-
הודעות
310 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי solo-fr
-
יש לך אקדח/אולר או משהו בסגנון שתלוי על החגורה בצד שמאל? הרי לא תגיד שבמצב כזה הסכמת לקבל רכב חדש?
-
התלבטות קלילה בין מאזדה 3 ספורט\ספיריט האצ'בק 2.0 VS. סיאט לאון 1.8TSI DSG
solo-fr פרסם הודעה בנושא של tayrie בתוך ייעוץ ברכישת רכב
התוכל לומר מה הרלונטיות של דראג רייס בין שתי מכוניות לא ממש קשורות לנושא השרשור כשנהג של לפחות אחת מהן כנראה לא לגמרי שולט ברכבו, ונהג של לפחות אחת מהן לא לגמרי שולט בנתוני נייר של רכבו? פשוט תעשה נסיעת מבחן בלאון וב-3 ספורט/ספיריט החדשה כמו ש-tayrie עשה ותרגיש את ההבדל. גם בפתיחות ברמזור, אם זה מה שעושה לך את זה, וגם (בעיקר?) בהעצות ביניים. זה שלאון הנ"ל "קורעת" את 3 הנ"ל בהאצות לא אומר שלאון זה רכב "יותר טוב". הוא פשוט שונה. -
בלא מעט מדינות (ואני לא מדבר רק/בעיקר על עולם שלישי), אם על השאלה "איזה אוטו יש לך?" תענה "GTI", עלולים לבקש שתבהיר "GTI מה?". כי חוץ מפולו שכבר הזכירו, VAG עצמם מכרו גם פולקסווגן לופו GTI, וגם איביזה GTI. לפיז'ו הייתה ערימה של דגמי GTI, בעיקר קטנות (106/205/206/207/306), גם סיטרואן חגגו על הר"ת האלה, ויש עוד כמה יצרנים (כולל סוזוקי עם סוויפט!). אני מסכים שלפחות חלק מהשימושים האלה רק הורידו מהערך של הר"ת "GTI", ולא בצדק. אך הם חלק מההיסטוריה מוטורית, אין מה לעשות.
-
בינתיים לא קרה כלום, עשיתי בירור מקדים בכדי לדעת איך לפעול. שוב תודה לעונים. בפורום כמו בכביש: בעת תאונה יהיו כאלה שיעצרו כדי לעזור, ויהיו כאלה שיעצרו כדי לצפות בהצגה חינמית...
-
התלבטות קלילה בין מאזדה 3 ספורט\ספיריט האצ'בק 2.0 VS. סיאט לאון 1.8TSI DSG
solo-fr פרסם הודעה בנושא של tayrie בתוך ייעוץ ברכישת רכב
עכשיו הבנת למה "בארץ שלנו ולוי יצחק לא אוהבים את המכוניות האלו"? זה לא "הם" (לוי יצחק והאנשים האחרים הרעים) שלא "אוהבים" מכוניות (ומכוניות מהדגמים האלה בפרט). ברוכים הבאים לעדר. -
תודה לכולם על התשובות.
-
תודה. האם המוכר אמור לקבל מהמוסך הבודק מסמך שמעיד על קיומו של כיסוי ביטוחי שכזה? יש כזה דבר?
-
אבל בפוליסות שונות יש תנאים שונים, למשל השתתפות עצמית בירידת ערך, "חדש תמורת ישן", וכו'. האם הביטוח של מוסך מחוייב לאותם התנאים שהיו בפוליסה של המוכר? נשמע תמוהה. למשל הנושא של איזה מוסך יבצע תיקונים, של חלפים מקוריים? אשכרה כך מוסך בדיקות קניה יתן למוכר "חדש תמורת ישן"?
-
תודה רבה על הלינק, יובל! אז חלק מהתשלום על The Alfa Way הוא גם בעלויות הביטוח:
-
תודה על תשובתך. מה לגבי השאלות הבאות: הרי אין קשר בין הביטוח של המוכר לביטוח של המוסך.
-
מי אמר שניתן להגיע להסכמה לגבי יופי?
-
במעמד מכירת רכב יד 2, האוטו בד"כ עובר בדיקת קניה במוסך. במהלך הבדיקה, הבוחן בד"כ יוצא לנסיעת מבחן קצרה (או לא) ברכב. נניח שהביטוח לרכב הנ"ל הוא לנהג יחיד ששמו מופיע בפוליסה. בזמן נסיעת מבחן נכנס ברכב הנבחן רכב אחר, אולי עם ביטוח צד ג', אולי בלי, אולי פגע וברח. מי משלם על הנזקים? מבחינת ביטוח - אין כיסוי, אני מניח, כי הנהג הוא לא הנהג המבוטח. יותר גרוע, הביטוח גם ירצו כסף על "ירידת ערך", "כינון" (אוטומטי, ידני או מסוג אחר, אני לא בתחום), וכו'. יש למישהו מושג איך זה עובד מול ביטוח? מבחינת המוסך הבודק, גם אם הם יסכימו לתקן את האוטו (ואני לא יודע אם הם כן), הם עלולים לתקן במוסך נסראלה בקלקיליה, ולא במוסך שכיסוי ביטוחי היה מקנה (למשל מוסך מרכזי עם חלפים מקוריים בלבד). אני מתעניין בעמדת המוכר בלבד, לא הקונה (שאין לו כאן עמדה בכלל חוץ מלדרוש הורדה ניכרת במחיר הרכב עקב הנזקים). בתודה מראש.
-
האם יש כיסוי ביטחי לגמד בן 21 הזה אם הביטוח הוא על נהג יחיד מעל גיל 40? כי אם לפי חוקי מרפי הסמיטריילר נכנס בג'ולייטה דווקא אז... מישהו חקר את הסוגיה?
-
המשפחה לפני קניה של OCTAVIA 1.4 TSI מספר שאלות
solo-fr פרסם הודעה בנושא של Nitzann בתוך ייעוץ ברכישת רכב
חולק עליך. יש יתרון: פשטות יחסית. ומסורתית, במכניקה, כמה שפחות חלקים נעים - האמינות עולה והתיקונים יותר פשוטים. לא ליתרון כזה התכוונת, אני מניח, אבל זה לא מבטל אותו. ניתן אולי להתווכח שאם אתה קונה אוטו חדש, רוצה להנות ממנוע ביצועיסטי בתקופת אחריות יצרן ולמכור אותו לאחר מכן, אז לא איכפת לך כמה תיקונים יהיה צורך לעשות בו בעוד עשור. אבל זה כבר לא דיון על מנועים, זה דיון על פוטנציאל סחירות, שמירת הערך, התקצרות תוחלת חיים של כלי רכב ושל כל המוצרים שאנו קונים היום, וכו'. -
לצורך העניין, המלצות לעשות בדיוק את זה הופיעו בפורום הזה לא פעם...
-
המשפחה לפני קניה של OCTAVIA 1.4 TSI מספר שאלות
solo-fr פרסם הודעה בנושא של Nitzann בתוך ייעוץ ברכישת רכב
במקרה תחקרתי קצת יועץ שרות במרכזי (בני ברק). מתוך תשובותיו וגם מתוך הסבר ש-bar72 הוסיף כאן יותר מאוחר, מסתמן שאכן צ'מפיון מחליקים את זה בשושו. הם לא מזמנים בעלי רכבים באופן יזום, במקום זה הם "משחילים" את הריקולים לתוך טיפולים או תיקונים אחרים שהם מבצעים (אני מניח/מקווה שלא כך יהיה הדבר במקרה של בעיות בטיחות). כך שאם אתה נוסע מעט, ושום דבר אחר לא התקלקל לך, פוטנציאלית יכולה לעבור שנה שלמה בטרם יבצעו את התיקון. זה שיקול כלכלי: פניקה ופגיעה בתדמית מול הוצאות תיקונים (בתקופת אחריות) במקרים בהם זה מאוחר מדי, כמו במקרה שלך. איני יודע מי תכלס קבע את המדיניות הזאת. לפי דוגמת עדכון תוכנה ל- TSI 160 (זימונים באוסטרליה מול מקרה של bar72), חוששני שהיבואן. פעם אחת רציתי לפרגן להם... -
תכלס - לקנות רכב מסיאט (או קיה, או MG, או ... כל אחד יבחר ממה לפחד יותר) זה כבר הימור מסוים. אתה מהמר שהכסף שתחסוך ברכישה (יחסית לקניית אודי - או לקסוס - חדשה דנדשה, למשל) יכסה על עוגמת נפש בהמשך הדרך. קניית סיאט מתצוגה לא שונה מהותית בעיניי, אתה בוחר לחסוך עוד יותר כסף תמורת עוד יותר צרות בפוטנציה. יש מצב שלקוח דווקא כן בדק, כן ראה את מצב הרכב, ודווקא בגלל מצבו בחר בו.
-
לדעתי, לא נכון לאמר ש-"אין קשר למקום הייצור". יש, רק שהקשר הוא יותר נסיבתי ועלול להשתנות עם הזמן. לכן אני בספק שניתן לטעון טענות גורפות בנושא. הפלסטיקים ביפנית-טורקית שלי באמצע העשור התפרקו לא כי הטורקים באופן גנטי לא מסוגלים להרכיב אוטו בצורה טובה. ולא כי מסיבות כלכליות/פוליטיות כלשהן לא ניתן להקים בטורקיה פס ייצור זהה לאחד שביפן. (רמז: הדגש הוא על זה שהפלסטיקים התחילו להתפרק בשנה הראשונה )
-
כותרת השרשור היא "סיאט איביזה DSG רעש מהגיר", אז זה אפילו יותר ממוקד מ-"אוטומטיים".
-
המשפחה לפני קניה של OCTAVIA 1.4 TSI מספר שאלות
solo-fr פרסם הודעה בנושא של Nitzann בתוך ייעוץ ברכישת רכב
שמח לשמוע שצ'מפיון לא החליקו את זה בשושו. אז לחברה עם רעשי DSG7 בשרשור סמוך יש תקווה. -
אפילו במפעלים שונים של אותה טויוטה מחוץ ליפן, רמות אוטומציה משתנה באופן דרסטי. למשל במפעל בצ'כיה, כזכור לי, לפני כמה שנים מידת האוטומציה בריתוך היתה באיזור 80%, ואילו במפעל בטורקיה, באיזור רבע. בכל רכב יש אלפי נקודות ריתוך, ושלושת רבעי מהם נעשו ע"י חברה טורקים צעירים (או זקנים) בקורולות שנמכרו בארץ בעשור הזה. הם רק תיכננו לעבור לפס ייצור יותר מתקדם לקראת סוף העשור. (במספרים נתקלתי פעם באיזה מעמר בניהול, אפשר למצוא שוב במידת הצורך, טל"ח, בע"מ). וריתוך זה עוד פעולה שיחסית ניתנת לאוטומטיזציה! עם הרכבת חלק מהמכלולים ואבזור פנים המצב יותר קשה. גם בכל פעם שחברה פותחת מפעל או פס ייצור חדש בארץ זרה (בד"כ ע"י רכישת מפעלים קיימים והסבתן), לוקח זמן עד שהעובדים ומנהלים צוברים נסיון. את חלק ניכר מהרכבים שמיוצרים בזמן "בית ספר" הזה לא באמת מעבירים לגריטה, מתקנים את מה שאפשר ומוכרים. כוח עבודה זר בחברה יפנית מעלה גם את בעיית השפה (תיעוד) והתנגשות תרבויות ארגוניות. צריך לעבוד בחברה בינלאומית כדי לחוות את זה. אז נכון, בעיות האלה נפתרות (או לפחות משתפרות) תוך כמה שנים. אבל זה לא עוזר למי שרכש את האוטו מבציר "לא נכון". וכן, הייתה לי מכונית טורקייה של יצרנית יפנית. התוצאה בהתאם.
-
המשפחה לפני קניה של OCTAVIA 1.4 TSI מספר שאלות
solo-fr פרסם הודעה בנושא של Nitzann בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אפרופו ריקול, לפחות באוסטרליה, הוזמנו בעלי TSI 160 לעדכון תוכנת ניהול מנוע השנה. -
המשפחה לפני קניה של OCTAVIA 1.4 TSI מספר שאלות
solo-fr פרסם הודעה בנושא של Nitzann בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני לא המהנדס הראשי של VAG, והוא גם לא ממש מדווח לי, אבל מתוך מקורות האינטרנט שחרשתי בזמנו, התרשמתי שה-140/170 בממוצע יותר בעייתים מה-122. יש גם הגיון מסויים בכך שדור ראשון של מנוע יחסית מאוד מסובך, עם טורבו + סופרצ'רג'ר, עם מאפיינם מתקדמים ויחסי נפח/כוח (זמינות מומנט/כ"ס), משקל/כוח, וחסכון/כוח משמעותית יותר טובים מהממוצע, יהיה יותר "בעייתי" מהדור השני של אותו מנוע, שהוא יותר פשוט, רק עם טורבו (122), מפיק פחות כוח (ע"ע), ויצא רק שנתיים יותר מאוחר. ברכישה של טכנולוגיה מובילה יש גם סיכון מוגבר. מכוח זה שלא היה ריקול כללי למנועים האלה אני מסיק שאין בעיה גורפת. -
נשרים וכפירים דווקא החזיקו מעמד זמן מה...
-
המשפחה לפני קניה של OCTAVIA 1.4 TSI מספר שאלות
solo-fr פרסם הודעה בנושא של Nitzann בתוך ייעוץ ברכישת רכב
סדרה הקודמת של ה-TSI, אני משער: 140 כ"ס טורבו + סופרצ'רג'ר ?
