Jump to content

eliordadon

  • הודעות

    162
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי eliordadon

  1. eliordadon

    קיה ספורטאג

    בתור בעלים של אחד כזה שלא עבר מעולם את הדרגה החמישית של החום , עם המון נסיעות בפקקים . אני לא מבין איך גורמים לזה. קלאצים מקוריים עם יותר מ50 אלף קילומטר. וכנראה שאם היה לקונצרן ואג שעון חום לגיר כמות הקלאצ'ים שהוחלפו הייתה נחתכת בחצי. או שאתה מעדיף את אפקט ההפתעה במוסך ?
  2. eliordadon

    קיה ספורטאג

    נסעתי במספר ספורטאז'ים במהלך החיפוש שלי אחרי רכב, אנסה לסכם : הדגם הטוב ביותר לדעתי הוא ה1600 טורבו (בבעלותי דגם פרימיום), יש רגישות לבעיות גיר (קלאצ'ים) שצריך לקחת בחשבון אבל עם נהיגה נכונה אתה תהנה הרבה יותר . קח בחשבון שהדגם לאחר מתיחת הפנים ב2019 שקט ונוח יותר , ולכן ממליץ להתמקד בשנים של 2019 ומעלה - ניתן לזהות על ידי החיבור של איזור פנסי הערפל לרוחב כל החזית. הגיר הרובוטי לאחר מתיחת הפנים מרגיש חלק יותר מדגמי הGT לדוגמא של 2016-2018 . מנועי ה2000/1600 האטמוספריים מרגישים עגלתיים ודי רועשים וזמינות הכוח די לא שם, הבדלי הכוח מורגשים מאוד למול הטורבו שפשוט גמיש ונוסע נפלא. הגיר הרובוטי של קיה טוב יותר מהסיאט אטקה שלנו , מרגיש טבעי הרבה יותר. אם העניין העיקרי שלך הוא חיסכון בדלק אז זה לא הפורטה של הדגם, גם ב2000 אצל חבר וגם אצלי ב1600 טורבו צריכת הדלק העירונית היא 1:8 בערך ומחוץ לעיר 1:13-1:14 תלוי ברגל. ההחלטה היא בעיקרון ראש שקט למול הנעה מודרנית וזריזה יותר .
  3. ^ בתור בעלים של אטקה הוא לא מתקרב לאף אחד מהמוזכרים, לא מבחינת מרווח ולא מבחינת נוחות , ובטח שלא מבחינת אינטריור מחפיר לשנים האחרונות, תא מטען עמוק למטה ולא נוח להעמסה . אם המטרה היא אמינות אז הCX5 כנראה מנצח, נוסחה פשוטה ואמינה. לטוסון תא מטען יעיל מאוד עם מפתח רחב מאוד, מרווח אדיר מבפנים. יש לי מנוע וגיר זהה בספורטאז' וזה אחלה שילוב, מאוד חזק וחלק אבל מאוד לא חסכוני ויש את העניין הקלאצ'ים שנגמרים מהר (מכוסים גם קצת מעבר לאחריות). אבל היום לדעתי ה3008 עדיין הטובה בקטגוריה אחרי עקומת התרגלות קלה, יש מבצע חבר שעומד להיגמר לדעתי אז תנסה לתפוס 😉
  4. בתור בעלים של אטקה וספורטאז' - הספורטאז' מרווחת הרבה יותר לכל כיוון. אולי שווה לקחת את הספורטאז' דיזל החדשה אם השווי שימוש לא מפריע לך. המושב האחורי באטקה די צר ואם יש 2 כיסאות בטיחות המושב האמצעי מבוטל , 3 יושבים ללא כיסאות יסתדרו סביר בגלל מרווח כתפיים לא גדול. לאבא שלי יש קורולה והיא לדעתי קצת נוחה יותר מהאיוניק והנירו שבדקתי בעבר, התא מטען קטן משתי הקוראניות. האוקטביה היא כנראה האופציה האיכותית ביותר פה במיוחד עם המנוע 1500 ומבחינת מרווח די מתקרבת לספורטאז'.
  5. על פי מה שכתבת אני מבין אתה מתלבט לגבי האוקטביה החדשה , אז שם בגלל המנוע החשמלי תחילת הנסיעה חלקה יותר ופחות רוכבת על הDSG. לזכות הקונצרן אפשר להגיד שאתה תמכור את הרכב די מהר ובמחיר מאוד קרוב למחירון ולפעמים גם מעל , בכללי כל עוד אתה באחריות וגם סביר להניח שתהיה לך עוד הארכה נוספת על בסיס איזו תביעה ייצוגית שתצא בקרוב אז אתה תהיה בסדר..
  6. הרעידות בתחילת הנסיעה הן משהו שפשוט מוגדר כדרך העבודה של הגיר הזה. הן מתחילות אחרי כמה אלפי קילומטרים בודדים מהעלייה לכביש ובסוף פשוט מתרגלים לשיט הזה או שמחליפים קלאצ'ים בעקבות הסדר שיצוץ . אני אישית שנאתי כל תחילת נסיעה עם הגיר הזה. אם אתה נוסע הרבה בפקקים אז פשוט תיקח רכב עם גיר פלנטרי או רציף (שחלקם יעצבנו אותך בדרך אחרת).
  7. Up.. הרכב יימכר עם טסט לשנה ואחרי טיפול 60 אלף !
  8. למכירה פיג'ו 308 פרימיום , עלייה לכביש אוגוסט 2017, מנוע 1200 טורבו , 130 כוחות סוס, יד שנייה פרטית , 56 אלף קילומטר בלבד. הרכב מאובזר בכל טוב , גג פנורמי ענק , תאורת Full Led , חיישנים קדימה ואחורה ועוד המון פינוקים. מחירון משוקלל כמעט 68. מוכן להחלפה על ג'יפון גדול יותר . אליאור - 0543007357 .
  9. בתור בעלים של 308 אני חושב שזה עניין של הרגל , קל מאוד להתרגל וזה לא צריך להיות דיל ברייקר לאף אחד. המזגן שלי מכוון על אוטומט תמיד ויוצא לי לשנות טמפרטורה מידי נסיעה או שתיים. יש אפשרויות כיוון של מהירות מפוח גם במצב בקרת האקלים (באיזו מהירות תרצה שהרכב יגיע לטמפרטורה המבוקשת - במצב מהיר רוב הזמן הFan די גבוה ככה שמי שאוהב שקט יבחר במדיום או נמוך), הבקרת אקלים עובדת נפלא .
  10. הכי טוב בקטגוריה ! תתחדש !
  11. תא מטען בגדלים האלה זה רק הC5 איירקרוס או הטיגואן. שתיהן הכי מרווחות בקטגוריה גם במרווח לנוסע וגם בתא המטען. במחיר של הטיגואן הבסיסית תוכל לקנות את הC5 המאובזרת שמגיעה בנוסף עם 5 שנות אחריות.
  12. החבר שלך לא בדק את הMG הנכונה כנראה, הוא היה אמור להשוות מול MG EHS , וכנראה השווה מול ZS EV . המחירים של EHS וU5 די דומים והמרחב והגודל כנ"ל.
  13. היינו בדיוק באותה מחשבה.. בהתחלה התחלנו מסלקל כי המליצו על זה כל כך , הלכנו על סלקל הכי קל בעולם - Nuna Pipa Lite , ומה אני אגיד ? קנייה מיותרת פלוס. הילדה מגיל חצי שנה לא מצליחה לשבת שם בנוחות והפיצ'ר של הסלקל לא באמת יותר נוח מלהעמיס את הילדה לעגלה. אז שדרגנו למשהו נוח , ומה יותר נוח מכסא מסתובב ? מסתבר שנוח יותר להורים מאשר לילדה. קנינו מושב של חברת Nado O3 , דגם מסתובב עם תקן I-size החדש שנחשב מחמיר. הילדה היום בת 8 חודשים וכבר בקושי נכנסת למושב (כביכול המושב עד 18 ק"ג). (למכירה דרך אגב אם מישהו מעוניין 😁) החלפנו לצ'יקו נקסטפיט מקס ומרוצים מאוד מאוד , הילדה יושבת בנוחות ובמרווח, בטיחותי ביותר (עוקף את ברייטקס על פי 2021 CR), הכיסא לא צובר חום כמו כיסאות אחרים שיש אצל חברים ומתחבר גם על ידי איזופיקס ובמשקלים גדולים יותר גם ברצועות. קנייה מעולה לטווח ארוך ואני מצטער שלא עשיתי את זה מההתחלה.
  14. מביקור בסוכנות לא מזמן זה הולך ככה : אין הנחות ואין מבצעים ואכן אין ריבית עד 130 אלף ש"ח עד 60 תשלומים. אבל.. אם יש מבצעים טובים שווה לקחת אותם , לדוגמא בבחירות היה מבצע על 3008 בשווי 6000 שקלים פלוס הטבות טרייד אין וכו' , ככה שאם היית לוקח הלוואת בלון בריבית 2.2 (הוצעה בסניף) אז העסקה הזו טובה יותר.
  15. בארונה שהייתה בבעלותי הקלאצ'ים היו גמורים לאחר 23 אלף קילומטר, האבחנה על ידי מוסך מורשה ואג. שום נהיגה לא נכונה לא אמורה לגרור החלפה כל כך מוקדמת .
  16. מניסיון עם הארונה וגם עם האטקה , הארונה מאוד צפופה מאחור ודי אוכלת דלק במיוחד שמשקללים את המנוע ליטר , הבגאז' לא מרגיש מרווח מספיק (460 ליטר כביכול). מכרתי אותה מאוד מהר . האטקה בערך עם אותה הצריכה הממוצעת (סביר 10 קמ"ל) אבל בהרבה יותר נוחות ומרווח. האטקה מרגישה מאוד פלסטיקית מבפנים ולא איכותית ביחס לקטגוריה מבפנים, אבל האבזור די מספק גם מבחינת בטיחותית. מבחינת נהיגה הנהיגה די משעממת עם הגה קל מידי וזווית גלגול די מורגשת (עדיין טובה מהמקבילות) , מנוע ה1500 מרגיש די מנומנם והגיר לא עוזר בהרגשה , כאילו אין חיבור מלא עד למעבר להילוך שני וגם משם הרכב די MEH. את הרכב ניתן להשיג בסביבות 142 על הכביש עם הרחבת אחריות לשנה שלישית ומצלמת רוורס היתרון הגדול שלה הוא שמירת ערך - אטקה בנות 4 עם נתונים סבירים נמכרות בסביבות ה90 - 100 ככה שהירידת ערך מאוד מאוד נמוכה. ה2008 רכב מקסים לדעתי.. מאוד נהנתי בנסיעת מבחן , הפנים מרגיש איכותי מאוד , המרווח פנים טוב מהארונה בפער ניכר וגם תא המטען אבל המרווח הפנימי קטן מהאטקה. אבל צריך להתרגל להנדסת אנוש המעט מסורבלת בהתחלה , ולקחת רק פרימיום ומעלה. הקאמיק מרגישה די מרווחת במרווח הרגליים בשורה האחורית, אבל צרה יחסית ותא מטען קטן , בידוד רעשים טוב ומנוע ה1500 שם יושב לא רע, מבחינת פנים היא מרגישה מאוד מוצקה אבל גם שם המזגן נשלט חלקית מהמסך ויציאות מזגן שיקררו לך בעיקר את הברכיים.
  17. הקליאו עם מנוע ה0.9 היא לא דיזל אלא טורבו בנזין , גרסאת הדיזל לא רעה בכלל ועם מנוע 1500 סמ"ק K9K המוכר של רנו בגרסא קצת מוחלשת ביחס לפלואנס לדוגמא. הרנו קליאו תגיע רק בגרסאת סטיישן עם מנוע הדיזל , אבל תהיה נוחה ומרווחת ביחס ליאריס ובנסיעה בינעירונית גם חסכונית יותר (אין כמעט יתרון להיבריד בכבישים בינעירוניים).
  18. יש לי שיטה טובה שבה אני כמעט תמיד מוצא וכמעט תמיד בזכות האתר שצורף מעליי , רושם בגוגל את שם הדגם והשנה בצירוף "PDF", לדוגמא "קיה נירו 2019 PDF" ומבדרך כלל מוצא באתרי חדשות רכב כמו Wheel , Cartube וכו'... שים לב שב2019 הייתה מתיחת פנים אז בזכות קארטיוב קח גם את המפרט של הגרסא מתוחת הפנים : https://www.cartube.co.il/images/stories/kia/niro/2019/kia-niro-mifrat-2019-08-21.pdf בהצלחה
  19. בתור בעלים לשעבר של ארונה , הרכב לא חסכוני (צריכה עירונית 9.5 קילומטר לליטר ! נהיגה נורמלית לחלוטין.. ) ולא מרווח מאחורה . מצד שני הרכב מרגיש די זריז במהירות עירונית עד 70-80 , מעבר לזה הכוח די מתפוגג. אני יכול להגיד לך שברכב שלי הקלאצ'ים היו גמורים אחרי 21000 קילומטר , בגלל שלרכב הייתה אחריות לשנה שלישית המוסך המורשה אמר למשוך עוד שנה ולהחליף, הרכב נמכר בינתיים. אצלי הוא נמכר בגלל מרווח בעיקר , נקנה בתור רכב משפחתי למשפחה קטנה וכשל בזה לגמרי , הבגאז' על כל 460 הליטרים שלו - קטן מאוד ולא ברור איפה הנפח הזה, המושבים האחוריים לא הצליחו לאכלס כיסא תינוק לא סטנדרטי בלי שאקח את המושב הנוסע הקדמי כמעט עד השמשה. לזכותו אפשר לומר שיש לרכב אחלה שוק ,הוא מאובזר לא רע , בטיחותי ושומר על מחירון לא רע. החלפתי ל308 2017 והרכב הזה פשוט עושה הכל יותר טוב ובפחות כסף .
  20. אהלן , רכשתי לפני כמה ימים פיג'ו 308 מדגם פרימיום שנת 2017, הרמקולים המובנים די מזוויעים , מחרחרים בעוצמה בינונית והבאס די מגעיל ונמרח . מצאתי אשכול מפורום רכב של פיג'ו שבו יש הרבה אנשים שממליצים על החלפה לרמקולים של FOCAL שמגיעים מובנים בדגמים היקרים של 3008 / 5008 החדשות : https://www.peugeotforums.com/threads/direct-fit-focal-speaker-upgrade-plus-removing-door-trims.333966/ הרמקולים הם P&P ללא כל שינוי. בנוסף מצאתי טוויטרים שמתאימים גם הם P&P : https://aliexpress.com/item/4000244072018.html?spm=a2g0o.cart.0.0.49f33c008Jy4C1&mp=1 מישהו ביצע את התהליך בארץ ? האם יש המלצה אחרת ? לקנות מגבר עם כניסות High Level ולחבר למערכת המקורית ? אין אופציה להחליף את המערכת המקורית לצערי (שולטת על כל המערכות). מידות הרמקולים הן 6.5" קדימה ואחורה כשהקדימה הוא קומפוננט והעומק הוא המגבלה העיקרית (6 ס"מ). אני מאוד אוהב באסים נקיים ולא נמרחים ולכן אני מאמין שאסתדר גם ללא סאב (בעבר היה לי סאב סגור של הרץ שדי אהבתי). בהזמנת הרמקולים המקוריים העלות תהיה סביבות ה500-600 לסט קדמי פלוס טוויטרים , ואוכל להוסיף איזה סט אחורי קוואקסיאלי מסוג Reference 6532ex שדי יזרום על ההגברה המקורית. הדרישה שלי היא איכות סבירה , אני לא צריך איזו מערכת מטורפת עם עוצמה משוגעת אלא משהו סביר לדרכים הארוכות , התקציב נכון להיום הוא בסביבות ה1000 עם אופציה לשיפור במידה וזה שווה את זה. תודה
  21. https://www.icar.co.il/חדשות_רכב/בקרוב_בישראל:_הרכבים_שיגיעו_ב-2021/ בכתבה באתר הזה מפורטי דגמים שיגיעו ומתי..
  22. גיר סופר אמין . עד 2009 היה גיר רובוטי לא הכי טוב בסיוויק , מ2009 הגיר מצוין , מאוד אמין וגם די חסכוני בדלק.
  23. הייתי בסוכנות וישבתי בשניהם, לא בר השוואה בכלל בכלל. הכנסתי את הסלקל הבודד שלנו לפוקוס והמצב לא היה משהו... לפוקוס בגאז' קטן בהרבה ללא פתחי מיזוג מאחורה והוא לא באמת ג'יפון ככה שלמשפחה עם 3 ילדים לא הייתי ממליץ על פוקוס (אלא אם כן זה לדאגה עתידית למחירון שלך )..
  24. פוקוס בקושי תאכלס 2 מושבים מאסיביים כמו הנקסטפיט, תשקול את האופל גרנדלנד איקס מ0 קילומטר. 119 לבנזין ו122 לגרסאת הדיזל שמתאימה לנסועה שלך יותר ותחסוך לך בדלק. אין רכב שנותן את המרחב הזה במחיר הזה.
  25. רכב נוראי לנהיגה אבל מעולה לראש שקט. נקנתה על ידי ההורים של אשתי לפני 8 שנים והייתה בבעלותם 7 שנים עד שנמכרה במחירון =\. הצבע דהה לגמרי , אבל לא היו תקלות למעט תקלת מזרק דלק . הרכב מאוד מאוד רועש תמיד , קופצני , פלסטיקי להחריד מבפנים וגיר מגעיל . מצד שני די מרווח לכל הכיוונים יחסית למטראז' .
×
×
  • תוכן חדש...