Jump to content

רפי פולו2003

  • הודעות

    58
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי רפי פולו2003

  1. ^ נכון, אבל ההסתברות לכשל של גיר גבוהה יותר בגיר אוטומטי.
  2. בסכום הזה אין כמעט משמעות לדגם או ליצרן, פשוט לחפש את הרכב הכי שמור שתוכל למצוא במחיר הזה. קח בחשבון עלות של יישור קו טכני לאחר הקנייה לכן הייתי מחפש רכב שכבר עבר טיפולים וטסט כמה שיותר רחוק. וכמו שכבר אמרו ידני יחסוך לך בדלק וגם בעלווית אחזקה (אם כי נראה לי שבמקרה והולך גיר פשוט מעיפים את הרכב כי לא שווה לתקן בעלות של חצי רכב)
  3. נשמע שלא הבנת שהעלות הגדולה של אחזקת רכב חדש היא בירידת ערך. בנוסף, ממה שקראתי בשרשור הזה לא הצלחתי להבין אם אתה צריך רכב לצרכי התניידות מנק' A לנק B או שאתה רואה ערך של הנאה מהרכב, ערך שאתה מוכן לשלם עליו. אם אתה צריך רק התניידות הייתי ממליץ לך למכור למרבה במחיר בהקדם האפשרי, ערך הרכב רק הולך ונשחק עם הזמן. ולקנות רכב עבודה זול כמו שכבר המליצו לך. אבל אם אתה רואה ערך של הנאה מהרכב לא הייתי ממהר למכור אלא רואה איך אתה מסתדר עם החזר החודשי וההוצאות הנלוות ונשאר עם הרכב לעוד כמה שנים. הרי כבר הפסדת על הנייר באיזור ה20K ואולי שווה לך למזער נזקים על ידי כך שתמשיך עם הרכב ותשקול מעבר לעיר אחרת שהיא לא ת"א.
  4. איך לא מדברים על הפיתרון האמיתי לפקקים בכניסה לערים הגדולות ? שהוא אגרות גודש. אגרות גודש תוריד דרסטית את הביקוש לכניסה עם רכב למרכזי הערים בשעות העומס ותקצר את זמני הנסיעה. בסופו של דבר זה הפיתרון העיקרי, בנוסף לפתרונות משלימים כמו תח"צ ושירות שאטלים. נחכה לפוליטיקאי אמיץ מספיק.
  5. אני חושב שלקחו את שאלה המוסריות ברכבים אוטונומיים קצת יותר מידי רחוק. הרי נהג רכב אנושי לא ממש מחשב שיקולים מוסרים בשלושת רבעי השניה שיש לו כדי להגיב. ובניגוד לנהג האנושי לרכב האוטונומי אין הסחת דעת בגלל טלפון או כי היה לו יום רע בעבודה או שהוא סתם לחוץ וממהר. ברוב המקרים הרכב האוטונומי פשוט ילחץ הכי חזק על הבלמים ברגע שיזהה את הסכנה וכנראה שיגיב בצורה הרבה יותר טובה מהנהג האנושי המוצע. לא ברור לי למה מצפים מרכבים אוטונומיים להתנהגות מושלמת. כל מה שרכב אוטונומי צריך לעשות הוא להיות טוב יותר מהנהג האנושי הממוצע.
  6. מבחינה כלכלית, ביטוח יחשב להוגן אם: תוחלת ההסתברות למקרה ביטוחי (לצורך העניין מה הסיכוי לטוטאל לוס) כפול גודל הנזק שווה לערך הפרמיה (באזור ה-700 לפי מה שאתה מתאר). חברות הביטוח מעסיקות אקטוארים שהם סטטיסטיקאים מומחים לניהול סיכונים כדי שהמספר הזה יהיה שווה או גבוה יותר, אחרת החברה תפסיד כסף. אז בהינתן ביטוח הוגן (מה שברוב המקרים לא קורה) לקיחת סיכונים היא ענין אישי אתה צריך להשוות מול כמה אתה 'אוהב' או 'שונא' סיכון. כל זה טוב ויפה בתאוריה, במציאות צריך לראות אם לא שילמת כבר את עלות הרכב בביטוחים ששילמת. לדעתי האישית, אם אתה יכול לעמוד בהוצאה כספית של טוטל לוס או מקרה קטסטרופלי אחר אז "תבטח" את עצמך, קרי לא לעשות ביטוח. אם זה הוצאה שלא תוכל לעמוד בה אזי כדאי לך לחלק את ההוצאה על פני שנים, שזה מה שביטוח מקיף עושה. בלי קשר לשווי הרכב.
  7. לא מומחה אבל יכול לתת כמה טיפים: בחיפוש, אם יש מבחר של רכבים אני הייתי הולך קודם כל על רכבים מהאזור כדי לחסוך בטרטור ורק אם אני לא מוצא מרחיב את שטח החיפוש. תסנן באופן ראשוני לפי פרמטרים שחשובים לך, יד, ק"מ, תאריך טסט, אחרי טיפול, מערכת סטריאו וכו' לא להתבייש לשאול את השאלות ולצפות לקבל תשובה עניינית ולא מתחמקת. לפעמים זה יכול ללמד אותך על מצב הרכב הרבה יותר מאשר הבחינה המכנית. בעיקר לבקש תעודה מזהה ולהשוות לרישיון, לראות שזה אכן אותו בנאדם. המחיר שכתוב באתר הוא רק נקודת פתיחה של המשא ומתן, הכל תלוי במצב הרכב הספציפי. תסתכל על הטווחים ותבין בערך סביב כמה מחיר השוק של הרכב המסוים, בהקשר הזה המחירון של יד2 קצת יותר מחובר לשוק ממחירון לוי יצחק כיוון שהוא משקלל נתוני עסקאות בפועל. בהצלחה !
  8. דיון מאוד מלומד ואני הקטן אנסה לתת איזשהו אינפוט משלי על הנושא שמגיע ממה שנקרא "סיגנלים" בוודאי שהכי טוב זה לבדוק את הרכב על פי מצבו אך מאחר ולרובנו אין את הידע המקצועי על מנת להעריך נכונה את מצב המנוע אנחנו משתמשים באותות (להלן - סיגנל) כדי לתת הערכה. באופן דומה הזו בוגרי אוניברסיטה מסמנים שהם טובים יותר ממועמדים אחרים ללא תואר גם אם אין קשר בין התואר עצמו לתפקיד המבוקש. יד וק"מ הם סיגנלים שאנו משתמשים בהם כדי להעריך את מצב הרכב האמיתי שאינו ידוע לנו. ולכן לדעתי כדאי להסתכל על הנתונים האלה בהתאם לסוג הרכב השנה והק"מ ואני אסביר, רכב קטן שכנראה משמש צעירים, סטודנטים וכו' אפשר לצפות שיהיה עם יד גבוהה יחסית והיד לא מעידה על בעיה מהותית ברכב לעומת רכב משפחתי שלא נהוג להחליף הרבה שם ליד גבוהה יכולה להיות משמעות גדולה יותר. כנ"ל עם הק"מ, אפשר להעריך כי רכב קטן יעשה את רוב הנסיעות שלו בתוך העיר ולכן לק"מ יש משמעות גדולה יותר מאשר רכב מנהלים שכנראה יעשה נסיעות ארוכות בהסתברות גבוהה יותר.
  9. אהלן, יש לי פולו 2003 שמשרתת אותי בשנה וחצי האחרונות.יש לרכב טסט עד יוני 18 ונכון לעכשיו אין בעיות משמעותיות שאני צופה. אני סטודנט וסיימתי את הלימודים ואני טס באוקטובר לטיול ארוך של שלושה וחצי חודשים ואחזור רק בפברואר. עכשיו ההתלבטות היא האם למכור את הרכב עכשיו או להשבית את הרכב לתקופה שלא אהיה ולחזור ולהשתמש בו. לתת את הרכב לחבר שישתמש בו בתקופה הזו לא אפשרי. חלק מההתלבטות נובע מכך שלא בטוח אצטרך את הרכב כשאחזור מחו"ל כי זה יהיה תלוי באיפה אצליח למצוא עבודה. מה אתם ממליצים ? למכור ? להשבית ?. אם מכירים את השוק שיש לרכב הזה זה יעזור לי בהחלטה לפני שאני מתחיל להתעסק עם המכירה. או לחילופין המלצות על איך נכון להעמיד את הרכב, אני יודע שצריך להקפיא רישיון ולנתק מצבר אבל אם יש עוד דברים שחשוב לעשות.
  10. בכל מקרה שאין רצון או יכולת לחדש טסט מומלץ להקפיא את הרישיון, במקרה כשזה כאשר תרצה לחדש את הרישיון לא תצטרך לשלם על התקופה שבה הרכב לא נסע. והרי בכל מקרה אסור לנסוע עם הרכב כאשר הוא בלי רישיון בתוקף. לא בטוח אבל כמה זה רלוונטי למקרה שלך מאחר והקפאה היא תמיד קדימה ולא רטרו. ואם אני זוכר נכון העמדה של רכב בלי טסט לתקופה של מעל 60 ימים זה עבירה מנהלתית ואפשר לתת לך קנס ולגרור את הרכב.
  11. איך בדקת שזה פנימי ולא חיצוני ? לפעמים ניקוי לא מספיק וצריך לעשות ליטוש ופוליש לפנסים להחזרת השקיפות שלהם.
  12. כבר אמרו לך את הכל, אוסיף כמה טיפים מהניסיון הצנוע שלי. - כשקונים רכב מהסוג הזה תיקח בחשבון שתצטרך ללכלך קצת את הידיים, זה אומר גם כשהוא יתקע וגם לעשות דברים עצמאית כדי לחסוך בכסף. זה לאו דווקא לרעה זו יכולה להיות גם חוויה מאוד מלמדת. - בקנייה תסתכל על המכלולים שנוטים לבלאי ועלות החלפה שלהם יחסית גדולה, מצבר, צמיגים, מזגן, נזילות שמן. - שים לך בראש שתקלה גדולה (מנוע או גיר למשל) ישביתו את הרכב לגריטה. במקרה כזה מנסים להחזיר כמה שיותר מההוצאה על הרכב על ידי הפקדה של הרישיון והחזר על הרישוי, פירוק של חלקים שאפשר למכור הלאה ומכירה לברזל. אמור להחזיר לך חלק מההשקעה הראשונית. - תכיר מכונאי אמין שאתה סומך עליו לתקלות שלא תוכל לפתור בעצמך. -שים בערך שליש מהתקציב בשביל יישור קו ותקלות בלתי צפויות ותבין שאין מה להשקיע ברכב יותר מידי, כל כסף שילך על הרכב לא יעלה את השווי שלו וילך פשוט עבור ההוצאות השוטפות. על אף האמור, על מכלולי בטיחות כמו צמיגים בלמים והיגוי אין לך מה לחסוך, תוציא כמה שיעלה על חלפים איכותיים. - נקודה אחרונה על בדיקה במכון, אני מבין את הממליצים, מצד שני אלה עוד 500 שקלים שיכולים ללכת על משהו אחר, אישית לקחתי לבדיקה אצל מכונאי שאמין בעייני בתשלום נמוך הרבה יותר.
  13. מאור, ממה שראיתי בסכמות וגם על המנוע, יש 3 ברגים שמחזיקים את בית הטרמוסטט למנוע ויוצאים ממנו 5 צינורות מים שומחזקים על ידי חבקים (בנדים) וחיבור של חיישן חום . בהנחה שאני עובד על מנוע קר לחלוטין ומנקז את כל הנוזלים לפני הפירוק, יכול להיות שתהיה בעיה של פירוק צינור עקשן במיוחד אבל מעבר לזה מה עוד יכול להיות בעייתי ?
  14. אני מתכנן להחליף בעצמי בכל מקרה, גם ההחלפה של כל הבית לא נראית סיפור רציני, 3 ברגים וכמה צינורות. השאלה היא האם לא עדיף כבר להחליף את הכל, במקרה הכי גרוע תמיד אפשר להחזיר את הישן.
  15. מאור, אני מסכים איתך. אבל הטענה של המוכר שנשמעת די הגיונית שהברגים שם לא נאטמים טוב מחדש מה גם שההפרש הכספי לא מאוד גדול (90 מול 150) ולכן כבר עדיף להחליף הכל. אני שואל אם החברה הזו מוכרת ויש המלצה או דיס המלצה על החלק.
  16. אחרי ביקור נוסף בחנות חלפים עלה שהטרמוסטט הנכון הוא משהו אחר לגמרי, הוא הראה לי ממש על המנוע איך זה נראה וזה החלק הנכון. מישהו מכיר את החברה הזו ? מומלץ? שאלתי על מקורי אבל לא היה אצלהם.
  17. ההגיון הכלכלי היחיד בלקנות חדשה זה רק אם אתה מתכנן להחזיק ברכב לתקופה ארוכה מאוד, כלומר לפחות 7-8 שנים. אחרת אתה סופג את ירידת הערך המשמעותית ומעביר את הרכב הלאה. זה לא באמת משנה אם הקנייה בכסף מלא או במימון חוץ מהעובדה שבמימון משלמים גם את עלות המימון שמוסיפה לעלות הכללית. טיפולים שוטפים צריך לעשות בכל מקרה והסבירות לתקלת שבר אמנם גדולה יותר ככל שהרכב מתיישן אבל עדיין לא מצדיקה את העלות של רכב חדש.
  18. התקלה התבררה כקצר שנגרם מקומבינת חשמל שעשו על המצבר, החלפה של הפיוזים שנמצאים מעל המצבר פתרו את הבעיה. סידרתי את זה ביום שישי כשכל החנויות חלפים נסגרו וכבר לא היה לי כח לחכות עם התיקון, בינתיים זה מחזיק לא רע.
  19. יש גם את התקלה בדוושת הגז של טיוטה שגרמה לפאניקה של ממש בעקבות מקרה של משפחה שלמה שנהרגה בקליפורניה אחרי שהדוושה נתקעה. http://www.mako.co.il/news-world/international/Article-a86f2b28438a621004.htm
  20. אהלן לכולם, לפני שנה נמאס לי להטרטר בתחבורה הציבורית והחלטתי לרכוש רכב כדי להגיע מהבית לאוניברסיטה וגם לנסיעות בתוך העיר ומידי פעם גם מחוץ לעיר. התקציב היה כ- 15-20 להכל, כלומר לרכב לתיקונים ולשאר ההוצאות. הכיוון היה רכב קטן ממודל כמה שיותר עדכני ורצוי שיהיה גם מפנק אם כי זה היה בעדיפות נמוכה יחסית. לאחר בירורים הכיוון נטה לפולו עם עדיפות לידנית, בפועל מצאתי רק אוטומטיות. אחרי שראיתי כמה במצב תחזוקתי מזעזע הגעתי לפולו שנת 2003 שזה הצורה החדשה עם פנסים עגולים, אוטומטית שנראתה במצב מכני סביר עם 134K ק"מ אם כי יד מאוד גבוהה (יד , המחיר שנדרש היה 11K אך בגלל העובדה שנורת ABS דלקה והעובדה שהטסט עמד לפוג בעוד חודש נסגרנו על 9K מה שהשאיר לי מרווח לתיקונים ולבלתמים. רוב הטיפולים היו במוסך בירושלים שהוא לא מוסך יבואן/מורשה יבואן וחלק מהדברים עשיתי בעצמי. הרכב נסע כ-10K ק"מ במשך השנה. מצורף קובץ עם עלויות האחזקה הריאליות כפי שעלה לי במשך השנה. עם הקנייה עשיתי יישור קו גדול, המוכר טען שבוצע טיימינג לפני שנה אך בבדיקה מול מוסך החברה היה רשום שבוצע לפני 4 שנים, החלטתי לא לקחת סיכון וליישר קו על כל הטיפולים, הרכב נכנס לטיפול שכלל החלפה של פילטר שמן אוויר ודלק טיימינג ומשאבת מים כמו"כ הוחלפו פלאגים שהתברר שהיו רגילים ולא פלטיניום כנדרש בסוג המנוע של הרכב. יום למחרת הרכב נכנס שוב למוסך אחרי שהתחיל לגמגם ונדלקה נורת בדוק מנוע, בדיקת מחשב העלתה שאחד הקוילים נסדק ואין הצתה בצילינדר (כנראה בגלל החלפת הפלאגים) הוחלף קויל בעלות של כ-350 ש"ח. את הטסט הרכב צלח בקלילות, למעט נורה שרופה שההחלפה שלה עלתה 20 ש"ח (יודע, הייתי צריך לבדוק לפני) במקום עצמו לא היה משהו רציני. דבר שאפשר להגדיר כ"תקלה" קרה לי במהלך נסיעה מחוץ לעיר, בעצירה ברמזור הרכב כבה פתאום ונדלקו נורות EPC ובדוק מנוע, כיבוי והדלקה של הרכב כיבו את נורת EPC אבל לא את הבדוק מנוע, זה היה בערב חג אז לא היה זמן לטפל בזה, אחרי החג אחרי שהרכב עמד בהתנעה הרכב נדלק כאילו כלום לקחתי בכל זאת למוסך שבדק במחשב ואמר שאין תקלות בזיכרון, אחרי בדיקה בפורום החלטתי לבצע ניקוי מצערת וכיוון. הרכב נוסע פיקס מאז. המיכל של המתזים היה מתרוקן תוך יום בגלל נזילה, החלטתי לטפל בזה בעצמי, היה צריך לפרק את הגלגל הקדמי שמאלי כדי להגיע למיכל התברר שהנזילה הייתה באחד הצינוריות שמחוברות למשאבה, קצת (הרבה) איזולירבנד פתרו את התקלה. חוצמזה החלפתי גם פילטר מזגן באופן עצמאי (פעולה פשוטה ביותר) אחרי שנה שוב הרכב עבר טסט, היה בעיה עם הפנס השמאלי שנהיה עכור אבל שוב עשו לו פוליש במקום בעלות של 20 ש"ח והעבירו אותו. כנראה שאעשה ליטוש פנסים כמו שצריך בהמשך השנה. אני מתכנן החלפה של התרמוסטט בקרוב, חום המנוע יורד בנסיעות בינערוניות, את ההחלפה אני אעשה בעצמי בעלות של כ-90 ש"ח לטרמוסטט ועוד בקבוק של נוזל קירור. הרכב משרת אותי היטב, אין לי בעיה לנסוע איתו מחוץ לעיר למרות שהמהירות שלו לא מאוד גבוהה, מנוע 1400 בכל זאת. ההוצאות על תיקונים בשנה הראשונה היו הרבה יותר גבוהות ואני מקווה שלא יהיה השנה איזשהו תקלת שבר שתצריך תיקון יקר כך שהממוצע ירד. מתכנן להחזיק את הרכב עוד לפחות שנה עד שאסיים את הלימודים ואתייצב בעבודה מסודרת. מודה שאחרי קריאה בפורום מאוד חששתי מהעלויות אחזקה של הפולו אבל לדעתי העלות משתלמת, הרכב אולי ישן אבל בהחלט מספק את הצורך לשמו הוא נקנה. ניהול הוצאות רכ.pdf
  21. נאמר הכל אבל אתרום את השנקל שלי לדיון, צריך להבהיר שרכב זה **הוצאה** קרי צריכה, לא השקעה ולא כלום. בנוסף לעלות הרכב צריך לקחת בחשבון את כל העלויות הנלוות הצפויות של מיסים אגרות טיפולים דלק וכו' וכן עלויות לא צפויות של תקלה תאונה דו"ח וכו'. באופן כללי נטילת מימון או הלוואה (שזה למעשה אותו הדבר)זה לקחת כסף מעצמך העתידי, אתה מוותר על צריכה בעתיד כדי לצרוך בהווה. בגלל הריבית שהיא אולי נמוכה אבל לא אפסית למעשה מוותרים על יותר צריכה בעתיד מאשר הצריכה בהווה. זאת הסיבה שלדעתי אדם צריך לעשות חשבון עם עצמו על מה הוא מוכן לוותר כדי לזכות בתענוג של לנסוע ברכב חדש. גם אם אותו אדם לא רואה את זה כרגע הוא מוותר על יותר צריכה עתידית כדי לספק את הצריכה של עצמו בהווה. אישית, לא חושב שזה התנהלות נבונה, צריך לחיות בתקציב שיש לך וגם לחסוך שזה בעצם לוותר על צריכה היום כדי לקבל יותר צריכה בעתיד.
  22. מס' שלדה WVWZZZ9NZ3Y000903 תודה.
  23. צריך לבדוק עם קליבר שהבשר על הבלמים עוד מספיק לפי הגדות היצרן. במערכות האלה לדעתי אין מה לשחק, זה בטיחות ובטיחות מעל הכל. מה גם שהמחיר של רפידות בלם הוא לא גבוה במיוחד
  24. קומפורטליין עם 75 כ"ס אני מכיר את האפשרות הזו אבל היתי מעדיף לקחת את מה שצריך. בנוסף אני רוצה לבדוק את האפשרות להזמין מחו"ל חלק איכותי יותר.
  25. שלום, אז ככה, הרכב מתקרר לי בנסיעות בינעירוניות והיה לוקח לו זמן להתחמם לטמפ' עבודה, מבדיקה בפורום הבנתי שהבעיה היא בטרמוסטט. קיבלתי הצעת מחיר למוסך של 270 שח על החלק לא כולל עבודה ומעמ שזה נשמע לי קצת גבוה. בדקתי בחנות חלפים והמחיר היה כ100 שח אבל היו 2 דגמים שבמחשב עלו כאפשריים לדגם המנוע הספציפי BBY . אשמח אם מישהו שמכיר יוכל לכוון אותי לטרמוסטט הנכון (תמונות מצורפות) כמו"כ אם יש אתר להזמנת חלפים שמציע טרמוסטט איכותי במחיר הוגן.
×
×
  • תוכן חדש...