Jump to content

shay_ts

  • הודעות

    109
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי shay_ts

  1. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    ברור, אני מדבר רק על הצרפתיות של הניינטיז... הצרפתיות של היום מגורמנות מתמיד, ב-206 זה עוד איכשהו שובב אבל ה-207 כבר ממש כבדה + איכותית. דעתי הספקולטיבית היא שבעוד 4-5 שנים כבר לא יהיה שום הבדל (ניכר) באיכות ועמידות החומרים בין פולקסווגן לבין פיג'ו, וזה לאו דווקא לטובה מבחינתי. אין מה לעשות, עם הדורות, המכוניות מאבדות את החן הבסיסי שלהן והופכות להיות איכותיות במובן שהוא, לטעמי האישי, יותר מנוכר. אבל יש לזה גם יתרונות, כפי שציינת.
  2. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    תודה על התיקון, בתמורה עדכון: צריכת דלק משולבת 1:12. מיכל ראשון, האוטו עבר 480 ק"מ בתמורה ל-40 ליטר. רוב הנסועה או עירונית או בפקקים וכמובן תמיד עם מזגן, אך עם רגל עדינה על הגז (הרצה). בקיץ אני אעבוד הרבה בעפולה, ואוכל לבדוק את צריכת הקלוריות בנסיעה בינעירונית. בנוגע להתפרקות הדש בורד - טוב, הצרפתיות של פעם אלופות בלהיראות כמו פרסומת של "ישראל מתייבשת", אבל הן עדיין כיפיות!
  3. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    שנת 94? זה לא 205 FOREVER שבאה ברירת מחדל עם מגנזיום? אם כן, שיחקת אותה! אוטו נפלא. כנראה שזה היה האוטו הראשון שלי, ולא הג'סטי, אם גיסתי לא היתה מבצעת בה טוטאל לוס...
  4. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    תודה על האיחול, ברור שאעדכן, פרמטר קריטי מאין כמותו. אאסוף נתונים בשימוש מעורב אחרי ה-1,000 ק"מ הראשונים ואעדכן. הבעיה היא שכרגע אני נוסע על טורים של סבתא זפתא ומאיץ בעדינות יתירה (לכן הצריכה לא רחוקה בהרבה מ-15 ק"מ לליטר וזאת בשימוש עירוני ברובו ומזגן דלוק כל הזמן) אבל אחרי ההרצה אני הולך להדביק את הדוושה כדי לחייך קצת (ואולי לעקוף סבתות זפתות אחרות). השאלה כמה זה יפגום. נתעדכן.
  5. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    נכון מאד, מעל הגלגלת גם כתוב אצלי MEMO מה שמרמז על תפקידה. לצורך הסריקה ישנם לחצנים בחלק העליון והתחתון של הידית, בהתאמה. ולא צריך לכעוס, חבר'ה. הכל טוב, אפילו הקקי של הציפורים על הפיג'ו הדנדשה זה בסך הכל נגד מזל רע.
  6. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    מאד נהנה? כלום אין זה אנדרסטייטמנט מופלא ונשגב לתיאור רגשותיי למכוניתי... חביבי, אני מאוהב בחתיכת הפח הצרפתית הזו. יש בה אישיות מסוימת ולא יעזור כלום. אבל עם אהבה לא הולכים למכולת, במיוחד אם אתה חבר בקארספורום. אז השתדלתי להיות אובייקטיבי ולספר גם על חסרונות. לא כל חברי הפורום צריכים להיות מודעים לשגיונותיי, הרי.
  7. למעוניינים: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3520802,00.html אני לא אומר על איזה רכב אני ממליץ. וגם תמונת הפרופיל שלי לא מסגירה זאת. ויוה לה פרונסה
  8. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    אם כבר קטנוניות אז עד הסוף - בעניין הכ"ס - יש תקנים שונים למדידה ובחלק מהמקומות הילדה נרשמת עם 75 כ"ס (למשל בגרמניה). כלומר בגרמנית יש לנו 73 כ"ס (המכונים PS) ובמקומות אחרים יש לנו 75 כ"ס (המכונים HP או BHP). לא שזה כזה עקרוני, אבל שתדע. וזה לא קשור לפיג'ו עתירת ניחוח הניינטיז שלנו - זה המנוע העתיק העתיק (עתיק אמרתי?) שלנו מסדרת TU3 ששוכן מתחת למכסה שלי ושלך, כן כן, אותו מנוע ששימש את ה-206 הקודמת, את ה-106 (בגרסאות מסוימות), את ה-205... "TSI שלילי" אם תרצה, פסגת אי החדשנות. יחד עם זאת המנוע אמין וטוב, אמרו גדולים ממני ואני הנהנתי כמו בחור טוב שלא יודע יותר מדי. אני לא אצטרף למחמאות על הרכב גם משום שרשמתי את דעתי וגם משום שאין לי מה לחדש בנוגע למה שאמרת. כן אציין שהשילוב של תיבת ההילוכים יכל להיות מדויק יותר. לא שהוא רע - אבל אם תנהג בגרמניה (חדשה) ידנית תבין על מה אני מדבר. מעבר לזה השילדה נעימה והאוטו חד משמעית מרגיש זריז הודות למומנט זמין, משקל יבש של 933 ק"ג ותיבה ידנית. הדבר בולט במיוחד על רקע הציפיות הנמוכות יחסית שהיו לי מהאוטו. המתלים עושים עבודה טובה (לא חסרי חוט שדרה ולא חובטים בך ללא רחם) והרכב מרגיש טוב מהצפוי על הכביש. בהיבט המהירות, לדעתי הרכב מרגיש מהיר מכפי מהירותו באמת (אגב, לא לטעות - מבחינתי זה יתרון, מרגיש מהיר זה כיף יותר ממהיר ומשדר עגלתיות כמו ליסינג 2 ליטר). אין מה לצפות לשקט מופתי בתא הנוסעים בשיוט של 120 קמ"ש בכביש 6 (או יותר רחמנא ליצלן למי שינסה). טו סם אפ, מספיק לרוב השימושים בפן הפרקטי ושובב מספיק כדי להיות חביב בפאן הכיף. אין מה להשוות בעליל לסגמנט המיני וגם בסגמנט הסופר מיני אם שמים לרגע בצד את כח המנוע (שבאמת לא מורגש במהירויות לא גבוהות) יש כאן חבילה תחרותית במיוחד בהיבט ההרגשה. חיתוך המחירים: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3520802,00.html הופך את האוטו למציאה. אגב, באירופה גרסת הבסיס של ה-206+ בנפח 1.1 ליטרים (60 כ"ס) מוצעת במחיר גבוה ב-200 אירו בלבד מה-107. כנראה זה הרעיון - תחליף זול וטוב (למרות שמעט מיושן טכנולוגית) למיני. דלק: אני לא חושב שנהיה חסכוניים כמו הפונטו (נו טוב אולי כמו האוטומטית) אבל כנראה שלא נהיה רחוקים מזה. מצד שני, כרגע אני רק בשלב ההרצה. ואחרי ההרצה, אני מתכוון לבדוק את תפוקת הסוסים המקסימלית רוב הזמן כך שחשבון הדלק יתפח מעט. בכל מקרה צריך לבדוק את הצריכה "כמו שצריך" כדי לספק מידע שלם לחביבי הפורום - יקרה כשאצבור מספיק ק"מ. אני חושב שעם המחיר של הפיג'ו כרגע לשופרסליסטים בסוף נוכל לפתוח מועדון למחזיקי 206+. יותר עלוב ממועדון מאזדה 3 זה הרי לא יהיה... http://www.mazda3.co.il/ בקיצור, אתה יכול להיות מבסוט ושלם עם הבחירה שלך. בנוגע לחסכון הפוטנציאלי אם היית מחכה - זה לא רלוונטי, עלות שקועה. לא הייתה לך דרך לחזות העתיד, וצריך להביט קדימה.
  9. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    זה יישמע אולי כמו תירוץ של בחורה בפייסבוק אבל במציאות הרכב הרבה יותר יפה מכפי שמשקפות התמונות. ואני לא אומר את זה רק בגלל הטיית הסובייקטיביות והצדקת הקנייה שהיא מנגנון הגנה פסיכולוגי טבעי - אלא משום שכשבאתי לסוכנות לראשונה לראות את הרכב (לפני יום המכירות והחלטת הרכישה) התלהבתי הרבה יותר למרות שראיתי תמונות עוד קודם. משהו חיובי בחזות של הרכב הזה במציאות לא משתקף בתמונות - ככל הנראה, המדובר בפנסים שמקבלים גיבנת בצילומים ובמציאות הדבר בולט הרבה פחות. מכל מקום, לדעתי האישית פיג'ו עשו עבודה נהדרת בעיצוב (חניתי במכללה ליד פיג'ו 206 "קלאסית" - לחלוטין מרשימה פחות). לדעתי החבילה הכוללת גם יפה יותר מה-207. במיוחד בשחור שי
  10. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    צודק, SAMG היקר. מנוף ליד גלגל ההגה. שולט על ווליום / תחנות רדיו / SOURCE (האחרון רלוונטי בעיקר למערכת המולטימדיה שקוראת גם USB BT SD). בוקר טוב חבר'ה.
  11. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    מלפנים: 2 רמקולים + 2 טוויטרים. האיכות לא משהו בכלל לטעמי. מאחור: נאדה, פרט ל"הכנה" לרמקולים נוספים אם זה רלוונטי בדלתות מאחור (עין בלתי מזוינת ממרחק מה יכולה לסבור שמדובר ברמקולים - זה לא המצב). סה"כ 4 רמקולים. ואני אכן לא יודע מה יש בקאיה, וטוב שכך, כנראה...
  12. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    סחטיין לפיג'ו על המבצע החדש! במצב "סטנדרטי" הרכב אכן מגיע עם CD, שאיננו קורא MP3. חשוב שלא לבלבל זאת עם המערכת שקיבל מי שרכש ביום המכירות (להלן: אנוכי), ובגינה אפרט. אנוכי רכשתי 206+ ביום המכירות בעלות של 74,391 ש"ח. האבזור כלל קודנית, מרימי שמשות, חיישני רוורס, ומערכת מולטימדיה. מעריך שההבדל בין הגירסה שלי לגירסה של שופרסל היא רק מערכת המולטימדיה. אין ולא תהיה תוספת על צבע מטאלי. בכל מקרה, מערכת המולטימדיה שקיבלתי כוללת GPS ובלוטות' (מסך טאצ') והיא של PIONEER מדגם AVH-5200BT אני מניח שחלק קיבלו עם דגמים מקבילים של קנווד או פנסוניק (שווי שוק למיטב הבנתי בסדר גודל של כ-6,000 ש"ח). בכל מקרה המערכת הזו (מולטימדיה, בשונה מ CD) מותקנת בארץ וממש איננה מקורית של פיג'ו. הערת אגב: יש לשים לב שלמרות שהמפרט באתר / פרוספקט מדבר על 6 רמקולים בפועל מותקנים ברכב 4 בלבד (2 + 2 טוויטרים) ואיכות השמע לא מהגבוהות. ציינתי זאת בפני לובינסקי - הבהירו שמדובר בטעות והם יתקנו את מספר הרמקולים הרשום בפרוספקט (האמת, לא שזה כזה משנה עם איכות הרמקולים הנוכחיים).
  13. shay_ts

    מכירות 206+ החדשה

    ברוך הבא ידידי, גם לי יש 206+. אל תשווה כמות מסירות של קוריאניות לכמות מסירות של צרפתיות. במיוחד אם אתה מדבר על צרפתיה ידנית. זה לא דומה ולא אמור להיות דומה בארצנו שאיננה חלק מאירופה. אל תשכח שקהל היעד של מכוניות המיני הוא כזה שמחפש חיסכון בעלויות אחזקה ובעלויות רכישה. לכן גם תראה הרבה יותר אלטו חדשות מפולו חדשות, למשל. פלח המיני הוא בתאוצה מרשימה וההייפ סביב הפיקנטו הוא אדיר. מתי לאחרונה ראית פרסום של ה-206? ולא, קישור ממומן בגוגל לא נחשב. בנוסף, היחידות הראשונות של ה-206+ הגיעו רק באפריל, וכנראה הייצור שלהן ייפסק בתום שנת 2011. כך שאל תצפה שהשוק יהיה מוצף בהן (מבחינתי זה דווקא יתרון, לא אוהב להיות בעל רכב נפוץ מדי). בנוגע לחלפים - לשנים הקרובות אתה מכוסה בשל התחייבות היבואן. לאחר מכן - אלוהים גדול. אל תשכח שרוב המכלולים, לפחות המכניים, משותפים עם ה-206 הותיקה. תתחדש ואל תדאג. שי
  14. לגרמניות*. הן הופכות להיות גדולות כבדות ומנותקות יותר, עם אינטריור הדוק ומפואר יותר, ועם מתלים פחות סלחניים.
  15. הקפצה: המחיר הנדרש הנו 480 ש"ח (120 ש"ח לטאסה). למתעניינים באמת (שם אחר לרציניים) ניתן לדבר על המחיר (כמו בכל משא ומתן).
  16. ידידי הטוב, קרעת אותי! יונדאי סונטה של שנות ה-90... פאר היצירה... הזכרת לי נשכחות ("באישון ליל, כשהכוכבים מופיעים, והשמש כבר שקעה, וכולם כבר ישנים, אם תקשיבו היטב היטב, ילדים, תוכלו לשמוע את קולות ירידת הערך של הסונטה" מתוך: "מנמנמים בקוריאנית", בהוצאת זמורה ביתן)
  17. ביג קאהונה - צודק. לכן כתבתי "למיטב זכרוני" וכסת"חתי את עצמי. ייתכנו מצבים שבהם המיטב של זיכרוני עדיין איננו מספק, הנה דוגמא. אני צריך לאכול יותר אגוזי מלך ודגים, למניעת מצבים כאלו בעתיד.
  18. איזו אבאראת'? רק אל תגיד הפונטו... יש איזשהו חבר פורום די בכיר שאני מנוע מלשאת את שמו לשווא, שערך מבחן השוואתי מקיף בינה ובין הקליאו. הפונטו אבראת' יצאה בצקית, צמיגית, מעורפלת (אפשר להוסיף סופרלטיבים נוספים המביעים אי בהירות לגבי התחושות אבל די) וממש לא המחישה עליונות בשום אספקט של הנאה. אני לא משוכנע שגם ה-500 אבראת' עולה עליה (על הקליאו, על הפונטו ברור שכן, במובן זה), אם כי אשמח לשמוע דיעות ומידע כללי בהקשר הנ"ל. מן העבר השני, למיטב זכרוני, ה-205GTI כן היתה מוגדשת (במונחים של אז) וסיפקה הררי תענוגות. ה-206GTI (למיטב זכרוני!) לא היתה מוגדשת וסיפקה פחות תענוגות. כלומר זה קצת יותר מורכב מהקביעה הדיכוטומית לפיה טורבו = סירוס תענוג, אם כי כנראה יש סוג של קשר (איזה טורבו? באיזה רכב? באיזו שלדה? מה משקל הרכב? ואיך הטורבו מתנהג? ומה ההשהיה שלו?). טורבו מטבעו יותר מתפרץ ופחות מאפשר את הלהטוט שמעניקה הלינאריות של מנוע אטמוספרי. אבל על פניו, כנראה שפרמטרים נוספים משתקללים בעניין הזה.
  19. אני דווקא מבין לגמרי אנשים שקונים סדרה 1, ואפילו מצדד בהם - משום שבאופן אישי אני חובב מכוניות שמתנהגות טוב ואינן אקסטרא גדולות / מצועצעות (כיצד אני יודע אם מכונית מסוימת היא אקסטרא גדולה ומצועצעת? אני מנסה לדמיין ערס בפנים, אם התמונה נראית שלמה והגיונית, רף הגודל והציעצוע עובר את טעמי האישי). מקדם הנראות והפוזה איננו פרמטר יחידי לשקלול - ובמחיר שכיסים רבים יחסית יכולים לעמוד בו (לפחות במבצעים / לאחר מיקוח) מציעה סדרה 1 על פניו (לא נהגתי, על סמך קריאה בלבד) חבילה שמתנהגת, בהיבט היגוי / בלימה / עונג בהקשר הכללי - לא רע בכלל. למיטב הבנתי הגרסה החדשה תגיע עם הנעה כפולה ולא אחורית - מעניין לראות את ההתנהגות בהשוואה ליוצאת. האם שוב יוכח כאן הקשר השלילי שמתקיים לעתים בין רמת האחיזה ורמת הכיף? SRoniS - מבחן השוואתי בין דורות בהקדם? ש.
  20. אחח... 98... בציר מעולה שלא ישוב...
  21. תודה רבה מד, הצטרפתי ל PSI ואני מקווה למצוא זמן להגיע לאחד המפגשים עד אז, לצערי, נראה לי שהפרשותיהן של הציפורים באזור תהפוכנה לי את האוטו ללבן. "נו מילא", אמרתי לפיג'ו. "את יפה בכל מצב". ש.
  22. ההודעה הזו נראית קצת מנותקת, יש מצב שכתבת אותה כתגובה להודעה שלי אשר מחקתי משום ששמתי לב רק באיחור שדרישותייך הן לרכב אוטומטי? בכל מקרה, דירוג נכון של חלופות המימון צריך להביא בחשבון את עיתוי ההחזרים ולא רק את סכום הריבית המוחלט, האם גם בהלוואה הניטלת בבנק את צריכה לשלם 40K מראש? במידה ולא, הדבר עשוי לשנות את התמונה בדבר כדאיות ההסדר שמציע הבנק (משום שלמשל ניתן להשקיע את אותם 40K ולהניב תשואה שתקזז את הפרשי הריביות). עקרונית, החלטת מימון צריכה להתבצע לפי הריבית האפקטיבית הגלומה בעסקה ולא לפי סכום ריבית נומינלי לתשלום. אני מניח שעשית שיעורי בית אך במידה ואת לא בטוחה יש כאן כמה אנשים שישמחו לעזור
  23. תודה רבה! לי הפריעו תיאורטית הניקלים בדלתות טרם ראיתי הרכב, בעיקר בשל הקונוטציות הערסיות והחשש שיהא מדובר ברכב שנראה כאילו עטוי נצנצים ופייטים. אף התקשרתי לסוכן כאחוז אמוק לאחר ההזמנה ושאלתי אותו "מה אעשה אם הניקלים יהיו מכוערים בעיניי ויקפיצו את מקדם הדאווין המצועצע לרמה שהדעת איננה סובלת?" הוא הרגיע ומסר שניתן יהיה להסירם. אחרי שראיתי את הרכב במציאות החששות שככו מבחינתי הנגיעה של צבע הכסף בחזית (סמל), שנמשכת למראות הצד ואז לנגיעות קטנות בדלתות היא הרמונית למדי כשמביטים על הרכב כמכלול. ומה לגבי הערסיות? ובכן, זו, ככל שמזדעקת מן הרכב, נמוגה תוך מבט חטוף לכיוונו של האוחז בהגה. אני הראשון שיהא בעד רטרו. אבל במקרה זה, לא יודע אם הפיגורה נשמרה במדויק. הפיג'ו המתוחה נראית ומרגישה מאסיבית יותר, והביצועים על הנייר נפגמו במעט ביחס ל-206 הותיקה (אי אלו עשיריות שניה, אבל מי סופר. אה נכון, אני). בהקשר למותם של העצים: דרגת הזיהום של המנוע (בישראל) היא 4, לא משמעותית גבוה יותר (ואולי אפילו זהה) למנועים מודרניים בנפח דומה (להוציא אולי פנינים טכנולוגיות ושות' כדוגמת ה TSI). גם בעניין האשכנזים שלנו (יורו) המנוע עמד בתקן יורו 4 (סביר) עוד כשהושתל ב-206 סבתא, ונתוני פליטת המזהמים אף קרובים מאד לתקן יורו 5. בכל מקרה, ייפסק ייצור ה-206+ לשווקים באירופה בסוף השנה הנוכחית ככל הנראה בשל המעבר לירקרקות יתירה. לצד זאת ימשיכו ליצרה, כנראה, עבור שווקים מתפתחים. לא ברור האם תקנות זיהום האוויר בארץ מגדירות אותנו כמדינה מתפתחת. לגבי העתיד - יורו 6 צפוי להכנס לתוקף בשנת 2014. יש למה לצפות
  24. The Tone, תודה רבה על הפירגון. התלבטתי קשות באשר לבחירת הצבע (לא ראיתי את הרכב הספציפי הזה בשחור מעולם והסתמכתי על אינטואיציה ותחושות). כעת אני שמח מאד על ההחלטה. פנים הרכב יצולם בקרוב, אבל הוא לחלוטין לא מוביל לצורך במחזיק לסתות עתיר טכנולוגיה. יש קצת פסי כרום מסביב לשעונים (עוד אלמנט שהופך האוטו למהיר יותר), הכל נראה נאה וסביר ואיכות ההרכבה מרגישה טוב מאד, אבל כפתורי המיזוג ולחצני הפיקוד האחרים לא שונים בהרבה מאלו שקיימים במכוניות ישנות בהרבה. אגב, בהקשר הספציפי הזה - גם המצב ב-207 לא להיט. על הכל יותר ממפצה מערכת המולטימדיה החיננית, וכמובן התחושה הכללית ברכב.
  25. שאני אבין, אתה קורא לי AL4? אפשר לומר שמילות השבח הפאר ההלל העיזוז והגבורה הנצח והתפארה כלפי נפלאות הגיר הידני ירום הודו כלל אינן מעניינות את המשתמש הממוצע. ליסינגאי שהוא חבר (ועובד בהייטק) היטיב לומר: כשם שאת מרבית משתמשי החלונות ההדיוטות כלל לא מעניין להבין איך שולטים במערכת הפעלה ומבצעים קונפיגורציה מותאמת אישית שלה (כפי שניתן במערכות הפעלה פתוחות כגון לינוקס, למשל), כך את מרבית משתמשי הרכב לא מעניין להבין איך שולטים ברכב ומה מפיקים ממנו. הרעיון הוא לבצע פעולות בסיסיות במינימום מאמץ כדי להתרכז בדברים החשובים באמת (ללטף את מסך המגע ולקלל עוברי אורח, לסירוגין). העניין הוא שלדעתי (ואני וואחד הדיוט מוטורי) להעביר הילוכים זה הרבה פחות מסובך ופחות גוזל קשב מלקנפג מערכת הפעלה. בנוגע ל TU שציינת כמשל - אני חושב שהנמשלות, כשתגיע לגיל השלישי (אגדות בכלל מגיעות לשם)? לפי קצב התפתחות הרפואה הפלסטית, תהיינה כה מפוצצות סיליקון בטכנולוגיית היי טק מועשרת בסידן עד כי לא תוכל לזהות את ההבדל בינן ובין הפרגיות של סעיד. אולי על הנייר בלבד (כמו ה TU, סגר שי מעגל).
×
×
  • תוכן חדש...