Jump to content

shay_ts

  • הודעות

    109
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי shay_ts

  1. SroniS האגדי, תמיד הרוח הלוחשת (rumors) בישרה לי יכולותיו של הגיר הידני, ותמיד ידעתי שהאוטומציה מסרסת. לא צריך יותר מדי ניסיון או ידע בשביל זה. זה נכון, אגב, במובנים רבים (למרות שלעתים לא ניתן להימלט מזרועות אמא אוטומציה ואבא עצלות וניוון). יחד עם זאת, בהקשר למכוניות, בשל בורותי המוטורית חשבתי שמדובר יותר בתחושה ורגש בלתי מדיד מאשר בפרמטר קר ונטול משוא פנים. מעניין לראות שזה ממש לא. ובסוף עוד שואלים אותי איך העזתי לקנות ידני. אגב, המנוע של הפלוסית קרא את ההודעה מחיבור האינטרנט בבית גיל הזהב והתקומם (בעלבון מה) תוך שהוא טוען שהוא איננו מיושן, אלא פשוט רציני, בעל ניסיון ובשל לפרק ב'.
  2. ביום א' טקס קריעת הניילונים עם חבר ילדות שגם ככה סובל מהזעת יתר ולמרות זאת סחבתיו לאורך שנים בג'סטי. מבחינתו, מדובר בסוג של קתארזיס. לאחר מכן, תמונות פנים תועלנה בגיל וברון (אין קשר למוסך).
  3. תודה רבה! בין היתר על ההסבר החשוב. אני חולק עמך דיעה דומה בדבר הכרעת התענוג את המהירות במסגרת השיקולים לרכישת רכב (ע"ע ספינות נדנדה עם מנוע אדיר שגורמות לך לפהק / לנמנם / לחלום בהקיץ / בר רפאלי מה את עושה פה / להתעורר ולצווח אבא'לה הפגוש של של הלנטיס שמלפניי ממש קרוב אליי / איזה מזל שיש לי בראמבו מקדימה). במיוחד עבורך הועלו תמונות! ותודה על המחמאה האישית . אגב, האוטו שמכוסה מימין לרכבי האצילי איננו פורש או מזראטי - אלא יונדאי אקסנט מודל 2001 3 דלתות שהוריי שומרים עליה באדיקות כה גדולה עד כי אילולא הייתי מפתח תחושת קבס כל אימת שניצב הייתי בחופת הפיקוד שלה (שילוב מנוע גיר נורא ואיום, או בעיה אחרת שאינני יודע לבטא) - הייתי רוכש אותה בשמחה גדולה. תודה רבה! אכן זה תענוג גדול. הרכב ה"אמיתי" הראשון. אני לא חושב שהתחושה הזו תחזור על עצמה שוב (איך משחזרים את עוצמת העונג שבקפיצה מג'סטי בת 20 ל206 חדשה? לדעתי אצטרך שהרכב הבא יהיה ויירון. אבל היא פחות יפה, גם זה לא יתפוס). את זה (הקשר החיובי שבין יחס הספק/משקל לזריזות הרכב) אפילו בור ועם הארץ כעבדך הנאמן יודע - ואף חשש מכך בבואו למרגלות הרכב בנסיעת המבחן. כמה לחיצות בריאות על דוושת הגז הבהירו לי שלמרות הנתונים הצנועים על הנייר המצב סביר לחלוטין. מבחינתי האישית, כמובן. אגב, המנוע שימש גם את ה-205, והיה ותיק עוד במועד השקת ה-206 סבא (איפשהו בשלהי שנות ה-90). שלומי היטיב לתאר עם האנלוגיה לנשיא מדינת ישראל. מי ייתן והמנוע יתפקד כמו אותו איש יקר ועתיר מצח נחמדים, אתם. קיבלתי פירגונים מלא מעט חורכי אספלט ואף ממנהל הפורום. תודה
  4. למכירה: 4 טאסות חדשות (באריזה) לפיג'ו 206. מידות: 175/65R14 לפרטים אנא לפנות בתיבת המסרים. שי הטאסות חדשות לחלוטין, נמסרו באריזתן מהסוכנות, והוצאו מאריזתן אך ורק לצורך הצילום. אזור מגוריי הוא בקעת אונו.
  5. איזה פירגון, תודה רבה! במימון התנהגותי לומדים כל הזמן על אפקט החרטה והשלכותיו ובדיוק תגובות כאלו ממזערות אותו. אכן, אני כבר על גבול המאוהב. אני נזהר מלהגיד את זה רק מן החשש שמא יקומו עליי סובביי וייסרו אותי בשוטים משום הניסיון הדל שלי בענף הרכב שנסמך על אדני הג'סטי ומשפחתומטיות (כלומר, הבנצ'מרקים שלי נחותים למדי). אבל כן. לא הפסקתי להתפעל מהכיף שהאוטו הזה משדר. ולאו דווקא בגלל השקט או הנוחות ביחס לג'סטי, אפילו לא בגלל הסחיבה, הוא פשוט סוג של מרגיש "חי" (וזה משהו שהיה חסר לי מאד מאד מאד בליסינגאיות, במובן הספציפי הזה מבחינתי הסובייקטיבית הן אף נחותות מהג'סטי). ונעביר הפוקוס למידע טכני: 206 לאחר מתיחת פנים מודל 2011 (ומכאן הפלוס ב-206+), אבזור מלא (קודנית, מרימי שמשות, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע כוללת דיבורית וגי'פיאס), צבע שחור מטאלי (סוג של מטאלי, שמים לב לזה רק בשמש ישירה, אני עדיין לא סגור על זה), חישוקי סגסוגת קלה יפים במיוחד, ניקלים שפחדתי שייראו ערסים אבל לטעמי נראים מצוין, ומספר עקבי אכילס באבזור שלא קריטיים עבורי ובראשם חלונות הנפתחים ידנית מאחור וכיוון ידני של המראות. אבל אופס, שאלת בכלל על מנוע וגיר! ובכן, המנוע הוא בנפח 1,360 סמ"ק מסדרת ה TU הותיקה. 8 השסתומים מספקים 73-75 כ"ס (תלוי מי מודד). המומנט קצת יותר מ-12 קג"מ ומכאן ההתלהבות הגדולה שלי בגין העובדה שהאוטו פשוט מגיב טוב, למרות הנתונים הנחותים על הנייר. הגיר, נידלס טו סיי, ידני - הדרך היחידה להעביר אותי לאוטומט היא לקטוע לי רגל. בנוגע לתמונות - ובכן, מצלמתי עלובה למדי ונטולת סוללות, מקווה שבהמשך גם זה יגיע
  6. שלום לכולם, אחרי 4 שנים עם ג'סטי השדרוג לצרפתיה חדשה מזעזע את אמות הסיפים של האדיש באנשים. לא שאני אדיש - האמור הוא רק לשם ההקצנה. בעיקר הפתיע אותי לגלות שלמרות הנתונים היבשים (מומנט לא משהו בכלל, שלא לדבר על ההספק) האוטו דווקא הרגיש לי זריז לגמרי (נניח בהשוואה למשפחתיות ליסינגיות שנסעתי עליהן פה ושם). או שאולי אני פשוט נלהב מדי ממערכת המולטימדיה (של פיוניר) והצבע השחור מעניק לי אשליית מהירות? כך או אחרת התחושה היא שבתמורה ל 74,391 ש"ח (מחיר ביום המכירות) נתנו לי לא מעט בכלל. החבר'ה בסוכנות בנתניה (שאני ממליץ עליהם בחום) היו מאד חביבים. הם גם השאירו לי את הטאסות של האוטו בבגאז' (בפועל האוטו מגיע עם מגנזיום מותקן). בכל מקרה, אם יש למישהו טיפים וטריקים (ואפילו ברכות) מעבר ל"לנהוג רגוע במשך 1,500 ק"מ ראשונים" (ידוע) אשמח! כל מה שנשאר לי עכשיו זה לעבוד על חתימה פלצנית עכשיו שתתעד את הרכישה.
  7. שלום רב לנכבדי הפורום, במידה ולובינסקי יאותו להפגין גמישות במחיר ה - 206+ לכבוד יום המכירות הממשמש ובא, ככל הנראה אזמין אחת בעוד פחות מ-48שעות (אני אחרי נסיעת מבחן וסגור על הדגם). 1. אשמח לכל עצה בנוגע לאביזרים שכדאי לשקול את התקנתם כבר במועד הרכישה (אם בכלל): אני מתייחס בשאלתי הן לאביזרי נוחות (כגון מרימי שמשות, האם זה סטנדרט או שצריך לציין במפורש?) והן לאביזרים הנדרשים לצורך ביטוח הרכב (האם למשל חשוב להזמין קודן כי אחרת לא ניתן לבטח את הרכב? האם צריך אמצעי מיגון אחר?)? 2. האם למישהו יש ניסיון עם סוכנות לוביט המבטחת את רכבי פיג'ו וסיטרואן? כל חוות דעת בנוגע למחירים / שירות תתקבל בברכה. כמו כן, אשמח לקבל כל המלצה או עצה נוספת לכבוד מעמד הרכישה, ולמועד קבלת הרכב, במיוחד עבורי, העולה מ-4 שנים על גבי מושבה המרופט של סובארו ג'סטי 1992 (למשל: יש הממליצים למלא את הבגאז' בשום כאקט מגביר בטיחות אקטיבית ו/או לשבור ביצים על המגנזיום כדי להגדיל את הברק שלהם). אני אחרי קריאה של שרשורים בנושא ומודע לצורך בהרצה וכיו"ב. תודה! שי
  8. תודה רבה לכם, מגיבים יקרים. אם זה המצב, אז לכבוד יום העצמאות יש סיכוי להתחדש בצרפתיה הראשונה בחיי (ועוד חדשה) אחרי 4 שנים נפלאות במחיצת... סובארו ג'סטי. חג שמח!
  9. שלום לנכבדי הפורום, ב- 13 במאי, כך מפרסמות הפרסומות, יתקיים יום מכירות ללובינסקי. היחצ"נים הבהירו בבאנרים שהם שתלו בכל מקום: "מחירים של פעם ב-75 שנה". כמובן שאגיע לשם וכל ניסיון לחזות גובה ההנחה הוא בגדר ירייה באפלה, אך אולי, מנסיונכם, ידוע לכם לאיזה סדר גודל של הנחות ניתן לצפות ב"אירועים" כאלו? הדגם בו אני מתעניין, אגב, הוא 206+, שמחירה הקטלוגי 80K ש"ח לאלו שאינם משתייכים למועדון כלשהו (מורים מקבלים אותו ב-74K לערך, כך על פי פרסומים לא רשמיים). אשמח לדעתכם בעניין הזה - מהם שיעורי ההנחה שנראים לכם סבירים למשא ומתן? תודה!
  10. קרה לי בדיוק אותו דבר, בג'סטי 1.0 GL מודל 1992. ברוב כסילותי ובורותי עוד הלכתי בשביל זה למוסך , צחקו עליי קצת (לא יכולתי להאשים אותם על זה).
  11. כושי, רשות המסים מתירה הוצאות רכב על פי היחס בין השימוש העסקי (אשר מותר בניכוי - מהווה "הוצאה מוכרת") לבין השימוש הפרטי (אשר איננו מותר בניכוי - איננו "הוצאה מוכרת"). היות ומטבע הדברים קיים קושי לאמוד את תמהיל סוג השימוש, נקבעו בחקיקת המשנה "כללי אצבע" להתרת ההוצאה. על פי כללים (תקנות) אלו, לעסק עצמאי (עוסק מורשה שאיננו מאוגד כחברה בע"מ / עוסק פטור) תותרנה הוצאות בשיעור של 45% מסכום ההוצאה הכולל, או סכום ההוצאה העולה על שווי השימוש לרכב* - לפי הגבוה מביניהם. במידה ועסקך מאוגד כחברה, בכל מקרה תחוייב לצורך מס בשווי השימוש (כשכיר של החברה) וכל הוצאות הרכב תותרנה בניכוי לחברה. * שווי השימוש כשלעצמו נקבע לפי שיעור של 2.5% ממחיר הרכב. את המבוא הטרחני היה חשוב לי לציין (למרות בקשתך ל"קצר וקולע") כי במקרים שבהם רוב השימוש עסקי וניתן להוכיח זאת, קיימים תקדימים בפסיקה (ובפרקטיקה!) לתביעת שיעורי הוצאה גבוהים יותר בניכוי, כל עוד הם מתועדים כיאות (על ידי יומן נסיעות, למשל, המעיד באופן מפורט על מהות הנסיעות העסקיות). אם רוב רובן של נסיעותיך הן לצרכי העסק, כדאי לחשוב על רכישת מכשיר מתאים שיותקן ברכב ויופעל בעת ביצוע נסיעה עסקית ("יומן נסיעות אלקטרוני"). כמובן שבאמור אין די, והוא בבחינת מתווה כללי למקרים הקלאסיים, ללא סוגיות קצה וללא התייחסות להיבט המע"מ שגם הוא משמעותי. בשאלתך גם לא התייחסת להכנסה החייבת שלך, שממנה (ורק ממנה) אפשר לגזור את "חסכון המס" האמיתי הנובע מההוצאה. אני מציע לך לפנות לרואה חשבון עם הנתונים הרלוונטיים כדי לקבל ייעוץ ספציפי (רבים מוכנים לעשות זאת ללא תשלום/התחייבות). אני מכיר באופן אישי מישהי מעולה אם יש צורך (בה"פ כמובן). בהצלחה!
  12. שלום לבאי הפורום ויושביו, בשיטוט באתרי אינטרנט מצאתי מדריך מפורט הכולל מרווחי טיפולים לרכבי הדל - סובארו ג'סטי 1000 ידנית מודל 92'. מצורף בזאת (יש אצלי גירסה מפורטת יותר). התמלאתי מעט פליאה, שכן אני בבורותי כי רבה מכיר רק "טיפול 10,000" וכן החלפת רצועת טיימינג במרווחים ארוכים. מעבר לזה אין לי מושג מה צריך לבחון, ועד כה "סמכתי" ידיי על המוסך המורשה שבו אני מטפל. שאלתי - האם אפשר למסור ולסמן רשימה כאמור למוסכניק על מנת שיבצע את הטיפולים BY THE BOOK? באופן כזה גם ניתן לנהל מעקב מדוקדק אחר הטיפולים גם במידה והנך הדיוט מוטורי מושלם ש CAMSHAFT בשבילו זה סוג של אביזר נלווה למצלמה דיגיטלית. מה דעתכם?
  13. רב תודות על ההפנייה, חבר!
  14. כמה "זבל סיני" ראיתם על הכביש בדיוק? נא פרטו יצרנים. ולא, לא כולל קטנועים. ואיך בדיוק אתם מגדירים אופרציונלית "זבל"? לירות מהמותן בהתבסס על שטיפת מוח של מותגים זה לא בדיוק שיא השיפוט התבונתי.
  15. שלום ליושבי הפורום המכובדים, ברשותי ג'סטי 1000 סמ"ק מודל 1992. הרכב משרת אותי נאמנה וכנראה יישאר עמי לפחות במשך השנתיים הקרובות. התרגלתי למגרעותיו באופן המניח את הדעת, אך כדי לשרוד עמו את השנתיים הנוספות מחוייך מתמיד, הייתי שמח במידה והייתי יכול להתקין בו, כפי שניתן להבין מהכותרת: 1. נעילה מרכזית (עם שלט). 2. מרימי שמשות חשמליים ל-2 החלונות הקדמיים. מחיפוש בפורום הבנתי שנושא הנעילה המרכזית איננו בעייתי. ובכן, מה בדבר מרימי השמשות? אשמח לקבל הפנייה/המלצה למוסך/מתקין אשר מטפל בנושאים אלו. רצוי שימוקם באור יהודה או בסביבה הקרובה
×
×
  • תוכן חדש...