Jump to content
  • מיצובישי אקליפס קרוס המחודש - שיפור במרבית הנקודות החשובות


    discoTD5

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי השיקה  את המיצובישי אקליפס קרוס החדש.

    קרדיט לתמונות - תומר פדר

    בשיתוף car-pad אתר הרכב של יואב פולס

     

    האקליפס קרוס המקורי השוק ב 2018 והיה חלוץ מבחינת מיצובישי עם מנוע טורבו בנזין קטן וחזק, ועיצוב קרוסאובר קופה חדשני, ואולי חדשני מדי. האקליפס קרוס המחודש עושה צעד גדול קדימה ומטפל במרבית נקודות החולשה של האקליפס קרוס המקורי.

     

    IMG-20220310-WA0056.jpg.91c243f75bd5f407eb1ff63b98036740.jpg

     

    עבור מיצובישי (היום חלק מקונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי) שנת 2021 הסתיימה בהצלחה בשוק הישראלי, עם ביקושים ערים לדגמים השונים, ומסירות של מעל 13,000 כלי רכב.

     

    האקליפס קרוס המשווק אצלנו מ 2018 רשם עד היום כ 7150 אקליפסים-קרוסים שנמסרו ללקוחות, והדגם החדש כבר צבר מעל 1000 הזמנות.

     

    העיצוב החיצוני של האקליפס קרוס מיישר קו עם יתר דגמי מיצובישי, ומטפל בשתי נקודות חשובות, החזית והחלק האחורי. החזית עם הרבה פחות ניקל בגריל הקדמי, פנסי לד צרים, וגריל בצורת שעון חול. החלק האחורי שהיה בעבר עם חלון מפוצל קיבל מראה יותר קונבנציונלי עם חלון אחורי אחד גדול, שדה ראיה משופר לאחור, ומראה נאה למדי. האורך הכללי של האקליפס קרוס החדש צמח בלא פחות מ 14 ס"מ, מרביתם לטובת תא המטען שנפחו גדל בכ 20% ל 405 ליטר.  

     

    1021517912_.jpg.f4de0f735dc04ade58514068058650bf.jpg

     

    בסיס הגלגלים עומד על 2.67 ס"מ, ומרווח הגחון של האקליפס קרוס עומד על 20.4 ס"מ לדגמים הרגילים ו 21.5 ס"מ לדגם ה 4X4.

     

    על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, שהספקו עומד על 152 כ"ס (ירידה של כעשרה כ"ס מהדגם היוצא, בעיקר כדי לעמוד ברגולציה של פליטות מזהמים) ו 25.4 קג"מ בריאים. תיבת ההילוכים רציפה עם שמונה יחסי העברה קבועים מראש לטובת תחושת הנהיגה, והיא מצויידת גם המנופים קטנים מאחורי ההגה על מנת לאפשר לנהג לשלוט ידנית על ההילוכים. גם מתלי הרכב שופרו לטובת נוחות והפחתת זוית גלגול. אם אתם קוראים את הדברים ואומרים לעצמכם 'רגע, אז המון דברים שופרו קצת, האם זה שווה איזכור וכתבות?' אז התשובה היא בהחלט כן. מיצובישי לקחו בדיוק את אותן נקודות שהיו חייבות בשיפור, ועברו עליהן אחת אחת כדי לעשות את האקליפס קרוס לרכב יותר טוב בכל היבט, ולהציבו בעמדה תחרותית מול המתחרים.

     

    245_372_7000773_368268974_6.jpg.0d2d633d84ac32c1670555d2bb451cbb.jpg

     

    העיצוב הפנימי שודרג / שופר ועודכן. מסך המולטימדיה המקורי שככל הנראה היה פחות מוצלח הוחלף במערכת הקונקטד של כלמוביל, עם מסך בגודל 9'', וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי באמצעות כבל נתונים. מול הנהג לוח המכוונים המוכר, ומיצובישי לא צריכים להתבייש לעדכן אותו ללוח המחוונים שיש באאוטלנדר החדש. מושב נהג מצוין ותומך, ואין בעיה לכל נהג להתמקם מול ההגה כפי שהוא אוהב ונוח לו לנהוג. המושב האחורי מציע שפע מקום ומרווח רגליים מכובד.

     

    370_1FF_7000773_715385657_6.jpg.f26f1bf7ef09e702955c6635e63c44ab.jpg

     

    בעולמות הבטיחות כלמוביל קיבלו החלטה שכל מה שהיצרן מאפשר ישולב ברכב – בלימה אוטונומית, התראה על שטח מת, התראה על סטייה מנתיב (כרגע ללא תיקון נתיב אקטיבי) ועוד. זה גם המקום לציין כי במחני הריסוק של ה NHSTA קיבל האקליפס קרוס החדש חמישה כוכבי בטיחות מקסימליים בציון בטיחות כולל.   

     

    עד כאן המידע 'היבש', עכשיו יוצאים לדרך. עם תחילת הנסיעה מורגשת עבודת מתלים המכוונת לרכות, על אף הצהרת היצרן להפחתת זויות הגלגול. הרכב נוח למדי ושקט, כאשר הרעש היחיד בנסיעה רגועה יהיו רעשי רוח. לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה תגרור מחאה קולנית משהו מצד המנוע, ותכניס אותה לתא הנוסעים. התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש תיקח כתשע שניות, אבל אל תחפשו אותה בפרסומים רשמיים, מסיבה כלשהי היא הושמטה. לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה תזניק את האקליפס קרוס בנחישות ראויה לכל מטרה. מהר מאוד תמצאו את עצמכם משייטים במהירויות פסילת רישיון מיידית + זימון למשפט, וזה כשהרכב לא משדר לכם שום מאמץ. בנסיעה על כביש משובש מאוד, נכנסו הרבה רעידות לרכב, וניכר היה שהמתלים מתקשים להתמודד עם האספלט המשובש. בקטע זה, דווקא מתלים קשיחים יותר היו ככל הנראה מצליחים להתמודד עם האספלט הרעוע יותר טוב.

     

    238_8_7000773_193862415_6.jpg.971e7d1b5bcb16f76c6ede47078ff16b.jpg

     

    צריכת הדלק הרשמית של האקליפס קרוס עומדת על כ 11 ק"מ לליטר. לא בדקנו אותה לעומק, אבל בנהיגה מאוד לא חסכונית שארכה הרבה מעל 100 ק"מ, צג המחשב הראה 11.1 ק"מ לליטר. אני מעריך כי בנסיעה חסכונית ניתן לסחוט מהאקליפס תוצאה משמעותית יותר טובה.

     

    האקליפס קרוס מגיע עם שש רמות גימור – האינטנס לציי רכב ב 154,900 ₪, אקזקיוטיב ב 159,900 ₪, פנורמיק (כולל גג פנורמי שחציו נפתח) ב 170,900 ₪, אינסטייל ב 171,900 ₪, אינסטייל 4X4 ב 185,900 ופרימיום שיעלה לכם 180,900 ₪.

     

    הסיכום הוא שהאקליפס קרוס שיפר את מרבית נקודות התורפה של הדגם היוצא. העיצוב עודן ועודכן, החומרים טובים, המנוע מספק בהחלט וכך גם מרווח הפנים. לחובתו של האקליפס קרוס עומד בעיקר העדר מערכות בטיחות כמו תיקון סטיה אקטיבי מנתיב, דבר שפוגם בציון האיבזור הבטיחותי שלו שעומד על 2 לדגם ציי הרכב ו 4 לשאר הדגמים.

     

    IMG-20220310-WA0074.jpg.6463397c7daf432ede7c03fdb2e36517.jpg

     

    בשורה נוספת ומלהיבה היא שבקרוב מאוד, ובעזרת השם, משרד התחבורה והיצרן, עוד השנה נראה אצלנו כאן בארץ הקודש גירסת פלאג אין הייבריד של האקליפס קרוס. כן,כן, אקליפס קרוס PHEV עם סוללה של 13.8Kwh, טווח נסיעה של 45 ק"מ רק על חשמל (בתקן WLTP), 224 כ"ס, והצימוק הוא שהיא עם הנעה כפולה.

     

    עד שאקבל את האקליפס קרוס למבחן ארוך יותר, אני יכול לומר בינתיים שהדגם המחודש מציע 'יותר' בכל היבט.

    3B8_212_7000773_446278425_6.jpg

     

    295_1AF_7000773_874327648_5.jpg

     

    IMG-20220310-WA0066.jpg

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    ראוי לציין שהמולטימדיה בהתקנה מקומית וזה ממש מביך לרכב חדש ב-2022.

    לא הבנתי על איזה עיצוב חדשני אתה מדבר, הרכב נראה מבחוץ כמו מודל 2012 למעט הלד, והסלון חצי עשור לפני כן לפחות.

    לא ייאמן ש-1000 אנשים הזמינו את המקרר היפני הזה, כשבמחיר הזה יש לא מעט חלופות עדיפות בהרבה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הסקירה דיסקו.

    עבורי זה סוג של "חילול הקודש" לקרוא לדגם הזה ע"ש האקליפס והלוואי שהיו נותנים לו שם אחר ומשאירים את זכר הדגם המקורי כפי שהוא. 

    הופתעתי לגלות בעקבות המאמר שרמת האיבזור הבטיחותי של כל דגמי מיצובישי יחסית נמוכה כיום ונעה בין 0 ל-5 במקסימום (לאאוטלנדרים).

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הוספתי שורה חשובה, שיש לקחת אותה בחשבון, והיא מתייחסת לציון במבחני הריסוק של ה NHSTA, בו האקליפס קרוס מקבל ציון בטיחות של חמישה כוכבים. אז יש להתייחס גם לנושא האיבזור הבטיחותי, אבל לזכור שהוא טכני בלבד, וחשוב לא פחות, ואולי יותר זה מבחני ריסוק בפועל. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אכן תוספת חשובה.

     

    קו ההגנה הראשון הוא האדם עצמו.

    קו ההגנה השני - מערכות הבטיחות.

    קו ההגנה השלישי והאחרון, בהתממש הסיכון לתאונה - יכולות הריסוק של האוטו.

     

    יש להניח שלא מעט אנשים לא יסתמכו על מבחני ריסוק טובים בלבד אלא ישאפו למזער את הסיכויים להגיע לתרחיש הזה מלכתחילה.

    הציפייה שלי היתה מיצרן כמו מיצובישי, ולמעשה מכל יצרן שאינו דאצ'יה, שגם רמת האבזור הבטיחותי שלו תהיה גבוהה. ומכאן הפתעתי. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 11.3.2022 בשעה 11:51, discoTD5 כתב:

    בעולמות הבטיחות כלמוביל קיבלו החלטה שכל מה שהיצרן מאפשר ישולב ברכב – בלימה אוטונומית, התראה על שטח מת, התראה על סטייה מנתיב (כרגע ללא תיקון נתיב אקטיבי) ועוד.

    אם מדובר בכל הגרסאות אז כל הכבוד לכלמוביל על זה. שאר היבואנים גם צריכים לעשות את זה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אלוקים ישמור

     

    הבנתי שיום אחד היצרן הזמין מספר הזוי של מכולות של מכלול כפתורי מזגן, כפתורי הגה וחימום מושבים, לא הגיע הזמן שיטביע את מה שנשאר ב2022? לא לעניין כבר.

     

    לרכב אין מערכת מולטימדיה מקורית.

    לרכב אין בלימה אוטונומית לאחור.

    לרכב אין שטח מת אקטיבי בשום רמת גימור.

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אין מקום לרכב כזה בשנת 2022.

    ללא תיקון סטיה, שטח מת ותנועה חוצה. 

    שלא נדבר על מולטימדיה מקומית. 

    ועוד שאלה. הרכב ארול יותר בהרבה מקודמו אבל בסיס הגלגלים נשאר זהה ותא המטען גדל במעט (עדיין קטן ביחס למתחרות) אז לאן נוספו הסנטימטרים, לתא המנוע? 

    שלא תבינו לא נכון. יש משהו מעניין במיצובישי (אמינות מופתית) עם עיצוב נאה (לטעמי). אבל יש כאן חסרונות בולטים. 

    ועוד דבר לא מובן. מנוע טורבו עם הספק מופחת (היה 163 עד כה) וגיר רציף חדש. ורק 11 ק"מ/ל? 

    עריכה אחרונה על ידי markb205
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני לא בטוח שמנוע טורבו 1.5 חדש הוא מתכון לאמינות מופתית.

     

    לא שיש איתו בעיות אך הוא לא קיים מספיק זמן כדי לתת לו את התואר אמין.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפחות ממה שרואים, לא נראה שפנים הרכב עבר עדכון - משמע אותם חומרים ממלאי עתיק של מיצובישי ועיצוב מיושן. אפילו לוח השעונים נשאר עם אותה תצוגה דיגיטלית קטנה במרכז, כשכולם כבר עברו ללוח שעונים מוקרן. זה אולי נסבל בגרסאות כניסה של ~150K ש"ח, אבל ממש לא בגרסאות הבכירות שמתקרבות ל-190K אלף ש"ח. קצת חבל...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    "ספירלת השתיקה היא תאוריה בחקר התקשורת לפיה אמצעי התקשורת יכולים להשפיע משמעותית על דעת הקהל החברתית, בכך שהם יוצרים אשליה של דעה רווחת, אשר נתפסת בעיני הציבור כ"הדעה המקובלת" וכ"דעת הרוב"."
    ועדיין... יש להם 1000 הזמנות?
    אז אולי הם לא מיעוט? אלא אתם המיעוט עם הסטיגמות?

     

    אגב, אין לי שום התנסות או דעה על הכלה המדוברת, פשוט לא מתחבר לאנטיגוניזם האין סופי למה שלא נמצא בקדמת הבמה הטכנולוגית וממותג לחובבי ההגה.
    מסתבר שיש שוק לא רע לחומרים מיושנים.

    לגבי המולטימדיה, באמת זוועת עולם אבל לא לכולם זה מפריע ותמיד אפשר להחליף.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אין לי בעיה עם רכב שהוא לא רדמת הטכנולוגיה (אפילו מפחד מאמינות של מסכי/כפתורי מגע ולוח שעונים מוקרן בשמש הישראלית). 

    אבל, מערכות בטיחות? זה כבר לא עניין של חדשנות. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 18 דקות, markb205 כתב:

    אין לי בעיה עם רכב שהוא לא רדמת הטכנולוגיה (אפילו מפחד מאמינות של מסכי/כפתורי מגע ולוח שעונים מוקרן בשמש הישראלית). 

    אבל, מערכות בטיחות? זה כבר לא עניין של חדשנות. 

    בדיוק ולכן אל יתהלל היבואן בנושא

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הלקוחות שהזמינו, או יזמינו את הרכב הזה, לא  אכפת להם, או לא ישימו לב, שחסר אביזר בטיחות כזה או אחר.

    מה שכן יעניין אותם קודם כל, זה הפוזה,[ואת זה יש בשפע...], זה גיפון, גבוה, מוצר יפני, אמינות...

    הרכב, רחוק מלהיות שיא הטכנולוגייה, או עיצוב פנימי עתידני, כמו רכבים חשמליים למשל.

    אבל דווקא בגלל הסיבות הללו  הוא הופך לידידותי יותר למשתמש הממוצע.

    ובסופו של דבר זה גם יבוא לידי ביטוי, כהצלחה במכירתו העתידית, כיד שנייה.

     

    אני אישית לא צופה לו הצלחה מסחררת כמו שהיה לאוטלנדר החדש, אבל הוא יימכר במספרים לא רעים בכלל.

     

    לגבי המערכת  ה"קונקטד", שהיא כן בהתקנה מקומית,  בנוסף, היא בעלת קישוריות אנדרואיד, ואפל קאר פליי, וזה יתרון.

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...