזק, בוודאי לכיס, ובדרך כלל גם למכונית. טבלת הטיפולים של היצרן לוקחת בחשבון תנאי הפעלה נורמאליים. הטבלה של פולקסווגן בארץ שונה מהטבלה באירופה וזאת על סמך ניסיון מצטבר בארץ וגם על סמך ניסויים שהיצרנים עורכים בשווקים השונים (אני השתתפתי במספר ניסויי יצרן). רק תנאי הפעלה חריגים (לדוגמא, קילומטרז' שנתי נמוך באופן חריג) מהווים סיבה לחרוג מהטבלה.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6799 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...