סאלון? קרוסאובר? סטיישן? מדובר כאן בסוג של הכלאה מעניינת של שלושתם.
המעצב הראשי של סיטרואן, Pierre Leclerc טוען אפילו שכשהם חשפו את המכונית בקבוצות מיקוד, אנשים לא הבינו מה זה בדיוק, ושזו היתה המחמאה הכי גדולה מבחינתו כי הוא לא חיפש להגדיר במדויק על איזו משבצת היא יושבת (לא מובן מאליו בכלל אצל מעצבי רכבים).
מה שכן האלמנטים השונים מוכרים מה-C4 החדשה שנחשפה בשנה שעברה בשילוב עם רכב הקונספט CXperience concept.
סיטרואן מדגישים כי חשוב היה להם לייצר רכב שאנשים ישמחו לשבת בו כנוסעים לא פחות מאשר כנהגים, ושמרווח ופרקטיות היו בראש סדר העדיפויות שלהם
בתכנון הרכב. ועם אורך של 4.8 מטר, רוחב של 1.86 ובסיס גלגלים של 2,785 מ״מ, ספינת הדגל החדשה מבית סיטרואן תציע מרווח נדיב לנוסעים.
תא המטען עם 545 הליטרים שלו, סף הטענה נמוך, מושבים מתקפלים כדי ליצור רצפה שטוחה ודלת חשמלית כסטנדרט, יציע גם הוא מספיק מקום שימושי עבור המזוודות של נוסעים אלו.
הסיטרואן C5 X מבוססת על הפיג'ו 508 וחולקת איתה לא מעט רכיבים, אך מצוידת במערכת ה-progressive hydraulic cushion של סיטרואן שמכוילת להעניק נסיעה רכה ורגועה יותר, כנראה גם קצת על חשבון ההתנהגות, כמו ב-C4 (לעומת ה-308).
גם תא הנוסעים ממשיך את שפת העיצוב שהוצגה עם ה-C4 אך עם חומרים איכותיים יותר ושפע של משטחי עור, כיאה למיצוב הגבוה יותר שלה כספינת הדגל החדשה.
במרכז תמצאו מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ׳ כסטנדרט שיציע את כל הקישוריות המקובלות היום כמו אפל קאר-פליי אנדרואיד אוטו פלוס עדכונים דרך האוויר, וגם... תופים בבקשה... חזרתם המבורכת (סוף סוף!) של פקדי מיזוג פיזיים!
בגזרת המנועים כרגע הגרסה היחידה שנחשפה היא הפלאג אין היבריד עם 225 כ״ס המוכרת מדגמי הקונצרן השונים, אך צפוי שמנועי ה-1.2 ליטר ו-1.6 ליטר (או לפחות רק ה-1.6) בהספקים שונים יוצעו פה גם כן בשידוך לגיר 8 הילוכים האוטומטי המוכר. גרסה ידנית לא צפויה, וגם לא דיזל לאכזבת חובבי הסולר. למרבה ההפתעה, גם גרסה חשמלית מלאה לא מתוכננת בשלב הזה.
ספינת הדגל החדשה מבית סיטרואן צפויה להגיע אלינו (כמו לשאר אירופה) בשנה הבאה.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.