Jump to content
  • סקייוול ET5 - הג'יפון המגודל החשמלי החדש


    discoTD5

    לפני שאתם מתחילים לקרוא, ובכלל זה נכון לכל סקירה של רכב, תזכרו שאת הסקירה כתב אדם שהגיע לבחינת הרכב ולכתיבה עם סט תפיסות, דעות ובחירות שעשה עד היום בחיים. וכשאתם קוראים מבחן לרכב, חשוב להבין שלפעמים לא מדובר בעובדות 'מוחלטות' אלא בתחושות שיש להעביר לקורא. כלומר יש עובדות מוחלטות. רכב שעושה 0 ל 100 ב 15 שניות, זה 15 שניות. אולי 14.5 אולי 16 אבל זה לא 9 שניות. ויש תחושות כמו נוח לי או לא נוח לי. 

     

    על המבחן שפרסמתי אצלי באתר קיבלתי לא מעט תגובות, לשני הכיוונים - החל מ 'אחי היית מה זה עדין' ועד 'פחחח...מי נותן לדביל כמוך לכתוב? אתה אשכרה לא מבין כלום'. אז יש מקום לשתי הדעות ובגדול אני מסכים עם שתיהן.

    ואחרי כל ההקדמה, אני רוצה שתקראו, תקראו מבחנים נוספים שכתבו עיתונאי רכב ובלוגרים, ואם אתם שוקלים רכישה אז לעולם אל תוותרו על נסיעת מבחן, וזה לא משנה באיזה רכב. 

     

    20211111_163603.jpg.0959b2243b3b55d6ec84875e4c1edc85.jpg

     

    למבחן עצמו:

     

    לא מזמן סיפרתי לכם על נחיתתו של הסקייוול ET5 והנה הוא מתייצב למבחן מסקרן.

    לא אחזור על מה שכבר רשמתי, בבקשה תקראו את הכתבה לרגל השקתו על מנת שתיכנסו לקונטקסט הכללי בו יש לבחון את הרכב.

     

    חיצונית, הסקייוול הוא רכב מרשים. מדובר בג'יפון גדול בסגמנט D-SUV, מידה אחת מעל ספורטאז' / טוסון / 3008. החזית נאה, עם גריל שחור בחלקה העליון, סמל סקייוול במרכז, יחידות תאורה מענייניות עם פס לד אופקי שבקצה החיצוני הופך לאנכי ו'תוחם' את רוחב הרכב. במרכז החזית פגוש בצבע המרכב, ומתחתיו שבכה שחורה המכילה גם פנסי ערפל. חיבור יחידות התאורה עם הגריל השחור ממשיך לאורך מכסה המנוע לתפיחה קלה, ומתחבר עם קורה A. מבט מהצד מזכיר מאוד לטעמי את הקודיאק של סקודה, וזה נאמר לחיוב. שקע טעינה על כנף ימין קדמית, חיפויים שחורים לבתי גלגלים ולתחתית הרכב. אל תטעו לרגע, מדובר במרווח גחון של 16 ס"מ צנועים. הקורות הקדמית והאחורית בצבע הרכב, ואילו באמצע הרכב הקורות שחורות, פס כרום עדין מקיף את קו החלונות וזהו. עדין ונאה. מאחורה מישהו בכל זאת לא הצליח להתאפק ודאג לפס אדום בולט לרוחב כל הרכב, עם כיתוב SKYWELL מואר באדום, ופנסי ערפל עצמים בגודלם במרכז הגובה. כן אהבתי את המיקום המיוחד שהושאר למספר הרישוי האחורי, וניכר שהקדישו לזה מחשבה.

     

    20211111_163805.jpg.12c8791e294b8db2b2435b8df058e6fc.jpg

     

    סה"כ הרכב חף מהצטעצעויות 'סיניות' מיותרות, נראה גדול (והוא באמת גדול) ומרשים, גם אם לא נושא עימו בשורה עיצובית פורצת דרך.

     

    פנים הרכב נאה למדי. דשבורד נקי, במרכזו מסך מגע בגודל 12.8'', ופס דמוי עץ מרשים ונאה לרוחב כל הדשבורד ועל החיפוי הפנימי של הדלתות. מתחת למסך המולטימדיה פתחי מיזוג שיקפיאו אתכם, מתגי שליטה על המיזוג, וקונסולה 'צפה' עם חוגה כבורר הילוכים, ומעצור יד חשמלי. לצידם מעמד לשתי כוסות עם מכסה נגלל, ותא מקורר בין הנהג לנוסע שלצידו.

     

    20211111_164339.jpg.a028f265195d49de558c6b0e2ed6d5a0.jpg

     

    מול הנהג לוח מחוונים – מסך בגודל 12.3'', עם מגוון תצוגות. ההגה נאה, בעובי נכון עם חלק תחתון פחוס במקצת.

    מושב הנהג נראה נהדר עם מגוון אפשרויות כוונון כולל הדום שנפתח למקרים בהם אתם רוצים לנוח בשכיבה נעימה ולשמוע ציוץ ציפורים מהרמקולים, או רעשי פיצפוצי מדורה או גלי ים ועוד.

     

    כאן מגיע 'אבל' – בתיאוריה להגה אפשרויות כיוונון מקובלות של גובה ומרחק. בפועל, טווח הכיוונון לא מספק, וכך גם כיוונון המושב. לאורך שלושה ימים לא מצאתי תנוחת נהיגה שתהיה לי נוחה ומספקת. חשוב לומר שזה מאוד סובייקטיבי, ומה שלא נוח לאחד, יכול להיות מושלם לאחר, ונתקלתי גם במקרים הפוכים בהם לי היה נוח ולאחרים פחות.

     

    מאחורה המרווח לנוסעים מרשים ומספק בהחלט. כמה מספק? שתי הבנות שלי ישבו ישיבה מזרחית ברכב, וביניהן ישב הבן, ולראשונה מזה הרבה זמן הם לא נשמעו תלונות של תתרחק/י ממני.

     

    20211111_164156.jpg.8cb8bebf3b05d3f1a97a1a0f391c0d5e.jpg

     

    בצד הטכני נמצא מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ו 32.6 קג"מ. סוללת הסקייוול בקיבולת 72 קוט"ש, והרכב יכול לקבל טעינת AC בהספק 6.6kw (11 שעות לטעינה מלאה) או DC עד 145 קוט"ש.

    רשמית הטווח עומד על 520 ק"מ מרשימים לפי נתוני יצרן, ולפי WLTP 460 ק"מ. בפועל אני סבור שהטווח הריאלי נמוך מכך משמעותית, ואתייחס לזה בהמשך.  

     

    תחילת הנהיגה ברכב, אני לומד אותו והוא לומד אותי. התאוצה חזקה ובהחלט מספקת להיעלם כמעט לכל רכב בכביש עם 7.9 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש. בפועל בכל לחיצה על דוושת החשמל, הרכב יאיץ במהירות מהמקום.

     

    המתלים משדרים שהם עסוקים משהו, וזו תחושה שגם אחרי שלושה ימי נהיגה עם הרכב לא מצאתי את המקום המדוייק לשים עליו את האצבע. עם משקל של 1920 ק"ג, וחברה שזה עתה עושה את צעדיה בעולם הדינמי של הרכב מרגישים שהמתלים יכולים לעבור מקצה שיפורים. בעצירה מוחלטת מורגשת עוד תנועת נדנוד קטנה, שעד שלא הסבתי את תשומת לב אחד הנוסעים לתנועה הזו הוא לא הרגיש בקיומה, ואחרי שהסבתי את תשומת לבו הוא לא הפסיק לחוש אותה. במעבר על שיבושים משמעותיים כמו פסי האטה, הבולמים לא מצליחים לרסן את המרכב הגדול בתנועה אחת, ונדרשת להם תנועה נוספת. לעומת זאת, בכביש מהיר עם עושים את עבודתם היטב.

     

    דוושת הבלמים שונה גם היא בתחושתה ממה שאתם רגילים. בחלקה הראשון היא קפיצית משהו, ולא נראה שמייצרת את הבלימה שאתם מחפשים, ואז אתם לוחצים חזק יותר, והרכב בולם באגרסיביות יתר ממה שאתם רוצים.

     

    לסקייוול אין בעיה לשייט במהירויות שבין 100 קמ"ש ל 130 קמ"ש, והוא עושה את זה בלי דרמות. עם זאת, נהיגה במהירויות כאלה מביאה את הרכב לצרוך חשמל באופן מואץ ומוגזם.

     

    20211111_163949.jpg.c4c49d91e045e5f85c02cf1ab3b58ee1.jpg

     

    גם אם נניח לנתון של ה 520 ק"מ כנתון תיאורטי, די מלחיץ לנהוג ברכב חשמלי שאתה רואה איך הוא מוריד ק"מ מהטווח שנותר עד הטעינה בקצב כפול מהטווח שאתה נוסע בפועל, ואני אסביר.

    יצאתי לנסיעה כאשר על צג הרכב היו עוד 515 ק"מ. כשהגעתי למחוז חפצי בגליל המערבי, דרך של 150 ק"מ לערך, על הצג נותרו כ 230 ק"מ בלבד. כלומר 150 ק"מ בפועל צרכו מהטווח של הרכב כ 285 ק"מ. כמעט פי שתיים. התופעה הזו חזרה על עצמה גם בחזור. דרך של 113 ק"מ צרכה חשמל של 203 ק"מ. כאן נכנסים חישובים של אחוזי סוללה ולא טווח, ולפי החישובים שלי הטווח הריאלי של הרכב עומד על כ 380 ק"מ בלבד. היצרן יכול אגב לתקן את זה באיבחת עדכון גירסה, שאומרת לרכב שסוללה טעונה במלואה תראה טווח של XXX ק"מ. עניין של שניה וחצי ויוסיף הרבה בטחון לנהג שלא מבין למה נשתים לו ק"מ בלי הכרה.  מהנסיון הפרטי שלי, העליות לגליל המערבי גזלו הרבה מאוד חשמל מהרכב, ללא פרופורציות כמעט לק"מ בפועל, כך שאני מעמיד בספק גם טווח נסיעה של 300 ק"מ, כאשר יש לציין כי הרכב היה עם חמישה אנשים ומזגן עובד.

     

    ידוע לי כי במהלך ההשקה, נהגו עיתונאי רכב בסקייוול, לא ריחמו עליו אפילו טיפה, ואחרי כ 300 ק"מ עדיין נותרו כ 20% מהספק הסוללה, כלומר טווח של כ 375-380 ק"מ ריאלי.

     

    כך או כך, אני בהחלט ממליץ ליבואן / יצרן להציג טווח ריאלי בסוללה ולא כמו שמופיע היום.

     

    אם הזכרתי מזגן אז אני לא מכיר רכב עם מיזוג כל-כך חזק שגם כשאתה קובע טמפרטורה של 24 מעלות, קר לך ברמה שאתה בטוח שתיכף מגיעים לרכב פינגווינים להתקרר בו.

     

    לסקייוול מפרט בטיחות מקיף הכולל בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זחילה בפקקים ועוד ועוד. בהתאם הסקייוול מקבל ציון בטיחות של 7 מתוך 8 בסקאלה של משרד התחבורה.

    בגיזרת האיבזור הסקייוול מצוייד במפרט מרשים ומלא בהתאם לרמת הגימור.

    ממשק המשתמש המנהל את הרכב מהמסך הראשי, מורכב למדי, ומצריך התעמקות כזו שהיו דברים שלא הפעלתי / כיביתי עד שלא הגעתי לעצירה מלאה יכולתי להפנות ריכוז להפעלה.

     

    לסקייוול אין אנדרואיד אוטו כמו שאנחנו מכירים אלא נדרש להוריד אפליקציית easy connection – נראה לי מיותר, ונכון יהיה שיהיה אנדרואיד אוטו / אפל קארפליי, ורצוי ב BT.

     

    אם אני מסכם את הסקייוול, אזי לחיוב ניתן לציין את המרווח הפנימי המרשים והאיבזור הנדיב. לחובתו של הסקייוול אני מוצא סביבת נהג שצריכה לעבור התאמות נוספות – כיוונון מושב וכיוונון ההגה, ממשק משתמש מסובך משהו, העדר אנדרואיד אוטו/ אפל קארפליי, וטווח ריאלי נמוך מהמוצהר. למעט החסרון הראשון – את שלושת האחרים ניתן לתקן בקלות באמצעות עדכון גירסה.

     

    המחיר של הסקייוול מתחיל ב 174,900 ₪ לגירסת הקומפורט, 184,900 ₪ לגירסת הלקשרי ו 189,900 ₪ לגירסת הפרימיום.

     

    אבל זה לא הכל,

    בין כתיבת המבחן לפרסומו, הודיעה היבואנית קבוצת 'כדורי' כי במהלך 2022 צפויים להגיע שלושה דגמים חדשים של סקייוול – דגמים עם 6 ו 7 מקומות המבוססים על הפלטפורמה של ה ET5, וכן ג'יפון קטן יותר בקטגוריית C-SUV הדומה לדגם קונספט שהוצג לאחרונה.

     

    135167050_1(1).jpg.6667f5170385b4d655dac8632fe73bca.jpg

     

    המבחן הזה, כמו גם אחרים, פורסם לראשונה באתר car-pad של יואב פולס

     

    20211111_163612.jpg

     

    20211111_163628.jpg

     

    20211111_163646.jpg

     

    20211111_163842.jpg

     

    20211111_163911.jpg

     

    20211111_163959.jpg

     

    20211111_164244.jpg

     

    • אהבתי 2

    User Feedback

    Recommended Comments

    לפחות מהתרשמות חיצונית, הרכב נראה דיי גנרי, אבל יחסית נאה בכל זאת. 

    בסרטון אפשר להתרשם מאופן הפעולה של האיתות הדינאמי. 

     

    *לא אותו רכב שדיסקו בחן. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה,

    הרכב אכן נראה נאה, אבל עניין הטווח מטריד משהו...

    איך בידוד הרעשים? יש הרבה רעשי כביש וצמיגים?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יואב,

    ברוב המבחנים שלך, אתה בודק גם צריכת דלק בצורה כזו, כדי לנסות להגיע לתוצאות שמפורסמות ע"י היצרן.

    והנתונים גם קרובים, ואף זהים, לאלו שמופיעים בקטלוגים.

    כלומר לנהוג ברכב, בצורה החסכונית ביותר, ללא מזגן, נהג בלבד, במהירות של 90 קמ"ש, "+ -", כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

    אילו היית נוהג בצורה כזו ברכב הנ"ל, האם היית מגיע לטווח המפורסם ע"י היצרן? או קרוב לזה?

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כשאני בודק צריכת דלק אופטימלית אני אף פעם לא מכבה מזגן, אלא אם קר לי...

    במקרה הזה, רשמתי בפירוט רב את הנסיון הנקודתי שלי עם צריכת החשמל. 

     

    לגבי רעשי רוח, לא הבחנתי ברעשים מיוחדים או חריגים. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יואב, כמה לדעתך הרכב הזה בשל ל2 מקומות נוספים כפי שבתכנון?

    על פניו בתוספת מחיר קטנה אשר ממש אפשרית יכול להיות כאן אס מנצח בגזרת רכבי 5+2

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    התאמת מושבים 6+7 לא אמורה להיות מורכבת מדי. כמו כל רכב 7 מקומות בסגמנט הזה, יהיה שם די צפוף מאחורה. 

    אס מנצח ? לא סגור על זה. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

    התאמת מושבים 6+7 לא אמורה להיות מורכבת מדי. כמו כל רכב 7 מקומות בסגמנט הזה, יהיה שם די צפוף מאחורה. 

    אס מנצח ? לא סגור על זה. 

    מה עוד יש חשמלי ראוי 7 מקומות? נכון להיום פשוט אין

    צפוף לילדים בני 5 לא נורא כי לא צפוף להם

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...