רנו ארקנה מגיע לאירופה
לאחר חשיפה בתערוכת מוסקבה הבינלאומית, איי שם ב2018, ושיווק לשוק הרוסי שהחל במאי של אותה שנה, הארקנה ממשיך את מסעו מערבה אל השוק האירופאי, כאשר
המכירות צפויות להתחיל החל מהשנה הבאה.
כיאה לכל רכב חדש בימינו, נוספה גרסת RS ליין להיצע שמשווה לארקנה מראה ספורטיבי יותר, עם פגושים מוגדלים ומנופחים, ספליטר קדמי חדש, גלגלי סגסוגת בשלושה עיצובים שונים,
ופגוש אחורי אגרסיבי יותר המאכלס שני יציאות אגזוז בולטות במיוחד בגימור כרום בוהק.
בפנים נוספה תוספת של תפירה אדומה בהגה ובדשבורד , בנוסף ניתן למצוא בתא הנוסעים גם תוספת של פנלים בעיצוב סיבי פחמן במקום הדיפונים הפלסטיים הרגילים.
מבחינת בטיחות ומולטימדיה, נראה שהארקנה מסמן וי על רוב האבזור הסטנדרטי בקטגוריה: בקרת שיוט אדפטיבית, עם מצב אוטונומי לפקקים הכולל שליטה על גז , ברקס והיגוי ,
בלימה אוטונומית ,מערכת לשמירה על נתיב וזיהוי תמרורים.
עיצוב הקופה של הארקנה מקנה לו תא מטען גדול יותר בהשוואה לקפצ'ור ולקליאו, עם נפח של 513 ליטרים מכובדים ביחס לקטגוריה, הוא מגיע עם אופציות פרקטיות
כמו ספסל אחורי מתקפל לרצפה ומצלמת חנייה עם תצוגת 360 מעלות מסביב לרכב. בנוסף, קיימת כאופציה ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל עשרה אינץ', במקום 4.2 אינץ' המגיעים כסטנדרט.
הארקנה מבוסס על הפלטפורמה הנוכחית של הקליאו , ויעשה שימוש גם ביחידות ההינע שלה. הארקנה יוצע בהתחלה עם שתי יחידות הינע היברידיות.
היחידה הבסיסית היא שילוב של מנוע ה-1.33 טורבו המוכר, עם תגבור היברידי קל. מנוע זה יגיע משודך לתיבה כפולת מצמדים. האופציה הבכירה בהיצע הינה יחידה היברידית מלאה.
היא כוללת מנוע 1.6 מרובע צילינדרים , אשר משולב עם שני מנועים חשמליים, בהספק משולב של 158 כ"ס. היחידה ההיברידית תשודך לתיבת ההילוכים חדשה מבית רנו, תיבה נטולת מצמדים,
המבוססת על טכנולוגיה שנלקחה מרכבי הפורומולה 1 של היצרנית, ותציע לפי רנו פעולה יעילה וחלקה יותר בהשוואה לתיבה אוטומטית רגילה.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.