Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. אצלי הצריכה בהייבריד עומדת על 4.9 ל100 ב-5000 קמ אחרונים. אבל כאשר אישתי לוקחת את הרכב הצריכה הינה בסביבות 6.5. אגב, ההייבריד למרות הרושם האיטי והעצל למעשה זריז יותר ממאזדה 2 שמשאירה רושם נמרץ והדינמי ויש לי הוכחות לכך. למשל את הקטע בין 2 הרמזורים האחרונים של דרך לוד בתל אביב ההייבריד מצליח לעבור כאשר האחרון רק מתחיל להבהב. ואילו מאזדה 2 עם כל צעקות המנוע והסל"ד הגבוה מגיעה כאשר זה כבר נהיה צהוב. אומנם ההיבריד יחסוך סכום בלתי-מבוטל בדלק וגם סכום מסוים בביטוחים. אבל זה יתקזז בירידת ערך שאמורה להיות גדולה יותר. למעשה כאשר הרכב יהיה בן 8-10 ותדרשנה החלפת הסוללה ערכו כנראה יהיה נמוך בהרבה מסיוויק הרגיל. כך שבסך הכל המאזן הכספי אמור להיות דומה בשני המקרים. אבל בכל אותו זמן יהנה בעל ההיבריד מבקרת השיוט, משליטה מההגה, מחימום המושבים ועוד דברים כהנה וכהנה.
  2. להייבריד יש הספק מירבי של 116 כ"ס בסביבות 6000 סל"ד. וזאת כאמור מול כ-140 ס"כ של סיוויק רגיל באותו סל"ד. ז"א בקיק דאונים סיוויק רגיל יהיה חזק יותר ללא צל של ספק. הייתי יכול להוסיף משל עצמי כי גם ללא קיק-דאונים הרגיל זריז יותר. אבל להייבריד לא חסר כוח בהשוואה למשפחתיות אחרות ובסביבה עירונית והוא מושך לא רע, יחסית למשל למאזדה 3 1.6 ליטר. זאת בגלל שלמנוע החשמלי ישנו מומנט זמין מיידית. ז"א בסל"ד נמוך ההייבריד יכול להיות חזק באופן מפתיע. אבל כמובן שבשום פנים ואופן לא מדובר ברכב ספורט. במהירות גבוהות ההיבריד נהיה קצת עצל. זה לא הרכב בו מומלץ לבצע עקיפות פרועות. בכלל הנדסת אנוש שלו משרדת רוגע, שלווה ומדרבנת לנסיעה מנהלתית מכובדת שגם חוסכת בדלק. אגב הצריכה מאוד תלויה בהרגלי הנהיגה, ורכב היברידי דורש הסתגלות מיוחדת. יש נהגים מנוסים שיגעו לנתונים של המעבדה ואף מעבר לכך, ויש כאלה שיקבלו בפרצוף צריכה של רכב משפחתי רגיל. בכל אופן ההבדל הכספי בהחזקת סיוויק רגיל וההיברידי לא יהיה משמעותי. אלה מה... ההיבריד מאובזר בצורה טובה יותר
  3. A “poza” with luxury cars is typical for 3rd world countries. As the country is poorer, there is a bigger issue with "poza". In Russia for example it took unprecedented forms. I think that the wish of poor ppl in past and in present to translate prosperity, even the fake one, is so obvious.
  4. 4-5 שעות בוודאות אינן מספיקות ע"מ להפיג כמות כו גדולה של אלכוהול. ואם השאלה היא האים תתפס במכשיר הינשוף - אז כאן אכן אין תשובה וודאית. תלוי איך תנשוף, מה יהיה מצב הרוח של המכשיר וכו'. אני ממליץ מחום להמנע מנוסוים כאלה.
  5. כנראה לא שמת לב למה שכתבתי. במקרה הנדון אין התקשרות ישירה בין עובדת לחברת הליסינג. חובת דיווח היא למעביד. אני מאוד מקווה שבתור אדם ישר ושומר חוק, ואפילו מתנדב במשטרה, אינך משדל לצפצף על הנוהלים. אגב, הינשוף הוא אחלא של דבר, יש רק בעיה עם התפעול.
  6. קצת גלשנו לאוף-טופיק. הרכב של אישתי הינו צמוד, ז"א חוזה הליסינג לא מולה אלה מול מקום העבודה. היא פשוט מוותרת על הרכב הנ"ל ומקבלת את ברוטו שלה. כמובן שאיש לא היה מתעקש על תיקון השריטה, אלה לפי הנוהלים ישנה חובת דיווח. פעם היו מתייקים את הדווחים וממשיכים הלה, כיום שולחים חשבון.
  7. ד"ר פוליצ'וק

    פגע וברח - טרי!

    יהיה מאוד מעניין לדעת את המשך הסיפור. אני בדעה כי לא יצא מזה כלום, אבל מאוד אשמח להתבדות!!
  8. לדעתי המרחק של 4 מטרים הינו די בטוח מבחינת הפגיעות ממשאית הזבל. זורקי הזבל יכולים להיות מסוכנים יותר. צריך להעריך מאיזה כיוון הם באים ולהחנות בהתאם.
  9. גם מכוסה וגם מסריח - מקום אידאלי להחנות רכב גם מכוסה וגם מסריח.pdf
  10. אינני מסכים שהנ"ל הינו פתרון טוב. אלף כל נוכחות האנשים לא מונעת וונדליזם כלל ועיקר. מקום הומה אדם גם בד"כ הומה רכבים, וזה גרוע מאוד. אנשים יכולים להשען על הרכב ובמקרה לשרוטו עם בגדיהם (למכנסיים יש בד"כ חלקים מתכתיים בדיוק בגובה של ידית הרכב, מקום בו השריטת הכי בולטות) וכו וכו. גם סמטות חשוכות זה לא הכי טוב. המקום האידאלי הינו 3-4 מטרים מאחרי צפרדיית הזבל (כך שהמשאית וזורקי הזבל יבוא מהצד השני, אבל הריח כן יהיה). יחד עם הכיסוי המטונף הריח הנ"ל מרחיק יפה מאוד את עוברי האורך מהרכב.
  11. יש טעם להתקין מצלמה כאשר מקום החנייה הינו קבוע ונמצא מול החלונות. אני שקלתי את הנושא בכובד ראש והגעתי למסקנה כי במקרה שלי העסק לא משתלם. להחנות ממש מול החלונות לא כ"כ מתאים מבחינת הטופוגרפיה של החצר. והיכן שאני מחנה בד"כ הזווית כבר לא מספיק טובה ע"מ לתעד פגיעות של רכבים אחרים. כמובן שאין שום טעם לתעד את הוודנדלים הולכי הרגל, כי הרי אלה לא נושאים לוחיות זיהוי ואין מה לעשות עם חומר זה פרט לזריית מלח על הפצעים. ולהתקין דבר שיעשה השכמות בלילות בגלל החתולים וכדומה ושלאחר מכן אני לא אתפקד ביום - זה כבר יותר מדי בעבור חתיכת הפח. כך שהגעתי למסקנה שהכיסוי בלבד יהיה לבינתיים מספיק.
  12. מי עוקף את מי בסיבוב הינו טיעון ילדותי אשר לדעתי לא הולם בוגרים שהגעיו לבשלות מינית ומוצאים סכומים 5-ספרתיים על רכבים חדשים. הנדסת אנוש, התנהגות כביש וכדומה הינם נתונים לטעם האישי, אין כאן מדד מוחלט. אך בכל זאת ישנן עובדות שאין עליהן עוררין. 1) מבחינה סטטיסטית בסיוויקים יש פי-2 פחות תקלות מאשר בגולפים. נתונים אלה נאספו באנגליה ואני מניח כי הם תקפים גם בישראל. 2) סיוויקים מחזיקים מחיר טוב יותר מאשר גולפים. כמובן שיש לקחת בחשבון את האיבזור ואת גובה ההנחות. יתכן מאוד כי ידה של גולף תהיה על העליונה.
  13. אם הקטע של חיסכון הוא ממש קריטי, אני בתור הבעלים המרוצה של סיוויק הייבריד הייתי יכול להמליץ על אופצייה ההיברידית, אם כי לאחרונה ככול הנראה לא ניתן להסיג חדש בסכום שמתקרב ל-120 K. מה עוד, שההבדל הכספי שבין הרכב החיסכוני לחיסכוני מאוד איננו משמעותי. לדעתי יונדאי I30CW תהיה בחירה טובה מאוד. לי אישית מאוד קורצת העובדה שהרכב מתומחר כאן זול יותר מאשר בגרמניה.
  14. ד"ר פוליצ'וק

    טוטאל לוסט

    תלוי גם בנסיבות המקרה. נניח אינך אשם בתאונה. אזי אתה תובעה את חברת הביטוח של הפגע/ת (צד ג). טיפול בתביעה שכזאת עלול לקחת יותר זמן. במקרה שלי זה היה יותר מחודש מיום הגשת התביעה ועד לקבלת התשלום. סוכנים הוגנים מפרטים את העלויות של הרכיבים השונים בפוליסה, למשל ביטוח השמשות והגרר ועלות הרכב החלופי. ניתן לוותר על הנ"ל ובכך להוזיל את העלות. אני למשל באופן אישי בחרתי להוסיף את הגרר ואת השמשות בעלו של 200-400 ש"ח (אינני זוכר את הסכום המדויק) אך ויתרתי על הרכב החלופי בעלות של 250 ש"ח. כפי שכבר נאמר, צריך להסכל בפוליסה ובפעם הבא להתעקש שכל רכיב בה יוסבר וישקל עוד בטרם החתימה.
  15. הדבר הזה כבר מאחורינו. אינני מאמין שימכרו את הסיוויקים החדשים ב-110 K ש"ח. למרות זאת יתכן ויש סיכוי להנחות כאלה ואחרות, גלויות ונסתרות, גם כיום וגם בעתיד
  16. לאישתי שרטו עם מפתח רכב ליסינג שעמד בחנייה מול משרדה. התענוג עלה לנו 1000 ש"ח קנס לחברת הליסינג. לאחר התקרית אנו עומדים לוותר על הרכב הנ"ל ולהחזירו לאחר כבוד לחברה. ולגבי הפרייבט - במוקדם ובמאוחד זה או משהו אחר גם יקרה, כי זה הרי בלתי-נמנע. אבל לפחות נמשיך לנסוע ברכב שרוט מבלי לשלם על כך.
  17. הכיסוי יכול להיות מאוד מועיל בהסוות הרכב ממבטים הבלתי-רצויים. אצלנו בחצר כבר חוללו רכבים ואני זוקף את שרידות רכבי לזכות הכיסוי. הכיסוי המטונף והמלוכלכך גם מרחיק את המתיישבים על מכסה המנוע, הנשענים על הרכב וברוב המקרים גם מציל את הצבע הרכב מזריקות הדלת. לדעתי כאשר מדובר ברכב בעל צבע בלתי-שגרתי או דגם בלתי-שגרתי הכיסוי הינו בגדר של MUST.
  18. בכל זאת כאשר מדובר ברכב היברידי - עדיף שיהיה לו אבא ואימא. וזאת מהטעם הפשוט שלמערכת ההיבידית נותנים 8 שנים אחריות. רק הסוללה בארה"ב עולה כ- 3500$. בארץ זה אמור לעלות הרבה יותר עם לא כפליים. המנוע החשמלי יקר עוד יותר. השיקול הנוסף היה כי הרכב לא מתאים למעמדי החברתי, הוא גדול מדי. לכן בסופו של דבר בחרתי בסיוויק היברידי מיבואן. אגב, בשיא המשבר היה ניתן לייבא את הקאמרי ההיברידית בניילונים ב-150 K. סיוויק עלה לי 130 K. זה פחות או יותר הפרש המחירים ביניהם בארה"ב.
  19. לא הייתי מוותר במצב בו אני מצלם את הנזק לרכבי ואת הסימנים על הרכב הפוגע ומרגיש בטוח כי חומר זה מהווה הוכחה חותכת. במקרה כזה הייתי מתעקש לגבות עד לאגורה אחרונה. אחרת מבחינתי - חבל על הזמן. יתכן ויש כאלה שיודעים למצוא את הדרך ללבם של השוטרים ואלה יעשו עבורם קצת יותר. לגביי אישית אני סמוך ובטוח שאנופנף, לכן לא אטרח להגיע להגיש תלונה במקרה המצער של "שרט וברח". אבל בכל זאת יהיה מעניין ללמוד על הנסיון של אחרים.
  20. אני מעריך כי ההנחות נעות בין 10% ל30%. שיטת קבוצות הרישוי יצרה המציאות בה לרכבים עם עלות שונה ישנן תגי המחיר כמעט זהים. אז אני מניח כי לא תהיה בעייה גדולה לתת הנחה של 30% אם לא יותר עבור למשל שברולט אופטרה או לנסר קלאסיק שהיה משווק עד לאחרונה. אני בספק אם יוכלו לקבל הנחה בגודל כזה על פז'ו 308 או ג'טה מקבוצה 2. אגב, עלות הגריעינים לפיצוציה זולה יותר מזו של הצרכן. כי הרי ישנו ההבדל בין המחיר הקימונעי לזה הסיטונאי.
  21. קודם גם כן הייתי בדעה זאת, עד שהתחלתי להתעניין ולברר את העובדות לאמיתן. התבררו לי דברים מעניינים. כך למשל ישנם הרכבים שנמכרים בארץ במחיר כמעט זהה למחירם באירופה*. ישנם אפילו מקרים חריגים בהם כאן המחיר זול יותר. למשל יונדאי I30 CW החדשה. וכל זאת למרות הבדלי המס של בערך פי-3. אני מעריך כי קביעת המחיר לרכב הינו דבר מסובך יותר מלמשל קביעת מחרי הגרעינים בפיצוציה. יש דגמים כאלה שירצו להחדיר לשוק אפילו תור הפסד זמני. יש דגמי נישה או רכבי יוקרה, ועליהם ירצו לגרוף רווחים, וכדומה. זה נוגע גם ליצרנים וגם ליבואנים, והם בד"כ עובדים בש"פ. אז לקבוע כי כל היבואנים נהגו כי קרטל הפיצוציות והעלו את מחירי הגרעינים ללא שום הצדקה לא יהיה ממש מדויק. *גם באירופה עצמה אין אחידות מחירים. כך למשל באנגליה המחירים זולים יותר, אולי בין היתר בגלל המפולת של הפאונד. משום מה שם לא מעדכנים את נמחירים. ישנן המדינות בהן המחירים אפילו יותר יקרים מבארץ, למשל דנמרק ונורווגיה. באירלנד זה די דומה לכאן. כאשר אני מדבר על "אירופה" אני מתכוון לגרמניה, צרפת, הולנד, בקיצור האירופה היבשתית.
  22. http://www.wheel.co.il/index.php?instance=5&actions=show&instance_id=24&id=1682&current_lang=1 http://www.globes.co.il/news/article.aspx?QUID=1055,U1255622036675&did=1000502000
  23. אני גם חושב לעשות ווקס-פוליש. אבל כדיסלקט כבר אני כבר אבוד בשרשור . אולי תוכל לחזור מהו המוסך?
  24. אני מאוד אשמח להתבדות. אם פותח השירשור יגיש תלונה - יהיה מעניין לדעת את המשך הסיפור.
  25. אף אחד לא יתעסק עם תלונה כזאת לכן גם הגשתה היא ביזבוז זמן. לפני שנתיים מישהי נכנסה בתוסיק של רכבי הקודם כך שהטרנטה המסכנה עפה באוויר. ואתה חושב שמישהו במשטרה התעניין בזה? הגשתי תלונה רק לצורך בדיקות במיון.
×
×
  • תוכן חדש...