-
הודעות
109 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shay_ts
-
סקירה מעולה ולמרות השייכות האישית מעניקה רושם מאוזן, תודה רבה. עם כל הכבוד ל-108 וחבורתם, אני עדיין חושב שמדובר ברכב הבשל ביותר בקטגוריה, והכי בסטייל של "להיות מיני ולהרגיש שאתה יותר".
-
+1 למקס. אם הנאה מנהיגה מעניינת, ממעט הניסיון שצברתי, הפיאסטה רכב מקסים. פשוט כיף לנהוג בה. לדעתי האישית היא מהנה יותר מהפאביה. ה-I20 הרגישה לי מנותקת מאד. את הקליאו אני פחות מכיר.
-
מרגיש לי שבפורום מכובד זה, המילה "פאביה" עושה ליושביו מה שהמילה "מרן" עושה לחברי ש"ס.
-
סקירה מעניינת וקולחת, נהניתי לקרוא. אבל - 1.4 TSI? בפולו? לא נשמע לי שנהגת על פולו GTI טווין צ'ארג', ולדעתי זו הגרסה היחידה שהגיעה עם 1.4 שהוא TSI המשודך ל DSG.
-
מברוק! 37 כ"ס יותר משלי
-
אלמנטרי, ווטסון. ברגע שמשנים את ההגדרות לדרגות זיהום האוויר (בדרך כלל - החמרה) מתעדכנת בהתאם דרגת הזיהום גם של הרכבים הישנים. אצלי - 206+, מודל 2011, במועד הרכישה 6.2011 דרגת זיהום 4. במבחן הרישוי שערכתי בשנת 2014 - דרגת זיהום 5. כעת - דרגת זיהום 8. תוכל לראות שגם לרכבים חדשים עודכנה דרגת הזיהום. יונדאי I10 - דרגת זיהום במועד ההשקה 2, דרגת זיהום עדכנית 3. ויש עוד דוגמאות רבות. למעשה, הרכב הלא היברידי היחיד שראיתי שנותר בדרגת זיהום 2 הוא סיטרואן C1 והמקבילות (בנפח 1 ליטר) של פיג'ו (כנראה גם אייגו).
-
כנגד 5 שגיאות גדולות בהודעתך דיברה תורה: 1) "מחלת הפיג'ו 206" - מונח חדש בעולם הרכב נטבע בלקסיקון בזה הרגע. אין דבר כזה. ה-206 היא רכב אמין יחסית במידה וטופל כראוי. לי יש 206+ (זהה מכנית) והגם שעברה "רק" קרוב ל-100,000 ק"מ בתנאים לא קלים לא השמיעה ולו ציוצון של אי אמינות. אין לי מושג איזו פיג'ו רכשת, מתי, מי טיפל בה, היכן טיפלת בה ובאיזו איכות (נוזלים, שמנים וכיו"ב), והאם היא לימונית מלכתחילה (קורה) - אבל בוא נעמיד דברים על דיוקם, עליך לשפוט רכבים מנקודת מבט סטטיסטית. אתה יכול לקנות יאריס שהוזנחה, ולקרוא לעלות טיפוליה "מחלת היאריס". 2) לא ציינת האם הרכב צריך להיות ידני או אוטומטי. 3) אתה משתמש במגוון מילים נרדפות- "קטן"/"קומפקטי"/"הדק אל זריר"/"עספור" אבל את החשוב ביותר לא ציינת - מהו אופי השימוש ברכב. עירוני / בין עירוני, קילומטרז', לבד או עם נוסעים? יש או אין מטען מהותי? 4) התקציב - סופי? או שיש לך עודפים ליישור קו? 5) השימוש במונח KARMA IS A BITCH לא בהקשרו בעליל. לתשומת לב הנהגים, ההודעה מנוסחת פלצנית משום שדיברת סרה על 206.
-
אני יודע שהעסקה של הסטודנט היקר כבר נחתמה (שיהיה במברוק) אבל בתור אחד שעבר 90,000 ק"מ ע"ג 206+ (מודל 2011) במגוון תנאים אני חייב להסתייג / להוסיף און דה רקורד לטובת מתעניינים פוטנציאליים ברכב זה: 1. ה-206+ רועשת למדי. לפחות אחרי שימוש אינטנסיבי (ראו ק"מ לעיל שנצבר אחרי פחות מ-3 שנים - אני יד ראשונה). רעשי רוח ורעשי צמיגים נשמעים היטב. קשה לי לחשוב על הרבה מכוניות מודרניות שיהיו רועשות יותר, לרבות בגזרת המיני. 2. אין שום בעיה עם המזגן. עדכון תוכנה שביצעו עבורי בטיפול 30,000 פתר את הבעיה המאד קלה שהיתה (ולא הפריעה לי מי יודע מה מלכתחילה). 3. אין שום בעיה באמינות (תמיד ייתכן אקזמפלר לימוני), לאחר קרוב ל-100,000 ק"מ מאד אינטנסיביים עם הרכב. למעט מצבר ורפידות בלם כלום לא דרש החלפה עד כה מעבר לשוטף על פי הנחיות יצרן (וטיפלתי כל 30K, רבים מכם מקפידים יותר ממני). 4. הרכב לא מהיר. מרגיש זריז (זמינות מומנט-עד כמה שיש כאן מומנט-נחמדה), אבל במהירויות גבוהות מעט מתקשה. למיטב זכרוני חוצה מהותית את קו 3K סל"ד בשיוט מזדמן בכביש 6 במהירות של 110. 5. הרכב אכן לא מרגיש מודרני (ראו לעיל לעניין בידוד רעשים, ואפילו רעש המנוע מתומן השסתומים שחודר היטב לקוקפיט). אפשר לראות בזה סוג של קסם מסוים, או להתבאס מזה עד עצם הזנב, כתלות בציפיות ובהרגלים. 6. הרכב כיפי מאד ומרגיש אוחז ומתקשר. 7. טיפולים: טיפול 30K "קטן" (מורשה) - 850 כולל מע"מ. טיפול 60K "גדול" (מורשה): 2,400 כולל מע"מ (כלל בין היתר החלפת צלחות/רפידות בלם). ייתכן בהחלט שאפשר למצוא מחירים זולים יותר. זהו בערך. באופן אישי, מרוצה מאד מהרכישה. חג שמח וברכות לסטודנט! תתחדש וסע בזהירות
-
טוב, זה כבר לא מצחיק אלא ממש מרשים. פנינות החוכמה אינן נפסקות! ככה זה... שמים לימון רקוב אחד בארגז... וראו מה קורה... במלים אחרות, שומר נפשו ירחק מדעות נחרצות שהן למעשה גיבובי שטויות במסווה של אסרטיביות וירטואלית. ודו"ק.
-
היום אני מרגיש עצל מעט, ולכן רק אוסיף: רצוי לבחון גם את הקליאו וגם את ה-206+ (עדיפות פונקציונלית לראשונה, ובכל זאת כדאי לבחון גם את השניה לטעמי). לשתיהן אמור להיות זמן אספקה קצר מאד, שתיהן מסגמנט עדיף (מרווחות יותר, נוחות יותר, חזקות יותר, מהנות יותר) ושתיהן עולות כ-10K יותר מהפיקנטו ולא 20K יותר. הפיקנטו חסכונית יותר בצריכת הדלק (אם כי לא בסדרי גודל) וזולה יותר גם לביטוח ולטיפולים. יש לה גם אי אלו יתרונות אבזוריים אך הדבר איננו סותר העובדה שמדובר במכונית נחותה ביחס לסופרמיני באשר היא. לילה טוב ובחירות נבונות.
-
קרעתם אותי. "הסיקור המלא". אין מילים. לא, לחלוטין לא בזבוז של 2 דקות. גרמת לי לצחוק
-
שיפורים לביצוע סיאט איביזה 1.4
shay_ts פרסם הודעה בנושא של אלעדפ בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
התחדש וסע בדרכים טובות. "ספורט" הוא במקרים רבים סיגנל חיובי לגבי רמת אבזור בלבד ללא קשר לביצועים. "קופה" הוא במקרים רבים סיגנל להיעדרן של 2 דלתות לנוסעים מאחור ללא קשר לביצועים. שים לב שרוב השיפורים הבאמת משמעותיים עולים יותר מדי ומורכבים יותר לאישור חוקי מאשר חסכון ורכישת מכונית ספורטיבית אמיתית. מכל מקום, השאלה שלך נעדרת משמעות ללא ציון התקציב. כמה אתה מוכן להוציא? אם אין מגבלת תקציב (הברון אלעד דה רוטשילד) ציין מהו רף הביצועים אליו אתה שואף. רצוי מאד גם לחפש שירשורים בנושא שיפורים לרכבים - סוגיה שנטחנה לעייפה בפורום. לאחר החיפוש תקבל מושג על עלויות ומגבלות חוקיות ותוכל לשאול שאלות יותר ממוקדות. שמור על עצמך. -
אינני בעלים של קליאו אך רבים ממכריי ובעיקר אחותי נוהגים ברכב הנ"ל שנים ארוכות, ללא תקלות היסטריות למעט כאלו הנובעות מהתקנה לקויה מקומית של אבזור. הקליאו היא אחד מרכבי הסופר מיני המרווחים ביותר, היא בטיחותית לעילא (6 כ"א, 5 כוכבי בטיחות), ולמרות נתון ההספק/מומנט הצנוע, כשהתחרות היא פיקנטו, לא נראה לי שיהיה לה קושי מהותי לעמוד מולה גם בהקשר זה (כמובן, מומלץ לבחון זאת). החסרונות העיקריים הם בדמות גיר ידני (לדעתי דווקא יתרון עצום אבל רוכשי האוטומט יחלקו עליי), באופן כללי תחזוקה יקרה יותר, צריכת דלק גבוהה יותר (אם כי יש לבחון לאור נתונים בפועל, ולא צפויים הבדלים עוקרי הרים בהשוואה לפיקנטו), וחסרונות מסוימים באבזור (הפיקנטו שלך מגיעה עם 4 חלונות חשמל, למשל, חישוקים קלים, למיטב זכרוני מערכת שמע מקורית ועוד כהנה וכהנה סוכריות קטנות שלא קיימות בקליאו). לכן, מציע בחום לבחון את הקליאו וכן את ה-206+ שעדיין מוצעת במבצע שופרסל ב-69,990 ש"ח (האריכו המבצע - משום מה יש לי הרגשה שזה קשור לכניסת קליאו לתמונה, תודה לקרסו גם בהקשר זה). ה-206+ מעט פחות מרווחת ופחות בטיחותית מהקליאו (לפיג'ו 4 כ"א, 4 כוכבי בטיחות) אבל הדבר איננה מונע ממנה מלהישאר עדיפה על הפיקנטו גם בהיבטים אלו וגם בהיבט חיוכים לנהג פר שקל. הפיג'ו (שמגיעה גם היא, אגב, עם חישוקלים* מקוריים כסטנדרט ששווים כמה אש"ח אם זה מעניין אותך) גם מספקת חוויה טיפ טיפה יותר שובבה מהקליאו. בסופו של יום, אם גיר ידני לא בראש מעיניך, והנסועה שלך איננה כזו שתוביל להפרשים בצריכת הדלק / תחזוקה להפוך לגרנדיוזיים, כדאי לבצע נסיעת מבחן על הקליאו ועל הפיג'ו ולבחור מביניהן. *חישוקלים: חישוקים קלים. המצאה שלי, אלא אם תתקנו אותי ותצביעו לי על מישהו שאמר זאת קודם.
-
אני יודע שאני מקפיץ ואולי זה כבר פחות רלוונטי. אבל הנקודה הזו חורה לי שוב ושוב. אנשים ממשיכים לקשקש על מועד ההשקה כשאין לו (לבדו) כל רלוונטיות לקבלת החלטה, והצהרה כזו גובלת בבורות מוטורית שחוזרת על עצמה שתי וערב בפורום מפיות שונים. מהו החיסרון אליו אתה מכוון כשאתה אומר "המכונית תוכננה לפני 15 שנה" (אגב מועד השקתה הוא שנת 98, ומאז עברו מספר מתיחות פנים ושדרוג באיכות החומרים, אבל אנשים נוטים להגזים ולייחס את מועד ההשקה של פיג'ו 206 דנן לדור המבול ולהניח שלא חל בה בשום מובן כל שינוי)? במסגרת השיקולים לרכישת רכב לא נכלל מועד השקתו אלא טיב תפעולו ותפקודו הפונקציונלי. ואפרופו פונקציונליות, במקרים רבים דווקא טכנולוגיה מיושנת תתפקד באופן שלם והרמוני יותר. שנים של אבולוציה מדודה עושות את שלהן. בכך אין להפריך הטענה שלעתים קיים קשר חיובי בין "ותק" של דגם ספציפי על הכביש לבין דעיכת יתרונותיו היחסיים: אבל את הביטוי לקשר זה יש לציין במפורש ולא להסתפק באופן סטיגמתי קלוקל בקביעות בגוון "זה ישן זה לא טוב אח שלי". זה לא הרבה יותר חכם מאשר לומר "צרפתי זה חרא לא אמין" שזו קביעה שלמזלנו שומעים פחות בפורומים משובחים. ה-206 הייתה רכב מצוין במועד השקתה והיא ממשיכה להיות רכב טוב ומהנה עד היום. יש מכוניות שקטות יותר, מאובזרות יותר, חסכוניות יותר, חזקות יותר - אך את הבחינה יש לבצע לאור יתרונות / חסרונות אלו וללא כל קשר למועד ההשקה כאמור. הותק כשלעצמו איננו חסרון. נחיתות ביצועית טכנולוגית מול המתחרים (שבהחלט עשויה להתקיים!) יש לפרום לנימים דקים כדי לספק מידע שהוא בעל משמעות. יובהר כאן ועכשיו, אני לא אומר שה-206 בהכרח רכב עדיף מהקליאו, למשל, במחיר שבו היא מוצעת. אני כן אומר שיש לציין את היתרונות ו/או החסרונות במפורש (לדוגמא: הקליאו עדיפה במרווח פנימי, בטיחות ואספקטים של אבזור. לפיג'ו יש הגה נורמלי, מתקשרת יותר, זריזה מעט יותר ונועלת חישוקים קלים). לעניינו של השואל. דווקא מהיתרונות הבולטים של ה-206 בהשוואה התעלמת. השילדה, המתלים, כח המנוע, נוחות הנסיעה, ההיגוי, המרווח הפנימי, חלקות הפעולה - ה-206 עולה בכל אלו על ה-107 ואין מה להשוות בכלל. בהיבט ה"חסרונות" לכאורה, המנוע הותיק מסדרת ה TU דווקא מגלה אמינות מופלאה ומוכחת, ארוכת שנים הרבה יותר מזו של מנוע הטויוטה משולש הצילינדרים אם כי גם שם לא צפויות עקרונית הפתעות. בנוסף, מנוע ה-206 גם חלק ונוח מאד לפעולה הודות לזמינות מומנט. ה-107 זולה יותר לרכישה (עדיפה משמעותית הגרסה הידנית במונחי תמורה למחיר וביצועים), לתחזוקה (דלק דלק דלק), לביטוח ולטיפולים. אם כבר מיני, כדאי לשקול גם אלטרנטיבות נוספות כגון הפיקנטו. בכל מקרה, את ההחלטה יש לקבל לאחר נסיעת מבחן, שתבחן האם השיקול הכלכלי במובן הצר (107) גובל על התועלת במובן הרחב (206+). ולא לשכוח לבחון גם את הקליאו.
-
תוכל למצוא מגוון דעות בנושא. הנתונים היבשים מראים עדיפות לרנו כאשר החסרון המרכזי בקליאו (שיש לבחון בפועל עד כמה הוא משמעותי) הוא כוח המנוע בעיקר בנסיעה רגועה. בכל מקרה כדאי לשקלל את התחושה האישית. אתה בחרת בנסיעת מבחן, שזהו הצעד החכם ביותר. כשאני רכשתי (וקיבלתי) הפיג'ו שלי לא הוצעה קליאו ידנית במחיר כזה. לו היתה מוצעת, לא הייתי מוותר על נסיעת מבחן בשום מצב. אתה מוזמן לעדכן אותנו ברשמים מנסיעת המבחן - נשמח לשמוע. מידע מועיל לטובת המתלבטים.
-
למרות שאני יודע שחלק מחברי הפורום התנסו בבעיות כאלו ואחרות במזגן, זה עדיין לא ברמה של היעדר מזגן, אפילו לא בצחוק. ברכבי הספציפי אני מרוצה ממנו. ההשוואה מתאפשרת.
-
בקיצור נחכה לתמונה רשמית יותר של האינטריור. בנוגע לשואל לגבי הבדלים מול ה-206+ - קרא את הקישור להלן: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=3028790#post3028790 על פי הנתונים היבשים, יש מנצחת. אך דרושה נסיעת מבחן. פרט לכך, המבצע על ה-206+ מסתיים באופן רשמי היום. אם המחיר שלה יחזור להיות 80,000 ש"ח או אפילו קרוב, במבחן העלות/תמורה היא נופלת מהקליאו באופן דרסטי. המחירון של הקליאו הוא 69,990. בלי שופרסל וללא מועדונים.
-
האם התמונה לקוחה מאולם התצוגה? לא טריוויאלי לטעון שתקבל את הרנו בגירסתה הנוכחית עם מושבי עור, למשל. בכל מקרה, אכן נאה ויאה.
-
קצת סדר. ראשית חוכמה, מחזק את הטענה של החברים לגבי נסיעת מבחן. כפי שיובא להלן מסתמן יתרון מסוים לאחת המכוניות אך הנתונים היבשים עליהם נתבסס בסקירה מטה במקרים רבים רחוקים מלספר את כל התמונה, ויש לשקלל גם טעם אישי. לבסוף, אני שמח שהדיון לא נגרר עדיין לסאגה של "ה-206+ מיושנת/אריה זקן/דוד טוביה". את השיפוט יש לבצע על בסיס פונקציונלי ולא כרונולוגי (זה לא אומר שה-206+ יותר טובה, אלא שההכרעה בנוגע לכך לא צריכה להתבסס על שנת השקה אלא על פרמטרים ברורים בתפעול ובתפקוד). מנוע וביצועים: 73 כ"ס לפיג'ו, 75 לקליאו. שיא ההספק של הפיג'ו מגיע מעט מוקדם יותר. לא משמעותי. מה כן משמעותי? שלפיג'ו יש מומנט של 12 קג"מ לעומת 10.7 קג"מ בקליאו. זה פחות זניח מכפי שזה נשמע, הפער הוא 12%. לכך יש להוסיף את העובדה שהפיג'ו מגיעה לשיא מומנטה (מפיק ב-ה') כבר ב-3,300 סל"ד ואילו הרנו נאלצת "להאמיר" ל-4,250 וקיבלנו זמינות כוח גדולה יותר בפיג'ו. כדי לחתום את העליונות - גם אם לא ההיסטרית (על הנייר) של הפיג'ו בנושא הביצועים נציין כי משקלה נמוך ב-130 ק"ג בהשוואה לרנו. הפרשי התאוצה מ-0 ל-100 יחד עם זאת לא מפילים אף משחיזן מהכסא (13 שניות לפיג'ו, 13.7 לרנו). צמיגי הפיג'ו קטנים באינץ' אך עבים ובשרניים מעט יותר. מסקנה: ניצחון לפיג'ו. צריכת דלק: על פי נתוני היצרן - צריכת הדלק של הרכבים זהה בנסיעה משולבת (יתרון של 100 מ' לליטר לרנו). נשמע הגיוני למדי משום שהמנוע האמנם חדשני יותר של הרנו נאלץ להניע מרכב כבד יותר. יש לבחון נתון זה במבחן המציאות. לחובבי העצים - הרנו מזהמת פחות. דרגה 3 במקום 4. מסקנה: ניצחון קטן לרנו בעיקר בזכות הזיהום הנמוך. בטיחות: 6 כריות אוויר לרנו, 4 לפיג'ו. 5 כוכבי בטיחות לרנו, 4 לפיג'ו. מסקנה: הרנו מנצחת FAIR AND SQUARE. מרחב: הרנו ארוכה ב-11 ס"מ, רחבה ב-6 ס"מ, אך חלק לא מבוטל מתוך הנ"ל מוקצה לתא המטען של הרנו שגדול ב-43 ליטרים מזה של הפיג'ו. יתרון כשלעצמו. מסקנה: במבחן המרחב הפנימי הרנו מנצחת. אבזור/גימור: לרנו יש אופציה (בתוספת תשלום) ל-4 חלונות חשמל. כסא הנהג שלה מתכוון לגובה, היא זוכה לבקרת שיוט, כיוון המראות חשמלי ויש לה פנסי ערפל. אין לה את האבזור של הפיג'ו שיפורט להלן. לפיג'ו יש חישוקים קלים, יש לה מערכת שמע מקורית שנשלטת מגלגל ההגה וציפוי ניקלים שתרומתם תלויה בטעם האישי. אין לה את האבזור של הרנו שפורט לעיל. מעל הכל: הקליאו החדשה מרגישה בוגרת יותר, "שלמה יותר" ו"גרמניה יותר" מה-206+. מסקנה: הרנו מנצחת, עבור רוב המשתמשים (יש כאלו שבגרות עבורם היא קללה). לסיכומו של עניין, בהתבסס על "ניתוח יבש": הרנו מעט פחות נמרצת ופחות זריזה מהפיג'ו. אך הקליאו בטיחותית יותר, מזהמת פחות, מרווחת יותר ונהנית מאיכויות ניהוג טובות לא פחות מאלו של הפיג'ו אולי למעט תחושת הנמרצות (הודות להתנהגות הטובה הרנו גם מעיפה את הפאביה 1.4MPI מכל המדרגות). ההבדלים אינם של שמים וארץ, ונסיעת מבחן הכרחית. גם המראה שונה ויש לשקללו בהתאם לטעם האישי. יחד עם זאת, על פי מבחן היובש כאמור, הרנו מנצחת הפעם. אם פיג'ו לא ישכילו לשמור על המחיר הנמוך של ה-206+ בגמר המבצע של שופרסל, החמודה אף עשויה להפוך לחלופה לא רלוונטית. ש.
-
מדגם לא מייצג (רכב בודד) מוביל להסקת מסקנות שגויה. אין באמור בכדי לאושש או להפריך אמינות רכב מסוים, אלא להצביע על העובדה שדעות כה גורפות צריכות להיות מנומקות ומגובות כהלכה ולא בהתבסס על נורה (!) ברכב ספורט בודד באירוע בודד. לפחות מזל שאתה אומר את זה בפורום שבו כולם יכולים לתקן אותך ולא בטוקבק. ובכלל, הרנו מספקת כל כך הרבה ערך מוסף (יחסית לפחנועים במחיר דומה), שהתפשרות סבירה בתחום האמינות היא אפשרית בהחלט. לטעמי. במונח "התפשרות סבירה" הכוונה היא שיש לטפל ברכב בנוזלים ושמנים מקוריים ולא בשמן צ'יפסר משומש (שעליהם הג'סטי שהיתה לי נסעה בלי בעיות). בהנתן טיפולים הולמים, אין ראיות גורפות לכך שקליאו איננה מפגינה אמינות סבירה, לכל הפחות.
-
באמת מרשים! עכשיו רק נותר לראות שהמנוע שנתון המומנט שלו לא מרשים במיוחד הן ברמתו הן בעקומו מסתדר באופן סביר עם המרכב הלא קטן ויש כאן קלף מנצח. באופן אישי ממש משמח אותי לגלות מכוניות טובות (הכל יחסי) שנותנות פייט גם במחיר למכוניות הבסיסיות.
-
אם סמכות בכירה דורשת תרגום אז נספקו. שיניים = המונח הדנטלי המוכר, המאפשר לעיסה ובגילאים מתקדמים עשוי מחומרים מלאכותיים ומאוחסן בכוס מים ליד המיטה. במקום שאני בא ממנו, משובץ המונח כדי להבדיל בין הילדים שסתם "שיחקו אותה" לגברים ש"שיחקו אותה שיניים" (כלומר, שיחקו אותה יותר). אנתרופולוגים טוענים כי מדובר בעיוות הגייה למונח הברור "שיחקו אותה פי שניים", שאומץ על ידי פקאצה אלמונית וכבדת שמיעה, והופץ משם כמגיפה ברחבי תבל.
-
או! הנה לכם עסקה אטרקטיבית באמת. HANDS DOWN. שום פאביה דור קודם מאובזרת ב-85K. אם כבר דור קודם, שימכרו אותו ב-70K ויצרפו לו שילדה של מלכים. בנוגע לכל אלו שמצרים על רוכשי ה-206+: כל אלו שרכשו ב-70K לא הפסידו יותר מדי, לטעמי האישי. המתבאסים העיקריים הם: 1. מי שרכש את הספארק ב-70K בקירוב 2. מי שרכש את ה-206+ ב-80K (היו כאלה?) קרסו שיחקו אותה שיניים, רכב ללא פשרות היסטריות, שגם יודע לספק הנאה בסיסית מנהיגה, במחיר מצוין. ש.
-
קח את זה בתור מחמאה. מכל מקום, ברכב שלי אני לא מרגיש בעיה כזו, ודאי שלא בסדרי הגודל המתוארים. אכן במסגרת המבצע אין תחרות במונחי תמורה למחיר לרכב הנ"ל. תוכל לפרט לטובת הקוראים מהו האבזור עמו מגיע הרכב במסגרת המבצע?
-
לעניות דעתי, אם מוצקות ותחושת "כבדות" איננה מעניינת אותך באופן קיצוני, ה-206+ הופכת רלוונטית אף יותר. "מודרניות" במונחי קירבת תאריך השקת הרכב לימינו אנו בהגדרה גוררת מוצקות: הבט בבקשה בפסגת סגמנט הסופר מיני, במשקל הרכבים בקטגוריה ובחתך צמיגיהם. בכל מקרה, אם הגדרתך לאותה מודרניות שונה, אני מסכים שאין מנוס מגיבוש דעה עצמאית בדרך של נסיעת מבחן. היות ולא עברתי מקליאו למאזדה 2 ולמעשה, נהגתי בקליאו פעם אחת לפני כ-5 שנים ובמאזדה 2 לא נהגתי מעולם והרכב באופן אישי לא מעניין אותי (תמסורת אוטומטית/תמחור גבוה מדי/מראה ליסינגאי מדי) אינני יכול להזדהות עם תחושת המעבר שלך ולנסות להקביל אותה ל-206+. בנוגע לפיאסטה, לדעתי רכב מצוין ומאובזר אבל עגלתי מאד. כן כן, אפילו יותר מה-206+ הישישה על 8 שסתומיה. אני מניח ששיווק פיאסטה ידנית היה משפר את המצב ומאפשר הכאת הפיג'ו בהקשר זה. כהערת אגב רק אוסיף שה-206+ בגרסתה מתוחת הפנים רחבה מהפאביה (במעט) אך עם בסיס גלגלים קצר יותר - נחמד. גם איכות החומרים סבירה, אם כי אין לצפות להתעוררות הליבידו בעקבות בהייה בלוח הפקדים. מסכים עם הסיפא של אגב 1 וטוען כך כל הזמן. לגבי אגב 2, בידוד הרעשים ב-206+ איננו להיט. סביר וכמובן עדיף על מכוניות מיני באשר הן, אך לא מרשים במיוחד. האמת ניתנה להיאמר ואכן בהקשר זה אינני זוכר רשמים מיוחדים מהפאביה למשל, קשה לי להשוות. אני סבור שהפאביה תהא שקטה יותר, אך זוהי בגדר השערה בלבד הנשענת על זיכרון עמום. ה-207, לעומתה, רועשת יותר בכל גרסה. נובע הן מהמשקל הן מאופי המנוע הן מעקום המומנט וההספק שלו והן מהתמסורת (רובוטית /אוטומטית בלבד, למעט גרסת ה "SPORT" היקרה). למרות זאת, ה-207 מרגישה יותר קרובה במהותה למכונית משפחתית, האינטריור שלה משובח יותר והיא נעימה יותר לנהג הסולידי.
