-
הודעות
486 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי סטוורוס
-
[שאלה כללית] לכמה קילומטרים ו\או שעות עבודה מיועד מנוע של רכב?
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של I_Deliver_It בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בוקי שלום רב. לרוב אני מסכים עם מה שכתב דניאל,אך כמה הבהרות לגבי מה שכתבת. תהליך ייצור הפלדה למנועים הוא מראש כזה,שבתרכובות הכימיות/מנרליות יסב קושי ועמידות רבה בתנאי חום וחיכוך. בבלוקים העשויים אלומיניום,התהליך הנ"ל מתבצע רק בסליבים המוחדרים בבלוק המנוע. כך שבחריטת הצילינדר אין דבר כזה שיכבת ציפוי מתקלפת,{כי מעולם לא הייתה שיכבת ציפוי כזו,הכל מחוסם באותה המידה}.ולכן אין בעיה עם חריטת הצילינדרים,וכמובן שזה משתנה,כל מנוע לפי מידות ונתוני היצרן. (B.M.W מנסים לפתח ציפוי שכזה הנקרא "נקסיל".אך לא רלוונטי בשלב זה.) הציפוי שעליו כתבת כן קיים,אך ורק בגלי ארכובה.ויש מספר דוקטרינות לדוגמא: 1.הנפוץ ביותר הוא "אינדוקציה",חימום הגל באלקטרודות חשמל לטמפרטורה של כ600-700 מעלות והטבלתו מיידית בשמן קר.{בתהליך הזה המולקולות שבגל נקשרות אחת בשניה ומצתמצמות,וכך הפלדה מקבלת נוקשות חזקה מאוד. עובי החיסום במצב כזה הוא עד 1 מילימטר.כך שבאופן תאורטי ניתן לחרוט את הגל 3 פעמים (0.25 המילמטר לחריטה+מקדם ביטחון)ובכל מקרה,תמיד יש לבדוק רמת קשיחות חיסום ע"י מכשיר הנקרא,"רוקוול" 2.ציפוי הגל בכרום {ולא המבריק המוכר}בתהליך הפרדה כימית של החומר ("אלקטרוליזה"). 3."צימנוט".פחות נפוץ אך קיים במנועי במשאיות ומשא כבד.התהליך כזה: חימום הגל לתמפרטורות גבוהות בתוך מתקן מיוחד כמו תנור,ובאותו הזמן התזת חומצה מסוימת על הגל שנספגת בו ומביאה לקשיחותו באופן מירבי.עובי החיסום במצב כזה,ברמת המקרון,וכמעט שאינו נמדד.גל כזה באופן תלותי יכול להחזיק כמליון ק"מ. קצת תאוריה,ועכשיו לעובדות. היום לא חסר בשוק אנשים כמו שמעון או כמו מחמוד,שעבדו אי פעם על מחרטה וכרסומת,ובמקרה הטוב ייצרו רגליים מעץ של מזנון,או מיטה,ושחושבים שדיוק של מנוע מספיק שהיה לפי העין, ובמקרה הטוב לפי הקליבר. במקרים כאלה המנוע לא יחזיק גם 50.000 ק"מ ואפילו 50 מטרים בודדים. אך מצד שני,יש גם בתי מלאכה ברמה מקצועית ביותר עם כל ציוד המכשור והידע,והמיומנות ,כך שמנוע ששופץ בבית מלאכה כזה יעשה כמעט את אותו העבודה שהיה עושה אותו מנוע מהחברה,ולפעמים גם יותר.לכן כשמדברים על שיפוץ מנוע,הפרמטר היחיד להצלחה,תמון במכשור במשפץ עצמו . ד"א.אתה צודק גם עבודת ביצוע הונינג לא פשוטה.יש זוויות ליטוש,יש יש סל"ד,גודל גרעין,ועד רבים וטובים,אבל מי שלמד ומכיר את העבודה.מכיר גם מכיר. תודה. -
שלום רב. רצועת התזמון למעשה,היא המקשרת בין גל הארכובה (במנוע תחתון) לבין גל הזיזים (בראש המנוע). הפיקות שבגל הזיזים מופקדות על דחיפת השסתומים,ותפקידם בעצם הוא אפשרות למעבר הדלק/אוויר לתא השריפה,והתפלגות הגזים הנוצרים מעבודת המנוע. לצורך פתיחת/סגירת השסתומים היחס צריך להיות שני סיבובי מנוע לסיבוב אחד של גל הזיזים. תזמון שכזה חייב להיות הכרחי ומדויק עד לרמת השן הבודדת שבגלגלי הזיזים והארכובה. שאם לא כן?!המנוע יעבוד בצורה לא תקינה וחלקה,או שיעבוד רק על מספר מצומצם של בוכנות,או שלא יעבוד בכלל. ובמקרים מסוימים,תזמון לא נכון יביא למפגש הרסני בין השסתומים/בוכנות,ואולי אף יגרום לנזק בלתי הפיך למנוע כולו. בהצלחה.
-
דייהטסו שרייד 93 - גיר אוטו' מרעיש - מיסב בתוך הגיר
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של הרלם נוקטורנו בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
נוקטורנו שלום. הכל יכול להיות. נסה להיות יותר ממוקד בפרטים.{ידני/אוטומט}? ולעניין.בצע חיפוש תחת הערך,מיסב לחץ. -
איציק 901, המזגניסט טען להגנתו שהמותחן נשבר לבד. הזוי ושקרי,הוא לא ידע לפרק,וסיבב בחוזקה לצד הלא נכון. אתה צודק.כנראה שאין פה בעלי מקצוע אמיתיים בתחום. ורק מחיפוש בעלי מקצוע בזמנו,הבנתי את זה. סתם דוגמא קטנה."אלי מיזרחי"החשמלאי / מזגניסט טוען שהוא לא מתעסק עם רכבים אמריקאים (ביואיק),ואני בטוח שיש לו סיבה טובה. אולי חוסר ידע/ביטחון עצמי במקצוע אותו בחר לעצמו?!(ועוד רבים ורעים כמוהו) שניר 106, המקום בו נעשה לי הנזק הוא,"דוד מזגנים"רחוב הרכב 4. וממש אני ממליץ לו בחום לתבוע אותי,אם הוא חושב שלפרסום הנזק שעשה לי ברכב,קוראים בעברית היום "דיבה". אלקס, לפעמים הסחבת והבירוקרטיה במקרה תביעה,לא ממש משתלמת גם כשאנו צודקים ב 100%
-
בסדר נעילה.באיזה רכב/שנה?שנדע אם כבר. אתה מתכוון לכפתור הביטחון,המונע מהידית לעבור במצב לא רצוי לרוורס?לא ברור.
-
פרומצ'נקו עצבני (על משטרת ישראל בפרשת הפורשה שנסעה 200)
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של threeefifteeezee בתוך רכב כללי
פרומצ'נקו חזק וברוך.מילותיך כדורבנות.וכל מילה מיותרת. -
טוב קודם, אני לא התכוונתי ולא מתכוון לתבוע את החובב,כך שמראש לא חיכיתי שמונה חודשים. אבל מה שבטוח שאני,וכל מי שמכיר אותי לא נכנס אצלו בחיים לצורך תיקון או משהו. מה שמבחינת העובדות בשטח יקצץ בהכנסתו לשמחתי ובצדק רב. ולירושלמים שבנינו: אני לא בטוח אם מותר לפרסם את שם עסק החובב בפורום,{למרות שכל כך היתי רוצה}אבל בהודעה בפרטית,אני אפרסם. ולהזכירכם הקיץ לפנינו.
-
שלום רב. מקרה שהיה לי לפני כ 8 חודש. המזגן ברכב הפסיק לקרר.הלכתי אצל כמה מזגניסטים לבדוק את הבעייה,וכולם הצביעו על בעיה אחת,"מדחס דולף". לבסוף,הכנסתי את הרכב למזגניסט אחד ,לאחר שסיכמתי איתו על שיפוץ כללי למדחס,ניקוי צנרת,מילוי שמן וגז,ובקיצור,פתרון כל הבעיות בשלוש שעות. עלות 1000 ש"ח - מע"מ. לאחר כשלוש שעות אני חוזר למוסך,ולתדהמתי אני מגלה כי המזגניסט שבר את מותחן רצועת המנוע כך שלמעשה הרכב תקוע. יש לציין שהרכב הגיע למוסך תקין לחלוטין,כך שלפני שהמזגניסט התחיל לחטט בתא המנוע הכל תפקד מצויין. מדין ודברים עם המזגניסט הבנתי שרחוק לא אגיע,והוא לא היה מוכן לשלם על הנזק שעשה בעצמו,כך שלבסוף אני שילמתי את הנזק {מותחן חדש 1200 ש"ח} עקב חוסר ולחץ בזמן מלהתעסק יותר מדי בעניין. מה אתם חושבים ? כיצד הייתם נוהגים במצב כזה ? תודה.
-
האם נוזל הקירור Zerex (של Valvoline) איכותי יותר מהנוזל של Prestone?
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של SMoKeR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה. -
האם נוזל הקירור Zerex (של Valvoline) איכותי יותר מהנוזל של Prestone?
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של SMoKeR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
שלום רב. שאלה לידע כללי.באיזה צבע נוזל הזרקס שבתמונה? תודה. -
ק"כ לצורך הבהרה,במקרים בהם האטם עשוי גומי ולא שעם,אין להשתמש לא בשלק ולא בסיליקון. ושוב,אם הנזילה לא רצינית עדיף לא לחזק ולא להתעסק עם זה. אבל אם כן,תצתרך לפתוח מחדש את הקרטר,ולבדוק אם האמבטיה קיבלה מכה והתעקמה,(פעמיים נזילה באותו מקום). בקיצור:אם התעקם וניתן ליישר,אז ליישר. ואם לא התעקם והאטם בסדר,אז ההתקנה שלך לקויה.שאם לא,לא היתה נזילה. ואם תשאל למה פעמיים אותה נזילה בדיוק באותו מקום ? אז גם בלי לראות,אני בטוח שהשפתיים בשטח הנזילה "צרות מאוד" ביחס לשאר המקומות,מה שהופך את האיזור (המנוע/גיר) רגיש במיוחד לנזילות.
-
בעיה מוזרה עם מדיד שמן מנוע - מאזדה לאנטיס 323F
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של ocp1000 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
שלום רב. במצב כזה,תמיד תתיחס למפלס הנמוך ביותר.כך שאין צורך להכנס למלכוד 22. והסיבה לכך,שזוית המדיד התבולה בשמן שבאגן לא במצב 90 מעלות(אולי 130-120 מעלות),שאם היתה 90 מעלות - המפלס היה זהה משני צידי המדיד. לכן אין גם מה לטפל בעניין. תודה. -
שלום רב. נעילת בירגי אטם השעם בקרטר הגיר צריכה להעשות במידת מומנט שווה,ולא בחוזקה יתרה. מהמקרה שלך,אני סבור שנעילת הברגים לא היתה במידת חוזק שווה בכל הברגים,ואפילו חזקה מדי, בדרך כלל מה שמביא למצב הבא: 1.התכווצות והתרחבות האטם במקומות שונים [הצמדה לקויה מאוד]=[בריחת שמן] 2.התפוררות האטם=[בריחת שמן] 3.במקום בו האטם לחוץ יתר על המידה,הוא יברח החוצה או פנימה.ולכן כל חיזוק בורג נוסף באותו איזור רק יגביר את הנזילה. לכן,אם הנזילה לא רצינית,עדיף לא להתעסק. אבל,אם הנזילה כן רצינית,אין מנוס מלפתוח את הקרטר מחדש לנקות היטב,ולהרכיב אטם חדש,אבל הפעם עם שלק משני צידי האטם.לדעתי שימוש בדבק השלק רצוי מאד באטמים של שעם/קרטון. בהצלחה. ד"א חסוך מעצמך עבודה מיותרת,שימוש בסיליקון באיזור הנגוע בשמן לא יפתור את הבעיה.
-
הדבקת ידית שבורה לסיאט איביזה שנת 2000, אפשרי..?!
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של Acejin בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בנסיבות ובתנאים האלה חבל על הזמן. ד"א,אני גם לא מאמין שמשהו הצליח אי פעם להדביק ידית של דלת עם אפוקסי כלשהו,כמו במקרה דומה. {לפחות כמו בתמונה שהציג פותח השרשור} ואשמח מאוד אם יעלו תמונות שיציגו את ההפך. אם ימציאו דבק-שיחזיק מעמד לתנאים ולמקרה הנ"ל,זאת תהיה פריצת דרך בעולם החומרים. אבל עד שימציאו חבל על המאמץ,רק ידית חלופית. נסיונות יגידו. -
הדבקת ידית שבורה לסיאט איביזה שנת 2000, אפשרי..?!
סטוורוס פרסם הודעה בנושא של Acejin בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
שלום רב. לדעתי, ההמלצה על הדבקת הידית באפוקסי דו רכיבי שקוף ונוזלי, מצויינת, אך למצב תצוגה בלבד,לא למצב עבודה.שכן כבר בנסיון הראשון לפתיחת הדלת - ההדבקה תתפרק,כך שחבל על המאמץ והכסף מלכתחילה. הדבק הנ"ל לא מיועד להדבקת חלקים במצב הזה.וחלק מהסיבות לכך: 1.ראה שנקודת השבירה הינה קריטית מבחינת צורך ההדבקה - מול המנוף שיופעל על בסיס הידית לצורך פתיחת הדלת. 2.שטח הדבקה קטן מאוד. 3.חומר הידית לא ידידותי כ"כ לדבקים.(אולי טפלון) 4.ביום קיץ בממוצע,הטמפרטורה בחניה בשמש בתוך הרכב 70 מעלות.מה שיגרום לניתוק הדבק מהידית. לכן,המלצתי,קנה ידית חדשה/פירוק. תודה. -
שלום רב. האם לאחר חריטת הצלחות - חובה להחליף גם רפידות לצורך התאמה? או שניתן להשתמש באותן ברפידות,במידה והעובי תקין? תודה.
-
שלום רב. נראה שמשהו מושפע חזק,מ-מקס הלוחם בדרכים. תודה.
-
שלום רב. לפני כשנה נפרץ אטם ראש המנוע ברכב הנ"ל. פירקתי את ראש המנוע,ולקחתי אותו לחרט לצורך שיפוץ כללי.יש לציין שהחרט עשה עבודה יפה והראש היה נראה מושלם כחדש. ע"כ הכל טוב ויפה.אבל הבעיות התחילו שהדיאגרמה של רצועת הטיימינג שנתן לי איזה חמור,לא היתה נכונה,וכבר בהנעה הראשונה,שמעתי את מפגש השסתומים /בוכנות.וכתוצאה מכך המנוע עבד על שתי בוכנות. פירקתי שוב את הראש,לנסות ולאבחן את הנזק. ממה שהצלחתי להבחין ויזואלית-3 שסתומים עקומים.(גלי זיזים נראים תקינים והשאר הכל יפה) לבנתיים הבאתי ראש מפירוק,הרכבתי אותו ,ומיותר לציין שלא חזרתי על אותה טעות ,והפעם הטיימינג היה ע"פ .autodata והכל הסתדר. כרגע אני מעוניין שגוש האלומיניום,יחזור להיות ראש מנוע. כיצד אני בודק את תקינות האטימות של שאר השסתומים שנראה שלא התעקמו? או שבמקרים כאילו מחליפים את כל השסתומים?מה שלא כדאי. תודה.
-
שלום רב. אין יודעין? אגב,עכשיו ראיתי תופעה דומה גם אצל חבר עם מרצדס E 230 93.
-
שלום רב. ומה עומד מאחורי ההגדרה "ג'אנטים איכותיים"? תודה.
-
שלום רב. רגע לא כתבת איזה נפח ההונדה? אבל בכללי וקס להונדות,זה אתו וקס כמו ליונדאי.
-
שלום רב. לאחרונה במצב שהמנוע פועל וחם,בפקק או ברמזור,שעון לחץ השמן רוקד קצת ולא יציב כשהיה. וכמובן שהשמן שהוחלף בטיפול האחרון (חודש) בצמיגות המתאימה,ופילטר השמן מקורי. לפני החג,בוצעה באחד המוסכים,בדיקת לחץ שמן ע"י שעון חיצוני,ונמצא שהלחץ בסרק,בהילוך,ומנוע חם,ברמת המיני,אבל תקין. יש לציין שהמנוע מתוחזק טוב,עובד חלק,ועל הסל"ד הנכון. מה שמביא לחשד בחיישן הלחץ שאולי לא תקין. יש דרך לבדוק את החיישן עצמו,לפני שאני קונה אחד?כי חבל סתם להוציא 500 ש"ח על חיישן חדש,וזה לא הבעייה בסוף. תודה.
-
שלום רב. אם אתה מאזור י-ם שלח לי ה"פ,יש לי את זה.
-
אני מכיר אזעקות ביפר,לי ברכב יש את הגארד,אבל את אילו לא ראיתי. יש הבדלים באפשרויות - בין הרגאד/רב בריח - לבין אלו?
-
שלום רב וחג שמח. בשיטוט ברשת אחר מערכות מיגון לרכב,ניתקלתי במערכות ביפר הנ"ל.מישהו יכול לשפוך אור? 1.jaguar השניה: pantera והשלישית: centurion
