-
הודעות
109 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shay_ts
-
את הקליאו סבתא דווקא אינני מכיר, פרט למבחני דרכים ושמועות. אותן שמועות שבישרו כי מדובר בצרפתיה לכל דבר ועניין במובן החיובי של המינוח (אולי למעט עניין המוסכים ). מכל מקום, חשוב לשקלל את הטעם האישי במשוואה. ככלל, מכוניות חדישות יותר הן מוצקות יותר, גרמניות יותר, בטיחותיות יותר (לא הפאביה), בעלות אבזור עשיר יותר (בהכללה גסה כמובן) ולמעט פנינים מוטוריות, גרסאות ה ENTRY LEVEL שלהן גם מספקות תחושה עצלה במיוחד. בפרט הדברים אמורים לגבי ה-207 העצלה במיוחד (נושא שאמור להשתפר עם התחלת ייצורה הסדרתי של ה-208 בעוד כשנה וחצי). אם נושא האבזור קריטי עבורך (חלונות ידניים מאחור? מה זה?), אם כוכב בטיחות נוסף הוא קריטי עבורך (4 כוכבים יש רק בבית מלון), אם תחושת המוצקות והשקט בתא הנוסעים קריטית עבורך (עזבו אותי יש לי מיגרנה), אזי אין כל צל של ספק שה-207, למשל, אפרופו סופר מיני עדכנית של היצרן, לרבות בגירסת ה ENTRY LEVEL שלה, תספק את מבוקשך טוב יותר מה-206+ (טוב נו, למעט עניין השקט במקרה הזה). אבל את התמורה שהיא מספקת בפנים הנ"ל היא גובה הן במחיר גבוה בהרבה, אבל גם ובעיקר בתחושה אחרת, שונה, מנותקת - יש שיקראו לה מודרנית, ואני קורא לה מעוררת פיהוקים. הפאביה שנמכרה ב-77K עם מערכת מולטימדיה היא מתחרה טובה (משקף מחיר קרוב ל-70K ללא המערכת, לדעתי המבצע הנוכחי ב-85K ללא מערכת מולטימדיה על אף האבזור הנוסף מעניין פחות) אך היא משדרת, או שמא נאמר לא משדרת, לנהג משהו אחר. לאלו שמוכנים להתפשר על אי אלו אספקטים של התנהגות דינמית ונוחות - אין ספק שהפאביה תעניק יתרונות בדמות מרחב פנימי מעט גדול יותר, איכות גימור מעט טובה יותר ותחושת מוצקות גרמנית גם בנסיעה (שלא לדבר על שילוב ההילוכים ב-206+ שמדויק בסדרי גודל פחות משל הצ'כית). אבל, וזה אבל גדול: אני חושב, בהתבסס על נסיוני הקצר, שגירסת ה ENTRY LEVEL האטמוספרית של הפאביה איננה מעוררת חיוכים כלל. לא את החיוכים שאפשרי לסחוט מה-206 לסוגיה (הכל יחסי). במקביל הפאביה תספק יותר עבודה לכירופרקט שלך, ולטעמי האישי גם נראית פחות טוב (אוהב את רוב העיצובים של קונצרן VAG, אבל משהו בסקודות לא נעים לי ברמה האסתטית). בשורה התחתונה: הפאביה החדשה (בגירסתה הבסיסית ביותר 1.4MPI) אכן מרגישה "מוצקה" יותר, אבל לטעמי, למרות היתרונות המסוימים באבזור ובתחושות, יש גם מחיר דינמי ומחיר במונחי נוחות ל"מוצקות"/גרמניות זו. היות ויתרונות כדוגמת "התנהגות דינמית" ו"חיוכים" קשה לפרוט לנימיהן הדקים על גבי הודעת פורום, מומלץ מאד לתאם נסיעות מבחן על שני סוגי הרכבים על מנת לראות מהי התחושה אליה מתחברים יותר. פלורליזם, הרי, גם בהקשרו המוטורי - מבורך תמיד. ולא, אל תשווה את ה-206+ עם הפיקנטו. בסיס שונה, מטרות שונות, יכולות שונות. תפקיד שונה בעולם המוטורי (אם מביטים על כל הגורמים הנלווים להגעה מנק' A ל-B כשלעצמה).
-
איזה קטעים, ואני חשבתי שב-206+ ניקלי "ברירת המחדל" של האוטו שנויים במחלוקת... בכל מקרה, אם זהו טעמך - אין צורך להתרגש מתגובותיהם של אנשים. תהנה, וסע בדרכים טובות. אגב, למרות שהתוספות לא ממש לטעמי האישי, לדעתי ייתכן וצילומן בתאורה מעט פחות חזקה וקצת יותר מרחוק היה עוזר לקבל פרופורציות מעט יותר מעודנות לנ"ל.
-
אאזן את קודמי ואגיד שלטעמי בחרת מצוין - גם הרכב (TSI כבוד) וגם הצבע. התחדש, ידידי, וסע בדרכים טובות.
-
תבורך תחרות כזו. אתה מרים טלפון לקרסו?
-
הדילמה שאתה מציין, בין חדש בסיסי למשומש שנותן מעבר, לגיטימית תמיד: בדרך כלל בתמורה ל"ויתור" על שנתונים, על אחריות, על שקט נפשי, על ה"כיף" שבקריעת ניילונים - משלמים, מחיר שיכול להיות מושקע ברכישת רכב איכותי יותר ואף מסגמנט גבוה יותר. בכל מקרה, לאלו הנעולים על רכב "מהאריזה", שלו יתרונות משלו - ה206+ מהווה אלטרנטיבה שבמונחי תמורה למחיר היא חסרת מתחרים במחיר של 70K (מבצע מועדון שופרסל שעדיין בתוקף למיטב ידיעתי) וגם במחיר של 80K ברמת האבזור בה היא נמכרת ובטבע התנהגותה הטובה יחסית, היא עדיין מתמודדת ראויה מול המתחרות הזולות בסגמנט הסופר-מיני (אם כי ברמת ה-80K יש לבחון בזהירות גם חלופות אחרות בהתאם לטעם האישי והמבצעים האחרים הנוחתים עלינו חדשות לבקרים) למרות גילה הכרונולוגי והנתונים היבשים הלא מרשימים. שים לב שבמועד שבו ה-206 המקורית נמכרה כחדשה, היא עלתה הרבה יותר מהמחיר שבו היא מוצעת היום, גם ברמת אבזור פחותה משמעותית (2 כריות אוויר מול 4, ללא מגנזיום ועם איכות גימור חומרים נחותה). כמובן שיש בכך הצדקה: ה-206 לא יכולה להיות אטרקטיבית בתמחור גבוה לקהל הרחב. לא היום.
-
פיאט פונטו 2010 הלכה לעולמה... או: קניתי מיאו
shay_ts פרסם הודעה בנושא של Mech Morphix בתוך רכב כללי
גם אנחנו והקוף מאותה משפחה. יחד עם זאת, אם וכאשר יהיה לי ילד, לא אתקשר לסבתא המאושרת ואספר לה 'התחדשתי ב-"או-או-או אה-אה-אה'. בכל מקרה, תתחדש. וולקאם טו דה פמילי. -
RS, ראשית, תודה על הדיון המועיל ועל תוספת המידע. אני חושב שהשרשור חשוב, והגיע הזמן לאיזה דיון סופרמיני לאחר שדיוני המיני על ניתוח שונות של צריכת הדלק מוצו עד תום אתייחס בקצרה משום שאין לי הרבה מה להוסיף מעבר למידע שפירטתי ותגובותיך: 1. אני שותף לדעתך לפיה הפאביה שבמבצע מציעה יתרון ברור בתחום האבזור וכן יתרונות מסוימים וחסרונות מסוימים שהדיון מיצה אותם לטעמי.על הלקוחות הפוטנציאליים לשקול זאת אל מול הפרמיה הנדרשת (דעתך ודעתי בנוגע להצדקת הפרמיה הוצגו בהקשר זה בפירוט, ואני מניח שיש תועלת במחלוקת לטובת המתלבטים). 2. אני מסכים שאם אני מתעלם מהמבצע הספציפי על ה-206+, ומשווה רכב מול רכב ולא מבצע מול מבצע, הפאביה מתחרה חזקה. 3. לפני שקניתי את הפיג'ו (ביום המכירות של ה-13.5) הצהרתי, ולא רק ידעתי בתוך תוכי, שבמחירה המלא (80K) אני לא מתכוון לרכוש אותה, לפחות לא לפני בירור מאד מעמיק בנוגע לחלופות האחרות (הפולו, למשל, באבזור בסיסי, הוצעה ב-83K יום לפני שרכשתי). הצבתי לעצמי מחיר יעד של 75K שמתחתיו ארכוש אותה בוודאות. ביום המכירות הציעו אותה עם מערכת ניווט ומולטימדיה, חיישני רוורס קודנית ומרימי שמשות במחיר של 74K וחתמתי מיד. אני די מפוכח בנוגע ליכולותיו של רכבי והפשרות שנעשו במסגרת הבחירה, ולכן נושא התמחור כאן משמעותי. במבצע הנוכחי אתה מקבל הרבה מאד רכב בתמורה למעט מאד כסף (למען השם, 3K יותר מספארק). 4. המבצע על ה-206+ הוא לחברי מועדון שופרסל - לדעתי כל אחד יכול להצטרף. בלי שום קשר לעימות הספציפי בין זינאדין זידאן למריו גומז - לעולם לא הייתי מעז לקנות 1.4MPI (גם אם מאובזרת מעבר לסטנדרט) ב-85K כשאני יכול לקבל את גרסת ה TSI המוחלשת בתמורה ל-87K (במקרה הקיצוני להגיע ל-89K עם חישוקי סגסוגת קלה). עקום המומנט של ה TSI פנומנלי! שימושי ביותר ובעל ערך מוסף לכל נהג, לאו דווקא הספורטיבי.
-
בנוגע למדיניות התמחור: בזמן האחרון ישנו חיתוך מחירים אגרסיבי למדי לכל רוחב גזרת הסופרמיני, בפרט אמורים הדברים לגבי רכבים ותיקים מכנית (כמו הפאביה שבמבצע, הסיאט ספורט קופה וה-206+). השמועות אומרות שהטיפולים לרכבים מקונצרן VW יקרים - אבל זה לא הגון ולא הוגן להשיב לך בהודעת פורום "פורמלית" על סמך שמועה! בפועל - לא החזקתי מעולם רכב VW (רק ג'סטי אימתנית וכעת את הפיג'ו) כך שלא אוכל להעיד על כך. RS שמחזיק בפביה שנים ארוכות טוען שהטיפולים אינם יקרים במיוחד, ואולי הוא הכתובת המתאימה לבירורים בנושא. אני ביטחתי את ה-206+ שלי בעלות של 1,720 ש"ח לחובה + 2,620 ש"ח למקיף (ביטוח לכל נהג מעל גיל 24, כולל גרירה/שמשות/רכב חלופי וכל הסיפורים). מעניין לדעת לשם ההשוואה מהם מחירי ביטוח הפאביה הבסיסית. הטיפולים בפיג'ו לא אמורים להיות יקרים במיוחד, ובתנאים רגילים, מנחה היצרן שיש לבצעם כל 30,000 ק"מ או שנתיים בלבד (מדי שנה מומלצת ביקורת). ייתכן ומרווח נדיב זה מוביל להוזלה מסוימת בראיה כוללת, יש לבדוק זאת. באופן עקרוני, על פי קריאה לא מעמיקה שביצעתי, מחירי החלפים לפיג'ו זולים יותר ממקביליהם הגרמניים. בנוגע לחישמול מראות וחלונות - תצטרכי להתייעץ עם מומחה רלוונטי, ובמקביל לבדוק מול היבואן את נושא הפגיעה באחריות. התוספת שאת רצית לשלם על כך, אגב, היא 10K ולא 5K
-
דווקא העסקה שאת הצבעת עליה פחות טובה לדעתי מהעסקה המקורית באשכול. בתמורה ל-5K ש"ח תוספת שולית ביחס למה שהצעת את מקבלת תוספת אבזור משמעותית גם פונקציונלית וגם ויזואלית. עם כל הכבוד לנוחות שבמראות חשמליות (ויש כבוד, כשם שיש כבוד לחלונות חשמל מאחור שבפאביה - אין ספק שבדור שלנו חלונות עם מנואלה מאחור זה לא שיא הסקסיות), זה באמת מצדיק עוד 10K עבור רכב מהסגמנט? אני מניח שכן מבחינתך, לגיטימי. אבל לדעתי אם הנחיצות כה גבוהה מבחינתך מה שהופך כאמור התוספת השולית ל-5K בלבד, אז הגירסה המאובזרת מתאימה יותר. בהיבט הנוחות, גם אם תעטפי את הפאביה בצמר גפן מכל הכיוונים היא לא תהיה נוחה ומתנהגת כמו הפיג'ו (אזעקה: נדרשת נסיעת מבחן וכל דיון בנושא בלעדיה הוא חפירה). יתרונות המרחב (למעט מרחב ההטענה) והמנוע עליהם את מדברת שוליים. מעוניינת ביתרונות מנוע? בחורה כללבי. גלשי לאזור ה-87K, רכשי את הפאביה אמביאנט TSI, ותברכי את עצמך על כך בכל לחיצה על הדוושה (הפרשי ההספק, המומנט ובעיקר זמינות המומנט גם ביחס לפאביה MPI וגם ביחס ל-206+ במקרה זה משמעותי עד למאד).
-
SAMG, אני נוטה להסכים, לתועלת האשכול ריכזתי גם את רשימת תוספות האבזור לעיל, כדי שההחלטה למתלבטים בנוגע לכדאיות תשלום הפרמיה תהיה יותר קלה. בכל מקרה, דעתי האישית (וגם דעתו של אוראל) בנושא ידועה
-
צודקת בהחלט! לשם נוחות הקוראים אשתדל להציג בזאת את כל היתרונות של הפאביה בתחום האבזור, כדי למסור מידע מלא. ב-206+: - 4 כריות אוויר (בפאביה ספורט - 6). - אין בקרת אקלים (בפאביה ספורט - יש). - אין פנסי ערפל (בפאביה ספורט - יש). - חלונות אחוריים ידניים (בפאביה ספורט - חשמליים). - חישוקי סגסוגת קלה 14" (בפאביה ספורט - 16"). - כיוון מראות ידני (בפאביה ספורט - חשמלי). - אין חיישני לחץ אוויר בצמיגים (בפאביה - יש). - אין משענת יד (בפאביה - יש). - אין גג לבן (בפאביה - יש). אכן יתרון באבזור לפאביה בגירסת הספורט שלה, הנדמה כרשימה מכובדת. ברם, רוב היתרונות (פרט לכריות האוויר לדעתי) אינם קריטיים ברכב כזה (במיוחד לא נושאים קוסמטיים כגון גג לבן ופנסי ערפל וגדג'טים כגון חיישן לחץ אוויר בצמיגים). השאלה היא אינדיבידואלית כמובן, וכל אחד צריך לשאול עצמו, האם בשקלול יתרון אבזורי זה אל מול התנהגות ונוחות טובים פחות, אחריות פחותה והפרש זניח בביצועים, שווה בכל זאת להוסיף 15K המהווים 20% ממחיר המבצע של ה-206+. וכאן אני מחזיק בדעה אישית שונה משל חלק מהנוכחים באשכול. אני לא טוען שהפאביה לא רלוונטית. אני כן טוען (וכמובן שהכל בגדר דיעה אישית) שבגרסה זו היא לא מספקת תמורה הולמת לפרמיה האדירה שהיא דורשת ביחס ל-206+.
-
נושא השסתומים כשלעצמו פחות רלוונטי (אך כמובן שרלוונטיות ההשלכות שלו, ראה להלן). מיעוט השסתומים מצביע בעיקר על קושי בשיפורים עתידיים ועל קול לא סקסי, אבל ווקאליות מרטיטת לבבות ומירוצי דראג אינם המטרה של קהל היעד הרוכש מכונית ה-206+ ו/או הפאביה. גם גיל המנוע לא רלוונטי, למרות שנחמד להתבדח על זה, הן משום שזה של הפאביה MPI (עם כל הכבוד לעדכונים) איננו בדיוק פסגת החדשנות, הנצנצים והפייטים (אולי כן, אם אתה מתכוון לנצנצים והפייטים של צביקה פיק) והן משום שאת ההשוואה יש לבצע על בסיס פונקציונלי ולא על בסיס כרונולוגי. ועכשיו אעבור לטענות האמיתיות שבתגובתך: 1. הפרשי ביצועים: אכן, הספק הפאביה גבוה ב-13 כ"ס ומומנטה (עם מפיק ב-ה') גבוה ב-1.5 קג"מ. לכאורה הפרש. אך למצער, הצ'כית לא חטובה כפי שניתן לחשוב והיא גם שוקלת 130 ק"ג יותר. מבחינת זמינות הכח, הדוגמנית מספקת את המומנט מעט מאוחר יותר במעלה הסל"ד (3,800 בפאביה לעומת 3,200 בפיג'ו). אם נארוז את זה על פי נתוני יצרן, הפאביה תסיים מיאוץ מ-0 ל-100 במשך 12.5 שניות. הפיג'ו תדרוש 0.6 שניות יותר. יתרון זניח לפאביה. 2. מרחב פנימי: מהיכרותי עם הפאביה בגרסת 1.6 ועם ה-206+ מתוחת הפנים, שוב אין כאן הבדל אדיר. את ה-206 סבא אינני מכיר. מבחינת הנתונים היבשים, הפאביה אכן ארוכה יותר, ב-12 ס"מ שלמים (כאשר רובם מיוחסים לתא המטען, ראה ס' 3), אבל צרה בסנטימטר וחצי. אם אני מנכה את תא המטען מהדיון הספציפי, יש כאן יתרון זניח לפאביה. 3. תא מטען: אכן גדול יותר ב-45 ליטרים אצל הפאביה. ניצחת אותי. יתרון לפאביה. נקודה. 4. אבזור: ההפרש העקרוני לטובת הפאביה מסתכם בחישוקים גדולים יותר (יש לזה גם מחיר בהיבט הנוחות), סאנרוף, מושבי ספורט ואי אלו חיישנים שעשויים להכריע את הכף לטובת חובבי הגאדג'טים. יתרון לפאביה, במיוחד למי שהדברים האלו מאד חשובים לו. 5. התנהגות ונוחות: הצרפתיה מנצחת וככל הנראה בהפרש מורגש, על פי דבריך, אבל דווקא כאן אני מנוע מלשפוט, משום שנסיוני על הפאביה דל יחסית. בסופו של יום, כאשר פורטים זאת לנימים דקים - אכן קיימים יתרונות מסוימים לפאביה שעיקרם בתחום האבזור, אך בצד זאת חסרונותיה בתחום הדינמי, ואפילו שנת אחריות אחת פחות. אם משקללים זאת תחת הפרש מחיר של 20% לרעת הצ'כית אזי אי אפשר לומר שעל הנייר יש כאן קסם של תמחור. כמובן ששווה ליטול נסיעת מבחן ולראות איך הנתונים מתחברים לרגש ולתחושה. אך מבחינת הנתונים היבשים, העסקה לא מרשימה בהינתן החלופה של סרקוזי (במחיר המבצע שלה, כאמור).
-
לדעתי הדלה, כל עוד נמשך מבצע ה-206+ ב-69,990 ש"ח ל"חברי מועדון שופרסל", קשה לי לראות כיצד פאביה מצדיקים את הפרש המחירים, על אף המודרניות הרבה יותר של הרכב בפן המכני (ובפרט, כאשר גם ה-206+ נמכרת יחסית מאובזרת כברירת מחדל), אלא אם יש לך פטיש גרמני (הבנתי שזה לא נדיר בפורום - לגיטימי). שהרי, גם במקרה של הפאביה 1.4 הביצועים לא ממש עוצרי נשימה (אם כי מספקים - ממש כמו במקרה של ה-206+ זמינת המומנט). דגם ה-TSI הוא, מסתמא, סיפור אחר ומרגש, והדיון בפרמיה בגינו לגיטימי מאד.
-
למיטב הבנתי, בהתבסס על היסטורית רכישות בפורום, אפשר להשיג את הפיקנטו ב-63K כולל אגרת רישוי ואילו ה-206+ עולה 69,990 בתוספת אגרת רישוי של 1,142 ש"ח. כך שההפרש הוא סביב ה-8,000. שווה גם לבדוק מהי רמת האבזור המדויקת עמה מגיעה ה-206+ במסגרת מבצע שופרסל (לוודא שהיא כוללת אלמנטים חיוניים כגון קודן / מרימי שמשות). כמובן שכל אלו הן זוטות שאינן גורעות באופן מצרפי מהכדאיות שברכישת ה-206+, אבל לשואל האלמנט הכספי חשוב ולכן כדאי לבדוק את ההפרש הכספי הכולל על ידי התקשרות ישירה לסוכנויות. לשואל: המבצע שמאפשר רכישת הפיג'ו במחירים הנ"ל הוא לחברי מועדון שופרסל. כל מה שצריך הוא להנפיק כרטיס אשראי שופרסל ולשלם באמצעותו את המקדמה (בסך 2,000 ש"ח) במועד ההזמנה. למיטב זכרוני, המבצע בתוקף עד 12/7.
-
1. את ה-206 אכן רואים לא מעט, וטוב שכך. האוטו נאה מאד וכל עוד הוא לא מאזדאי בנפיצותו הרי שאני לא רואה כאן שום צורך בתחושת קבס. 2. את ה-206+ לא רואים הרבה, וגם כנראה שלא יראו (למרות המבצע) משום שייצורה צפוי להיפסק בתום 2011. למזלנו (או לצערנו, עניין של טעם) ה-207 תזכיר לנו איך היא נראית. 3. אם המתלבט היה רוכש 206 משומשת כפי שהתכוון, זה לא היה מגדיל את הנראות של ה-206 סבא ברחובות ארצנו (אלא אם הוא היה נוסע יותר מזה שהוא רכש ממנו את הרכב). וכל ההתקטננות הזו נובעת מאכזבה אחת: הייתי מצפה לנימוק קצת יותר ענייני מעבר ל"שחוקה אחי בכל חור". ושוב יש לי קונוטציות לפורום FXP. אבל שיהיה. לגופו של עניין, אין מה להשוות כלל ועיקר בין הרכבים, ששיוכם לקטגוריות שונות הוא מן הדין. אני לא מתכוון להרחיב על זה משום שאני נגוע בחוסר אובייקטיביות ונתון להטיות פסיכולוגיות שאני מודע להן כבעלים של 206+, אך כן אוכל להמליץ על נסיעת מבחן. בנוסף, בהיבט פונקציית המטרה של המתלבט, אפשר להוסיף: אם העניין הוא כספי גרידא (אני אפילו לא אומר כלכלי), בהסתברות גבוהה למדי הפיקנטו תניב חסכון משמעותי בהנחה ותוחזק לאורך זמן. זאת בהשוואה של 2 המכוניות כחדשות. בדילמה חדשה / משומשת נכנסים פרמטרים נוספים לחישוב (כגון הפחתה בעלויות הביטוח) כמו גם מקדם סיכון גדול יותר (חשש לשאת בעלות טיפולים גבוהה יותר / יציאה מאחריות) כך שהתשובה יותר מורכבת.
-
התלבטות מה יותר חסכוני - סוויפט 1.5 או איביזה 1.6 DSG
shay_ts פרסם הודעה בנושא של Jonny2k בתוך ייעוץ ברכישת רכב
טעות. יחידת ה-1.6 שווקה גם עם גיר ה DSG. דוגמא למפרט הדגם באתר אוטו: http://www.auto.co.il/%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%98%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D-1847-%D7%A1%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%91%D7%99%D7%96%D7%94-1-6-Stylance-DSG-%D7%90%D7%95%D7%98.aspx השילוב של הגיר עם המנוע הוותיק אכן מוצלח פחות. -
תודה על ההבהרה. לדעתי העניה, הנימוק הויקיפדי איננו לוגי. קשה לי לראות כיצד מלחמה במיתון מתבטאת דווקא בהחייאה של רכבים היסטוריים, לדעתי הנימוק כלכלי ופשוט יותר: המשיכו להיות ביקושים, אז המשיכו לייצר. היות ולא מצאתי סימוכין לטענה בויקיפדיה, לעמדתי מדובר בפרשנות שגויה או בתעלול של החבר'ה השובבים במחלקת השיווק של פיג'ו. בכל מקרה, מסכים שזה צעד יוצא דופן - כל שנותר הוא לברך עליו. נתנו לי הזדמנות לרכוש את "הסופרמיני האחרונה" ובמחיר שיכולתי לעמוד בו. אגב, מידיעות שקראתי, הסוף קרוב, ויפסיקו לייצר את החמודה הזו בתום השנה הנוכחית. מנוע ה TU ירוק למדי אך איננו מספק את התקינה האירופית העתידית. לא לעולם חוסן.
-
מיושן? בוא נבדוק. - שילדה: טובה משל מרבית המתחרות גם היום (טוב, צרפתי). מסקנה: לא מיושנת. - איכות חומרים: שדרוג משמעותי ביחס ל-206 היוצאת במסגרת מתיחת הפנים. מסקנה: לא מיושנת (גם אם יש טובות ממנה). - בטיחות: 4 כוכבים, 4 כריות אוויר. "מקום טוב באמצע" ביחס להיצע העדכני ברמות מחירים מקבילות וצפונה. מסקנה: לא מיושנת. - זיהום אוויר: דרגה 4. הנמוך בקטגוריה למעט מנועי ה TSI של פולקסווגן. מסקנה: לא מיושנת. - ארץ ייצור (לא שזה פרמטר לדעתי אבל זה מציק להרבה פה): צרפת. מסקנה: לא מיוצר במדינות עולם שלישי מקקי של גמלים שהתייבש בצורה הנכונה, לא מיושנת. - מנוע: נכון, מיושן. 8 שסתומים ורק 73 כ"ס. אלא מאי? שבפועל - הרכב מרגיש זריז מאד הודות לתיבה ידנית ומומנט ששיאו מתקבל ב-3,000 סל"ד. מסקנה: מיושן, אבל זריז וכיפי, אמין וחסכוני (ובהקשר זה נסיעת מבחן תפריך כל טענה אחרת). אז כדאי לצאת מססמאות ולבדוק את הרכב לגופו. אגב, כלל לא התייחסתי בהודעה לרמת הפאן שהרכב הזה מספק ביחס לרכבים מקבילים. ברור שלא מדובר ברכב ספורטיבי אבל התנהגותו עודנה שובבה (מה שאי אפשר להגיד על ה-207 למשל, וגם לא על הגרמניות הבסיסיות).
-
אוי לא! אתה רוצה לומר לי שיצרו את האוטו שלי בטריפולי? לא סביר, לא כתוב לי על מכסה התדלוק "פפלצ'ומה בלבד".
-
לבן עם ניקלים לא מתאים בכלל. באופן עקרוני ככל שהצבע בהיר יותר הניקלים נראים מוזר יותר. לעניין "חובת הניקלים" - תוכל לעיין במקטעים קודמים בשרשור. דיברנו על זה.
-
1+ לאורקל. אני ממש לא אובייקטיבי כרגע אבל לפני שהזמנתי (206+) נסעתי לסוכנות וציפיתי, על סמך התמונות באתר, לרכב שנראה מוזר ומגודל עם חזית מתוחה יתר על המידה. התבדיתי. הרכב (206+) נראה ממש ממש טוב במציאות, במיוחד עם חישוקי הסגסוגת שהם סטנדרט בדגם. מוזר - להעסיק צלם בשקל תשעים שיוציא את הרכב הכי מכוער שאפשר. עם הפיקנטו הסיפור באמת הפוך. לאחר שהזמנתי את ה-206+ ראיתי פיקנטו במספר תמונות והיא נראתה כל כך טוב לטעמי (אולי פרט לצמיגים שהחזירו לי את צלילות הדעת בנוגע לסוג הרכב) עד כי איבדתי לרגע קט את הבטחון העצום ברכישתי. ראיתי אחת במציאות, והביטחון המלא חזר. באופן כללי הפיקנטו משווקת נכון מאד. גם בתמחור, גם בפרסום האינטנסיבי בכל מקום. אפילו באתרי פורנו אפשר למצוא גוגל אדוורדס: "גם אתה מעוניין בהגדלת פין / פיקנטו חדשה?". לא שאני גולש שם. רק לשם ההמחשה. עם העניין הזה בצד, קיימים כמובן גם שיקולים (כלכליים בעיקר) בעד הפיקנטו. באופן מפתיע היא גם מקבלת נתחים באיבזור שאין ב-206+ (מראות חשמליות מאחור, כיוון מראות חשמלי, מערכת גרועה יותר ברמת השמע אך משוכללת בפן הטכני, יותר כניסות וכיו"ב) וגם בצריכת הדלק (כן כן, על אף הדיונים המרובים בנושא הפתעתה לרעה בנושא). תתחדש וסע בדרכים טובות. שי
-
הרכב צרפתי. מיוצר בצרפת. גם על סמך הרישיון. באופן אישי לא תופס מזה ערובה מי יודע מה לאיכות כשלעצמה אבל, נחמד לדעת שטיפלו לך באוטו אנשים שאכלו צפרדעים לארוחת צהריים.
-
3,000 הרכב נראה מעולה בשחור. גם בכחול (כמו שיש לידידנו בפורום) נראה ממש טוב. לדעתי, הניקלים שבאמת לא נראים להיט מהצד, נעימים לעין כשמביטים על הרכב כמכלול (הסמל הגדול כסוף, מעל המראות יש נגיעות קטנות שממשיכות לדלתות ועוברות לתחת). מעבר להבעת הדיעה האישית: מדובר ב"סטנדרט בר סירוב". כלומר, אפשרי לוותר, כמובן שזה לא יוזיל לך עלויות. לפחות כשאני הזמנתי, הסוכן אמר שההתקנה של הניקלים היא מקומית ולכן בתיאום מראש ניתן לבקש שהם לא יותקנו. אם הרכב לא שחור, גם לדעתי (השונה משלך בהקשר לצבע הספציפי) יש מקום לשקול את נושא ויתור הניקלים. בנושא התמונות - יש תמונות של הכחולה המקסימה של ידידנו ושל השחורה האווילית שלי בפורום. בצע חיפוש.
-
היי אבי, הפיקנטו נראית מדהים לדעתי בתמונות. עד שיצא לי להחנות לידה בחניון... אהמ. בוא נגיד, לא מתחרט (ואני עוד רכשתי ב-74K במבצע של 13.5, אמנם קיבלתי מערכת מולטימדיה, ועדיין, לדעתי העסקה טובה אפילו במחיר הזה). וזה לפני שדיברנו על כח והתנהגות. מה שכן, אין מה לצפות לחסכוניות של הפיקנטו (עם כל הטררם סביב צריכת הדלק של הקוריאנית, היא עדיין טובה יותר משל ה-206+, גם אם לא באופן מזעזע אמות סיפים כלכליות). יחד עם זאת, אין מה להשוות! הרכב יותר טוב, יותר נעים, יותר חזק, יותר מרשים - לא במכפלות, אלא בסדרי גודל! גש לסוכנות כלשהי וראה בעצמך. הרכב לחלוטין יותר מרשים במציאות מכפי שהוא נראה בתמונות. תנאי הרכישה הם: במזומן + המתנה של עד 12 ימי עסקים למועד קבלת הרכב (בדרך כלל מקבלים כמה ימים קודם). לגבי אפשרויות מימון ראה מטה. אחריות ל-3 שנים או 100,000 ק"מ לפי המוקדם. עלויות ביטוח: תלוי בסוכן, בקומבינות ובכושר המיקוח. אני ביטחתי דרך סוכן שמלווה אותי שנים (ומומלץ בחום אגב) ושילמתי כ-2,600 ש"ח בגין הביטוח המקיף וכ-1,700 ש"ח בגין ביטוח החובה. רוב המבטחים לא דורשים מיגון מעבר לאימובילייזר המובנה (מה גם שלדעתי קודנית בכל מקרה מקבלים כסטנדרט - אך שווה לבדוק). אם תרצה הפניה לסוכן ביטוח שלח אליי מסר פרטי. אפשרויות מימון דרך היבואן כוללות אפשרות לליסינג פרטי באופן שרושם את הרכב על שמך כיד ראשונה + התחייבות לטרייד אין במחיר מחירון בתום התקופה, אבל אני לא התעניינתי יותר מדי באופציה הזו ולכן אין לי מושג בדבר שיעורי הריבית ו/או עלויות עסקה אחרות ככל שקיימות (תוכל להתייעץ עם היבואן עצמו בהקשר הזה, והכי חשוב - להשוות להצעה בנקאית מקבילה). מסים ואגרות: לא לשכוח שכרגיל יש להוסיף למחיר הרכישה שהנו 69,990 ש"ח סכום של 1,142 ש"ח בגין אגרת רישוי. בהצלחה! שי
-
את ההרצה אני מבצע על פי המלצות חכמי הפורום. כל המטרה היא לא לאמץ את המנוע יותר מדי ב-1,000 - 1,500 הק"מ הראשונים (זה לאו דווקא קשור למהירות אלא לסל"ד). "הרצה" זו ככל הנראה לא הכרחית (גם אני חיפשתי בנרות מידע על כך בספר הרכב) אבל אם כבר רכב חדש... אז מקדמי ביטחון לא מזיקים. חוץ מזה, זה רק יגביר את התענוג כשאתחיל ללחוץ את האוטו, ובינתיים אני אפילו חוסך דלק כמובן שאין כל צורך בטיפול לאחר ה"הרצה" הנ"ל. המזגן אצלי מספק בהחלט (והאוטו שלי שחור) אבל אולי זה בגלל שהסטנדרטים שלי בהקשר למיזוג אוויר נמוכים (עברתי מג'סטי). באופן כללי לא הרגשתי בעיה, גם ב-2 בצהריים ביום חמסין לאחר כמה דקות האוטו מרגיש נעים (אני לא מחפש לקפוא, סבבה לי). ה-206+ אכן מקסימה ומפתיעה לטובה בהיבטים רבים (אותי לפחות) ואני מקווה שכולנו נהנה ממנה שנים ארוכות.
