Jump to content
  • סיכום 4 שנים עם רנו קליאו 2012


    yulianx

    השנה הקליאו חוגגת 4 שנים בבעלותי, ועם 57600 ק"מ הגיע הזמן לסיכום השנתי.

    כיוון שאת חוות הדעת על רכבי כבר פורסמה בעבר, גם השנה הסיכום יתמקד יותר בעלויות/תקלות.

    IMG_4719.thumb.JPG.f434e2ae82601a2d72ec27667175ba49.JPG

     

     

    בקטנה

     

    כאשר רכשתי את הקליאו, אמרתי שאם הייתי צריך לנסוע כול יום בכביש הררי, כניראה שהייתי בוחר ברכב אחר עקב מנוע חלש.

    ואכן זאת דעתי גם כיום, בחודש האחרון אני נוסע כול יום עם הרכב לעבודה בכביש הררי והמחסור בכוח במיוחד כאשר המזגן דלוק- מעצבן.

    מנגד הנוחות בהחלט נקודה חזקה ומצד שני גם לא משלמים מחיר יקר מידי בזוויות גילגול והאפשר להנות עם הרכב בסיבובים אבל כדי שהם יהיו בירידה.

    צריכת הדלק עומדת של 1/16.2 ק"מ לליטר לפי מדידה במשאבה, לא רע לכביש הררי.

     

    יוסטון יש לנו בעיה.

     

    • עד עכשיו הקליאו גילתה אמינות טובה מאוד, אך בתחילת הקורונה הרכב עמד בערך חודש ללא תנועה, וכך יום אחד נדלקה נורית תקלה של כרית אוויר, אך נכבתה לאחר 10 דקות נסיעה, עד עכשיו זה קרה עוד כמה פעמים.הבעיה שעד שהגעתי למוסך הנורית נכבתה ולא ניתן היה להוציא קוד תקלה. בחודש האחרון אני נוסע כול יום לעבודה ולמעט פעם אחת היא לא נדקלה יותר- הנושא במעקב.
    • בינואר השנה המצבר החליט שזהו, הגיע הזמן שלו, ככה פתאום ללא התרעה, המיצובישי ספייס סטאר הגיע לעזור בהנשמה והרכב נסע למוסך, 550 שקל ויש לנו מצבר חדש.
       
    • באזור פברואר עקב נסיעה במסלול עם מעט סלעים הקרקט אמר שלום לסלע, בעקבות המפגש המגן פלסטיק יצא מעט מהמקום והייתה נזילה קלה מאזור הבורג ריקון. הנזק לא היה גדול -140 ש"ח.
       
    • השנה החלטתי גם להחליף צמיגים כיוון שהיו בני 6, אמנם לא שחוקים עקב נסועה נמוכה ועם מעט סדקים שהתחילו להתפתח. ניצלתי מבצע באוטו דיפו והחלפתי רבעיה של דנלופ בעלות של 1070 שקל. כמו כן עשיתי גם פוליש לפנסים בעלות של 100 ש"ח במקום, את הפוליש לצערי אני מבצע כבר אחת לשנה.
       
    • אתמול כאשר התחילו הגשמים, בעת סיבוב הרכב שמעתי רעש של מים שנעים מצד לצד, כבר תקופה היה לי חשש שבעקבות עלים יכולה להיות סתימה בניקוז מתחת לשמשה, ואכן זה מה שקרה, על הדרך החלפתי למגבי בוש- סך הכול עלות של 100 שקל למגבים ולניקוז.
       
    • טיפול השנה הוא טיפול גדול כול 4 שנים או 120 אלף ק"מ, אשר כולל טיימינג, במוסך הציעו לא להחליף משאבת מים כיוון שהיא במצב טוב והנסועה מאוד נמוכה, העלות 2100 ש"ח כאשר הטיפול כלל: שמן,פילטר שמן, פילטר אוויר, טיימינג ומותחנים, נוזל קירור, מצתים, נוזל בלמים, תוסף דלק.
       
    • את הטסט הקליאו עברה ללא בעיה כאשר העלות שלו השנה היא 985 ש"ח.
       
    • ביטוח לשנת 2020-2021 עלה 2420 ש"ח.

     

    ואיך זה ניראה.

    2016

    01/09/2016 - 35000 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2,937 ₪

    22/09/2016 - 35200 ק"מ - טיפול 120 אלף / 4 שנים - 4,413 ₪

    28/09/2016 - 35400 ק"מ - החלפת רפידות - 300 ₪

    07/10/2016 - 35750 ק"מ - התקנת רדיו דיסק - 500 ₪

    14/10/2016 - 35850 ק"מ - התקנת סאב, מגבר ורמקולים - 1,700 ₪

     

    2017

    02/08/2017 - 40552 ק"מ - טסט (מחיר אגרה וביצוע הטסט) - 1,186 ₪

    03/08/2017 - 40561 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2,756 ₪

    13/09/2017 - 40880 ק"מ - טיפול קטן / 5 שנים - 515 ₪

     

    2018

    19/08/2018 - 45690 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2684 ₪

    21/08/2018 - 45756 ק"מ - טיפול קטן / 6 שנים - 515 ₪

    21/08/2018 - 45756 ק"מ – טסט (מחיר אגרה וביצוע הטסט) - 1084 ₪

     

    2019

    27/08/2019 - 50700 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2450 ₪

    13/09/2019 - 50900 ק"מ - טסט (מחיר אגרה וביצוע טסט) - 1084 ₪

    13/10/2019 - 51600 ק"מ - טיפול קטן / 7 שנים - 556 ₪

     

    2020

    4/1/2020   - 53.240 ק"מ - מצבר - 550 ש"ח.

    21/2/2020 - 53.609 ק"מ - תיקון קרטר - 140 ש"ח.

    14/8/2020 - 55.120 ק"מ - 4 צמיגים+ ליטוש פנסים - 1170 ש"ח.

    22/8/2020- 55.140 ק"מ - טסט+אגרה - 1081 ש"ח.

    28/8/2020 - 55.200 ק"מ - טיפול גדול - 2100 ש"ח.

    28/8/2020- 55.200 ק"מ ביטוח חובה+מקיף 2420 ש"ח.

     

    סיכום

    הקליאו סך הכול מגלה אמינות טובה, נכון, עניין הכרית לא נעים, במיוחד כשהרכב לא נוסע הרבה, מצד שני, מדובר על רכב בן 8 כבר.

    אני עדיין נהנה מנוחות הנסיעה, המושבים ואני באמת אוהב את הרכב.

    הדבר היחידי שהתחיל להציק לי זה עניין המחסור בכוח, במיוחד כאשר אני נוסע כרגע כול יום בכביש הררי ,יש מחשבות על החלפה אך כניראה שהרכב הראשון שיוחלף הוא הספייס סטאר וב 2022 הקליאו.

    לדעתי במחירים הזולים שהקליאו נמכרת היא אחלה תמורה, האבזור סביר לאותה תקופה, הנוחות, אחזקה לא יקרה, מזגן טוב.

    מי שמחפש רכב זריז כדי שיחפש רכב אחר, כמו הפאביה/איביזה למשל.

    IMG_4721.thumb.JPG.835f5036aaf3da45dfe5d3f4ea936bbe.JPG

     

    IMG_4722.JPG


    User Feedback

    Recommended Comments

    תודה על הסיקור.

     

    הייתה לי קליאו בליסינג עבודה   2014-2017 מאוד אהבתי.

     

    עכשיו קונה אחת .

    כניראה ארצה להחליף בה את מערכת הסאונד כמוך.

    וגם מצלמה טובה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    שים לב שאם אתה קונה ידנית, בשנה הראשונה שווקה הקליאו עם שני מנועים:

    0.9 טורבו עם 90 כ״ס, ו 1.2. עם 75 כ״ס.

    ה0.9 משמעותית חזקה יותר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    היתרון של ה 1.2 זה האמינות, 0 תקלות.

    גם אצלך מדובר ברכב בן 8 עם 0 תקלות, זו לא אמינות טובה זו אמינות מצויינת (זה נכון שהנסועה לא גבוהה, אבל סה"כ - שאפו).
    עניין הנורת כרית אויר, בחלק מהמקרים, קשור למצבר. לא יודע איזה מצבר שמת, האם הוא תואם את הההספק של הרכב - ואיך לא; האם הוא לא נפגע קלות מהעמידה הממושכת של חודש ללא התנעה. אם זה קורה עם ההתנעה - הוא החשוד העיקרי.

    איציק

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יוליאן, הקליאו שלך ידנית או אוטומט? 

    לדור 3 יש שם של רכב יחסית אמין והניסיון שלך בהחלט מחזק את הטענה. 

     

     

    עריכה אחרונה על ידי daniel204
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני חושב שאמינות טובה מאוד ורכב עושה בדיוק בשביל מה שנבנה, להיות חסכוני וזול לאחזקה.

    הייתה לי כזאת מעבודה 1.6 אוט, רכב שהיה שותה דלק ליטר 1 לכל 10 קילומטר וגיר מעצבן 4 הילוכים.

    חבל שלא הביאו בזמנו 1.6 ידניות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מעניין לקרוא, תודה.

     

    המחסור בכוח זה אחד הדברים המבאסים ברכב הזה.

    סך הכול אני זוכר את הקליאו 3 שהייתה לי כרכב טוב, שהציג אמינות טובה, היה חסכוני בדלק, נוח, "יושב" טוב על הכביש ונעים לנסיעה.

    מצד שני המנוע הקטן הוא חיסרון עצום, הוא מאוד חלש בעליות ורועש בשיוט במהירויות של כביש 6. בכבישים של 80-90 קמ"ש הרעש נסבל, נהגתי בקליאו בעיקר בכבישים כאלו, כך ששם זה לא היווה מטרד.

     

    אני משער שבאירופה הקליאו שווקה עם המנוע הזה בעיקר כרכב עירוני, שם אין שום בעיה עם המנוע הזה.

    באירופה גם ניתן למצוא דברים חלשים יותר, כמו פאביה מהדור השלישי עם מנוע 1.0 MPI של 60 כ"ס. זה כנראה יותר גרוע מהקליאו.

     

    אמנם זה עוד הרבה זמן, אבל מי נחשבת בעינייך מחליפה פוטנציאלית לקליאו?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...